Több a bája, mint a baja. Nissan Navara használtan

Nissan Navara 4WD Double 2.5D LE, 2011 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Alig több mint 2 éves és 32 ezer kilométert futott behemótot próbáltunk, amit azért ad el tulajdonosa, mert nem elég nagy. Hogy is van ez? Nissan Navara használtteszt.


Ilyen fiatal használt autót elvétve próbálunk, mégsem mondtunk nemet az alig több mint kétéves Nissan Navara röpke tesztjére. Ami ráadásul – haszonjárműként, nettós plusz áfás áron - eladó, valós 32 ezer kilométeres futással. Alig több mint két év, alig 32 ezer km – olyan mintha új lenne, nem? De az, hiszen eddigi egyetlen tulajdonosnál baleset- és nem mellékesen terepezéstől, munkavégzéstől mentes „élete” volt. Hát akkor meg minek vett az ember pickupot? És miért válik meg tőle ilyen gyorsan? Nyilván valami csúnya hibája van, nem? Nem.
Hirdetés
A válásnak prózai az oka: bővül a család, s a Navara hiába hatalmas (több mint 5,3 m hosszú, „normál” autós mércével szélessége, továbbá magassága is irgalmatlan) és dupla kabinos, hátsó soráról kiderült, hogy kicsi, hogy nem elég kényelmes. Kicsi és nem elég kényelmes, ha termetes a sofőr, és hát az. Így pedig mögötte anyu csak passzentosan fér el, s a lurkók gyerekülésbe rakosgatása sem leányálom. Na, ez nem lett anno bekalkulálva, ezért eladó most a Navara, s ezért lesz helyette családi idill VW Multivan kisbusz.
Annak idején a Navara-vásárlás úgy jött, hogy egyrészt teherautó, ergo visszaigényelhető, leírható az áfája, másrészt szuper lesz vele kirándulni, túrázni, végül, azonban messze nem utolsósorban régi nagy vágy volt a pickup. És túráztak, kirándultak, rámolták a babakocsit, a bicajokat, az egyéb csomagokat a platóra, terhelhetőségét meg például tűzifarakással vizsgáztatták. Az első félévben felépítmény nélkül, viszont meg-megázott a platóra pakolt cucc, ponyvát kellett rá teríteni, plusz a zárhatatlanság kérdésköre is felmerült.
Nosza, vettek rá – nem szerény nettó 500 ezer forintért – mindentől védő puttonyt, ráadásul nyitható ablakosat, ami több szempontból is remek. Remek, mert a raktér (illetve a nettó 80 ezres platóbélés) összedzsuvázása, majd kitakarítása után szépen kiszellőztethető és kiszárítható, s remek, mert az ott szállított kutyák is kapnak levegőt. Ám az autó, s a plató is terjedelmes, a hosszított kivitelé még terjedelmesebb (1,61 x 1,56 méteres), a felépítmény mozog, s gyakran állítgatni kell a rögzítési pontokon, hogy – megközelítőleg - patent legyen a szerkezet. Ne ázzon be, ne álljon úgy, mint tehénen a gatya, stb.
Tehát a relatíve szűk második soron kívül a dupla kabin mögötti miliő említhető még negatívumként. És a benga méretek miatti nehézkes manőverezhetőség, parkolhatóság, a benga fordulókör? Szokás kérdése – mondja a tulaj, aki nem mostanság kezdte a barátkozást az ekkora vasakkal. Számára nem zavaró, hogy a kormányon jó sokat kell tekerni, hogy terheletlenül pattog a merevtengelyes, laprugós fenék, hogy egy ekkora – létravázas - hodály zajosabb is a kisebb-laposabb-áramvonalasabb verdáknál. Azt gondolta, hangosabb lesz és torkosabb is, de se nem túl hangos, se nem túl torkos a gép.
Motorja 4 hengeres, 2,5 literes dízel a 2011-es frissítést követően tisztes 190 lóerővel és percenkénti 2000-es fordulaton 450 Nm-es nyomatékkal, váltója 6 fokozatú manuális, fogyasztása 8-8,5 l/100 km. Teljesen korrekt egy 2 tonnás – szögletes – monstrumtól, ami alapból ugye hátul kapar, s ha kell, ott figyel a kapcsolható összkerékhajtás. Amit a zárható hátsó differenciálzárral és a felezővel megfejelve sok pickupos nap mint nap dolgoztat, s amit egyesek, a pickupot nem platós teherautóként és terepjáróként, hanem kvázi luxus SUV-ként hajtók legfeljebb síeléskor, holmi sárban meg itthon telente a hegyoldalon aktiválnak. Igen, ez a Navara és gazdája utóbbiak táborát gyarapította. Vontatni sem vontatott, nem ezzel (hogy fékezetten 3 tonnát elhúz) az amúgy másoknak vonzó képességével ejtette rabul emberünk szívét. Már a nem elég komfortos hátsó traktussal szemben. Ami a pickup-romantika mellett tetszett (és ma is tetszik) benne, az a majdnem személyautós kényelme (elöl), a vezethetősége és a felszereltsége volt. Puccos metálfény, 17 colos alufelni, fellépő, dupla klíma, CD-tár, tempomat, telefonkihangosító, esőérzékelős ablaktörlő, automata fényszóró, utólagos tolatóradar, bőr multikormány, naná, hogy ESP, oldal- és függönylégzsák, ülésfűtés, deréktámasz – kész kánaán.
No, és a bő 2 év meg a 32 ezer km során volt valami bibi a Navarával? Motorikusan semmi, kímélt, ki nem használt hajtásával semmi, ellenben a műanyag küszöbök elváltak, a sofőrülésen meg egy helyütt kilyukadt a kárpit. Garanciában cserélték ezt is, azt is, apropó, a garancia 2014 márciusáig él, nagyon nem mindegy. Miként azt sem, hogy a szinte új Navara vezetésekor azonnal feltör a mindenen átmehetek, s az enyém a legnagyobb fíling. Trónolunk a magasban, ellátunk a világ végéig, a motor harap, a nyomaték hegynyi, a váltó és a kuplung férfiasan, nem fárasztóan nehéz. A terheletlenül elpattogás, de az úthibák átlépése és a hátsókerekes örömforrás is adott, ahogy a hátsó ülés felhajtásával a nem pusztán a platóra, hanem az utastérbe rakodhatóság is.
Újonnan akciósan és alkuval nettó 6,3 millióba került a kocsi, most nettó 5 millió alatt hirdetik. Korrekt azt figyelembe véve, hogy terepen nem küzdött, még garanciális, felszereltsége gyárilag és a platóját felturbózva is parádés, szép, sérülésmentes, alig futott, szinte új. Van konstrukciós baja és hátránya, de bája és praktikuma is bőséggel. Amennyiben leendő második gazdája nem nőtt túl nagyra, a helykínálatra sem lesz panasz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 00:07
    Permalink

    L200-asom van régóta, 250e km körül jár. Hosszú táv, város és vadászat egyaránt, szóval igénybevétel megvan. Megbízható, jó autó, nincs lepusztulva. Apróbb hiba néha előfordult persze. Jó autók.

  • 2017.10.30. at 00:07
    Permalink

    L200: 2 évesen új akksi, turbó hiba, üzemanyag dugulás. És vezetés alatt letörik a lábad a kuplungtól, a váltó szétrázza a jobb kezed, a kormány szétrázza a bal kezed. És az a bazári belső…

  • 2017.10.30. at 00:07
    Permalink

    Ezekről nagyon sok rosszat lehet hallani érdemes elolvasni a népítéletet a legjobb a Mazda és a Mitsubishi ebbe a kategóriába 32ezernél jó hogy semmi baja nincs.

Vélemény, hozzászólás?