0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Mit tud egy Astra bő 1,5 millióért? Megmondja a használtteszt!

Opel Astra G 1.6 16V Classic II Optima, 2007 - használtteszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Népszerűségével az abban etalon Suzuki Swiftet közelítette az Astra G, ennek megfelelően temérdek van belőle a használtpiacon. Az elfogadható családi autót keresők számára papíron az egyik legjobb választás. Megnéztük, milyen testközelből.

Hiába váltott dizájnt az Opel, ma sem tűnik öregnek az Astra G, azaz a képen látható Astra Classic II

Hiába váltott dizájnt az Opel, ma sem tűnik öregnek az Astra G, azaz a képen látható Astra Classic II

Elöl-hátul átlátszó lámpabúrákat kapott az Astra G, 13 évvel ezelőtt ez bizony forradalminak számított

Elöl-hátul átlátszó lámpabúrákat kapott az Astra G, 13 évvel ezelőtt ez bizony forradalminak számított

Kétségtelenül nem ma volt, de 1998-as megjelenésekor az Opel Astra (még a Kadettel, 1937-ben kezdődött „betűzés” szerinti) G-nemzedéke maga volt a modernség. Nem csoda, hogy fogyott rendesen (itthon például évekig vezette az alsó-középkategória népszerűségi listáját), s az sem, hogy az Opel az első, azaz F Astránál már bevált recept szerint Classic modellként is megtartotta. Utóbbi már szűkített palettával, Lengyelországban, de egészen 2009-ig, azaz addig készült, amíg az Astra H nem ért Classic-korba. Ennek megfelelően bőven található a piacon. Miként a „csak guruljon” céllal autót keresők számára egyértelmű befutó a Suzuki Swift, az egyel komolyabb, családi használatra is biztosan és biztonsággal bevethető járgányt áhítóknak biztosan képbe kerül a valaha az „Ön igaz barátja” szlogennel hirdetett Astra. A G-nemzedék átlagára a használtautó.hu oldalra, cikkünk írásakor bejegyzett 1149 hirdetés alapján 1 077 916 forint. A legolcsóbb használható példányok 600 ezer forinttól érhetők el, az utolsó évekből valók, vagy a különlegesebb kivitelek, például a vászontetős kabriók pedig akár 2 millió forintot is érhetnek – legalábbis az eladók szerint. De milyen valójában az Astra G? Be kell valljam, erre eddig nem tudtam választ adni, vezettem több első (F) szériást, H-t dögivel és a legújabb J-t is szép számmal, de a G eddig kimaradt.

Alapsémájával és kapcsolóival is az 1988-ban megjelent Vectra A-t idézte az Astra G − ez bizony 1998-ban sem volt már kellően modern, de még ma is elviselhető

Alapsémájával és kapcsolóival is az 1988-ban megjelent Vectra A-t idézte az Astra G − ez bizony 1998-ban sem volt már kellően modern, de még ma is elviselhető

Ahogyan az üléseken, úgy az ajtókárpitokon sincs kopás. Az első ajtók zsebeibe félliteres palackok férnek be

Ahogyan az üléseken, úgy az ajtókárpitokon sincs kopás. Az első ajtók zsebeibe félliteres palackok férnek be

Pedig igazán talán most érdekes, hiszen napjainkban árával a legnépszerűbb használt-szegmensben tenyészik. Némi nézelődés után egy középutas, józan választást sikerült megkaparintani, 2007-es évjárattal, vezetett szervizkönyvvel, első tulajdonostól, 77 ezer kilométerrel, 1 599 000 forintos hirdetési árral, hagyományos, ötajtós karosszériával és tisztességes, 1,6 literes benzinmotorral. Az AutoPalace Délpest telepéről elkért példányt makulátlannak hirdették meg, és ezt az illúziót a személyes találkozó sem törte össze – ha már törés, a próbált Astra attól is mentes. Nem csak jelenleg, hanem valósan is, fényezése mindegyik elemen a gyári, s budapesti autónál ritka, de a fényezett lökhárítók is sértetlenek. A dukkó – már amennyire a szitáló ködben meg lehetett állapítani még jó fényében van, s óvatos, egyben jól vezető tulajdonosra vall, hogy a gyári dísztárcsák is sértetlenek.

Nincs túlbonyolítva a műszerblokk, nincs manipulálva az óraállás, a 4 éves autó 77 ezer kilométeres futása reális és szervizkönyvvel dokumentált

Nincs túlbonyolítva a műszerblokk, nincs manipulálva az óraállás, a 4 éves autó 77 ezer kilométeres futása reális és szervizkönyvvel dokumentált

Jellegzetes központi csattanással nyílnak a zárak a távirányítóról, az ajtók finoman nyílnak-záródnak, s ami még fontosabb: az utastér valóban újszerű. A kemény műanyagból épített műszerfal menet közben is döbbenetesen, még tényleg új tesztautókhoz mérten is egyben van. A gyenge tartású (nem kiült, hanem gyárilag ilyen) ülések kárpitja kopás- és koszmentes, ugyanakkor alibiből kiglancolásnak nyoma sincs, érezhető, hogy ez a kocsi sosem volt bepiszkítva. A 77 ezres futással alig kopott a váltógomb, de még az Astra G és az alapjaira épített Zafira A rákfenéjének számító kürtgomb-szakadás sem jött elő. Nem csak az állapot, a helykínálat is korrekt, gond nélkül hozza a mai kompakt osztály szintjét. Pedig az Astra G alapvetően nem nagy, mindössze 4,11 méter hosszú, 1,71 széles, 1,43 magas. Tengelytávja ugyanakkor mai vetélytársaihoz képest sem szerény, 2606 mm. Az eredmény: a hátsó sorban is elegendő fej- és lábtér, 3 felnőtt számára is bevethető szélességű hátsó epedával. Még az is nyugodtan vásárolhatja, aki a ma már 13 éves modell biztonságáért aggódna: 4 Euro NCAP-csillagot kapott – pont a tesztelt példányhoz hasonló konfigurációban, viszonylag mezítlábas ötajtósként, 1,6-os benzinessel, 2 első légzsákkal.

Alkatrészárak

Használt autó vásárlásakor talán még az autónál is fontosabb kérdés annak alkatrészellátása. Népszerűbb kocsiknál nem nagyon kell attól tartani, hogy ne lenne hozzá, sőt az Astrához hasonló topmodelleknél az utángyártottakból sincs hiány. Utóbbiakat vásárolva a karbantartási költségek jelentősen apaszthatók, miközben legtöbbször gyakorlatilag a gyári beszállítók elemeiről van szó. Táblázatunkból jól látható, az Astra alkatrészárai alacsonyak.

Olajszűrő (Fiam) 966 Ft
Levegőszűrő (Hengst Filter) 2 107 Ft
Vezérműszíj (Gates) 10 991 Ft
Feszítőgörgő (Ruvilee) 14 153 Ft
Vezetőgörgő (Ruvilee) 7 273 Ft
Hosszbordás szíj (Gates, klímás) 4 360 Ft
Üzemanyagszűrő (Mecafilter) 1 359 Ft
Első fékbetét garnitúra (TRW, Lucas) 9 949 Ft
Első féktárcsa (Zimmermann) 7 938 Ft/db
Gyújtógyertya (NGK) 1 068Ft/db
Hátsó lengéscsillapító (Monrone, gázos) 11 970 Ft/oldal
Kuplung szett (Valeo, szerkezet + tárcsa) 31 985 Ft/db
Kinyomócsapágy (Valeo) 55 198 Ft/db

Árak forrása: ZS+U Kft.

Egészen tágas az utastér, az ülések kevéssé formázottak, de kárpitjukkal strapabírók Egészen tágas az utastér, az ülések kevéssé formázottak, de kárpitjukkal strapabírók

Egészen tágas az utastér, az ülések kevéssé formázottak, de kárpitjukkal strapabírók

Fapadossággal persze csak a kényeztető, és valljuk be, a mai magyar valóságtól igencsak elrugaszkodott tesztautók után vádolható az Astra. Van ebben ABS, centrálzár, elektromos első ablak, de még tükör is − fűtéssel, hátul Isofix gyerekülésrögzítő, állítható magasságú szervokormány és liftezhető vezetőülés, valamint légkondicionáló is. Ennél komolyabb ellátmányt teljességgel fölösleges lenne egy 1 599 000 forintért kínált használt autótól elvárni. Ami pedig az igazán lényeges: hiába az alapos vizslatás, nincs, ami nem gyári szinten tenné a dolgát.

Alapesetben sem kicsiny, 370 literes az ülésdöntéssel 1300 literig, sík padlóval bővíthető csomagtér. Az ülőlap egyben, a támlák osztva, de csak fejtámláik kiemelése után dönthetők Alapesetben sem kicsiny, 370 literes az ülésdöntéssel 1300 literig, sík padlóval bővíthető csomagtér. Az ülőlap egyben, a támlák osztva, de csak fejtámláik kiemelése után dönthetők Alapesetben sem kicsiny, 370 literes az ülésdöntéssel 1300 literig, sík padlóval bővíthető csomagtér. Az ülőlap egyben, a támlák osztva, de csak fejtámláik kiemelése után dönthetők

Alapesetben sem kicsiny, 370 literes az ülésdöntéssel 1300 literig, sík padlóval bővíthető csomagtér. Az ülőlap egyben, a támlák osztva, de csak fejtámláik kiemelése után dönthetők

Magától alig emelkedik a kalaptartó, ezen azonban madzagjának megrövidítésével könnyű segíteni

Magától alig emelkedik a kalaptartó, ezen azonban madzagjának megrövidítésével könnyű segíteni

Egyetlen alkalommal, a még gyári akkuról táplált indításnál éreződött, ez bizony 4 éves autó. A kissé álmos indítózás után azonban egészen egyszerűen döbbenet a gép: a futómű egyben van, az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros – kategóriátlag – rendszer a viszonylag ballonos, 185/65 R15-ös, még a gyári, de nem elkopott és még nem is túlkoros abroncsokkal egészen jól csillapít, az autó hibátlanul megy egyenesen, s átlagos tempókkal nyugodtan lehet vele kanyarodni is. Lógás, kopogás legkisebb mértékben sem érezhető a futóműből, ahogyan a hajtáslánc is teljesen hibátlannak érződik. Egyetlen nemkívánatos, de a hasonló Opelekhez mérten szokatlannak nem nevezhető zörgés a kuplungpedál forgópontjának nyiszogása, utóbbi azonban már valóban szőrszálhasogatás. Vezetni kifejezetten kellemes az Astra G-t, nem túlérzékeny a gázpedál, a motor azonban könnyedén pörög, és erejével is meggyőző, szemben a mai blokkokkal, az Euro4-es 103 lova menet közben is megvan. Jól adagolható, hatásos a csak elöl tárcsás fékrendszer, s a tapasztaltak alapján a gyári 7,2 l/100 km vegyes fogyasztás ma is tarthatónak tűnik. Városban a gyár szerint is közel 10 l/100 km étvágyra kell számítani, országúton nem kunszt 6 alá vinni az értéket. A menetdinamika ehhez mért: a 0-100 km/órás gyorsítás 13 másodperces szintideje sem rossz, a gyorsulási érzet pedig még kellemesebb. Autópályán a 130 km/órás utazótempó simán tartható, a csúcssebesség 180 km/óra lehet, akkor persze már torkolhat rendesen az ötfokozatú váltóval társított motor…

Durvább kopástól mentes a kormánykerék és a váltógomb is, a pormentes motortér garázsban tárolást feltételez Durvább kopástól mentes a kormánykerék és a váltógomb is, a pormentes motortér garázsban tárolást feltételez Durvább kopástól mentes a kormánykerék és a váltógomb is, a pormentes motortér garázsban tárolást feltételez

Durvább kopástól mentes a kormánykerék és a váltógomb is, a pormentes motortér garázsban tárolást feltételez

Nem ritka, hogy meghibásodik, ám itt hibátlan a hőmérős központi kijelző. Az Optimához nem járt gyári rádió, így annak üzenetei itt nem jelennek meg

Nem ritka, hogy meghibásodik, ám itt hibátlan a hőmérős központi kijelző. Az Optimához nem járt gyári rádió, így annak üzenetei itt nem jelennek meg

Utóbbi bárkit érdekel? Remélem, hogy nem, hiszen egy 4 éves, olcsó használt autó csöppet sem az illegális gyorshajtásról, hanem a használhatóságról szól. Így nézzük inkább, mennyire szervizigényes az Astra. Nem egy elpusztíthatatlan japán gép, de talán még az átlagnál kevesebb vele a szívás, az elvi szervizperiódus 30 000 km/1 év, amiből utóbbi a fontosabb. A leggyakoribb tételekkel táblázatunkban összegyűjtött alkatrészek olcsók hozzá, s túlzottan nem is kellenek gyakran. Ennél a motornál például a vezérműszíj cseréjét 150 ezer kilométernél (vagy 10 évnél) javasolja a gyártó. Én bizony simán cseréltetném 100 ezernél, mert annyira kellemes autó a vezetett G Astra, hogy kár lenne egy szíjszakadás miatt elpusztítani a motorját. Ha tehát megkapja a kötelező törődést, az Astra G hosszú távon kellemes partner lehet. Valahai népszerűsége ma az egyik legnagyobb pozitívuma: viszonylag könnyen lehet belőle józan futású, korrektül szervizelt példányt találni. Érdemes keresni, ugyanis józan családi autót keresőknek ideális!

Ez is érdekes lehet:
 

Piaci körkép: használt kabriók és roadsterek 3 millió forintig

Három millió forintig bőséges a kabrióválaszték. Lehet sportosabb, vagy hétköznap is használható...

Árösszevetés: hogy a legolcsóbb a Balatonra menni?

Kényelmes, klímás, nyomorgós? Autó, vonat, busz, esetleg telekocsi? Kiszámoltuk, melyik éri meg...

Amerikában 300-at is mehet a Mercedes überkupéja

Hatliteres biturbó V12-es motor, 630 LE, 1000 Nm, gigaluxus: bemutatkozik a Mercedes-Benz S 65...

Az amerikai izomautók gyártói nem állnak le: gyorsabb, erősebb, brutálisabb változatok jönnek

A Ford Mustang, a Dodge Challenger, vagy a Chevrolet Camaro jön be inkább? Mindhárom típus rajongóinak...

Csak a benzin lesz olcsóbb szerdától

Míg múlt héten a gázolaj ára apadt jelentősebben, e héten egyelőre csak a benzin árcsökkentéséről...

Megkezdődött az új Mazda2 gyártása, ímhol az első képek

Ha még csak Demióként is, de bemutatkozott az új, a harmadik generációs Mazda2. Kívül-belül kisebb...

BMW légzsákvisszahívás: koros autók is ingyen kapnak új lufit

A BMW a nagyobb bajok megelőzése miatt cseréli az 1999 és 2006 közötti 3-asokon az utasoldali...

Hogyan szállítsunk biciklit? Megnéztük a lehetőségeket

Nyáron különösen gyakori igény a kerékpárok szállítása. Vajon miként a legjobb vinni őket?

Peugeot 406 2.0 Supreme, 2003 - használtteszt

A Peugeot 406 az újabb középkategóriásoktól idegen kényelmet ad ma is. Futóműve és viselkedése...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (13 db)

Jaga írta: 2012 január 29., vasárnap 11:22:36

Ma már 1.3 millióért lehet venni 2004-es H Astra-t is. De 2002-es, de már 2003-as Volkswagen Golf-ot is. De szerintem legjobb vétel ilyen áron a Ford Focus. Az első szériás Fókusz győzte le első európai autóként megbízhatóságban a japánokat. Nem véletlenül lett egyedülállóan amerikában és európában is az év autója. Elöl-hátul független felfüggesztése, futóműve van, nagyon élvezet vezetni, a kanyarokban rendkívül megbízható. Hasonlóan jó futóműve van, a Honda Civic-nek. de a drágább, ezért ugyan annyiért pénzért idősebb évjáratút lehet venni. Ezen kívül a sokkal drágább Mazda 3 ami még ilyen hasonló szintű futóművel bír. A legújabb Volkswagen Golf próbálta leutánozni, a régebbiek sehol sincsenek a Focus futóművéhez képest, de ez elmondható az Opelről, és a többi kortársáról is ebben a kategóriában.

A válaszoláshoz belépés szükséges
puskasadam írta: 2011 december 12., hétfő 16:10:12

Ezt a hozzászólást
a felhasználási feltételek megsértése miatt
Katona Mátyás szerkesztő törölte
2011. december 12. 16:15-kor .

A válaszoláshoz belépés szükséges
Hagalex írta: 2011 december 10., szombat 19:57:38

A szakma, az Opel tulajok, és a márkát jól ismerők közös és egyöntetű véleménye, hogy ez az autó az egész Opel történelem egyik legjobban sikerült darabja. Ennyire jól sikerült talán csak az első Kadett volt, vagy a C Ascona.
Nekem az első egy Caravan X20DTL volt, németből hozott, bőven túl volt a 400 ezren amikor eladtam, az első érdeklődő el is vitte. Az álla leesett, hogy mennyire egyben van, hogy mennyire nem zörög, nem kattog, az utastér mentes volt minden nyöszörgéstől...
Kb. 100 ezret autóztam vele, juibileumi limitált kiadás volt, metál fekete színben, imádtam, pedig a 82 lóval nem volt egy erőgép. A futóművet komfortosra de mégsem nyúlósra tervezték, nem feküdt úgy a kanyarban mint egy Focus, de cserébe rossz úton sokkal élhetőbb volt.
Tudomásom szerint az autó azóta túl van a fél millió kilóméteren, és a gazdája legnagyobb megelégedésére gurul. (Szerbiában)
1 db vákum csövet kellett cserélni, illetve 1x izzítórelé csere volt. Minden más csak kopó alkatrész!

Most egy 1.6 twinport motoros benzines van. Ezt is nagyon szeretem. A cikkben 10 literes városi fogyasztás van írva, de ezt én nem tudom megerősíteni! Az enyém 8 -9 liter között eszik, attól függően, hogy használom -ea klímát, vagy hogy télen mennyire érkezik bemelegedni.
110-ezres vidéki városban lakom, nagy dugók nincsenek, de a forgalom elég nagy, és elég sok a lámpázás. Vegyesben 6,5 liter körül eszik, ha nem hajtok 130 fölött.
Hosszú távon, autópályázásnál nekem nyáron megpakolva, klímával 130-160 között 8 - 8,5 liter között evett. ....barátságos az Astra fogyasztása.

És akkor a negatívumok.

1. Váltó. Hát láttunk már ennél jobbat! Szeretném jelezni, hogy a vas maga képes túlélni az autót, a kapcsolhatóság az ami kívánni valót hagy maga után. Nekem a sokéves gyakorlattal is sikerül időnként kerregést előcsalni, pedig viszonylag figyelmes tulaj vagyok. A dízelemen 400 fölött már indokolt lett volna a váltókulisszában a csuklós szerkezetet cserélni, az gyári alkatrészből 90 ezer HUF környékén fájt volna.

2. Első ülések. Rosszul megtervezettek, nem igazán tartanak, ha kényelmesen akarok ülni akkor szinte feküdnöm kell, ilyenkor a fejtámla nagyon messze kerül, ha beállítom az ülést a függőlegeshez viszonylag közel, akkor meg úgy ülök mint aki karót nyelt.
Egyszóval nem érzem magam benne kényelmesen sehogy sem. De mégis! Csodával határos módon úgy tudok 800 kilóméter vezetés után kiszállni belőle, hogy mégsem fáj a derekam! Én sem értem! :)

3. Belső kidolgozottság. Nekem nagyon nem tetszik, hogy az nagyok, elnagyoltak az illesztések közötti hézagok. Ez különösen az ajtókárpit, és a műszerfal egység között tetten érhető, de a váltó box körül is. Ennél igényesebben illesztett belteret lehetett volna már csinálni, még 1998-ban is! Jó példa erre a Golf 4.

Mint volt MOTE klubtag elég sok G Astrával, és tulajdonosokkal volt szerencsém találkozni, bizton mondhatom, hogy a G Astrának komoly kultusza van,még márkán belül is, ilyen talán csak a Calibrának és a Mantának volt (van).
Mindkét G Astra vásárlásnál képbe kerültek más autók is, így pl. Focus és Golf is, de utólag azt kell mondanom, hogy nem bántam meg az Astrázást.
Az én autóm 3 és fél évesen, 2009-ben 1.870.000HUF-ba került, 4 légzsák, digit klíma, 4 elektromos ablak, gyári alufelni, ködlámpák, fűthető elektromos tükrök, metálfény az érdemleges tartozékai, és 62000km volt benne, igazoltan. (állami céges autó volt.)


A 77 ezres futással alig kopott a váltógomb, de még az Astra G és az alapjaira épített Zafira A rákfenéjének számító kürtgomb-szakadás sem jött elő.

A kürtgomb szakadás általában csak 250 ezer fölött jelentkezik, persze ez szokás és használatfüggő. A jelenlegi 100 ezret futott autómban híre sincs, a 400 ezret futottban ki volt szakadva, gondolom a német hölgy aki előttem tulajdonolta ott "tapizta" a kormányt.


Jól adagolható, hatásos a csak elöl tárcsás fékrendszer, s a tapasztaltak alapján a gyári 7,2 l/100 km vegyes fogyasztás ma is tarthatónak tűnik. Városban a gyár szerint is közel 10 l/100 km étvágyra kell számítani, országúton nem kunszt 6 alá vinni az értéket.

10 literes fogyasztást még egyetlen ismerős G tulajtól nem hallottam. Ezt maximum Budapesten erős dugóval, folyamatos klímával tudom elképzelni.
Országúton annyira nem kunszt 6 liter alá vinni a fogyasztást, hogy ha nem hajtunk 90km/h-nál jobban, és kerüljük a vérmes előzéseket, az 5 literhez is jó közel tudunk kerülni.


Egyetlen nemkívánatos, de a hasonló Opelekhez mérten szokatlannak nem nevezhető zörgés a kuplungpedál forgópontjának nyiszogása, utóbbi azonban már valóban szőrszálhasogatás.

Nem szokatlan? Még csak nem is hallottam erről a "hibajelenségről"! De tényleg!
Ez valami egyedi eset lehet, amit kis karbantartással orvosolni lehet.


Az utolsó képaláírásnál valami tévedés van! A G Astrákban a kis kijelzőn nem jelenik meg semmilyen rádió (fejegység) üzenet! 1-2 BC üzenetet ki lehet csikarni azoknak akik értenek hozzá, de alapvetően csak hőmérsékletet és időt mutat. Úgy tudom, hogy a board computereseknek nem ilyen kijelzőjük van. (a tévedés jogát fenntartom!)


Ennél a motornál például a vezérműszíj cseréjét 150 ezer kilométernél (vagy 10 évnél) javasolja a gyártó. Én bizony simán cseréltetném 100 ezernél
Bizony, bizony! Az enyém is ki lett cserélve 97 ezernél...

nagyjából ennyi jutott eszembe....

A válaszoláshoz belépés szükséges
Szöke írta: 2011 december 10., szombat 09:31:51

Meg bizható autó bár nekem egy 2003 as Merivám van hasonló motorral és több mint 160 ezer km rel és bátran állitom ha meg kapja a motor és a futomü a törödést gond nélkül müködik csak a szervizkönyven leirtakat kell betartani amihez persze nem biztos,hogy kell szak szerviz sok jól dolgozó olcsobb vállalkozások is vannak .

A válaszoláshoz belépés szükséges
Lanti írta: 2011 december 09., péntek 21:56:51

Nagyképűség nélkül mondom, Viszonylag sok járgányom volt már eddig (jó néhány Japán is). Opelt sokáig mégsem akartam. Mégsem bántam (sőt! ) amikor gazdája lettem 1, G Astra kombinak. Számomra univerzális járgány az ideális (munkára és akár színházba is el tudjak vele menni). Így aztán csak jót mondhatok a volt Astrámról amivel kb 3 év alatt 130.000 km-t mentem (78.000-rel vettem, ami ugye elképzelhető, hogy nemis annyi) komolyabb szerviz költség nélkül. Igazán remek választás, csak ajánlani tudom. Kiemelném,( apróság ugyan), de a küszöb sohasem sáros!!!! hála az ajtón lévő jól záró gumiprofilnak. Ilyet kevés autón tapasztaltam.Tibor

A válaszoláshoz belépés szükséges
Pitty írta: 2011 december 09., péntek 19:01:18
Ivanits R írta: 2 éve

Az alkatrészekről szólva az NGK gyertyától úgy bedobja a gyújtó trafó hibát mint a huzat. Csak BOSCH lehet bele rakni . Ahogy nézem ez egy Z16XEP abba a gyári gyertya is csak 1200 ft (1214031)

Autóról szólva elpusztíthatatlan egy autó !


Ez az NGK gyertya-probléma érdekelne. 1.8 16V Vectrám van (Z18XE) és gyertyacserét tervezek. NGK-ra gondoltam, mert előző autómban (Audi 80 1.9E) tökéletesen bevált, illetve a BOSCH gyertyákról rosszakat hallottam. Nem szeretném, ha hanyatt vágná a trafó hidat, mert az, egy kisebb vagyon.

A válaszoláshoz belépés szükséges
nagynedi írta: 2011 december 09., péntek 11:02:57

Nekem egy 2002-es 1.4-es Caravanom van. Januárban lesz 10 éves 92.000km van benne.( nem tekert új kora óta megvan) 8 évesen 60 ezer volt benne:) Hát tény hogy nincs széthajtva, de különösen kímélve sem ( csak a gépi mosókat kerülöm messziről). 9 évesen gyertyacsere, vezérmű szett és vízpumpa cserén kívül minden eredeti rajta. Fékbetét, lengécsillapító, kipuff csere sem volt még! A műszakit most csináltattam meg, a kézifék beállításán (2ezer HUF) kívül semmit nem cseréltek. az elmúlt 2 évi átlagfogyasztásom 6,75 l/100km.
Szerintem unalmas autó belül, de az anyagminőség még a VW-t is lepipálja hosszútávon. Ez egy egyszerű de nagyon átgondolt konstrukciójú autó. A G astrákba az 1.4 es motor a nyerő, mert az 1.6 osokkal valamivel több a gond, és a fogyasztásuk sem jobb.
Volt már tesztelve a gépem: http://www.a5.hu/cikkek/3/41960.shtml ( a km el lett írva a cikkben -LOL)
Ha 10 éves Astrát szeretnének tesztelni jelezzék itt és megadom a címemet!

A válaszoláshoz belépés szükséges
nagynedi írta: 2011 december 09., péntek 11:01:21

Nekem egy 2002-es 1.4-es Caravanom van. Januárban lesz 10 éves 92.000km van benne.( nem tekert új kora óta megvan) 8 évesen 60 ezer volt benne:) Hát tény hogy nincs széthajtva, de különösen kímélve sem ( csak a gépi mosókat kerülöm messziről). 9 évesen gyertyacsere, vezérmű szett és vízpumpa cserén kívül minden eredeti rajta. Fékbetét, lengécsillapító, kipuff csere sem volt még! A műszakit most csináltattam meg, a kézifék beállításán (2ezer HUF) kívül semmit nem cseréltek. az elmúlt 2 évi átlagfogyasztásom 6,75 l/100km.
Szerintem unalmas autó belül, de az anyagminőség még a VW-t is lepipálja hosszútávon. Ez egy egyszerű de nagyon átgondolt konstrukciójú autó. A G astrákba az 1.4 es motor a nyerő, mert az 1.6 osokkal valamivel több a gond, és a fogyasztásuk sem jobb.
Volt már tesztelve a gépem: http://www.a5.hu/cikkek/3/41960.shtml ( a km el lett írva a cikkben -LOL)
Ha 10 éves Astrát szeretnének tesztelni jelezzék itt és megadom a címemet!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Török Tamás írta: 2011 december 09., péntek 10:16:58
Török Tamás írta: 2 éve

Nekem egy 2004-es DCTi motoros van,130000 km-rel(nem volt tekerve).Kopások az enyémben sem jelentősek,csak a váltó szoknya festése kopott egy kis helyen.A gyári rádió CDR 500 a mai napig hibátlanul teszi a dolgát,nem ugrik a cd rossz úton sem.Ezen kívül a szélvédő karcos kicsit,mert sajnos előbb töröl,mint spriccel,egy törlés szárazon megy mindig,ez mekkora hülyeség az Opeltől,bosszantó.A vezérmű szíjat én is cseréltettem 105 ezernél,ezen már ne múljon az üzembiztosság.Ezen kívül én 15 ezrenként cseréltetem az olajat és az olaj és üzemanyag szűrőt,én sokallom a 30000 km-es szerviz ciklust.A fék szerintem gyenge,a futómű átlagos,az első ülés háttámlája hosszú úton borzasztó.Alapvetően jó kis autó,de semmi különlegessége nincs.


Elírtam,Cdti,nem dcti:-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Török Tamás írta: 2011 december 09., péntek 10:16:20

Nekem egy 2004-es DCTi motoros van,130000 km-rel(nem volt tekerve).Kopások az enyémben sem jelentősek,csak a váltó szoknya festése kopott egy kis helyen.A gyári rádió CDR 500 a mai napig hibátlanul teszi a dolgát,nem ugrik a cd rossz úton sem.Ezen kívül a szélvédő karcos kicsit,mert sajnos előbb töröl,mint spriccel,egy törlés szárazon megy mindig,ez mekkora hülyeség az Opeltől,bosszantó.A vezérmű szíjat én is cseréltettem 105 ezernél,ezen már ne múljon az üzembiztosság.Ezen kívül én 15 ezrenként cseréltetem az olajat és az olaj és üzemanyag szűrőt,én sokallom a 30000 km-es szerviz ciklust.A fék szerintem gyenge,a futómű átlagos,az első ülés háttámlája hosszú úton borzasztó.Alapvetően jó kis autó,de semmi különlegessége nincs.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

BMW 428i Cabrio teszt

Talán túl tökéletes. BMW 428i Cabrio teszt

Megint nem volt típusjelzés, de nem az a lényeg, hogy hármasból négyes lett. A lényeg, hogy a BMW 428i Cabrio egy tökéletesnek tűnő autó.


Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo AT6 4x4 teszt

Majdnem Audi olcsóbban. Opel Insignia Country Tourer teszt

Hatalmas test, terepes külső, erős motor, automata váltó, übergazdag felszereltség. Opel Insignia Country Tourer teszt.


BMW 220d Coupé teszt

Hátulról az igazi. BMW 220d Coupé teszt Videó

Nemsoká úgy emlegetjük majd a 2-est, hogy a BMW, ami elöl hajt. De az az Active Tourer, ez meg egy 220d Coupé 184 dízel lóval jól hátul.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Opel Mokka 1.4 Turbo AWD Cosmo teszt

Lesz keletje. Opel Mokka teszt

Érdekes szerzet a Mokka, de hogy miért így hívják, annál fontosabb a kérdés: mire való? Vagy mindegy, mert a divat voltaképp céltalan? Az Opel gömböcét turbós benzinesként, összkerékhajtással teszteltük.


Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Cosmo Automata teszt

Heten, mint a gonoszok? Opel Zafira Tourer teszt Videó

Túrázáshoz ideális csúcsdízelével, automataváltóval járt nálunk a hétüléses Opel Zafira Tourer. Vajon hány felnőtt számára számít kellemes utazóautónak?


Opel Vivaro Tour Cosmo 2.0 CDTI ecoFLEX teszt

Spórolós, olcsó, tágas - Opel Vivaro ecoFLEX teszt

Új, Euro5-normás, fogyasztás-optimalizált alapmotorjával járt nálunk az Opel legnagyobb személyszállítója, a Vivaro.


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

Dízel tanulmányautókkal a versenypályán – TDI ünnep az Audinál

Downsizing helyett rightsizing a 25 éves Audi TDI-vel

2 órája – Sztori

Negyedszázados az Audi TDI-történelme. Az évfordulót extrán spórolós modellekkel és még csak tanulmányként létező izomgépekkel ünnepelték.


Gyárlátogatás az Opelnél Szentgotthárdon, ahol már az új háromhengeres is készül

Szentgotthárdon már készül az új, háromhengeres Opel motor

2 napja – Sztori

Az Opel szentgotthárdi Flex üzemében a termelés oroszlánrészét az új motor fogja kitenni. Megnéztük, hogy készül.


Nem jön össze az olasz-német vegyesvállalat, a Volkswagen és a Fiat is cáfolja a két cég fúzióját

A Volkswagen és a Fiat is cáfolja a két cég összebútorozását

2 napja – Sztori

A Fiat tulajdonosai és a Volkswagen is tagadják, hogy egyáltalán tárgyaltak volna a Fiat eladásáról. Persze, nem zörög a haraszt...


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL ASTRA G 2.0 DI Club Selection

OPEL ASTRA G 2.0 DI Cl...

Ár: 475.000 Ft

Évjárat: 1998 / 10

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

OPEL ASTRA G 1.7 DT.. 17 Alufelnivel. Xenon

OPEL ASTRA G 1.7 DT.....

Ár: 350.000 Ft

Évjárat: 2000

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

OPEL ASTRA G 1.4 16V Viva 1.TULAJDONOS!

OPEL ASTRA G 1.4 16V V...

Ár: 749.000 Ft

Évjárat: 2003 / 8

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó