0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Összkerekes használtautók egy új Dacia áráért

Piaci körkép: 4x4-es autók télire

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az újautó-piac legolcsóbb összkerekese a 3,8 millió forintért kapható Dacia Duster, ezért a pénzért viszont számos kiváló, használt 4x4-es közül válogathatunk 3 éves korig, jó állapotban és remek felszereltséggel.

Nem a keresztben autózás a lényeg − 3 millióért 3 éves dízel Octavia kombi kapható Haldex-hajtással és remek ellátmánnyal

Nem a keresztben autózás a lényeg − 3 millióért 3 éves dízel Octavia kombi kapható Haldex-hajtással és remek ellátmánnyal

A többség alapból üzemanyagot spórolva az első tengelyen hajt, 4WD-rendszerük automatára kapcsolható, alacsony sebességnél fixre zárható

A többség alapból üzemanyagot spórolva az első tengelyen hajt, 4WD-rendszerük automatára kapcsolható, alacsony sebességnél fixre zárható

Jön a tél, támadnak a mínuszok, egyszer biztosan hó is fog esni, az utak pedig akkor csúsznak majd, néha pedig „természetüknél” fogva emelkednek, s még lejthetnek is. Az előbbi körülmények mellett sokszor bizony téligumin is tehetetlen az autó és sofőrje. Nagyon más a helyzet, ha rendelkezésre áll egy jó kis összkerékhajtás, ami bár minden helyzetet nem old meg, de esetenként kihúz a csávából. Az újautó-piac legolcsóbb összkerékhajtásúja a listaáron 3 790 000 forintba kerülő Duster 1.6 4x4 Cool, ám mi ezért az összegért inkább használtautót kerestünk − legfeljebb 3 évesen és magyar papírokkal, jó állapotban, a klímán túl sok mindent nem nyújtó Daciáénál gazdagabb felszereltséggel.

A közel 4 milliós összegért egyébként a benzinből lelkesen fogyasztó, ugyanakkor tágas, ügyes és strapabíró román-francia öszvéren túl újként még egy amilyen kicsi, olyan szerethető Fiat Pandát (1.2 Climbing 4x4, 3 840 000 Ft) vagy egy korrekt Suzuki SX4-et (1.6 GLX+ 4WD) guríthatnánk haza a szalonból. Az utóbbi hazai termék mondjuk hangyányival drágább, hiszen jubileumi akciójával is 4 105 000 forint az ára. De nézzük a Használtautó.hu találati listáját, amin alsó-középkategóriásoktól néhány szabadidő-autón át pickupokig sok egyéb érdekességet is látunk a beállított 2008-as modellévvel kezdődően. Ám ha azt hisszük, hogy ezért a tisztességes pénzért már olyan slágermodelleket is kapni, mint egy Toyota RAV4 vagy egy Honda CR-V, tévedünk – ezekből csak régebbiek vannak 4 millió alatt.

A pickupokat kapásból kidobtuk, mert noha a maga nemében egy Ford Ranger, egy Mazda BT50, egy Mitsubishi L200 vagy egy Toyota Hilux is jó kocsi, de a platós gépek mindennapos használhatósága korlátozott, városba túl nagyok, és a 3,8 milliós plafon alá csupán nettó áron férnek be. Ajánlható példányaink ezek után mind beválhatnak, mint családi járgányok, Dávidjuk a Suzuki Jimny, Góliátjuk a Chevrolet Captiva, kakukktojásként meg egy Shuanghuan CEO nevezetű, kínai BMW X5-klón színesíti a palettát. Főszereplőink összkerékhajtása jobbára kapcsolható, zömük alapvetően elöl hajt, szükség esetén a nyomaték 50 százalékát a hátsó tengelyre továbbító, míg a Subaru-modellek állandó 4x4-gyel dolgoznak.

A legjózanabb választás a Suzuki SX4, míg ebben a mezőnyben a Chevrolet Captiva ritka, mint a Toyota Urban Cruiser... A legjózanabb választás a Suzuki SX4, míg ebben a mezőnyben a Chevrolet Captiva ritka, mint a Toyota Urban Cruiser... A legjózanabb választás a Suzuki SX4, míg ebben a mezőnyben a Chevrolet Captiva ritka, mint a Toyota Urban Cruiser...

A legjózanabb választás a Suzuki SX4, míg ebben a mezőnyben a Chevrolet Captiva ritka, mint a Toyota Urban Cruiser...

A listán Suzuki SX4 szerepel a legnagyobb példányszámban, általában 1,6 literes benzinmotorral, de akad 1,9-es dízel is. A legolcsóbbért közülük 2,5 millió forintot kérnek, amiért a kis- és az alsó-középkategóriába egyaránt sorolható kocsi ESP-t, 6 légzsákot, digitklímát, ülésfűtést is ad − 2008 februári évjárattal, egy tulajjal, sérülésmentesen és órájában mindössze 59 ezer kilométerrel. Az alapból elöl kaparó, így üzemanyagot is spóroló SX4 hajtása kapcsolásra automata, alacsony sebességnél pedig fixre zárható. Utas- és csomagtere elegendő helyet ad, az autó így mindenestül funkcionális és józan. Felfüggesztése jól csillapítja az úthibákat, 107 lóereje rendben van, fogyasztása vegyes ciklusban 8 liter környékén alakulhat − azaz a család vélhetően nem csak télen fogja kedvelni.

A keresési feltételeknek megfelelő, hétköznapi modellek

Modell Verziók Átlagos futás (km) Átlagos kor (év) Átlag/ár (Ft) Példány
Chevrolet Captiva 3.2 V6, 2.0 D 102 000 3,5 3 644 000 2
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 112 000 3,7 3 550 000 4
Nissan Qashqai 1.6 Nincs adat 2,8 3 499 999 1
Shuanghuan Ceo 2.4 29 000 1,2 3 800 000 1
Skoda Octavia kombi 1.9 PD TDI Nincs adat 3,4 2 999 990 1
SsangYong Actyon 2.0 Xdi 40 000 3,5 2 999 999 1
Subaru Forester 2.0 Nincs adat 3,8 3 649 000 1
Subaru Impreza 1.5, 2.0 63 000 3,1 3 200 000 5
Subaru Legacy 2.0 65 000 3,5 3 685 000 1
Suzuki Grand Vitara 1.6, 2.0, 1.9 DDiS 71 000 3,7 3 500 000 9
Suzuki Jimny 1.3, 1.5 DDiS 19 000 2,6 2 750 000 2
Suzuki SX4 1.6, 1.9 DDiS 22 000 1,1 3 400 000 10
Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D 60 000 2,2 3 690 000 1
Volkswagen Passat Variant 2.0 CR TDI Nincs adat 3,3 3 390 000 1

Amennyiben kitartunk az SX4-nél, az előbbinél magasabb összegért csak fiatalabb, s kevesebbet futott darabok következnek, a kitűzött 3,8 millió forintos árért nem egy 2011-es, nullkilométeres demóautó is várja gazdáját gyári garanciával, és benzinesként már 120 lóerővel. Az 1,9-es DDiS 3,5 millióért kelleti magát, de a kedvezőbb fogyasztás reményében vélhetően kevesen választanák a 2008-as dízelt a szinte új benzinesekkel szemben.

Hároméves BMW X5 3,8 millió alatt? Ilyen nincs, a baloldali egy Shuanghuan, a másik szépség pedig egy SsangYong. Bátraké a szerencse? Hároméves BMW X5 3,8 millió alatt? Ilyen nincs, a baloldali egy Shuanghuan, a másik szépség pedig egy SsangYong. Bátraké a szerencse?

Hároméves BMW X5 3,8 millió alatt? Ilyen nincs, a baloldali egy Shuanghuan, a másik szépség pedig egy SsangYong. Bátraké a szerencse?

Amiből még majdnem annyi van, mint SX4-ből, az a 3 vagy 5 ajtós Suzuki Grand Vitara 3-3,7 milliós áron − mindegyik példányával 2008-ból. Utóbbiakban a motor többnyire ugyancsak 1,6-os benzines vagy 1,9-es dízel, de akad 2,0 literes benzines, illetve benzin-gázüzemű is − utóbbi hazai átalakítással. A Vitara a 3-ajtósnál állandó, az ötajtósnál kapcsolható, felezőáttételt is adó összkerékhajtásával kiváló terepjáró-képességekkel bír, ötajtósan praktikus, rövidebb tengelytávval vagány. Vezetni könnyű és viszonylag komfortos, mindezekért pedig akár hölgyek barátja is lehet. Hálónkon még egy további Suzuki akadt fenn: a Samurai-utód Jimny, 2,6-2,9 millió forintos árszinttel, 2008-ból és 2009-ből. Piciny méretével, kapcsolható hajtásláncával a Jimny remek terepes, komfortszintje azonban konkurenseinél visszafogottabb. Két elérhető verziója közül az olcsóbb benzines jelenleg kétszemélyes haszonjármű, a drágábbik dízel szerény (22 ezer km) futású, blokkja egyébként a Renault-féle, takarékos 1.5 dCi.

A Subaru kakukktojás, hiszen összkerékhajtása állandó

A Subaru kakukktojás, hiszen összkerékhajtása állandó

A Suzukik után Subaruból látni még sokat a vázolt kritériumoknak megfelelően. Az állandó, szimmetrikus összkerékhajtás jeles képviselője több Imprezát, egy-egy Forestert és Legacyt mutat fel. Mind benzines, és nagyon is szereti a benzint, a Forester ráadásul automata, igazi ínyencfalat. Kivétel nélkül megbízható, komoly autók − már amennyiben megfelelő karbantartást kaptak. Imprezából ferdehátú és limuzin is elérhető, s bár egyik sem a legendás WRX STi, mégis erős, nyomatékos, és nem utolsó sorban, kellően különleges.

Japán még a találati listán a Yaris-felfújt Toyota Urban Cruiser, ez a ritka, ám tapasztalataink szerint egész kiváló kis autó elképesztően takarékos dízelként 3,7 millióért kelleti magát, hajtási rendszere alapvetően automata, de lassú menethez fix összkerékhajtásra is kapcsolható. Végül át Koreába: a SsangYong Actyon sportkupé-crossover ütőkártyája "egyedi megjelenésén" túl a veretes, alvázas építése, illetve az alapból hátsókerékhajtású, felezős, kapcsolható összkerékhajtása. Csomagtartója bezzeg pöttöm, s aszfalton messze nem olyan kényelmes, mint a többiek. Jobb választás például a Hyundai Tucson, amely egyébként − szintén gombnyomásra is fixálható hajtásával − terepen sem jön zavarba. Utóbbi minimum 3,5 millióba fáj, de gazdagon felszerelt, dízelmotorja erős, fogyasztása nem vészes. Raktere mondjuk neki sem a legöblösebb (hiába, valamit valamiért, a hajtás helyigényes).

A közkedvelt Passatból is találni a kitűzött 3,8 millió forintos plafonig 3 évnél nem idősebb összkerekes példányt

A közkedvelt Passatból is találni a kitűzött 3,8 millió forintos plafonig 3 évnél nem idősebb összkerekes példányt

Chevrolet Captiva polgári dízel- vagy szomjas, V6-os benzinmotorral és automata váltóval érhető el 3,5 milliós áron, de ha már Ázsiában járunk, nézzünk be Kínába is egy alapból hátul hajtó Shuanghuan Ceo erejéig, 2.4-es Mitsubishi-blokkal és egy laza, BMW X5-utánzat lemezruhával, ami a bajorok számára nyilván inkább elgondolkodtató, mint megmosolyogtató. Mi van még? Óriási csomagterű Skoda Octavia kombi a jó öreg 1.9-es PD TDI-vel, 2008-ból 3 millióért (én megnézném...), és egy még nagyobb Volkswagen Passat Variant, már CR TDI-vel és 4Motionként szintén Haldex-rendszerű automata összkerékhajtással. Továbbá bi-xenon fényszóróval meg minden más földi jóval.

Hogy melyik a legjobb vétel, azt nem más, mint az egyedi igények határozzák meg, ha például jól jön a hétülésesség, egyértelműen a Chevrolet Captiva a nyerő, amennyiben zömében városi használatra lesz az összkerekes, akkor a Suzuki SX4, míg ha gyakori hosszú távú utazásra is bevetnék, helyigénytől függően ajánlható a Toyota Urban Cruiser, Skoda Octavia és a Volkswagen Passat is. Ha pedig nem csupán csúszós úton, hanem terepen is szerepelni kellene, a Hyundai Tucson, a Suzuki Grand Vitara vagy extrém körülmények közé akár a SsangYong Actyon is ajánlható.

Ez is érdekes lehet:
 

Megkezdődött az új Mazda2 gyártása, ímhol az első képek

Ha még csak Demióként is, de bemutatkozott az új, a harmadik generációs Mazda2. Kívül-belül kisebb...

Az amerikai izomautók gyártói nem állnak le: gyorsabb, erősebb, brutálisabb változatok jönnek

A Ford Mustang, a Dodge Challenger, vagy a Chevrolet Camaro jön be inkább? Mindhárom típus rajongóinak...

Hogyan szállítsunk biciklit? Megnéztük a lehetőségeket

Nyáron különösen gyakori igény a kerékpárok szállítása. Vajon miként a legjobb vinni őket?

Mazda MX-5 1.8, 2006 - használtteszt

Nosztalgiával és tisztelettel ültem be a használt MX-5 NC-be. A tulajdonosa már benne van a tutiban...

Hétfokozatú S tronic váltja a fokozatmentes CVT-t

Meg vannak számlálva a napjai a Multitronic váltónak. Ami nyugdíjazza, az az S Tronic, s ahol...

Már megint kárpitot tisztíttattunk, leesett az állunk, olyan szép lett a filléres Renault Mégane

Épül, szépül, sőt, szinte már kész az 1300 euróért szinte hulladékáron vásárolt Renault Mégane...

Gyárlátogatás az Opelnél Szentgotthárdon, ahol már az új háromhengeres is készül

Az Opel szentgotthárdi Flex üzemében a termelés oroszlánrészét az új motor fogja kitenni. Megnéztük...

Piaci körkép: használt kabriók és roadsterek 3 millió forintig

Három millió forintig bőséges a kabrióválaszték. Lehet sportosabb, vagy hétköznap is használható...

Melyik autó hazudja a legnagyobbat fogyasztás terén?

Takarékos autó? Katalógus szerint manapság szinte mindegyik az. De mi a helyzet a valóságban...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zdXp1a2k=
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (2 db)

kiss.sandor1973 írta: 2011 november 21., hétfő 12:08:29

Kedves István!

Szívesen olvasnék egy használtesztet erről az ismeretlen Shunghuan Ceo terepjáróról!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2011 november 15., kedd 19:13:36

Jöhetne majd egy "Összkerekes autók 500.000-ért" piaci körkép cikk is a szegényebb rétegnek, nem mintha bajom lenne a 3 milla feletti kocsikkal persze...

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zdXp1a2k=

Friss tesztek

BMW 428i Cabrio teszt

Talán túl tökéletes. BMW 428i Cabrio teszt

Megint nem volt típusjelzés, de nem az a lényeg, hogy hármasból négyes lett. A lényeg, hogy a BMW 428i Cabrio egy tökéletesnek tűnő autó.


Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo AT6 4x4 teszt

Majdnem Audi olcsóbban. Opel Insignia Country Tourer teszt

Hatalmas test, terepes külső, erős motor, automata váltó, übergazdag felszereltség. Opel Insignia Country Tourer teszt.


BMW 220d Coupé teszt

Hátulról az igazi. BMW 220d Coupé teszt Videó

Nemsoká úgy emlegetjük majd a 2-est, hogy a BMW, ami elöl hajt. De az az Active Tourer, ez meg egy 220d Coupé 184 dízel lóval jól hátul.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zdXp1a2k=

Hirdetés

SUZUKI tesztek

Suzuki Jimny 1.3 JLX AC 4WD teszt

A fene tudja, miért, de tetszik - Suzuki Jimny teszt

Kicsi, kényelmetlen, pattogós, zajos, régies. Mai mércével soványan felszerelt. Nem erős, nem olcsó, mégis kéne, de nagyon. A Suzuki Jimny egyszerűen imádnivaló.


Suzuki Splash 1.2 GS teszt

Medvebarna színű, nagy arcú kis Suzuki: teszten a Splash

Idén már negyedik évét tapossa, így nem meglepő, hogy megújult a Suzuki Splash. Régi-új motorjával vallattuk.


Suzuki XL7 3.6 V6 AWD Limited teszt

Amerika beinteget - Suzuki XL7 teszt

Amerika varázsát ígéri az automata váltós V6-os motorral szerelt Suzuki. Vajon tényleg minden arany, ami fénylik?


Suzuki SX4 1.6 GS 4WD teszt

Józanul, négy kerékkel a földön jár a Suzuki SX4

Nem épp friss modell, de kevés ésszerűbb összkerékhajtású létezik, mint a Suzuki SX4.


Elsőként teszteltük: Suzuki Kizashi 2.4

A meggazdagodott suzukis autója? Teszten a Kizashi!

Új terepen, a középkategóriában próbál szerencsét a Suzuki. Nagy motorral, gazdag felszereléssel, automata váltóval és összkerékhajtással. Vajon szerencsével jár?


Még több SUZUKI teszt

Címlapon


Friss cikkek

Első találkozás: Nissan Pulsar

Egy újabb Golf? Akár sláger is lehet a Nissan Pulsar

Tegnap – Újdonság

Vezetés majd később, tapogatni és szemlélni, ízlelni azonban már sikerült a teljesen új, a piacra ősszel érkező Nissan Pulsart. Ígéretes.


Dízel tanulmányautókkal a versenypályán – TDI ünnep az Audinál

Downsizing helyett rightsizing a 25 éves Audi TDI-vel

2 napja – Sztori

Negyedszázados az Audi TDI-történelme. Az évfordulót extrán spórolós modellekkel és még csak tanulmány izomgépekkel ünnepli a márka.


Gyárlátogatás az Opelnél Szentgotthárdon, ahol már az új háromhengeres is készül

Szentgotthárdon már készül az új, háromhengeres Opel motor

4 napja – Sztori

Az Opel szentgotthárdi Flex üzemében a termelés oroszlánrészét az új motor fogja kitenni. Megnéztük, hogy készül.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

SUZUKI SX4 Sedan 1.6 GS

SUZUKI SX4 Sedan 1.6 GS

Ár: 2.190.000 Ft

Évjárat: 2009 / 10

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SUZUKI SX4 1.6 DDiS GLX AC

SUZUKI SX4 1.6 DDiS GL...

Ár: 1.399.000 Ft

Évjárat: 2007 / 6

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

SUZUKI SX4 1.6 GLX CD AC Több színben is! + Ajándék VÁC

SUZUKI SX4 1.6 GLX CD...

Ár: 2.825.000 Ft

Évjárat: 2014

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó