0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

3 évnél fiatalabb, 2 milliónál nem drágább puttonyos autók

Piaci körkép: átlagautók családi elvárásokkal, 2 millióig

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Miből válogathat az a vevő, aki legfeljebb 2 millió forintért 3 évnél fiatalabb és legalább 400 literes csomagterű autót szeretne?

Ötajtós alsó-középkategóriás és négyajtós kisautó egyaránt megfelelhet a legalább 400 literes csomagtér kívánalmának, a Fiattól ráadásul nem csak a Bravo és a Linea, hanem a haszonjármű alapú Dobló egyterű is választható Ötajtós alsó-középkategóriás és négyajtós kisautó egyaránt megfelelhet a legalább 400 literes csomagtér kívánalmának, a Fiattól ráadásul nem csak a Bravo és a Linea, hanem a haszonjármű alapú Dobló egyterű is választható

Ötajtós alsó-középkategóriás és négyajtós kisautó egyaránt megfelelhet a legalább 400 literes csomagtér kívánalmának, a Fiattól ráadásul nem csak a Bravo és a Linea, hanem a haszonjármű alapú Dobló egyterű is választható

Miután két hete 1,5 millióért 6 évnél fiatalabb kompakt modellek közül szemeztünk, az előzőn pedig 3 millióig és 5 éves korig vettük számba a kategória eminenseit, ezúttal a józanabb átlagcsaládok elvárásait tűztük magunk elé. A családok számára sokszor leginkább mérvadó csomagtérméret, mint fő kritérium szerepelt mostani keresésünkkor, legalább 400 litereset vártunk el, korból a 3 évet, árból a 2 milliót tartottuk maximálisnak, de a Használtautó.hu bővített keresőjének beállításakor alkunyi ráhagyással 2 200 000 forintig szűrtük a kínálatot. Talán nem is kellene külön hangsúlyozni, érvényes magyar forgalmi engedéllyel és légkondicionálóval rendelkező, nem törött és 120 ezer kilométernél nem többet futott, bevallott kilométerrel rendelkező autót áhítottunk. Vajon van esély ilyen feltételekkel korrekt autóhoz jutni?

Olcsó, csomagtere van, biztonságot és kényelmet azonban nem sokat ad az első generációs Chevrolet Aveo

Olcsó, csomagtere van, biztonságot és kényelmet azonban nem sokat ad az első generációs Chevrolet Aveo

Ha csupán a fenti feltételek az elvárások, akkor akár már 1,2 millióért is van találat. Chevrolet Aveo, négyajtós kivitelben, pontosan 400 literes csomagtérrel, légkondival, mindössze 39 ezer kilométerrel, első tulajdonosától. Nem meglepően alap, 1,2 literes motorjával, legalább viszonylag szerény – gyári ígéret szerint 5,5, de valójában is 7 l/100 km alatt tartható – fogyasztással, és nem titkolhatjuk el, gyenge biztonsági jellemzőkkel. Komolyabb autó nem, másik hasonló jellegű, azaz Renault Thalia érhető még el az 1,4-1,5 millió forint közötti ársávban, szintén 1,2 literes benzinmotorral. Pontosan 1,5 millióért már akár egy előző generációs, négyajtós Renault Mégane is megkapható, ráadásul a takarékos 1.5 dCi turbódízellel, nem titkolt módon korábbi sérüléssel, 72 ezer kilométerrel, úgy, hogy 1000 km múlva lenne esedékes a következő átvizsgálása. Törés esetén ez biztonságosabb, anyagilag nem az.

Focus Kombit nem kunszt találni 2 millió alatt, a kínálatban azonban keresni kell a jó példányokat

Focus Kombit nem kunszt találni 2 millió alatt, a kínálatban azonban keresni kell a jó példányokat

Ha kevéssel is, de 1,5 millió forint fölött elérhető a klasszikus, puttonyos kisautóknál hajszálnyit komolyabb Fiat Linea: 1,3 literes turbódízelével, 114 ezer, nyilván részint cégautóként megtett kilométerével, második tulajdonostól, meglehetősen gazdag felszereltséggel és kereken 500 literes csomagtérrel, a széria megkíméltebb példányaiból is bőven van még kínálat. Kevéssel kell csak többet fizetni a már egy kategóriával nagyobb, alsó-közepes Opel Astra legolcsóbb kombi változatáért. Astrából 1 599 000 forintért kapható meg a legolcsóbb Astra G, takarékos és tartós, 80 lóerős 1,7 literes turbódízellel, 111 200 kilométerrel, 480 literes csomagtérrel. Innen pedig nem nagy lépcső a modernebb és még takarékosabb, ráadásul kulturáltabb járású Ford Focus Kombi 1.6 TDCi szintén szervizkönyvvel, de jóval kevesebb, csak 69 000 kilométerrel, s 2 literrel nagyobb, 482 literes csomagtérrel. Ez a legolcsóbb, de Focusból kulturált, változó szelepvezérlésű (és természetesen alap, 1,4-es, 1,6-os) benzines, valamint 2,0 literes, 6 fokozatú váltós utazódízel is választható. Gyakori a széria, hiszen a rendőrségtől már több száz darab szerelt le. Az 1,6-os, dúsított Trend ellátmányú, „uszonyantennás” fehér kombikat azonban az átlagosnál komolyabb igénybevétel miatt csak nagyon kedvező – értsd: vaskosan 1,5 millió forint alatti – árért tudnának ajánlani; ilyen nincs a piacon.

A keresési feltételeknek megfelelő családi autók

Modell Variáns Évjárat Futott km Vételár [Ft]
Chevrolet Aveo 1.2 2009 39 000-
97 000
1 199 000-
1 249 000
Chevrolet Lacetti Sedan 1.4 16V Plus 2009 19 500 1 699 000
Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi Tendance 2009-
2010
60 000-
97 536
1 699 000-
1 999 000
Dacia Logan MCV 1.4 Ambiance 2010 26 000 1 699 000
Fiat Bravo 1.4 16V,
1.6 Mjet, 1.9 Mjet
2009-
2010
34 000-
118 135
1 790 000-
2 189 000
Fiat Dobló Panorama 1.3 Mjet, 1.9Mjet 2009-
2010
61 000-
109 000
2 099 000-
2 190 000
Fiat Linea 1.4 8V, 1.3 Mjet 2009-
2011
34 980-
114 000
1 530 000-
2 190 000
Ford C-MAX 1.6 TDCi Trend 2009 91 000 2 200 000
Ford Tourneo Connect 1.8 TDCi Fresch 2009 97 000-
103 000
2 150 000
Ford Focus Kombi 1.6, 1.6 Ti-VCT,
1.6 TDCi, 2.0 TDCi
2009 77 000-
104 190
1 660 000-
2 199 000
Kia cee'd sw 1.6 CRDi EX 2009 88 900 2 199 000
Opel Astra G Caravan 1.6 16V, 1.7 DIT 2009 56 300-
111 200
1 599 000-
2 050 000
Opel Astra H Caravan 1.4, 1.3 CDTI, 1.7 CDTI 2009-
2010
79 700-
112 000
1 899 000-
2 199 000
Peugeot 207 SW 1.6 HDi Trendy 2009 57 800 2 199 000
Peugeot 308 SW 1.6 HDi 2009 94 218 2 090 000
Peugeot 407 2.0 Premium 2009 64 260 2 190 000
Peugeot Partner 1.6 HDi Symbole 2009 99 872 1 950 000
Renault Clio Grandtour 1.5 dCi 2009 85 000-98 000 1 879 000-
1 899 000
Renault Mégane Limousine 1.5 dCi 2009 72 000 1 500 000
Renault Mégane Grandtour 1.6 2009 40 700 2 099 000
Renault Scénic 1.5 dCi 2009 102 100 2 080 000
Renault Thalia 1.2, 1.4, 1.5 dCi 2009-
2011
1 250-
75 000
1 450 000-
2 090 000
SEAT Cordoba 1.4, 1.4 PD TDI 2009 12 370-
81 650
1 699 000-
2 200 000
Skoda Fabia Kombi 1.2 12V,
1.4 PD TDI, 1.9 PD TDI
2009-
2010
29 400-
92 000
1 999 000-
2 199 000
Skoda Roomster 1.2 12V 2009 66 360 1 880 000
Suzuki SX4 Sedan 1.6 GLX AC 2009 64 000-
115 292
2 198 000-
2 200 000

Az 1,7 millió forintos árszinthez közelítve alig, mindössze 19 500 kilométert futott, szervizkönyvvel, márkakereskedésből kínált Chevrolet Lacetti szedán, hasonló, bár nem márka-, csak kereskedésből kínált Dacia Logan MCV, és több SEAT Cordoba is kapható. Ha fontos a kifejezetten nagy, üléshajtás nélkül is 700 (!) literes, akár csaknem 3 köbméterig bővíthető csomagtér, a román puttonyost még a hirdetett, 1,4-es, 75 lóerős alapmotorjával is tudjuk ajánlani. Ezen ár környékén ugyanis csak további SEAT Cordobák és Renault Thaliák jelentenek alternatívát.

Dacia Logan MCV − a legjózanabb választás

Dacia Logan MCV − a legjózanabb választás

Gyári garanciájával egyedi ajánlat a Kia cee'd sw

Gyári garanciájával egyedi ajánlat a Kia cee'd sw

Még egy kevéssel közelebb a 2 millióhoz, 1,8 millióért lehet kapni éppen csak 400 literes, de nem kombisan bővíthető és könnyen pakolható csomagterű Fiat Bravót, komoly, 150 lóerős, 1,9 literes Mjet dízelmotorral, 6 fokozatú váltóval, 2009 elejéről, 86 ezer, vélhetően flottás kilométerrel. Ugyanennyiért van 1,6-os, 120 lóerős, de szintén tekintélyes, 300 Newtonméter nyomatékú, ugyanakkor jóval takarékosabb és többet is futott, 118 135 kilométerével éppen csak a limitünkbe férő Fiat Bravo Mjet is és hajszálnyit szerényebb, 78 ezer kilométeres futású Fiat Linea 1.3 MJet is. Az újabb, akár dízelmotoros Renault Thaliák, SEAT Cordobák sorát a fotó nélkül hirdetett, amúgy ígéretes (a Thaliánál formásabb, praktikusabb és modernebb) Renault Clio Grandtour gazdagítja, s 1,88 millióért már a Fabia és egyben Octavia alapú Skoda egyterű, a Roomster is megkapható 1,2 literes, 69 lóerős, háromhengeres alapmotorjával.

Astra H Caravant sem nehéz találni

Astra H Caravant sem nehéz találni

Családi autóként persze az előbbi, zömében kisautó alapúaknál jobb a legalább kompakt méretű, és hengerekből is rendszerint jobb, ha kivan a négy. Még a névre írás költségeivel, alku nélkül is belefér a 2 milliós limitbe a legolcsóbb Opel Astra H Caravan, 500 literes csomagtérrel, 2,7 méteres tengelytávjából adódó méretes hátsó lábtérrel és hosszú távú utazáshoz ideális, városba viszont turbólyuka miatt nem való 1,3 literes, 90 lóerős Fiat-eredetű turbódízel motorjával. Ezen ár környékén, de inkább egy kevéssel felette nem ritka jelenség a hasonló Astra, jellemzően már 100 ezer kilométer feletti futással, s hasonlóan nem ritka a céges használat után alig eltérő paraméterekkel eladósorba kerülő Peugeot 308 SW, Renault Mégane Grandtour sem, továbbá megjegyezendő, hogy azért ki lehet fogni egy-egy magánkézből származó példányt is.

Takarékos és tágas, második generációjának utolsó példányaival is befér a 2 milliós árba a Reanult Scénic

Takarékos és tágas, második generációjának utolsó példányaival is befér a 2 milliós árba a Reanult Scénic

Kisautó, mégis elegendő a Skoda Fabia Kombi

Kisautó, mégis elegendő a Skoda Fabia Kombi

Ha egyterűt áhítunk, jellemzően 2 milliónál jelennek meg a frissnek jóindulattal sem nevezhető, már több mint 10 éves konstrukciónak számító, rendszerint 1.6 HDi turbódízel motoros Citroën Xsara Picassók. Legnagyobb előnynek ezen modelleknél a három különálló hátsó ülés tekinthető, ugyanezt és még takarékosabb üzemet adja a 2009-ből, még a második szériából, alig magasabb áron elérhető Renault Scénic is. Haszonjármű alapú egyterűekből még bővebb a kínálat, 1.6 HDi motoros Peugeot Partner, 1,3-as vagy 1,9-es Mjet Fiat Dobló Panorama, 1.8 TDCi Ford Transit Connect egyaránt kapható. Mindről elmondható, hogy akár hétüléses kivitelben is létezhetnek, 2 millióért azonban nem ilyeneket kínálnak. Városban és országúton dízelmotorjaikkal takarékosak, autópályán azonban jelentős légellenállásukból adódóan már nem azok.

Nem puttonyos, de kellően nagy csomagterű a Suzuki SX4 szedán

Nem puttonyos, de kellően nagy csomagterű a Suzuki SX4 szedán

Mi lehet még a család autója 2 millióért? Ha képesek vagyunk és tudunk is alkudni, megcsíphetünk japán gyártású Suzuki SX4 szedánt, előző generációs Renault Mégane Grandtourt, frissített arcú Skoda Fabia Kombit – nem csak az 1,2-es alap, hanem 1,4-es, benzines vagy dízelmotorral. Sőt, akár Ford C-MAX-ot (takarékos, 1.6 TDCi motorral), és 2016 áprilisáig, illetve még bő 60 ezer kilométerig gyári garanciás, dízelmotoros Kia cee’d sw-t is.

Melyiket ajánljuk? A kisautó alapú négyajtósok – Chevrolet Aveo, Renault Thalia – mellett legfeljebb bő kínálatuk szólhat, ellenben hiába kisautó alapú, a Skoda Fabia kombija kisebb gyerekekkel rendelkező családoknak még alapmotorjával is ajánlható, a Roomster pedig még nagyobbakkal is vállalható. A Focus jó autó, de az exrendőr példányokat (hátsó antennával, LMZ, LRL, stb. rendszámmal) nem javasolnánk. A Logan MCV puritán, de óriási, a Bravo, Astra vonal ismét bő kínálata miatt lehet vonzó, s a kettő közül értéktartás szempontjából is inkább az utóbbit javallanánk. Kompakt egyterűből a Xsara Picasso, Scénic, C-MAX lenne a sorrend, haszonjármű alapúból pedig leginkább az állapot és az ár alapján döntenénk. Ha nincsenek extra kívánságok, 2 millióért viszonylag bő kínálatból szemezhet az átlagos családi autót kereső használtautó-vásárló.

Ez is érdekes lehet:
 

Lexus IS 200t F Sport Top teszt

Legtöbb vevőjének hibridet ad el a Lexus. Nekik nem feltétlenül lesz jó a 200t turbómotorja...

Adóellenőröket „ejtett foglyul” egy uberes - írja a kormány.hu

Nagy fogást jelentett a „feketetaxizás” névvel illetett Uber-használat visszaszorításának azon...

A közeljövő legütősebb fogyasztáscsökkentése a Continental szerint: a 48 V-os hibrid

Nem, nem autógumiról lesz szó, a Continental most komplex hibridautó elektronikát mutatott nekünk...

Piaci körkép: kabriók az átlagár alatt, az átlagkornál nem öregebben

Mind több kabriót választhatunk itthon használtan is. Nem csak drágán, hanem a piac átlagára...

Szerdától még többe kerül a benzin és a gázolaj is

Míg múlt héten egységesen emelkedtek az üzemanyagárak, most szerdán a benziné a jelentősebb ártöbblet...

Az is sokba kerülhet, ha nem lesz dugódíj Budapesten

Állítólag további néhány évig tolódhat a fővárosi dugódíj bevezetése, annak ugyanis túl nagy...

Ilyen lehet a jövőre megjelenő új Ford Focus

Gyári kép még nincs, spekuláción azonban már láthatjuk a jövőre várható 4. generációs Ford Focust...

Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Új generációjába lépett a Mercedes-Benz C-osztály kupé változata is. Igazi hódító köntösben...

Tűzpróba: Fire Stryker impulzus-oltó

Hivatalos nevén tűzoltófáklya a Fire Stryker impulzus-oltó. Biztonságos körülmények között, de...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Lexus IS 200t F Sport Top teszt

Bűnbe visz! Lexus IS 200t teszt

Legtöbb vevőjének hibridet ad el a Lexus. Nekik nem feltétlenül lesz jó a 200t turbómotorja. Aki viszont bármi másból ül át, az imádni fogja.


Porsche 718 Boxster S menetpróba

Mennyire Porsche a Boxster új négyhengerese?

A Porsche középmotoros, turbós négyhengeressel felvértezett 718-asát próbáltuk, abból is az erősebb, 350 lóerős Boxster S-t hajtottuk.


Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Tömör gyönyör - Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Új generációjába lépett a Mercedes-Benz C-osztály kupé változata is. Igazi hódító köntösben, 211 lóerős turbós benzinesével vallattuk.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Ford Ranger menetpróba

Magyar utakon és árkon-bokron át nyúztuk: itt az új Ford Ranger

Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.


Ford Mustang Boss 302 villámteszt

Vágtában teszteltük a legizmosabb Mustangot Videó

A 4000 példányra limitált Ford Mustang Boss 302 szériából hivatalosan csak egy példány hajózott át Európába - az a példány, amit röpke fél órára mi is meghajthattunk.


Ford Grand C-Max 1.6 SCTi EcoBoost Titanium teszt

Teszten az itthon nem kínált Ford Grand C-Max Videó

Tavaly második generációjába lépett, és egyben kétfelé ágazott a Ford C-Max palettája. Nálunk a nagyobbik, hét üléssel is rendelhető Grand járt.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Sokan sokféleképpen értelmezik a Tesla önvezető üzemmódját. Pedig van még mit javítani rajta

Mire jó egy Tesla, és mely autók szoftverei a legproblémásabbak?

12 órája – Sztori

Legoptimistább becsléseikben is 2020-at jelölik meg a témában legelőrébb járó autógyártók az önvezető autó piacra dobásának. Nem véletlenül. Mégis vannak, akik ezt mintha nem hinnék el.


Rekordárbevételt ért el a Bosch tavaly Magyarországon

Önvezető autókra gyúr, rekorderedményt ért el a Bosch hazánkban

18 órája – Sztori

A Bosch csoport 2015-ös árbevétele a hazai GDP 3%-át tette ki, ám van ebben azért némi trükk.


Tűzpróba: Fire Stryker impulzus-oltó

Autótüzet fáklyával oltani? Lehetséges! Videó

2 napja – Sztori

Hivatalos nevén tűzoltófáklya a Fire Stryker impulzus-oltó. Biztonságos körülmények között, de valódi autótűzzel tettük próbára. Tette a dolgát.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD GALAXY 1.9 TDI Ghia 1.9

FORD GALAXY 1.9 TDI Gh...

Ár: 1.450.000 Ft

Évjárat: 2003 / 5

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

FORD FUSION 1.4 Trend 139 E Km! ABS+Klíma

FORD FUSION 1.4 Trend...

Ár: 1.100.000 Ft

Évjárat: 2005 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FORD MONDEO 1.8 TDCi Trend MO-I. 1.TUL. SZERVIZKÖNYV

FORD MONDEO 1.8 TDCi T...

Ár: 2.747.000 Ft

Évjárat: 2009 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!