Ha a józanság beszél: 1,5 milliós, vállalható autók

Piaci körkép: az átlagnál jobb családi autók 1,5 millióért

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Fogyasszon keveset, legyen újszerű, fiatalabb az átlagnál és ne kerüljön többe 1,5 milliónál. Ezúttal így kerestünk autókat, íme a kínálat.

Február első hetében használható filléres, 200 ezer forintos autókat kerestünk, majd jelentős ugrással 3 millió forintig 5 évnél fiatalabb, ráadásul izmos, jól felszerelt autók között böngésztünk, a múlt héten pedig 1 millió forintos határig akár 25 éves, de nagy limuzinok körében csorgattuk nyálunkat, itt az ideje egy kis józanságnak! Ezúttal az 1,5 millió forintos átlagárért szeretnénk a hazai, átlagosan 12 éves autóknál fiatalabbakat, jobbakat kifogni a Használtautó.hu végtelennek tűnő kínálatából. Az elsőre kissé abszurdnak tűnő, átlagárért az átlagnál fiatalabbat kritériumrendszert még néhány extrával megspékeltük. Nem csupán 12, hanem 8 évnél fiatalabb, klímás, szervizkönyvvel igazoltan 100 ezer kilométer alatti futású, a családi használhatóság érdekében legalább 350 literes csomagtérrel rendelkező, a kedvező üzemeltetési és fenntartási költségek érdekében 2,0 literesnél nem nagyobb motorral szerelt és természetesen nem törött, ellenben érvényes magyar papírokkal rendelkező modellekre szűrtük a listát.
Hirdetés

A kínálat így nem jelentősen több mint 200 ajánlatosra szűkült, típus pedig pontosan 61 van köztük. A sort a Chevrolet Aveo négyajtósa nyitja. Megfelel a kívánt csomagtérméretnek, sőt, a szűkös utasterű szedán 400 literes csomagteret ad, 1,2 és 1,4 literes motorokkal választható, törésteszt-eredménye nagyon rossz: 2 csillagából is megvont egyet az Euro NCAP. Már jócskán 1 millió forint alatt is megkapható, de kevéssé ajánljuk. Ha Chevrolet, akkor sokkal inkább Lacetti. A kompakt Chevy szedánként vagy ötajtósként ad 350 literesnél nagyobb csomagteret, nem meglepő módon mi a kombi SW-t propagálnánk, pláne, hogy el lehet belőle csípni 1 075 000 forintért hirdetett, 55 ezer kilométert futott példányt is, 1 490 000 forintért pedig takarékos 2,0 literes dízelével, 60 ezer kilométerrel is megkapható.
Nincs hiány Citroënből sem, az óriási belterű Berlingo 1,5 millió forint és 8 év alatt csak a meglehetősen gyenge, 75 lóerős 1,4-es benzinesével kapható meg. Szintén benzinessel lehet a haszonjármű-alapú egyterűnek számító Berlingónál jóval személyautósabb, de szintén egyterű Xsara Picassót is kapni, s aki a komfortot kedveli, az hidropneumatikus futóművel szerelt C5-öst is választhat 2,0 literes benzinmotorral.
Utóbbi rizikós, a Dacia Logan bezzeg szinte kockázat nélküli autó, nem egész 6 éves MCV-ként majd kétszer annyiba kerül, mint 2 évvel idősebb szedánként, ám a csomagtérméret/ár versenyszámban így is nyerhet az MCV. Fiattól Berlingo-konkurens Doblót, négyajtós Lineát, öreg Stilót és elsőéves, 2007-es gyártású Bravót kaphatunk. Márkán belül utóbbi a legautóbb autó, ám érdemes lehet máshol is körülnézni. Például azért, mert Ford Focusból temérdek 1.4-es kínálkozik, 2007-es gyártással akár 1 millió forinttól, s 1,5 millióért négyajtós, 1,6-os automata vagy kombi 1.6 TDCi is kapható, utóbbinál persze erősen elgondolkodtató a 8 éves példány 100 ezer kilométer alatti futása…
Bár a Honda Jazz kisautó, van olyan tágas, hogy akár családi használatra is ajánlható legyen, 380 literes csomagtere remekül variálható, utastere pedig akár négy felnőttnek is kellő helykínálatú, meg is kérik az árát: 1,5 millió alatt mindössze egyetlen példány érhető el. Legalább ilyen érdekes modell a téli gumikkal együtt is a Jazz árának fele alatt kínált Hyundai Accent kompakt vagy az árban kettő közötti Matrix kisegyterű. Utóbbit ráadásul takarékos dízellel adják, még akár hihető 82 ezer kilométerrel. Kevéssel többért bőrüléses Kia Carens is kapható, szintén dízel-, de 2,0 literes motorral – utóbbi már nem feltétlenül a józan autó kategóriája. Kia Rióból van 2005-ös és 2006-os is, előbbi még kettővel a mostani előtti generáció, azt semmiképp sem ajánlanánk, s ára miatt a frissebbet is csak kevéssé, hiába megbízható, korrekt autó, áráért sokkal komolyabbak is kaphatók. Például a hajszálnyit kulturáltabb Nissan Almera kései példányai 890 ezer és 1,28 millió forint között.
Amiből viszont kánaán van, az az Opel Astra: a Classic II néven futtatott G generáció még ma is vállalható autó, használtteszten próbáltuk viszonylag megkímélten és 600 ezer kilométerrel is, tudjuk ajánlani, aki pedig valóban tud szánni 1,5 milliót autóra, a frissebb H nemzedéket is megkaphatja. Ráadásul az Opel robotizált, Easytronic váltójával barátságot kötők 1,35 millióért is Astra H-ba ülhetnek – megfontolandó az ajánlat, pláne, hogy tankolni is olcsóbb lesz, mint mondjuk a 1,5 millióért szintén elérhető 1.8 automatát. Vezetni biztosan az Astrát jobb, de térből többet ad a Combo Tour, egyterűs jellemzőivel pedig a Corsa C-alapú Meriva is vonzhat vevőket, ám érdemes tudni, hogy az Astra H mindkettőnél komolyabb autó.
A feltételeknek megfelelő modellek a Használtautó.hu kínálatából
Modell Évjárat Futott km Vételár [Ft]
Chevrolet Aveo 1.4 16V 2006-2008 32 000-98 000 790 000-1 389 000
Chevrolet Lacetti Sedan 1.4 16V 2005-2006 48 600-85 300 1 050 000-1 090 000
Chevrolet Lacetti SW 1.6 16V 2005-2007 53 000-72 000 1 075 000-1 450 000
Chevrolet Lacetti SW 2.0 D 2008 62 000 1 490 000
Citroën Berlingo 1.4 2005-2007 69 000-94 000 1 149 000-1 380 000
Citroën C5 2.0 SX 2005 94 000 1 399 000
Citroën Xsara Picasso 1.6 2005 87 411-99 000 1 349 000-1 399 000
Dacia Logan 1.4 2005 85 181 790 000
Dacia Logan MCV 1.4 2007 89 086 1 399 000
Fiat Bravo 1.4 16V 2007 90 000 1 449 000
Fiat Dobló Panorama 1.4 8V 2005 40 080 1 499 000
Fiat Linea 1.4 8V 2008 88 000 1 499 000
Ford Focus 1.4 2006-2007 54 920-89 000 1 225 000-1 499 000
Ford Focus 1.6 2006-2007 57 830-90 000 1 499 000-1 500 000
Ford Focus 1.6 Automata 2006 91 118 1 295 000
Ford Focus Kombi 1.6 TDCi 2005 91 000 1 399 000
Honda Jazz 1.2 2007 92 000 1 449 000
Hyundai Accent 1.3 2005 83 000 690 000
Hyundai Matrix 1.5 CRDi 2005 82 000 1 149 000
Kia Carens 2.0 CRDi 2005 99 065 1 349 000
Kia Rio 1.3 2005 74 000 790 000
Kia Rio 1.4 2006 66 000 1 350 000
Nissan Almera 1.5 2005-2006 66 000-91 700 890 000-1 280 000
Opel Astra G 1.4 2005-2008 49 000-99 611 999 000-1 490 000
Opel Astra G 1.6 2005 71 500 1 340 000
Opel Astra G Caravan 1.4 2005-2006 70 000-92 000 1 349000-1 479 000
Opel Astra G Caravan 1.7 DIT 2007 68 000 1 290 000
Opel Astra H 1.4 2005-2007 84 953-100 000 1 390 000-1 499 000
Opel Astra H 1.6 2005-2008 61 961-86 604 1 490 000-1 499 000
Opel Astra H 1.6 Easytronic 2005 86 000 1 349 000
Opel Astra H 1.3 CDTI 2005-2006 92 000-93 000 1 490 000-1 499 000
Opel Astra H 1.7 CDTI 2005 70 000 1 500 000
Opel Astra Caravan 1.4 2007 92 051 1 349 000
Opel Combo Tour 1.4 2006 92 000 1 419 000
Opel Combo Tour 1.7 CDTI 2006 53 000 1 430 000
Opel Meriva 1.4 2005-2007 38 800-99 000 1 200 000-1 485 000
Opel Meriva 1.6 2007 77 000 14 900 000
Opel Meriva 1.3 DTI 2006 76 000 1 499 000
Peugeot 307 Break 1.4 2005-2007 75 000-96 500 1 200 000-1 450 000
Peugeot 307 SW 2.0 Automata 2006 99 125 1 498 000
Peugeot Partner 1.6 2006 100 000 1 499 875
Renault Thalia 1.2 2005-2009 28 000-96 300 720 000-1 380 000
Renault Thalia 1.4 2005-2009 20 000-91 100 749 000-1 450 000
Renault Thalia 1.5 dCi 2005 59 000 999 000
Renault Mégane Limousine 1.4 2005-2006 26 500-90 000 1 099 000-1 499 000
Renault Mégane Limousine 1.6 2005 58 000-90 500 1 199 000-1 450 000
Renault Scénic 1.5 dCi 2005 90 000 1 450 000
Rover 45 1.6 2005 100 000 1 345 000
Seat Cordoba 1.4 2005-2007 22 000-92 000 1 100 000-1 449 000
Seat Cordoba 1.4 PD TDI 2006 68 000 1 349 000
Skoda Fabia Sedan 1.2 12V 2006-2007 84 216-90 000 1 199 000
Skoda Fabia Sedan 1.4 16V 2006 94 000 1 179 000
Skoda Fabia Kombi 1.2 12V 2006-2007 60 900-68 000 1 090 000-1 390 000
Skoda Fabia Kombi 1.4 16V 2006 94 668 1 249 000
Skoda Octavia Tour 1.4 2005-2007 49 270-99 800 1 195 000-1 485 000
Skoda Octavia Tour 1.6 2006-2007 97 000-97 500 1 290 000-1 485 000
Skoda Octavia 1.4 2006 82 000 1 450 000
Skoda Roomster 1.2 12V 2007 94 000 1 290 000
Toyota Corolla Sedan 1.4 2005 96 300 1 499 000
Volkswagen Golf V 1.6 Comfortline 2006 68 000 1 490 000

A Peugeot esetében a 307 Break és SW verziói számítanak értékelhető ajánlatoknak, egységesen csakis benzines motorral, ám SW-ként akár 2,0 literessel, automata váltóval is elérhetők. A szűrőn fennakadt a Citroën Berlingo Peugeot-emblémásának számító Partner is, utóbbi drágább ugyan, mint a Berlingók, ám nagyobb motorral is szerelt, így nem rosszabb ajánlat.
A számos megfelelő Renault közül talán az egyetlen Mégane Grandtour a leginkább megszívlelendő ajánlat, van továbbá temérdek kecses vonalú Mégane Limousine és annak nem mondható Thalia, utóbbi akár dízelmotorral, még úgy is 1 millió alatt, míg 1,5 millióba akár egy szintén 1.5 dCi motoros, 2004-es Scénic is beleférhet. A ritkaságokat kedvelőknek egy Honda Civic-alapú Rover 45 befutó lehet, másnak azonban kevéssé javallható a koros ötajtós. Kompakt egyterűként még a vén 1,6-os, nyolcszelepes benzinmotorral is érdekes ajánlat a SEAT Altea, a Cordobákat azonban a Chevrolet Aveo, Renault Thalia társaságában a felejthetők kategóriájába sorolnának. Sokkal értelmesebb autó egy Skoda Fabia kombi, akár még az 1,2 literes, háromhengeres motorral is. Nem sokkal többért, szintén 1,2 háromhengeressel a Roomster egyterű is megkapható, utóbbi autópályán nagy homlokfelületével és kis motorjával szinte elvérezhet, ám városban és országúton még használható.
Szép számmal kínálkozik Octavia is, jellemzően az Octavia I-et jelentő Tour utónévvel, de van néhány második generációs is, utóbbi a 1,5 milliós kategóriának még az alap, 1,4 literes, 80 lóerős benzinmotorjával is egyik legjobb ajánlata (használtteszt itt). Egy-egy példánnyal Toyota Corolla Sedan vagy Golf V is megkapható lehet 1,5 millióért, ám sokkal inkább ajánlott olyan modelleket nézni, amiből több is kínálkozik a paramétereknek megfelelően. Közülük ugyanis jobb eséllyel lehet majd találni egy valóban megkímélt példányt. Mi már találtunk egyet, pénteki használttesztünkben részletesen be is mutatjuk, hogy milyen lehet egy családi igényeket is kielégítő, 1,5 milliós, az átlagosnál megkíméltebb és fiatalabb autó.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 06:48
    Permalink

    Szerintem is olyan nagyságú autót 1.4-es motorral venni baromság főleg úgy, hogy k*rvára nem gazdaságos ebben a formában ahogy te is írtad 4 ember beleül (+csomagok is hozzászámoljuk), ha családi autónak vesszük. Minimum 1.6-os motor és azt mondom rá, hogy a családnak jó, de ha azt akarjuk, hogy pörögjön kicsit, akkor 1.8-2 literes mocival felszerelt és akkor mondom, hogy oké nem érdekel más véleménye, mert akkor egy buszt nem egy percig fogok kielőzni, hanem vissza egy fokozat aztán már megy is 10 másodperc alatt a művelet, de a vérszegény Daciakra is jellemző ez. A G astrát nyugodtan lehet ajánlani de abból is szigorúan 1.6, mert olcsón (790-től) hozzá lehet jutni normális példányokhoz, igaz van benne pár száz ezer km de még mindig autó annyi pénzért és nincs kihajtva a bele sem. Kiát venni használtan elég nagy baromság, mert újonnan sem veszik, mert sok vele a gond, hiába a 7 év garancia, ha 2 hetente szervizbe kell vinni – kivéve ha valaki teherautót vesz Kiából, mert annak úgyis mindegy -.

  • 2017.10.30. at 06:48
    Permalink

    Ki az, aki ad egy 2005 G Astráért 1340e ft-ot? Anyósomék a 2003-ast alig tudták tavaj eladni 700e ft-ért, pedig egy gazdás, makulátlan autó volt alig több, mint 100e km-rel. Na az meg egy más kérdés, hogy a G Astra egyáltalán nem egy jó autó. Hemzseg a gyermekbetegségektől és belül egy borzadály. Ennyi pénzért a legfiatalabb és legjobb autó a Ford Focus. Nekem nem az van, de jó a futóműve, a váltója, jók a motorok és eléggé sokat esett az ára. Mondjuk én ennyiért vennék inkább egy késői E46 kombit, szigorúan benzinesben. 🙂

  • 2017.10.30. at 06:48
    Permalink

    Értelmes hozzászólásokra mi is szoktunk reagálni, de tény, hogy mindenre nem juthat időnk. A körképeknél minden esetben felállítunk egy kritériumrendszert, így szűrünk. Ezúttal a legfeljebb 100 ezer kilométeres futás és a szervizkönyvvel igazolt múlt is szerepelt benne. A hirdetett Liana ezért nem kerülhetett be a listába, pedig valóban egy érdekes autó. Az Accent kapcsán pedig igaza van, nehezen kategorizálható.

  • 2017.10.30. at 06:48
    Permalink

    Tisztelt Katona Mátyás!
    Megtisztelő,hogy válaszolt-reagált az írásomra,nem sűrűn látom,hogy szerkesztők-cikkírók reagálnának a”kommentekre”.
    Az Accent(nekem az van most),tényleg kisebb mint a legtöbb kompakt.Én olyan”átmeneti típusnak”tartom kisautónak nagy,kompaktnak kicsi.
    Érdekes viszont,hogy a tengelytávja nagyobb mint a Lianának.a Hyundai-é 2,52 méter(adatlap szerint)míg a Suzukié csak 2,48 méter.
    Épp ezért az Accentem egyáltalán nem kisebb belül a régebbi Lianáménál,sőt!Érdekes….
    Lianából amúgy a Használtautó,hu-n most is van több eladó,2005-ös utolsó példányokból is.

  • 2017.10.30. at 06:48
    Permalink

    Nekünk is van egy Octavia (I) 1.4 16V a családban. Megbízható, szerethető autó. Városban egész dinamikusnak tűnik, megpakolva, autóúton persze elfogy az ereje.
    Családi autónak szerintem nem rossz választás.

  • 2017.10.30. at 06:48
    Permalink

    igen, tudom, a vilag legjobb autoja, keveset fogyaszt es nagyon megy…persze ez mindenkinek relativ, en nem szeretek ugy kozlekedni egy autoval sem, hogy ki kell nyomni a szemet, hogy felmenj egy emelkedon, szo nincs versenypalyarol

  • 2017.10.30. at 06:48
    Permalink

    sowi Aki nem versenypályaként tekint a közutakra hanem normálisan közlekedni akar pont elég egy 1.4 16v octavia bőven.a fogyasztása közút 5.5 ap.6.5 város télen 8.A Bécs-Alland környéki emelkedőket is bírja teltházal,pedig ahhoz képest az érdi csak egy bukkanó.

  • 2017.10.30. at 06:48
    Permalink

    a Honda Civic-alapú Rover 45 tipusu koros ötajtósnak szoljon valaki, hogy igazabol 4ajtos…
    ilyen 1.2-es meg 1.4es fos alapmotorokkal autot venni igazi baromsag, pl. a 80 loeros octavia sokminden lehet, de vallalhato maximum akkor ha rohadtul szeretjuk a buszokat es potos ifakat nezni hatulrol, de az osszes alapmotoros autora elmondhato ugyanez, foleg ha mar csaladi autokrol beszelunk
    4 ember beul egy ilyen kotvakba es ott meghalnak, cserebe legalabb sokat is fogyasztanak

  • 2017.10.30. at 06:48
    Permalink

    A lista a Használtautó.hu aktuális kínálatát mutatja, a Liana valóban egy érdekes modell, ha épp van belőle eladó példány! Az Accent esetén valóban a korábbi verzió ára szerepel, valóban egy tökéletes, megbízható autó, de azért messze áll egy Focustól, Octaviától, ezért is sokkal olcsóbb. Rióból 1,35 millióért már az újabb (1,4-es motoros) kapható meg. Ez sem rossz, de kétségtelenül kisautó, míg ennyiért például már egy kategóriával nagyobb autók, Focusok, Astrák is kaphatók.

  • 2017.10.30. at 06:48
    Permalink

    Ja és még annyit,hogy a cikkben leírt árak a Rió/Accent esetén szerintem az első szériára vonatkoznak!Ezeket alig ismerem.
    A 2.szériát 2006-2011-ig csinálták,az általam leírtak erre az eresztésre vonatkoznak.

  • 2017.10.30. at 06:48
    Permalink

    Szinte teljes a lista jól összefogott a cikk,de egy-két modell kimaradt:

    Ott van a Suzuki Liana,utolsó szériás 2005-ös darabokat 1 millió alatt is kapni,van belőle sedan(470 literes csomagtérrel)és ötajtós-kombi is,esetleg összkerékhajtással!A felszereltsége alapból jó:Légkondi nélkül szinte nem is adtak el belőle,van 1,3-as,1,6-os 90 illetve 105 lóerővel.A minősége jobb mint az itthon gyártott Suzukiké,az utastérben 8 év után sem zörög semmi.Az alkatrészek majdnem mind japánból jönnek,de az áruk nem vészes.A fogyasztásuk minkét motorral visszafogott.
    Hátrányuk,hogy motorjuk zajosabb az európai típusokénál(a szigetelés hiánya miatt)és rugózásuk a kisebb suzukikhoz hasonlóan túlságosan kemény-dobálós.Bár a márkának nincs presztízse,a Lianát(gondolom ritkasága miatt)sokan megnézik.

    A másik a”régi”Hyundai Accent/Kia Rió páros.Mindkettőből van 2005/06-os kevéssel 1 millió fölött és egészen emészthető a formájuk.Ezek is alapból jól felszereltek,az alapmotorjuk is 1,4-es(97le).Már ez is nagyon viszi a”bódét”.A sedanok családnak sem kicsik,400 liter körüli a csomagterük és kellően tágas az utasterük is.Vezetni nagyon kellemes,minden nagyon precízen-pontosan működik,a rugózás itt már puhább,kellemesebb.A koreai összeszerelés egy szinten van a japánokéval.Hátrányát nem igazán tudok leírni……..

    Mindkét típusról volt illetve jelenlegi tulajként írtam,egyik sem egy”elismert” márka,de a mindennapi használatra tökéletesen megfelelnek.Sőt!

Vélemény, hozzászólás?