Milyen játékautók vannak 500 ezer forintért?

Piaci körkép: élményautók félmillióig, télire is

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Akinek az ereiben egy pici kis benzin is csörgedezik, minden áldott tél közeledtével nekiáll játékautóban gondolkodni. Valami olcsó hátsókerekes kéne. Vagy legyen 4x4-es?


Akad itt a cégnél pár olyan elvetemült kolléga, akinek még nem nőtt be a feje lágya. Valamennyire én is közéjük tartozom, gondolati síkon legalábbis. A beszédtéma pedig valamiért november-december környékén a következő: nem kéne végre venni valami olcsó kis játékautót? Játszósat főleg télre, télire, hóba-jégre marhulni, csúszkálni, élvezkedni, mert az jó.
Hirdetés

Jó azzal együtt, hogy keveseknek van „fölös” pénze játékra (üzemanyagra, gumira, szervizre), plusz idővel el is kényelmesedünk, na meg a lavinától szintén fél az ember. A traffipaxostól. Mész 50 helyett 60-nal, oszt jön a rút csekk. Aztán a marketing a médián át még zöld pukikat is ereget, hogy aszongya védjük környezetünket, álljunk elfele a károsanyag-kibocsátástól, ne pazaroljuk bolygónk tartalékait, satöbbi. Ebben persze van valami, na de hát akkor bölcsebb tán levegőt se venni, meg se születni.
A fene tudja, de hatalmas ellentmondás az egész élet. Éljünk aszkétaként? Éljünk a spórolásnak, a félelemnek, a konvencióknak, a nyárspolgárságnak? Nagy túróst! De azért ésszel. A magunk részéről kompromisszumos mértékletességgel 500 ezres ársapkát húztunk és azzal takarózunk, hogy valószínűleg úgysem veszünk semmit a kipécézett gépekből – bár felettébb bizsereg a tenyerünk. Várjuk a havat, a havas, csúszós utakat, mennénk már örömautózni, négy keréken szerelmeskedni, csokit zabálni, megnézni egy remek mozit, kedvenc zenét hallgatni, elmélyedni egy jó könyvben, nagyot beszélgetni a barátokkal, együtt lenni a családdal.

Szóval élményautó félmillióig. Itt és most felejtős a leinformálható, pláne a törésmentes múlt. Felejtős a kor, felejtős az óraállás is. Kényelmi extrák? Haha. Kinevetjük a szép belsőt, a glancot, a vezetett szervizkönyvet és a kamu fogyasztási adatokat is. A komfortos futóművet, a csendes futást, a tágas csomagteret. Autó kell, amit élmény vezetni, amit oda lehet vágni, ami azt csinálja, amit mi akarunk, s nem azt mímeli, hogy azt csinálja, amit mi akarunk. Vagy semmit se nem csinál, csupán bután tolja az orrát, jaj.
Túl a rizsán mi jöhet szóba ennyi pénzért (némi alkut is engedve)? Hogy életszagú legyen a dolog, rászabadítottam a kollégákat az ügyre, és miket szedtek össze, na milyen linkeket küldtek? Íme a kívánságlista a Használtautó.hu hirdetéseiből mazsolázva. Elöljáróban annyit, hogy nem, sajnos sehol egy Lancia Delta Integrale vagy egy Subaru Impreza WRX STi. Lada VFTS se, Porsche. Hogy, hogy nem, anyagi okokból. Táblázatunkban a rend kedvéért szerepelnek ugyan évjáratról és óraállásról regélő adatok, de pusztán a rend kedvéért és ott, ahol megadatott. És tessék kapaszkodni, lesz meglepetés bőséggel!

Vágyott élményautók 500 ezer forintig
Modell Évjárat Óraállás (km) Teljesítmény (LE) Ár (Ft)
Audi A6 quattro 2.0 16V 1996 - 140 479 000
BMW „316i” Coupe 1989 - 150 350 000
BMW 325i Coupe 1995 - 240 399 000
Ford Scorpio Cosworth 24V 4x4 1993 108 000 194 450 000
Mitsubishi Eclipse 2.0 GS 16V 4WD 1992 - 150 499 000
Polski Fiat 126 650 P 1990 - 24 150 000
Proton 413 2000 78 000 75 330 000
Skoda Fabia 1.2 6V Classic 2004 122 000 54 549 000
VW Golf II G60 Turbo Syncro 1987 - 160 310 000
VW Golf III 1.9 TD CL 1994 - 75 460 000

Ugye, hogy? A Fabiára nem nagyon van mentség ebben a versenyszámban, azaz mégis, az, hogy egy Feliciánál fiatalabb. És egy olyan fiatalember vágyott autója, akinek Felicsitája van... Ej, ha legalább valami farmotorost szeretne, de nem, a kolléga beérné egy kemény 3 hengeres, 54 lovas Fábiánnal, cserébe a hirdetés friss szervizeltségről és téli gumiról mesél. És csak van benne kézifék, amit hősünk nagy erőkkel húzogat nem csak hóban, szárazon is. Ó, és a dízel Golf III-as is az ő álma, ami elvileg hidegen-melegen könnyen indul, motorja kartergáztól mentes, megbízható, biztosan takarékos is. És a két első ülése között ott figyel a kézifék, mint a Protonnál is, ami voltaképp egy Mitsubishi Lancer, s ha minden igaz, órájában 78 ezer kilométerrel 330 ezer forintért már el is vihető. Szuper.
És tessék, kis-Polski, na, a lengyel csodával tényleg nem nehéz pörögni-forogni, csak csúszós felület kell neki és az ő 24 lóerejének. Plusz csodás a motorhang, remélhetőleg fűtés is van benne, másra nincs is szükség. Százötvenért élményautó a javából, a hirdetés alapján amúgy hölgy tulajdonostól. Korához, mármint valószínáleg az autó korához képest igen jó állapotban, ültetve, motorgenerálozva új önindítóval vagy épp még garanciális akkumulátorral. Téli, nyári gumiszett is van felnikre (a nyáriak könnyűfém felnikre) szerelve, és hát "szépen dübörög benne a hifi".

Majd következnek a valóban élményautók: épített E30-as 316, ami igazából 320i 150 lóval és másfél év műszakival, szélesített kerékjáratokkal, hegesztett difivel, hidraulikus kézifékkel, sportdobbal. Őszinte a hirdetés szövege: "Nekem már sajnos nincs időm, hogy foglalkozzak vele. Állapota/kinézete olyan amilyen, nem szalon állapotú de nem is egy lelakott szr. Motorja bivaly erős nincs széthajtva, 2 nagy hűtőventilátor gondoskodik a hűtésről melyek külön-külön kapcsolhatóak, gyors áramtalanító van a kocsiban. stb. Hobby vagy kezdő drift-re is kiválóan alkalmas. Továbbá, olaj lett cserélve, gyerták vadi újak, ha akarod ki is szedheted megnézni az sem érdekel, csak utána vissza is szereled: ) Téi gumik vannak, nyáriak már kopottak. Második autóként használt, ami igaz is. Külfödre való utazás miatt kell eladnom, egy-két dolgot ki kell még rajta cserélni, de nem kenyérre kell a pénz úgyhogy nem fogom oda adni 200e -ért még akkor sem ha sérült, ha találsz jobbat akkor vedd meg azt, én is így tennék. Remélem szerető tulajra talál, és nem kell elrohadnia az ég alatt, mert ezt nagyon nem szeretném." Érdekes 350 ezerért, nem?
Van újabb 3-as Coupé 400 ezerért lejárt külföldi okmányokkal, új vízpumpával, szintén sperrel, ültetett futóművel, komplett Remus-rendszerrel, chiptuninggal, rövid váltóval, 240 lóerővel, hűha. Polgáribb és quattro a korai A6-os Audi 2.0 140 lóerővel 479 ezerért itt a tél, quattróval élj jeligére. Vicces. Normális állapotban, kedvező fogyasztással (mert nem nagy motoros), tágas belső térrel és csomagtartóval. Ebben biztonságban lesz télen is a család (új olaj, olajpumpa és szűrő most került bele), erre se kell már költeni - így a hirdetés.
Más tészta a kettes Golf G60 Syncro 1987-ből 310 ezerért építve, sportülésekkel, sportfutóművel, egyebek mellett könnyített lendkerékkel és szinterkuplunggal, nagy fékekkel, 60-as saválló kipufogórendszerrel, lefújószeleppel - műkedvelőknek. Állítólag 1,5 millióban van... És van Ford Scorpio Cosworth papíron 108 ezer kilométerrel, sperrel, bőrkárpittal, fűthető szélvédővel, természetesen összkerékhajtással - kényes, de kényelmes is lehet ez a bálna. Mitsubishi Eclipse? Még pont belefér a büdzsébe, sőt, 150 LE, a hirdetés szövege szerint "garázsban tartott hölgy tulajdonostól", mi kéne még?

Talán egy szöcske. Kicsit mondjuk árplafonunk fölött, télen huzatosan, közútra alkalmatlanul, de akkor is. Nissan 300 ZX 3000 V6-os blokkal, 215 LE teljesítménnyel és kb. 600 kg súllyal. Elöl-hátul tárcsafékkel. Hátul gázteleszkóppal, elöl pedig állítható felfüggesztéssel. Kivehető kormánnyal, hárompontos OMP versenyövvel! Áramtalanító, gombos indítás, stb. Hátsókerékhajtás hegesztett difivel, Audi 100-as váltóval! Zseniális. Ő lenne az ideális játszósautó, elméletileg.
Én mást nem is fűznék a mezőnyhöz (az megvan, hogy nem csak hajtásra, de sperre is lehet keresni a Használtautó.hu oldalon?), inkább kérdeznék még egyet: önnek/neked mi lenne az élményautó például 500 ezer forintig, minél olcsóbban, racionálisan vagy nem annyira? És egyáltalán: van még bárki, aki szeret autózni, aki a klasszikus vezetési élményt keresi, télen meg a lehetőleg persze biztonságos örömautózást, gyorskocsizást, csúszkálást, driftelést? Így vagy úgy, kívánunk mindenkinek balesetmentes közlekedést a lehető legjobb téli gumikon, ésszel, kellően kivilágítva, látva és látszódva is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 16:10
    Permalink

    “Nyári” autónak egy több, mint 300 lovas kocsi van a seggem alatt, van fogalmam milyen az, amikor szárazon is kapar mégis vágyok egy OLCSÓ, ütni-rúgnivaló IGAZI élményautóra ! Lada, faros Skoda 120L-105-S100, E30-36, Alfa 75, Sierra, Mercedes w201-202, Manta, esetleg egy működő 4×4-es Calibra vagy más öreg Opel, stb. Fillérekért, amihez van alkatrész. Az Audimmal is lehetne baromkodni, ki is fogom vinni, de sajnálnám egész télen azt nyúzni, mint tavaly az E36-omat. Nem azért vettem, hogy leamortizáljam, a fenti felsorolásból viszont bármelyiket szívesen hajtanám, és nem mennék dunának, ha odakenem egy padkához-oszlophoz. EZ a lényege ennek, én még fél misit sem szánnék rá, olcsó legyen, élmény legyen, ha odaverem olcsón javítható legyen, vagy leadom bontásra és nem bukok sokat.

  • 2017.10.29. at 16:10
    Permalink

    Talán kicsit többért is, de nem értem hogy jön ez ide. Bár magam 218LE/500nm-rel gazdálkodom, nem tartom élményautónak a kocsim, mert féltem. (bár reggelente azért az indítózás utáni következő rutinszerű mozdulat a kipörgésgátló kikapcsolása… 🙂 )
    Részemről egyébként szó sem volt teljesítményről, csak Fóbiát/Golf Td-t egyszerűen nem tartom élményautónak, semmilyen szempontból. Ronin pedig épp a Zsigulit írta, ami ritkán tud 100LE felett, szóval nem is értem mit kötekedsz…
    Nyilvánvalóan szubjektív, de – tapasztalataim szerint – az autószerető emberek körében az élményautózás hátsókerekes kocsikhoz kötődik, ami sem a Golfra, sem a Fábiára, sem a Protonra nem igazán jellemző.

  • 2017.10.29. at 16:10
    Permalink

    Jogos, Ronin,Doser!

    Nagy az arcotok, gondolom havonta tán még 15 ezerért is tankoltok, hogy ilyen májerek vagytok. Fogalmatok sincs róla, hogy élményautózni nem kell 100 lóerő se! Hülyék.

  • 2017.10.29. at 16:10
    Permalink

    Gyere elviszlek egy körre a jó öreg 2101-el akkor majd megérted, hogy miért a sóher pancserek autója a
    a suzukid akik az ilyen cikkeket sohasem fogják megérteni. (Egyébként egy jó hójáró zsiguli min 1.5 milla )

  • 2017.10.29. at 16:10
    Permalink

    próbált már valaki kispolákkal “pörögni”? Akkor az tudja hogy egy “erősebb” gázfröccs, és egy hirtelen kuplung kivágás szépen ki is nyírja a hajtást…legalább is az aluminium bordás tányért amibe a fém féltengely csatlakozik….:)
    Nekem az Ascona B-m simán jó volt játszós autónak..gyors és egyszerű javíthatóság, olcsó alkatrészek, erős kasztni…..
    9 évvel ezelőttről : wwww.asconab.ingyenweb.hu

  • 2017.10.29. at 16:10
    Permalink

    Csatlakozom, tényleg szánalmas a cikk egy része… Lada, Kispolák??? Ébrejünk már fel, NE a csóróknak írjunk cikkeket. Suzukim van, 5 éves, NEM vagyok gazdag, de ez egy k. szar cikk volt…

  • 2017.10.29. at 16:10
    Permalink

    De az MX5 vagy az MR2 még mindig megállja a helyét! Mind a kettő bőven elég örömet és izgalmat tud szerezni nyáron is… 🙂 Utóbbi az autós társadalom 90%-nak talán túl sokat is.

  • 2017.10.29. at 16:10
    Permalink

    Astrán is kb ennyire voltam meglepődve, de aki kézifékezni akar annak legyen legyen az az öröme… cikkben is benne van, hogy ez egy ember megmagyarázhatatlan perverziója, nem azonosul a téli játszós fogalmával:D
    De az UAZ, hogyan jön ide? Mert ott már halványan sem látszik a logikai vonal. Ha már off-road, akkor tényleg inkább sár mint jég, és várd ki a nyarat, vagy kommentelj témához kapcsolódóan. Lassan tényleg hobbi driftnél fogtok helikopterekről vitázni…

  • 2017.10.29. at 16:10
    Permalink

    Öcsém, ezek élményautók??? Milyen autós újságírók vagytok ti? Hol marad az autóbuzéria, az autók és az autózás szeretete? Persze, a való életben normális autóval jár az ember, de hogy még elméleti álmodozás szintjén is a Fóbia legyen az élmény? Nagyot, nagyon nagyot csalódtam… Egy ilyen után leginkább bojkottálni kellene az oldalt…

  • 2017.10.29. at 16:10
    Permalink

    Ha elolvastad volna láthatnád, hogy az egy másik fajta játszadozás.
    Mennyire kell szerencsétlennek lenni, hogy Fabia 1.2-es vagy Astra-ra gondoljon valaki a téli játszós autóhoz?
    Mennyire kell szerencsétlennek lenni, hogy valaki csak azért vegyen autót hogy télen legyen mivel csúszkálni?
    Akinek arra van pénze, hogy arra a pár téli havas napra autót vegyen hogy csúszkálgasson, az nem ebben az árkategóriában keres.
    És hidd el van némi fogalmam milyen az élmény SZÁRAZON hátsókerék hajtással! A hóra csak azok vágynak, akiknek a segge alatt esélytelen hogy olyan autó lesz ami szárazon is élmény….

  • 2017.10.29. at 16:10
    Permalink

    Valóban egy e36 compact jelentheti a legjobb alternatívát. Ha bütykölni is szeret az ember akkor egy 2101-es, 2105-ös vagy 2107-es amit lehet építgetni. A kispolák minimum motorcserével esélyes csak annak aki egyáltalán belefér. Ha elsőkerekes akkor egy 1.6-os, 1.8-as f astra gombokért mért szervizeléssel és a gyári botlábútól jobbra cserélt futóművel vagy egy lesajnált szintén nem alapmotoros tipo. A dízel és az élmény két különböző dimenzió ebben az árban és korban.

  • 2017.10.29. at 16:10
    Permalink

    Mennyire kell szerencsétlennek lenni, hogy a téli játszós autónál UAZ-ra gondoljon valaki? Vagy, hogy egyáltalán ne értse mi az élmény hóban hátsókerékhajtással?

  • 2017.10.29. at 16:10
    Permalink

    Ez a lista egy vicc!!!! Élményautó nyárra kell, télen a hülye is tud csúszkálni.

    Amúgy meg mi az élmény? Ez nem lett letisztázva!
    Én a nyakamat teszem rá, hogy nagyobb élmény egy Niva-val vagy UAZ-al csapatni a szántásban/árkon-bokron, mint egy 1.2-es Fábiával.
    Vagy egy Xsara/Saxo VTS?! Én utálom a francia autókat, de egy Saxo VTS a maga gokárt méreteivel és motorizáltságával már bőven élményautó. Vagy egy 850kg-s 120LE-s G40-es Polo? Esetleg egy Civic 1.6 vti? A Mazda MX5-ről már ne is beszéljünk….

    Vagy ha nagyon élményautózni akarunk picipénzből, akkor egy UK import Toyota MR2. Középmotor, 160LE, hátsókerékhajtás – tökéletes élményautó.

  • 2017.10.29. at 16:10
    Permalink

    Amit igy hirtelen találtam: Sok-sok E34-E36, egy-két E32, 3.0 Senator, millio B Omega, néhány Sierra, sok-sok Merci, pár Volvo, Nissan 300ZX, mind-mind sokkal izgalmasabb mint a fent felsoroltak.

  • 2017.10.29. at 16:10
    Permalink

    Hehe, sajnos nálam a játszós már bőven kinőtte árban a téli marhulást, cserébe pörög nyáron a forró aszfalton is:D Az viszont biztos, hogy e36 lenne az áldozat mert olcsó és a compact gyárilag annyira nem is szép, hogy sajnáljam:D Az e30 pedig kincs, abból max azt ami már tényleg menthetetlen, bár itthon 95% ez a kategória:)

Vélemény, hozzászólás?