0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Lehet-e jó minden szempontból egy Volkswagen Golf?

Piaci körkép: első autó 3 helyett 1,5 millióért

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Van, hogy az autóvásárló - feladva korábbi terveit - új álmokat sző, kevesebbet is szánna a kocsira, mást szeretne már, mint eleinte. Hogy lesz a Volvóból VW?

Volkswagen Golf, az etalon. Az ötödik generáció szinte minden igényt kielégít

Volkswagen Golf, az etalon. Az ötödik generáció szinte minden igényt kielégít

Legutóbbi piaci körképünk egy kolléga vágyainak ment utána. Dizájnerünk, aki autót keres, most 27 éves, barátnője van, vidéki nagyvárosból jár Budapestre, a nem kis távolságot hetente vonattal teszi meg. Egyelőre.

Már nagyon váltana kocsira, mert egyrészt több mint egy éve szövögeti négykerekű terveit, másrészt elege van a tömegközlekedésből (az sem olcsó, sőt, csomó idő, kötöttség és kényelmetlenség), harmadrészt igenis szereti az autókat, szeretne saját autót, saját első autót, ami felettébb fontos szempont. Álma egy Volvo C30 a stílusa, főképp jellegzetes, "letisztult" műszerfala, utastér-kialakítása miatt. Volt.

Nem, teljesen nem dobta el eredeti ötletét, azonban a múltkori cikk kicsit elbizonytalaníthatta, illetve újabb és újabb modellekről kezdtünk el beszélgetni. Majd jött a kutatást más irányba terelő idea: lehet, hogy "csak" 1,5 millió forint környékén kéne nézelődni... Tehát azon a szinten, ami abszolút az átlagot jelenti manapság. Hogy 3 milliós autóra fájt a foga? Igen, de azzal együtt, hogy egy kompakt különccel szemezett, hogy a sokak által kedvelt tömegmárkák zöme neki nem kell, hogy fiatal, s hogy első verdáját keresi, nos, mindezzel együtt igen bölcsen, józanul is gondolkodik. Ha 1,5 millióért is kapni − számára − megfelelő autót, minek venne 3 millióért?

A Mazda3 elég nagy, elég jó és kollégánknak tetszik is − reális alternatívája a Volkswageneknek

A Mazda3 elég nagy, elég jó és kollégánknak tetszik is − reális alternatívája a Volkswageneknek

Odáig jutottunk hát, hogy legyen a keret uszkve 1,5 millió magyar pénz. Nyilván jobban örülne a lelke egy nem túl koros, nem túl sokat futott példánynak, hogy benzines vagy dízel-e, az mindegy. A váltó lehet automata is, de jó neki a kézi, szíve a háromajtósokhoz húzza, ám az öt ajtó is rendben, ne fogyasszon rengeteget, ellenben 1-2 liter különbség jelen pillanatban nem perdöntő. Teljesen logikus és életszerű az eszmefuttatás − természetesen fontos a fogyasztás (és a fenntartási költségek összessége), de tapasztalataink szerint nem mindig az üzemanyag körül forog a világ. Hősünkkel arra lyukadtunk ki, hogy úgy 8 l/100 km lehet az az átlag, ami még nem veri ki a biztosítékot. Mielőtt dönteni fog, biztosítással, alkatrészárakkal, várható értékvesztéssel, újraértékesíthetőséggel, mindennel kalkulál majd − hoppá, egy dizájner két lábbal a földön...

A már említett előző körképben kisautótól közepesig terjedt a kínálat, a hálón még keménytetős kupé-kabrió is fennakadt. Majd alaposan megrostáltuk a mezőnyt. Szinte teljesen. Eleve két kategória jöhetett szóba: a kisautóké és a kompaktoké, mert barátunknak nem kell tágasabb utas- és csomagtér. Még előéletéről faggatva kiderült, hogy a családban Volkswagen Jetta szolgál, baráti körben S60-as Volvo és 3-as BMW a pálya, vezetni Suzuki SX4-en tanult, a C30-ashoz köthetőeknél is édesebb álmai Mercedes CLS-ről, Volkswagen Passat CC-ről vagy Sciroccóról szólnak. Gyanús ez a sok VW... Na ja, a famíliának megbízható szerelője van, amúgy pedig az ő "népautójuknak" semmi baja, bízik a sztárolt német technikában. Aztán haladtunk végig a márkákon. Alfa? Kizárt dolog. Audit, BMW-t ennyi pénzből vagy nem lehet venni, vagy túl öregek, széthajtottak, az imidzsük sem szerencsés, tovább. Chevrolet? Mondjuk egy jó Lacetti? Kösz, de nem. Citroën? Például C3? Szintén felejtős. Dacia? Esélytelen. Fiat Grande Punto vagy Bravo? Nem tetszik.

A szögletesség a nyerő? Golf IV

A szögletesség a nyerő? Golf IV

Álljunk meg egy szóra. Egyesek talán már lesznobozták emberünket, de lássuk be, bizony majdnem mindenki fejében élnek, mit élnek, tombolnak az előítéletek és a preferenciák. Neki meg akkor is kell, hogy őszinte örömmel üljön be majd az autójába, hogy imádja, ha időközben változtatott is az anyagi oldalon. Hol tartottunk? Igen, a Fiaton csóválta a fejét. Ford? Semmilyen, szürke, nem kell. Honda? A Jazzt nem ismeri, a (1,5 millióért előző generációs) Civic tetszett, de kopogósak, szürkék a műanyagjai, ez eltántorította. A Hyundai és a Kia törekvéseit látja, csak a karosszéria-hajlítgatások a sok krómmal, az a nem bejövős. Mazda? Mazda3 Igen, talán. Oké, szerintünk remek autó, mindjárt beszélünk róla, de előbb még a többi.

Akár ilyen pazar belterű is lehet a Golf, minőségben és ergonómiában is verhetetlen

Akár ilyen pazar belterű is lehet a Golf, minőségben és ergonómiában is verhetetlen

A Mini neki nem menő, a Nissan színtelen, az Opel pláne. Peugeot? 207? Nem rossz, aranyos kis autó, de annyi rosszat hallott már róla (például a váltóról), hogy inkább dobjuk. A Renault Mégane a kacsasegg miatt esik ki, a SEAT (Ibiza, Leon) a kopár műszerfal okán, a Skoda (Fabia, Octavia) nem tetszik. Suzuki? A terepjáróit kedveli, de utazóautónak azok nem az igaziak. A Toyota Yaris lehetne jó, de a műszerfal középen idegesítené. Corolla? Szürke. Volkswagen? Igen! Golf, de akár Polo is. Előbbi a nem autóbolond számára is etalon, az autó. Időtálló forma, jöhet. Végül Volvo − vérzik a szív, de nem. Még újságírói részről elhangzik a Mazda MX-5 (vegyél egy olyat, a legjobb, néha kölcsönadod nekünk...) és ha már Volvo, akkor például egy isteni 850-es, de félre a tréfával, lássuk a jelölteket.

A Polo − trendi Fun kivitelben

A Polo − trendi Fun kivitelben

Mazda3. Jó a híre, s mint autó is jó. Csakis öt ajtóval, sebaj. Remek vezethetőséggel, tágas utastérrel, közepes csomagtartóval, de az most nem is kell, hogy nagyobb legyen. A Használói véleményekből is az szűrhető le, hogy megbízható, "csak" nem olcsó a fenntartása. A 1,5 millió körüli összegért ígéretes darabokat mutat a Használtautó.hu találati listája, egyiket-másikat valóban érdemes lehet megnézni.

Volkswagen Golf. Kár a szóért. Íme a róla, a Golf V-ről írt Használói vélemények és a hirdetések. A Polo meg egy kisebb, de hősünknek tökéletes méretű Golf. Annyira nem közkedvelt, mint a Golf, mindenesetre bőven van belőle a piacon is. De durva (legalábbis annak tűnő) futással, mondjuk 100 ezer kilométernél többel nem nagyon kéne egyik sem. Apró táblázatunk most konkrét futásteljesítmény és átlagár nélküli, csak a rend kedvéért:

A keresési kritériumoknak megfelelő autók

Modell Motor Évjárat
Mazda3 1.4, 1.6 benzin 2003-2005
VW Golf 1.4, 1.6 benzin, 1.9, 2.0 dízel 2003-2006
VW Polo 1.2, 1.4 benzin, 1.4, 1.9 dízel 2003-2007

Mazda3-ból első széria, Golfból negyedik vége-ötödik eleje, Polóból negyedik esik ebbe a körbe. A japánból ennyiért és szerény futással csak benzines, a németekből egy-két dízel is van − mi igazából a benzineseket javasolnánk a kompaktoknál 1,6, a kisebb Polónál 1,4 literes lökettérfogattal. Nem szokott velük baj lenni, elég erősek, nem fogyasztanak vészesen. A Polo is elég jó úttartású és kényelmes autó, de a Golf és a Mazda3 nyilván kellemesebb utazó. Most következik az utolsó szűrés, néhány autót biztosan meg is fogunk nézni − látni és vezetni is kell őket, mert az álmot valóság váltja, állapotot, előéletet vesz az ember, nem pusztán márkát és márkaképet. Ön melyiket választaná ezek közül? Jövünk még kollégáink kalandjaival, remélhetőleg arról is beszámolhatunk, hogy megvette első autóját. Nagy nap lesz!

Ez is érdekes lehet:
 

Hogyan szállítsunk biciklit? Megnéztük a lehetőségeket

Nyáron különösen gyakori igény a kerékpárok szállítása. Vajon miként a legjobb vinni őket?

Csak a benzin lesz olcsóbb szerdától

Míg múlt héten a gázolaj ára apadt jelentősebben, e héten egyelőre csak a benzin árcsökkentéséről...

Pénteken egységesen apad a benzin és a gázolaj ára

Míg július első felében egyáltalán nem változtak az üzemanyagárak, e héten két alkalommal is...

Két évet sem bírtam ki új, persze használt autó vásárlása nélkül

Kezdem a történetet, ami még nagyon az elején jár, mindenesetre az autót már megvettem, ami egy...

Melyik autó hazudja a legnagyobbat fogyasztás terén?

Takarékos autó? Katalógus szerint manapság szinte mindegyik az. De mi a helyzet a valóságban...

BMW légzsákvisszahívás: koros autók is ingyen kapnak új lufit

A BMW a nagyobb bajok megelőzése miatt cseréli az 1999 és 2006 közötti 3-asokon az utasoldali...

Model III - így hívják majd a Tesla középkategóriás újdonságát

Elon Musk elárulta, mi lesz a neve annak a Teslának, amivel a 3-as BMW-t és társait szeretnék...

Megkezdődött az új Mazda2 gyártása, ímhol az első képek

Ha még csak Demióként is, de bemutatkozott az új, a harmadik generációs Mazda2. Kívül-belül kisebb...

Búcsú: 12 gyártási év után futott ki az első Volvo XC90

Az európai autópiac egyik legrégebb óta, 12 éve futó szériájaként búcsúzik a Volvo XC90 első...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (47 db)

Jaga írta: 2 hónapja

Nyilván Mazda 3. A Volkswagen alkatrészei, főleg a gyári minőségűek, valószínűleg nem olcsók. A Mazda olyan japán autó, ami még teljes egészében Japánban készül. A japánok még a németeknél is precízebbek. Tem jön szembe minden sarkon Mazda 3, ellenben több a VW Golf. Az V.-ös Golf még talán az egyik legjobb útfekvésű. Az független hátsó felfüggesztésű, multilink. Olyan mit a Mazda. De azért nem olyan a váltója, kormányzása. A Mazda sportos életérzést ad, jobban fekszi az utat, élvezetesebb vezetni. Direkt erre lett kifejlesztve. A padlólemeze a Ford Focus padlólemezével egyezik meg. Valamikor egy cég voltak, mikor az első Mazda 3-at fejlesztették. Tudjuk, a Focus is híres a kiváló futóművéről, úgy, mint a Mazda. A Golf szürkébb, inkább a nyugodt vezetést támogatja, nem szereti a hirtlen sebességváltásokat. Inkább elegáns mint sportos, idősebb uraknak. A német stílus ízlés kérdése, a Mazda 3 az Alfa Romeo dizájnra hajaz, ami az autók közül megjelenésben általában viszi a pálmát, Km órája fehér számlapos, és a nulla alul függőleges pozícióból indul, mint egy sportkocsinak. Szóval a Mazda különlegesebb, és legalább annyira tartós. A Mazda az egyik első volt aki sorozatgyártásban 4 szelepes hengereket gyártott, a VW nemrég még két szelepeseket gyártott. Kiforrottabb a Mazda technikája. A VW a magas fogyasztásáról volt híres. A Japánok általában kevesebbet fogyasztanak.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Prius-os Márk írta: 2012 július 14., szombat 17:35:47
lrob írta: 2 éve

Ha 13:1 a határ értéke az LPG-nek akkor elvileg 17:1 nél öngyúlladnia kéne!

Sok lehetőség van, már eleve szegény keveréket beszívatni és összesűríteni, stb.

A CNG-nél nem kell adagoló mivel 300báron van, csak a befecskendező szelepeket kell vezérelni!

Egy laikusnak ilyen egyszerű elképzelései vannak a gázosításról, igaz, nem is mernék naki állni!



Sok sikert a gázos motorodhoz!


Előzmények megtekintése

Gyullad is csak nem tudni mikor, és nem úgy ég mint a gázolaj, ha rossz időpontban ég oda a hengerfej. Amúgy ha 2x a levegő hőmérséklete az öngyulladási pontnál akkor a reakció sebesség is kb 2x. dízelben kompresszió végén kb van 800 fok, ha ebbe előre benyomod az LPG-t ami hűti vissza, nem lesz sok öngyulladás, meg égés.

CNG légnemű az nem hűti az adagolót és megolvad és cső.
17:1 viszonya CR dízeleknek van ahol nem 300 hanem 1500-2000 BARon meg a játék de a tdi is 1000 körüli, oda pontos illesztések kenés kell, egyedül az elő kamrás rendszer elég buta hozzá.

A válaszoláshoz belépés szükséges
lrob írta: 2012 július 14., szombat 11:55:38
Prius-os Márk írta: 2 éve

Az LPG ön gyulladási küszöbe 2x-e a dízelnek, illetve befecskendezéskor az elpárolgás nem kis hőt von el, ami tovább növeli az öngyulladási reakciót. Maximum egy áramfejlesztőként tudom elképzelni, aminél 1 RPMen megy folyamatosan és oda be van lőve a minőségi szabályzás.


Előzmények megtekintése

Ha 13:1 a határ értéke az LPG-nek akkor elvileg 17:1 nél öngyúlladnia kéne!
Sok lehetőség van, már eleve szegény keveréket beszívatni és összesűríteni, stb.
A CNG-nél nem kell adagoló mivel 300báron van, csak a befecskendező szelepeket kell vezérelni!
Egy laikusnak ilyen egyszerű elképzelései vannak a gázosításról, igaz, nem is mernék naki állni!

Sok sikert a gázos motorodhoz!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Prius-os Márk írta: 2012 július 14., szombat 09:14:45
s3000 írta: 2 éve

Most őszintén, megéri ez a sok fúrás-faragás az egészet? Persze aki imádja a bütykölést annak önmagában a cincálás része miatt már megvan az öröme, de a legtöbbnek nem cél hanem eszköz a gépjármű. Azt szeretik ha minél kevesebb zűr nélkül elviszi őket A-ból B-be, a legolcsóbban és ha még a gyökércsakránál magasabb szintű lélekkel rendelkezik az illető akkor még az is fontos, hogy eközben ne nyírja ki a környezetet vele az ember.

Az ilyen meglepetések mint ez az említett kormolódás azért elég lehangoló a nagy faragás után. Olyan érzetet kelt, hogy akár hova faragja az ember a ketyerét előbb utóbb mindig kijön valami probléma ami miatt tovább kell reszelni.


Előzmények megtekintése

Értem, hát jó az nekem ha van egy ilyenem. Ha másnak is kell akkor meg megvan hogyan kell.
Mainstream meg fizessen az előítéletei miatt :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Prius-os Márk írta: 2012 július 14., szombat 09:13:36
Nika írta: 2 éve

Már bocsánat,de egy Ford miben "szürkébb" egy Golfnál?...


Mert a ford szürke amerikaiak célcsoportjának készült, és ezzel nem tudnak mit kezdeni az europai fogyasztói ízlések, gondolom én erre gondolhatott, de nekem az ilyenek nem osztanak szoroznak.. én egyiket sem venném.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Prius-os Márk írta: 2012 július 14., szombat 09:11:55
lrob írta: 2 éve

Szerintem sokkal egyszerűbb a dolog!

A minőségi szabályzást kell alkalmazni ennél a motornál is, nem a mennyiségit!

Nem kell gyújtás és elektronika, egyszerűen a forró levegőbe beporlasztom a gázt és öngyulladással hagyom elégni!

Szerinted mi ezzel a megoldással a probléma??


Előzmények megtekintése

Az LPG ön gyulladási küszöbe 2x-e a dízelnek, illetve befecskendezéskor az elpárolgás nem kis hőt von el, ami tovább növeli az öngyulladási reakciót. Maximum egy áramfejlesztőként tudom elképzelni, aminél 1 RPMen megy folyamatosan és oda be van lőve a minőségi szabályzás.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Prius-os Márk írta: 2012 július 14., szombat 09:04:43
lrob írta: 2 éve

Ilyen magas szinten nem foglalkoztam a dologgal még, nagyjából már értem hogy milyen elképzeléseid vannak!

Szóval te egy LPGs motort szeretnél dízel befecskendező (adagolós) rendszerrel de nem a dízel működési elvén, hanem egy benzines gyújtás rendszerrel és mennyiségi szabályzással!

Bonyolult rendszernek tartom és nehezen kivitelezhetőnek sok felesleges kütyüvel.



Nekem először, a dízel olaj kiváltása folyékony gázzal, akár CNG-vel, fordult meg a fejemben a dízel működési elvét használva!

A minőségi szabályzást jobbnak tartom annak ellenére hogy nem tudom milyen káros anyag kibocsátása lenne!


Előzmények megtekintése

CNG gáz halmaz állapotú 3 perc alatt elfüstölne bármelyik adagoló, LNG lenne jó de az meg nincs. Marad LPG.
Azért nem fog neked ön gyulladni, mert a gázolaj öngyulladási pontja 225 fok az LPGé 450, ezzel duplája a reakció idő, és ha meglehetne növelni 2x-re az elő befecskendezést akkor is necces, hogy mikor kap majd hirtelen lángra az egész. Továbbra is kivitelezhetetlen egy normális alapjárat, mert ahhoz túl sokat kéne benyomni 2x a dízelnek, olyan mintha örökké szívató üzemben menne, vagy a szívató üzem 3000-es fordulatszám lenne.
Minőségi szabályzásnál a szegény keveréknél van hogy nem ég el az anyag, ha elég akkor meg magas Nitrogén oxidok, dúsnál meg detonál az LPG CNG amire a gázolaj képtelen és van hogy elégetetlen üzemanyag hagyja el a kipufogót. Magyarán szar, ezen már mi is gondolkodtunk.

A válaszoláshoz belépés szükséges
lrob írta: 2012 július 14., szombat 01:21:34
Prius-os Márk írta: 2 éve

Bizonyára magasabb mint dízel esetén, mert ugyan annyi energiához, 1,5x több kell, vagyis ugyan annyi befecskendezési idővel és keresztmetszettel, csak 67%-os kW teljesítményt tudunk kiszedni ugyan abból a motorból, ráadásul 5% több levegő is kell az ideális keverékhez ami újabb teljesítmény csökkenést eredményez. Összességében 60% a dízel üzemanyaggal való teljesítménynek első körben reális feltételezés.

Ha figyelembe vesszük az LPG gyorsabb égési sebességét és a gáz kipárolódását, a motor jobban fog pörögni, feltöltés nélkül is, ami túllépheti az alkatrészek gyártási küszöbértékeit, vagyis fordulatszám szabályzás az kell.

Ha figyelembe vesszük, hogy gyorsabb az égés úgy a befecskendezési időt lehetne növelni.

Ugyanakkor a dízel gyúlékonysági térfogat %-a 0,6-5,5% az LPG 2,1-10,4%, vagyis esélyes, hogy a 2,1%os legszegényebb kérdésesen gyulladó képes keverék több mint az alapjárati igény, vagyis kell fojtó szelep, még úgy is, hogy 1,5x többet kell benyomni ugyan olyan teljesítményért.(0,6*1,5=0,9% fele).

Aztán az izzító gyertyát át kell esztergálni gyújtó gyertyás foglalatra.

Gázolaj gyulladóképes A/F kombinációi 166:1-18,2:1 ,

LPG 47,62:1-9,6:1 (1,5x szorzóval 71,4:1-14,5:1)

Ha már mindenképp kell fojtó szelep akkor folyamatosan lehet tartani 15,8:1 A/F arányt, egy benzines széles sávú closed loop vezérléssel.

Ezzel gyakorlatilag azt érjük el amit az autóiparnak már jó ideje el kellet volna készítenie, egy direkt befecskendezéses gázmotort, ugyanis kap egy benzines vezérlést és gyújtást.

Ha van turbó feltöltő, akkor azzal a levegő többlettel már fel lehet hozni a teljesítményt a szívó dízel szintjére.(fordulatszámot nem növelhetjük, mint az ottoknál mert darabokra hullik, ugyanakkor az elő kamrásak alapból magasabb fordulatra terveződtek TDI társaiknál)



A nagy előnye az egésznek, hogy nem kell reduktor, gázbefecskendező(adagoló nem olyan érzékeny műszer mint a későbbiek) +ECU, csak rá kell dugni a tartályt gázolaj üzemanyag ellátó rendszerre, és már kapja is a 10BAR-t tartályból alapból. Ami viszont kell, lambda szonda, fojtó szelep, ennek az elektronikája(és program)+gyújtás kialakítása és egy kisebb dízel csipptuning..



Érzed már, miért a Priusba vágtunk bele? :D



A kipufogós fék erő visszanyeréshez meg légfékes rendszert kell beépíteni, bubu.(kell a hely hozzá rendesen)

0 RPM-nél van 0,5 BAR folyamatos levegő löket a startoláshoz szükséges üzemanyag tökéletesebb elégetésére, és a turbó lyuk kiegészítésére.


Előzmények megtekintése

Ilyen magas szinten nem foglalkoztam a dologgal még, nagyjából már értem hogy milyen elképzeléseid vannak!
Szóval te egy LPGs motort szeretnél dízel befecskendező (adagolós) rendszerrel de nem a dízel működési elvén, hanem egy benzines gyújtás rendszerrel és mennyiségi szabályzással!
Bonyolult rendszernek tartom és nehezen kivitelezhetőnek sok felesleges kütyüvel.

Nekem először, a dízel olaj kiváltása folyékony gázzal, akár CNG-vel, fordult meg a fejemben a dízel működési elvét használva!
A minőségi szabályzást jobbnak tartom annak ellenére hogy nem tudom milyen káros anyag kibocsátása lenne!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Nika írta: 2012 július 14., szombat 00:39:58

Már bocsánat,de egy Ford miben "szürkébb" egy Golfnál?...

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 2012 július 14., szombat 00:20:19
Prius-os Márk írta: 2 éve

Bizonyára magasabb mint dízel esetén, mert ugyan annyi energiához, 1,5x több kell, vagyis ugyan annyi befecskendezési idővel és keresztmetszettel, csak 67%-os kW teljesítményt tudunk kiszedni ugyan abból a motorból, ráadásul 5% több levegő is kell az ideális keverékhez ami újabb teljesítmény csökkenést eredményez. Összességében 60% a dízel üzemanyaggal való teljesítménynek első körben reális feltételezés.

Ha figyelembe vesszük az LPG gyorsabb égési sebességét és a gáz kipárolódását, a motor jobban fog pörögni, feltöltés nélkül is, ami túllépheti az alkatrészek gyártási küszöbértékeit, vagyis fordulatszám szabályzás az kell.

Ha figyelembe vesszük, hogy gyorsabb az égés úgy a befecskendezési időt lehetne növelni.

Ugyanakkor a dízel gyúlékonysági térfogat %-a 0,6-5,5% az LPG 2,1-10,4%, vagyis esélyes, hogy a 2,1%os legszegényebb kérdésesen gyulladó képes keverék több mint az alapjárati igény, vagyis kell fojtó szelep, még úgy is, hogy 1,5x többet kell benyomni ugyan olyan teljesítményért.(0,6*1,5=0,9% fele).

Aztán az izzító gyertyát át kell esztergálni gyújtó gyertyás foglalatra.

Gázolaj gyulladóképes A/F kombinációi 166:1-18,2:1 ,

LPG 47,62:1-9,6:1 (1,5x szorzóval 71,4:1-14,5:1)

Ha már mindenképp kell fojtó szelep akkor folyamatosan lehet tartani 15,8:1 A/F arányt, egy benzines széles sávú closed loop vezérléssel.

Ezzel gyakorlatilag azt érjük el amit az autóiparnak már jó ideje el kellet volna készítenie, egy direkt befecskendezéses gázmotort, ugyanis kap egy benzines vezérlést és gyújtást.

Ha van turbó feltöltő, akkor azzal a levegő többlettel már fel lehet hozni a teljesítményt a szívó dízel szintjére.(fordulatszámot nem növelhetjük, mint az ottoknál mert darabokra hullik, ugyanakkor az elő kamrásak alapból magasabb fordulatra terveződtek TDI társaiknál)



A nagy előnye az egésznek, hogy nem kell reduktor, gázbefecskendező(adagoló nem olyan érzékeny műszer mint a későbbiek) +ECU, csak rá kell dugni a tartályt gázolaj üzemanyag ellátó rendszerre, és már kapja is a 10BAR-t tartályból alapból. Ami viszont kell, lambda szonda, fojtó szelep, ennek az elektronikája(és program)+gyújtás kialakítása és egy kisebb dízel csipptuning..



Érzed már, miért a Priusba vágtunk bele? :D



A kipufogós fék erő visszanyeréshez meg légfékes rendszert kell beépíteni, bubu.(kell a hely hozzá rendesen)

0 RPM-nél van 0,5 BAR folyamatos levegő löket a startoláshoz szükséges üzemanyag tökéletesebb elégetésére, és a turbó lyuk kiegészítésére.


Előzmények megtekintése

Most őszintén, megéri ez a sok fúrás-faragás az egészet? Persze aki imádja a bütykölést annak önmagában a cincálás része miatt már megvan az öröme, de a legtöbbnek nem cél hanem eszköz a gépjármű. Azt szeretik ha minél kevesebb zűr nélkül elviszi őket A-ból B-be, a legolcsóbban és ha még a gyökércsakránál magasabb szintű lélekkel rendelkezik az illető akkor még az is fontos, hogy eközben ne nyírja ki a környezetet vele az ember.
Az ilyen meglepetések mint ez az említett kormolódás azért elég lehangoló a nagy faragás után. Olyan érzetet kelt, hogy akár hova faragja az ember a ketyerét előbb utóbb mindig kijön valami probléma ami miatt tovább kell reszelni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Friss tesztek

BMW 428i Cabrio teszt

Talán túl tökéletes. BMW 428i Cabrio teszt

Megint nem volt típusjelzés, de nem az a lényeg, hogy hármasból négyes lett. A lényeg, hogy a BMW 428i Cabrio egy tökéletesnek tűnő autó.


Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo AT6 4x4 teszt

Majdnem Audi olcsóbban. Opel Insignia Country Tourer teszt

Hatalmas test, terepes külső, erős motor, automata váltó, übergazdag felszereltség. Opel Insignia Country Tourer teszt.


BMW 220d Coupé teszt

Hátulról az igazi. BMW 220d Coupé teszt Videó

Nemsoká úgy emlegetjük majd a 2-est, hogy a BMW, ami elöl hajt. De az az Active Tourer, ez meg egy 220d Coupé 184 dízel lóval jól hátul.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Hirdetés

VOLKSWAGEN tesztek

Volkswagen Golf VII Highline BMT 1.4 TSi DSG teszt

Az etalon? Teszten a VW Golf VII Videó

Kategóriát fémjelző, etalonnak tartott, s a Világ és az európai Év Autója díjakra is esélyes modell a Volkswagen Golf VII. Kezdeti kínálatának csúcsmotorjával és DSG - dupla kuplungos automata - váltóval próbáltuk ki.


Volkswagen Beetle 1.2 TSI Design teszt

Kicsit Bogár - Volkswagen Beetle teszt

Közvetlen elődjénél sokkal praktikusabb, valamennyire a Bogár-vonalat is viszi. Remek 1.2 TSI motorral teszteltük a Volkswagen Beetle-t.


Volkswagen Jetta 1.2 TSI Comfortline teszt

Passat light? Új Volkswagen Jetta teszt

Arasznyival rövidebb és közel két millióval olcsóbb a Passatnál. Próbára tettük az új, Mexikóból érkező Jettát. Helyettesítheti-e a bátyját?


Volkswagen Passat 2.0 CR TDI DSG BlueMotion Comfortline teszt

Ki a király? Régi és új Volkswagen Passat teszt

Tavaly ősszel a korábbi alapokat megtartva lépett új generációba a Passat. A széria legélhetőbbjét próbáltuk.


Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 4Motion teszt

Tested by Dakar - Volkswagen Amarok teszt

A Volkswagen méltán büszke az idei Dakar ralin elért eredményeire, minket viszont az érdekelt, milyen az Amarok 2.0 BiTDI Highline 4Motion a hétköznapi életben.


Még több VOLKSWAGEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Első találkozás: Nissan Pulsar

Egy újabb Golf? Akár sláger is lehet a Nissan Pulsar

9 órája – Újdonság

Vezetés majd később, tapogatni és szemlélni, ízlelni azonban már sikerült a teljesen új, a piacra ősszel érkező Nissan Pulsart. Ígéretes.


Dízel tanulmányautókkal a versenypályán – TDI ünnep az Audinál

Downsizing helyett rightsizing a 25 éves Audi TDI-vel

Tegnap – Sztori

Negyedszázados az Audi TDI-történelme. Az évfordulót extrán spórolós modellekkel és még csak tanulmány izomgépekkel ünnepli a márka.


Gyárlátogatás az Opelnél Szentgotthárdon, ahol már az új háromhengeres is készül

Szentgotthárdon már készül az új, háromhengeres Opel motor

3 napja – Sztori

Az Opel szentgotthárdi Flex üzemében a termelés oroszlánrészét az új motor fogja kitenni. Megnéztük, hogy készül.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN PASSAT VII 2.0 CR TDI Comfortline BMT DSG

VOLKSWAGEN PASSAT VII...

Ár: 5.900.000 Ft

Évjárat: 2012 / 2

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN VENTO 1.9 TD CL

VOLKSWAGEN VENTO 1.9 T...

Ár: 499.000 Ft

Évjárat: 1996 / 11

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN CARAVELLE 1.9 TDI Comfortline

VOLKSWAGEN CARAVELLE 1...

Ár: 3.750.000 Ft

Évjárat: 2009 / 1

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó