Legyen cuki és olcsó, de azért hűtse az utasokat! Női autó kell!

Piaci körkép: első és női autó. Mi legyen?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kolléganőnk élete elsőjét keresi, mármint autóból. Vajon mi jöhet szóba 850 ezer forintig?

Hihetetlen, de most, hogy már javában 2014-et írunk, az 1996-tól születetteket jelölő Z-nemzedék első tagjai is bőven vezetnek, és az 1980-1995 közötti korosztályt jelölő Y-generáció ifjabb tagjai is rendre gondolkodnak már az autóvásárláson. Bennünket még érdekel, bennünk még van birtoklási vágy, bezzeg a nálunk is ifjabbak állítólag okosabban, intelligensebben és költséghatékonyabban fognak majd egyszer közlekedni és autózni, s majdan nem güriznek éveket, évtizedeket azért, hogy megvehessenek egy autót, amit aztán az idő döntő részében nem használnak, hanem parkoltatnak - sokszor nem szerény összegekért.
Az Y-generáció azonban még venne autót, hacsak nem olyan fenemód szerencsés, hogy vásárlás nélkül jut hozzá a sokak álomautójának számító Volkswagen Golf egy remek példányához, vagy bármi máshoz. Az első, az első autó mindig különleges, nekem is az volt a Daihatsu Cuore, amit szintén nem én vettem, nem én választottam, az élet hozta. Kolléganőnknek azonban se Golf, se Cuore nem jutott, ellenben több évnyi munkával és spórolással mostanra eljutott oda, hogy idén nyáron már szívesen használná évek óta meglévő, ám eddig mellőzött jogosítványát. Legalábbis kezd kacérkodni a vásárlás gondolatával.
Nagyjából 850 ezer forintot költene autóra. Arra az autóra, ami elképzelése szerint 10 évnél nem kellene, hogy idősebb legyen és légzsákot mindenképp kellene adjon. Igaz, utóbbi ebben a korosztályban már nem egy különleges elvárás. Klíma is kell viszont, ami a miniautók körében - pláne 10 évvel ezelőttről - még nem magától értetődő. A teljesítmény, a méret nem lényeg, sőt akár háromajtós is lehet az első és női autó. Ami keveset kellene fogyasszon, városban is könnyen manőverezhető, leparkolható kellene legyen. Egyéb extra elvárás nincs nagyon, érvényes magyar forgalmi és normál, használható állapot természetesen kell. Automata váltó kifejezetten nem szükséges, kolléganőnk először bölcsen meg kíván tanulni vezetni, majd egyszer jöhet a kuplungmentes kényelem, most még nem.
Modell Évjárat Óraállás (km) Ár (Ft)
Chevrolet Aveo 1.2 8V (72 LE), 1.4 16V (94 LE) 2005-
2008
85 039-
98 000
789 000-
849 000
Chevrolet Kalos 1.2 8V (72 LE), 1.4 8V (83 LE), 1.4 16V (94 LE) 2004-
2005
70 000-
128 000
670 000-
799 000
Chevrolet Lacetti 1.4 16V (94 LE) 2004-
2007
90 000-
145 000
730 000-
849 000
Chevrolet Spark 0.8 6V (50 LE), 1.0 8V (67 LE) 2005-
2008
35 550-
123 487
790 000-
848 000
Citroën C2 1.1 (60 LE) 2004 96 533-
125 000
780 000-
850 000
Daewoo Kalos 1.2 8V (72 LE), 1.4 8V (83 LE), 1.4 16V (94 LE) 2004-
2005
54 300-
139 000
540 000-
799 000
Daihatsu Cuore 1.0 (58 LE) 2005 116 000 699 000
Fiat Panda 1.1 (54 LE), 1.2 (60 LE) 2004-
2005
68 000-
124 500
790 000-
849 000
Fiat Punto 1.2 (60 LE), 1.4 16V (95 LE) 2004-
2006
104 000-
140 000
695 000-
850 000
Fiat Seicento 1.1 (54 LE) 2007 44 000 845 000
Fiat Stilo 1.4 (94 LE) 2005 139 793 799 000
Ford Fiesta 1.4 (80 LE) 2007 38 000 825 000
Ford Ka 1.3 (60 LE) 2004-
2007
61 825-
112 012
639 000-
849 000
Hyundai Accent 1.3 (86 LE), 1.5 (88 LE) 2004-
2005
103 000-
118 000
690 000-
799 000
Hyundai Atos 1.1 (58-
63 LE)
2004-
2005
60 000-
116 000
750 000-
850 000
Hyundai Getz 1.1 (63 LE), 1.3 (82 LE) 2004 69 000-
120 200
798 000-
849 000
Kia Picanto 1.1 (65 LE) 2005 90 000 799 000
Kia Rio 1.3 (82 LE) 2004 124 000-
127 000
649 000-
845 000
Nissan Almera 1.5 (98 LE) 2004 120 000 799 000
Opel Agila 1.2 (80 LE) 2006 121 000 790 000
Opel Astra G 1.4 16V (90 LE) 2005 114 486 850 000
Opel Corsa C 1.2 (80 LE) 2005 145 000 799 990
Peugeot 206 1.1 (60 LE), 1.4 (75 LE) 2004-
2005
92 083-
147 000
648 000-
849 000
Renault Clio 1.2 16V (75 LE), 1.4 16V (98 LE) 2004-
2005
119 000-
150 000
559 000-
850 000
Renault Twingo, 1.2 8V (60 LE), 1.2 16V (75 LE) 2004-
2007
46 581-
66 000
699 000-
830 000
Skoda Fabia 1.2 6V (54 LE) 2005 113 000 750 000
Suzuki Alto 1.1 (63 LE) 2004-
2006
88 998-
109 000
649 900-
670 000
Suzuki Ignis 1.3 (94 LE), 1.5 (99, 109 LE) 2004-
2005
121 000-
148 800
775 000-
839 000
Suzuki Wagon R+ 1.3 16V (94 LE) 2004-
2005
84 000-
135 000
599 000-
800 000
Volkswagen Fox 1.2 (54 LE) 2007 120 000 799 000
Volkswagen Lupo 1.0 (50 LE) 2005 45 000 599 000

A négyajtós szedánokat teljesen kizárja, de még csak alsó-középkategóriás modelleket sem áhít, dízelmotorról nem nagyon szeretne hallani, hiszen városi autót szeretne rövid távokra, akkor meg minek hallgassa a dízel ketyegését, ami a rövidke utakon sanszosan be se melegedne. Tehát benzines, három- vagy ötajtós, klímás kis- és miniautó az álma. Ilyeneket bőven lehet találni. Keresésünk még a nem túlzott, kisautós, évi tízezres futással összességében legfeljebb 150 000 kilométeres futást engedélyezve is több mint 100 példányos találati listát szül a Használtautó.hu aktuális kínálatából. Ha engedélyeznénk a lépcsős fart is, 125 autó közül lehetne mazsolázni.
Hirdetés

De nem engedélyezzük, kolleginánk ugyanis minél kisebb autót szeretne, olyat, amibe bele tud szeretni. Suzukit akkor sem szeretne, ha ez a fóbia előítélet. Nem győzködöm, hiszen alapvető, hogy mindenki olyan autót kell vegyen, ami neki tetszik, és persze amit meg tud engedni. Ha az egy sérült orrú Renault Mégane 1300 euróért, akkor olyat, ha egy vadonatúj Kia cee'd SW nem egész 5 millióért, akkor olyat. És milyet ajánlok kolléganőnknek?
Első körben szándékosan egy elég hosszú listát, 17 modellt küldök át, s várom róluk rövid véleményét. Amire én azt mondom, hogy elviselhető sérülés egy - természetesen klímás - 559 000 forintos ötajtós Renault Clión, az szerinte nagyon nem szép. Hát igen, én sem mondom. De első autónak, ami sanszosan az utcán parkolna, szerintem nem kell jobb. Második helyre én egy alig futott, első tulajos Renault Twingót tennék. Twingóból amúgy gyári bőrkárpitos, nyitható panorámatetős (Initiale) verzió is van, nem nehéz kifogni a már 16 szelepes, 75 lóerős, a Twingo-kínálat legerősebb és legkevesebbet fogyasztó tagjának számító 1.2-est. Én viszont hiába csipázom az egyszerű, igaz, alapvetően már több mint húszéves Twingót, a konstrukciónál alig idősebb kolléganő azt mondja, hogy a formája alapján nem lennének barátok. Bezzeg egy Fiat Puntóért, egy Nissan Almeráért tudna lelkesedni, aztán meglát egy 69 000 kilométert futott Hyundai Getzet, amit már megnézendőnek talál, a Chevrolet Spark láttán pedig azt mondja, hogy szerelmes lett. Itt egy picit lehidalok, ilyen autóm volt (Daihatsu után, Scénic előtt), és csöppet sem tartottam csajozósnak. De várjunk csak, nem sokkal az előtt szerváltam, minthogy közelebbi kapcsolatba kerültem (ma már) feleségemmel. Ennyire bejövős autó lenne?
Megtudom, hogy ami kolléganőnknek igazán bejön, az a Toyota Aygo. Az álomautó, amiből az első kereséskor még nem is találtunk eladó példányt 850 000 forint alatt. Aztán hirtelen lett egy 849 000 forintos, átlag feletti, 172 000 kilométeres futással, láthatóan külföldi eredettel. Baj? Nem! Nem az eredet és az óraállás a fontos, hanem sokkal inkább az óraállás valódisága, a szervizeltség, az állapot és az, hogy a vevőnek tetsszen az adott autó. És első autónál az sem mellékes, hogy keveset fogyasszon. Márpedig összeállításunkban a háromhengeres, vicces hangú Aygo 4,6 l/100 km vegyes fogyasztási értékével, azaz a valóságban is 5 liter környékén tartható étvágyával a legjobb ajánlat. Hamarosan kezdődhet a vadászat, de addig még mindenki megválaszolhatja múlt heti kérdésünk vonatkozó verzióját. Te mit vennél első és női autónak akár magadnak, akár a csajodnak, vagy esetleg a lányodnak?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 09:09
    Permalink

    Szerintem maradj a Yarisnál, a Lancia márka gyakorlatilag már halott, nem célszerű csődbe ment vagy agonizáló márka autóját választani használtan. Amúgy nem rossz autó az sem, de több elektronikai hibára lehet számítani, meg ilyen bosszantó dolgok is előjöhetnek, hogy pl. a kezedben marad a kilincs, stb.(láttam már az újabb fajta Ypsilonból olyat, amin az utasoldali ajtón hiányzott). Szerintem írj a Totalcar Becsületesnepperének egy levelet, de szinte biztosan a Toyotát fogja ajánlani. Inkább az eszedre hallgass:)

  • 2017.10.29. at 09:09
    Permalink

    Úgy érzem a kolléganöjével nincs valami jó viszonyban,mert ajánlhatta volna neki pl:A mercit,mitu coltot,honda jazzt is.Volt
    “szerencsém” ilyen aygoban ülni,hát kattog a motorja rendesen!

  • 2017.10.29. at 09:09
    Permalink

    Miért kéne egy nőnek tápos zsákot hordani? Az nem az urak dolga? Majd vesznek a zsákcipelésre valami nagy régi Mercit 🙂

    Amúgy én valamelyik Fiatot választanám,a City-szervó városban sokat segít,főleg parkoláskor 🙂

  • 2017.10.29. at 09:09
    Permalink

    Hahahahaha!!!… Csak is városba… (Azért, ha már van, látogassuk meg a rokont, havert az ország túloldalán is…) Ezekkel a szar négy”lábon” járó koporsókkal???, Olvassuk már el a ráfutásos balesetek statisztikáit!!!! Ezekben csak meghalni lehet, és nem is kell frontális ütközés! A képzeletbeli kolléganő valóban a legjobban egy Honda Jazz, vagy elfelejtve a hülyeséget, egy ferdehátú Toyota Corrolával járna a legjobban. Ezek szervizelése (tapasztalat) filléres (nem a szar lelakottakat kell számításba venni), a fogyasztás oké és még hosszabb utakat is bevállalhat velük. Ráadásul nagyon megbízhatóak! Parkolni sem lehetetlen (láttam már sokat bénázni a felsorolt járgányokkal Zil-nek való helyen is…..

  • 2017.10.29. at 09:09
    Permalink

    Nálunk első autónak tökéletesen bevált egy Renault Clio 1.4 8V/ 75Le klímás viszonylag megkímélt állapotú
    1997-es 5 ajtós kis gép. Ráadásul a fent említett összeg feléért.Ráadásul a mi autónk, még vagy négy és fél évet állt is egy garázsban és 148 E futott km volt benne. Szóval akár olcsóbban is lehet “tanuló autót” venni.

  • 2017.10.29. at 09:09
    Permalink

    Bocsi Audi a4 Audi a3 fel se merül?3 ajtós benzinesek árkategória jó a fogyasztás kinek mi…eléggé beszorult látásmód a szerkesztőtől. Sajnos ilyenek ezek az “újságírók”.

  • 2017.10.29. at 09:09
    Permalink

    Remek Reklám helye volt ez a poszt/olvasmány.
    Női álomautó szokott lenni a Rover 25 3-5 ajtós kivitel is van, sok 3 ajtós Honda van.
    Elárulhatná a poszt szerkesztője hogy miért a tipikus autókat ajánlja fel. Keressen egyéniséget keressen olyat ami hozzá illik. Ha tényleg keres autót a kolleganő.

  • 2017.10.29. at 09:09
    Permalink

    Clio 2/2 1.2 16V
    4 légzsák, 4 NCAP csillag, kényelmes,viszonylag olcsó, ha volt gazdája, akkor problémamentes, 6 liter/100km rövid utakon. Jó dupla optikás lámpák, kicsit több hely a minikhez képest, halkabb. Digit klíma, xenon elcsíphető.

  • 2017.10.29. at 09:09
    Permalink

    Ott a pont, a 2003-tól gyártott generáció egy igazi unikum, megfontolandó alternatíva. Bár lehet azért nem került bele a listába mert a vásárlásra fordított összeg véges.

Vélemény, hozzászólás?