Az átlagvásárló újabb álma: Fordok 1,5 millióért

Piaci körkép: Ford 1,5 millióért

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Használtautó.hu statisztikája alapján népszerű a Ford, a kölni márka modelljeit ezúttal 6 éves korig, klímával, bő másfél millió forintos értékig kerestük.

Mint az a legutóbbi elemzésünkből egyértelműen kiderült, a hazai használtautó piac leginkább keresett márkája a Volkswagen, az áhított autók paraméterei közül pedig kiemelhető a maximum hat éves életkor, a légkondicionáló berendezés megléte, valamint a picivel 1,5 millió forint feletti átlagár.
Noha darabszám szerint mind a Használtautó.hu adatbázisában, mind a forgalomban lévő autók számában az Opel vezet, ez a jelek szerint nem jelent automatikus győzelmet az autókat keresők köreiben, így arra gondoltunk, talán hasznos lenne bővíteni a kört egy újabb, nem mellesleg szintén népszerű márkával. Az alábbiakban újfent az átlagos igényeknek megfelelő kritériumokkal végeztünk szűrést a bővített keresővel, ezúttal a Fordok között. A találatokat - növekvő ár szerinti felsorolással - táblázatban foglaltuk össze. Mint az látható, a Fiesta, ennek kevésbé konzervatív, egyterűs változata, a Fusion, valamint a Focus alkotja a kínálat gerincét, és csak mutatóba maradt néhány korábbi Mondeo, valamint Ka miniautó.
Modell Évjárat Vallott km Vételár (Ft)
Ford Fiesta 1.3 Fresh 2005/12 80 000 1 249 000
Ford Fiesta 1.4 TDCi Fresh 2005/7 120 000 1 250 000
Ford Fusion 1.4 Trend 2005/11 195 000 1 250 000
Ford Fusion 1.6 Fresh 2005/11 112 000 1 299 000
Ford Ka 1.3 Fresh 2006/5 94 000 1 299 000
Ford Fiesta 1.4 Comfort 2006/10 55 000 1 299 000
Ford Fusion 1.4 Elegance 2006/9 97 000 1 349 000
Ford Fiesta 1.3 Fresh Plus 2007 n. a. 1 349 000
Ford Focus 1.4 Ambiente (5a) 2006/2 113 000 1 374 000
Ford Focus 1.6 Ambiente (4a) 2005/8 123 000 1 380 000
Ford Fusion 1.4 TDCi Fresh 2006/3 236 000 1 380 000
Ford Fiesta 1.4 TDCi Ghia 2005/4 96 000 1 395 000
Ford Fiesta 1.6 Sport 2005/8 96 000 1 450 000
Ford Fiesta 1.4 TDCi Ghia 2006/3 97 000 1 470 000
Ford Focus 1.4 Ambiente (kombi) 2006/10 81 000 1 470 000
Ford Focus 1.6 TDCi Trend (5a) 2005/9 166 000 1 488 000
Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend (kombi) 2005/6 200 000 1 490 000
Ford Focus 1.6 TDCi Trend (kombi) 2006 104 000 1 490 000
Ford Streetka 1.6 2005/7 n. a. 1 499 000
Ford Focus 1.8 TDCi Trend (kombi) 2005/9 209 000 1 499 000
Ford Fusion 1.4 Ambiente 2006/12 89 000 1 499 000
Ford Fiesta 1.25 Fresh Plus 2008/8 94 000 1 499 000
Ford Fusion 1.4 TDCi Ambiente 2007/9 n. a. 1 547 000
Ford Fusion 1.6 Fresh Plus 2006/1 87 000 1 549 000
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ambiente 2006/5 106 000 1 550 000
Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend 2005/12 n. a. 1 559 000
Ford Focus 1.6 Trend Plus (4a) 2006/4 183 000 1 575 000

A könnyebb átláthatóság kedvéért, a fenti paraméterek alapján mintegy 250 darabra sikerült szűkíteni a kört, természetesen normál állapotot feltételezve, elkerülve így a töröttként, hiányosként, motorhibásként hirdetett kocsikat, amelyek ezáltal nem rontották a statisztikát. A háziversenyt toronymagasan a Fiesta nyerte 40 százalékos részesedéssel, a Focus 32, a Fusion 20, a Mondeo pedig szerény 5 százalékos szeletet hasított ki a képzeletbeli tortából. A legjellemzőbbek a 2005-ös és 2006-os évjáratok, ennél fiatalabb kocsi ugyan akad, de nem jellemző, míg a dízeleknél összességében magasabbak a futásteljesítmények, ami ősszintén szólva teljesen logikus helyzet. Motorvariánsokból szintén a Fiestánál a legszélesebb a választék, még az újabb, 1,25 literes konstrukcióból is találtunk eladót, a Fusionnál pedig az 1,4 literes benzines, illetve a dízel TDCi tarol.
A többféle karosszériával is elérhető Focusnál bőséges az 1,4-es és 1,6-os benzinesek mezőnye, míg a dízelnél az 1.6 TDCi (109 LE) vezet az 1,8-assal (115 LE) szemben. Aki ezen az árszinten Mondeót szeretne, leginkább a 115 lóerős 2.0 TDCi dízellel fog találkozni, adott esetben 200 ezer kilométeres futással.

Hogy ki és milyen autót válasszon a felhozatalból, nehéz kérdés, hiszen az igények mindig egyediek, de azért vannak általánosságban kijelenthető tényezők. Aki sokat utazik, és nem fél a dízel magasabb javítási költségétől, annak hosszabb távon megérheti egy szerényebb futásteljesítményű gázolajos modell, mondjuk egy kombi Focus, amely képes családi autóként is funkcionálni. Aki döntően nem utazik sok személlyel, illetve csomaggal, és leginkább városban használná a kocsit, annak kisebb motoros, szerényebb étvágyú típust javaslunk, Fiestát, de még inkább a Fusiont - utóbbiakkal szintén lehet olcsón autózni, ha mondjuk valaki hajlandó áldozni a gázüzemre alakításra.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 09:31
    Permalink

    Fusion 1,4 Disel ,2-3 fővel használom 5,1 l átlagfogyasztással 4.1/2 év alatt nem volt javítva,tökéletesen működik.Fékek még eredetiek.Kb 1,5 Mill -ért nem tudnék jobbat venni.

  • 2017.10.31. at 09:31
    Permalink

    ÉN ötödik éve napi szinten járok egy Disel Fusionnal ,olaj cserén kívül még nem jártam szervizben.
    142 E-km van benne még gyári első fékbetétekkel és tárcsával hajtom.Átlag fogyasztásom 5 L gázolaj
    Erre mondja valaki ,hogy sokkal jobbat vagy praktikusabbat tud venni kb.1,5Mill ft-ér ./ja már 3 égőt cseréltem/

  • 2017.10.31. at 09:31
    Permalink

    Ez egy “urban” legend,hogy 200ezernél minden TDCI Mondeo szétesne. Ez azért van,mert a sok átlagvásárló megveszi a csili-vili kintről behozott,csak 90ezer km-es Mondeokat(amikben legalább 3szor ennyi van…) és utána csodálkoznak,hogy 160ezernél miért kell egy autóban porlasztókat meg lendkereket cserélni,lásd a különböző népítéleteknél meg itt-ott a Mondeo-k lehúzása. Nincsen vele kevesebb gond,mint mondjuk egy VW Passattal,sőt a Mondeo nem eszi 400ezer km után sem az olajat,míg a PDTDI-be már újkorától kezdve után kell töltögetni.
    A Mondeok ára azért ilyen alacsony,mert sok a kintről behozott példány,és emiatt le vannak nyomva az áraik 🙂

  • 2017.10.31. at 09:31
    Permalink

    A “nem sokkal dragabb ” egy relaltiv fogalom. 200 e km egy TDCi mondeonäl egy erdekes szituäcio. Simän rämegy egy 500e ft a szar gäzolajnak es a karbantartäs mentes hasznälatnak köszönhetöen. Egy magasnyomäsu üzemanyagpumpa meg 4 injektor es meg is van az összeg. Persze nem törvenyszerü h befosik rajta de eleg gyakori hiba. En Mo-n nem mernem megvenni a mondeot, esetleg nemetböl, maganszemelytöl fullos sezrvizzel, de meg az is zsäkbamacska, mint minden hasznält auto.

Vélemény, hozzászólás?