Milyen gázüzemű autót kapni legfeljebb 500 ezer forintért?

Piaci körkép: gázzal hajtott válságautók

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elege van a horroráron mért üzemanyagokból? Egy modern hibrid vagy villanyautó csak álom? Megnéztük, milyen gázüzemű kocsikat kapni maximum félmillió forintért.


Elege van a horroráron mért, egyre drágább üzemanyagokból? Egy modern kettős üzemű, hibrid vagy emissziómentes villanyverda csak álom? Szeretne a lehető legolcsóbban, de azért környezetkímélőn is autózni? Megnéztük, milyen, gázzal is működő kocsikat kapni maximum félmillió forintért.
Míg a 95-ös benzin literenkénti átlagára most szerdától épp 436, a gázolajé pedig 440 forint, a holtankoljak.hu oldalon a budapesti kutak autógázas árai 222 és 260 forint közöttiek. Köztudott, hogy gázból többet eszik a kocsi, de a többletfogyasztás nem annyira jelentős, mint amennyivel az LPG (és a CNG, azaz földgáz) olcsóbb a benzinnél. Továbbá környezetkímélőbb - részletek itt és a földgázról itt.
Miután (legalábbis törvényi szabályzás szerint) már a mélygarázsokból sincsenek kitiltva a gázos autók, s tán egyre többek látják be, hogy nem veszélyes a vegyes üzem, hátrányként két tényező róható fel: helyigényes a rendszer, sokat elvesz a csomagtartóból, illetve költséges az átalakítás. Előbbire jó nagy puttony, utóbbira az (is) a helyes válasz, ha egy, már átalakított autót vásárolunk a takarékos használat reményében. Természetesen az átalakítás szakszerűségét bizonyító okmányokkal, lehetőleg garanciával.

Nos, mindennek szellemében állítottuk be a hasznaltauto.hu keresőjét, de míg tavaly októberben fiatal példányokra vadásztunk 2,5 millió forintos kerettel, ezúttal jócskán lejjebb adtuk, s árplafonként 500 ezer forintot határoztunk meg. Kíváncsiak voltunk, milyen, gázzal hajtott válságautókat kínál a piac, van-e választék, egyáltalán kapni-e megfontolásra érdemes, vonzó modelleket extra tartállyal a farukban. Mivel szűrtünk még? Csak a fényképpel hirdetett autók jöhettek szóba normál állapottal, idén még feltétlen érvényes műszakival, ugyancsak érvényes magyar okmányokkal, s klímával. Az eredmény? Kéttucatos találati lista.
Mit nekünk válság!?
No de mi van, ha a pénz nem akadály, viszont mindenképp gázzal hajtott autót szeretnénk? Persze, szalonból is vásárolhatunk nem is egy helyen, azonban a racionálisan gondolkodó ember nem fizet ki egy hatalmas rakás pénzt azért, hogy miután kigördült a márkakereskedésből, kedvence rögvest veszítsen az értékéből csupán azért, mert már volt gazdája... Maradjunk hát a használtaknál, azoknál, melyeknél nem nekünk kell elszenvedni az előbb említett szörnyű igazságot.
A hasznaltauto.hu oldalon 2012. március 12-én az esti órákban tapasztalt összesen majd' 75 ezer árult használt személyautóból több mint 800 volt benzin/gázüzemű. A kínálat zöme alacsony árkategóriájú, azonban néhány átalakított a már igen komoly 5 millió forint feletti áron várja új (vagy hát első) tulajdonosát. 2012-es Hyundai Elantrától (1,6 literes motorral 5,09 millióért) 2007-es, 3,5 literes, V6-os Nissan Muranón (5,5 M) vagy szerény 6000-es, V8-as, jégbe nem szakadt Hummeren (9,99 M) át szintúgy V8-as, 4,2-es, 2008-as évjáratú Jaguar XF-ig igen színes a paletta - ebből is látszik, hogy egyáltalán nem gáz a gáz.
Hirdetés
Tehát két tucat, maximum 500 ezer forintos olyan autót találtunk, ami átment a rostánkon (még egyszer: benzin/gázüzem, fényképes hirdetés, normál állapot, érvényes magyar okmányok, minimum 9 hónap műszaki, klíma). A legolcsóbbat 155 ezerért adnák (vagy ugye még alacsonyabb áron...), ő egy 1995-ös Ford Escort 1.6 kombi jó 278 ezer kilométerrel, két légzsákkal, vonóhoroggal, viharverten. Hirdetője azt írja, hogy télen 9 literes gázfogyasztással elketyeg. De azt is, hogy esedékes egy kis hengerfejtömítés... Ha egyértelműen a minimál beszerzési ár a döntő, mese nincs, ez a nyerő. Ez ám, mert a többiek kivétel nélkül 250 ezer forint feletti árcédulával várják az érdeklődőket.
Benzin/gázüzemű autók legfeljebb 500 ezer forintért
Modell Évjárat Futott km Vételár (Ft)
Ford Escort Turnier 1.6 16V CLX 1995 278 512 155 000
Daewoo Espero 1.5i 16V GL 1996 252 000 250 000
Ford Orion 1.4 CL 1989 170 000 250 000
Lancia Thema 2.0 i.e. 16v 1993 197 000 280 000
Renault Laguna 2.0 RXE 1995 n.a. 299 000
Ford Mondeo 2.0 16V GLX 1996 n.a. 340 000
Daewoo Nexia 1.5i GL 1997 175 500 350 000
Volvo 850 2.4 1992 180 000 350 000
Mitsubishi Galant 2.0 GTI 1989 n.a. 400 000
Volkswagen Passat 2.0 GL 1994 195 000 445 000
Saab 9000 2.3 Turbo CSE 1992 289 000 449 000
Alfa Romeo 155 TS 2.0 S 1997 240 000 450 000
BMW 750i 1991 n.a. 450 000
Fiat 132 2000 Rat Style 1977 n.a. 450 000
Volkswagen Passat 2.0 E 1991 205 300 450 000
Alfa Romeo 146 1.6 TS 1999 336 000 480 000
Mercedes-Benz E 200 1985 450 000 480 000
Mercedes-Benz E 230 1990 308 000 480 000
Audi 100 Avant 2.0 16V 1994 n.a. 485 000
Honda Legend 2.7 V6 1989 158 000 490 000
Fiat Brava 1.6 16V SX 1996 180 000 499 000
Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia 1999 300 000 499 000
Nissan Primera 2.0 SE 1997 246 000 499 000

A legélelmesebbeknek feltűnhet, hogy a táblázatban csak 23 autót tüntettünk fel, miközben 24-ről volt szó. Hát igen, egy Lagunát valaki úgy hirdet normál állapotúként, hogy (az automata) váltója kuka, na mindegy. Van másik Laguna, azt akár meg is lehetne tekinteni... Az azért látszik, hogy ha nincs több mint félmillió forintunk az autóra, le kell mondanunk a fiatal, keveset futott és megkímélt példányokról. Viszont vannak ígéretes darabok, s "exkluzívak" is, mint a 7-es BMW vagy még inkább a mezőny rangidőse, a 35 esztendős Fiat 132 hotrod lángnyelveket okádó kipufogóval. Nem feltétlen praktikus, de felettébb látványos.
Látható, hogy ezért a pénzért jobbára középkategóriás autókat kapni masszív futásteljesítménnyel, olyanokat, melyek az átalakítás után kisautós fogyasztással kímélik a családi kasszát. Van köztük - a képek alapján - szépnek tűnő, s van olyan is, melyről azt sem hisszük el, hogy valóban gázos is (meg klímás). Azért a hirdetések nagyjában külön ki is emelik, hogy ekkor meg ekkor lett átalakítva, eddig és eddig szól a műszaki és/vagy az applikált gázszett érvényessége, ennyit és ennyit fogyaszt autógázból, stb.

Legfeljebb félmillióért minimum 13 éves lesz a vegyes üzemű autó. Ami biztos, hogy ha megtetszik egy ilyen járgány, a szokásos körökön túl egy autógázos szakműhelybe is érdemes elvinni az esetleges megvásárlás előtt, tanúsítványostul is, így lehetünk csak igazán nyugodtak. No nem amiatt, hogy felrobbanunk vagy ilyesmi, hanem azért, mert vélhetően jó döntést hoztunk. Ha valamivel drágább is a gázosra átalakított autó, mint a "mezei" benzinesek vagy a számos, súlyos pénzeket felemésztő betegséggel jelentkező öregecske dízelek, hosszú távon vitathatatlanul olcsóbban közlekedhetünk vele.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 02:27
    Permalink

    a helyzet a következő az átalakítás utáni kötelező műszaki vizsgával kapcsolatban:
    azért lett úgymond kötelező, mert a sorozatengedélyeket annó arra a típusra és gázszettre együtt adták ki (értsd karburátoros autó vákuumos reduktor, autótípusra gáztartály stb..)Mivel ezeket a régi rendszereket nem gyártják (leginkább elektromos reduktort tesznek mindenhová, a gáztartályok is változtak, a biztonsági szelepek helyett van multiszelep stb..), ezért egyedi engedély olcsóbb csináltatni hozzá mint a műhelynek kérni sorozatengedélyt.
    De esetleg ha létezik olyan gázszett amire megkérték az autótípus sorozatengedélyét akkor nem kell azonnal műszakira vinni átalakítás után a kocsit.
    Hát ez a nagy büdös bürokrácia helyzete..Nekem ezek szerint szerencsém volt :))

    Forrás:5R Autógáz- Gyöngyös, telefonon

  • 2017.10.31. at 02:27
    Permalink

    Én most februárban alakíttattam át a kocsit,274ezret fizettem,Landi Renzo -t raktak bele felsőkenő rendszerrel.Velem ujravizsgáztatták a kocsit ,pedig sorozatengrdélyes(Astra H)volt.Nekem 1L többletfogyasztásom van így első nekifutásra,de hátha csökken még.Amúgy csak hidegen torpan egy kicsit mikor átvált meg egy nagyon kicsit gyengébb,de ezt lehet már csak beképzelem.

  • 2017.10.31. at 02:27
    Permalink

    Decemberben lecseréltem a 6 éve használt dieselemet.(26 évesen 440000 km, ebböl 240000 nálam).Vettem egy Golf2 1.3 lpg.-st.1 év műszaki és röhelyes 7 literes gázfogyasztás.Karbis motor, full mechanikus gázszett.Oda tekerem ahová szeretném.Persze az az ára a 7 liternek, hogy nem megy.De -5 fokig pöccen gázzal is.Ráadásul egy reduktorfelújítás pár ezer forint és házilagosan elvégezhető.Vagy 15 alkatrészből áll az egész reduktor…Ja! 90000 ft volt a kocsi és filléres az alkatrész hozzá.Régen 7 évet gázoztam egy ladával, akkor azzal sem volt semmi gond.Havi 4000 km.-t megyek és nem is értem akik sajnálnak 150000 ft.-t az átalakításra.Nagyon kicsi a lpg.-s kocsik aránya még itthon.Egy apróság:dieselben 7000km.-ként olajcsere volt (meghálálta amugy), lpg.-s ben meg lehet dupán venni a km.t, mert” kíméli” az olajat.Ez nagy futásnál jelentős megtakarítás.

  • 2017.10.31. at 02:27
    Permalink

    Tavaly tavasszal szereltettem be a gázt a 2001-es 1000-es swiftembe.
    kérésük volt,hogy friss vizsgával vigyem.’ 165000-be került ,okmányirodai forgalmi csere,ennyi.
    egyébként 6-7.5 között fogyaszt. üdv.

  • 2017.10.31. at 02:27
    Permalink

    Nekem több mint tíz éve vannak gázos autóim. A mostani hengerenkénti gáz injektoros, számítógép vezérlésű. Szerintem ugyan annyit fogyaszt mint benzinből és a menet teljesítménye sem marad el a benzin üzemtől. A kocsit egyedi vizsgára kellett vinnem a vasgerebenbe. Nem kötözködtek, de az összes papírt meg nézték. Amikor látták, hogy valami mokus írta a műszaki egyetemről és minden meg van ami kell akkor egy rendes vizsga volt és ennyi. Nekem a gáz nagyon bejött. Régebben még palackból is tankoltam, tehát ha megemelik az autógázt átállok a palackra.

  • 2017.10.31. at 02:27
    Permalink

    Persze,természetesen nem gond!De mivel a Debrecenben a KPM-el egy utcában van az ideg és elmegyógy is,és mostmár él bennem a gyanú,hogy esetleg máshol talán nem így van a vizsga,ezért megadom egy debreceni átalakító műhely számát 70/3150486,valamint a Skoda szervíz számát is 0652/520-660,őket azért mert a náluk átalakított Skodáknak van tipus sorozat engedélyük dögivel az biztos.Náluk lett átalakítva tavaly dec.-ben az egyik barátom Skodája is,neki már újra kellett vizsgáztatnia,pedig csak 4 hónappal korábban volt műszakin a kocsi.Ha gondolod érdeklődj rájuk,persze csak mikor neked jó!

  • 2017.10.31. at 02:27
    Permalink

    Szerintem kicsit elnézted,itt tudod pótolni a dolgot http://www.etanolblog.hu/2011/11/az-e85-jovedeki-adoja-emelkedik-mol.html!
    Amúgy hol írtam,hogy ugyanúgy emelik,majd azt is copyzd be.Az elméleted azon alapszik,hogy az LPG-nek sok éve van jövedéki adója,és ezért nem fogják emelni azt,ezt jól értettem?!Kicsit nehéz megérteni a hozzászólásod,hogy miről is szól.Ha erre gondoltál,akkor te egy nagyon bugyuta ember vagy,a benzinnek és gázolajnak is nagyon régóta van jövedékije,és bizony nem is oly rég azt meg is emelték!Pedig már nagyon régóta van jövedéki adójuk,érted?!2010-ben 50-60 ezer gázos autó volt,tavaly ez felment olyan 80-ezerre,idei adatot nem találtam eddig.De csak a környezetemben az elmúlt 4-5 hónapban 8-an alakíttatták át az autót,városban járkálva szembeötlően több a sárga matricás autó.Ha ebből arra fogsz következtetni,hogy túl kevés a gázos autó,és ezért nem fogják emelni az LPG jöv.adóját,akkor gondold el ,hogy mennyi autó futkos(ott) E85 átalakítóval.Ja még valami,nem mondtam,hogy emelik a gázon az adót,csak azt,hogy fosok tőle ,hogy fogják.

  • 2017.10.31. at 02:27
    Permalink

    emelni fogja az LPG jövedékijét,méghozzá olyan formán mint az ethanollal tette.

    Tudatlan vagy, és butaságokat írsz meggyőződésből.
    Az E85-ön nem volt jövedéki adó, és tettek rá, azért lett annyi amennyi, az LPG-n meg sok éve van. Tehát ugyanúgy elég nehéz lesz emelni. Megugrott a gázos autók száma? Miért, eddig mennyi volt, és most mennyi van?

  • 2017.10.31. at 02:27
    Permalink

    Az ne legyen büszke akinek gázban ugyan annyit fogyaszt mint benzinben, mert az azt jelenti, hogy közel 30-35% nem ég el a benzinnek.
    Horiatius: Az 1,1x szorzó jó mert a technológia az motor specifikus, az üzemanyag objektív. Am ha 1,5-öt erőltetted akkor magad ellen beszélsz mert a Yaris HSDnél említetted 3.0L-es fogyasztásod, na most 4,5 L fogyasztású Benzinesnek megfelelő teljesítmény lenne.
    Ha drágul az LPG akkor PB palackról fogok tankolni, ennyi 😀
    És a legfontosabb, OTTO bácsi találmánya arra jó, hogy megy gázon, ami jelen pillanatban Dízel barát konstrukciójáról nem mondható el.

  • 2017.10.31. at 02:27
    Permalink

    Hát örökké semmi nem tart. Egy biztos: jobban esik sokkal kevesebbet fizetni tankolásonként a benzinkúton ameddig tart az autó. Ha megfelelő típust választ az ember és vigyáz rá, akkor elmehet vele akár 400 – 500 ezret is különösebb hiba nélkül. Nagyon ritka a jó típus az tény. De azért még van.

    Egyébként a dízelt az utóbbi 10 évben volt jó választani. Most már én is LPG autót vennék. Jövőre pedig elektromosat vagy plug-in hibridet.

  • 2017.10.31. at 02:27
    Permalink

    Most találtam a legnagyobb gázos oldalon egy ajánlatot beszerelésre ami 2012.02.28-i:
    [i]Ebben az árban egy 43 literes pótkerék tartály vagy egy 60 literes hengeres tartály van, (természetesen lehet nagyobbat is kérni de annak felára van) a szett ára valamint a munkadíj, és az engedélyek is. Ennél a típusnál lehetőség van a benzin töltő mellé szerelni a gáztöltőt. ehhez viszont egy “adaptert” kell vásárolnia ami 7.000Ft.
    Erre a típusra a Landival van sorozat átalakítási engedélyünk így nem kell külön műszaki vizsgára vinni az autót. De felhívnám a figyelmét, hogy a sorozatengedélyes autók gázos vizsgáját jan.-tól nagyon megszigorították. (mi nem is visszük a Mozaikba mert egyszerűen mindenbe belekötnek!)
    A Zavoli egyedi engedélyes ami azt jelenti egy éven belül le kell vizsgáztatni de jóval egyszerűbben.
    A beszerelési idő egy munka nap, előzetes egyeztetés és megrendelés szükséges. ”
    Ez a Kontor autótol jött.
    [/i]

    Az egyedi engedélyeztetés ára 20 ezer.egyenlőre még nem tudom mit szigorítottak a sorozatengedélyeseken 2012.jan.1-től

  • 2017.10.31. at 02:27
    Permalink

    megnéztem vagy 10 beszerelőműhelyt, kerestem a guglin is, de csak olyat találtam hogy a sorozatengedélyeseket nem kell vizsgára vinni..csak azokat amikre egyedi engedély kell..
    De utánajárok, mert érdekel a dolog…

  • 2017.10.31. at 02:27
    Permalink

    Ki persze,tavaly Nov.1-óta ha átalakíttadod az autód utána kötelező a KPM-nél újra levizsgáztatni azt,akkor is ha előtte 1 héttel vizsgáztattad!Ez Hajdu -Biharban így működik,de szerintem mindenhol az országban.Senki ne vigye előtte vizsgázni a kocsit .mert elbukik egy vizsgadíjat!Ha tipus sorozatengedélyes akkor is!

  • 2017.10.31. at 02:27
    Permalink

    Kifejtenéd ezt a plusz 20 ezret?Én nem hallottam róla..
    A gázbiztonsági szemle kötelező egy átalakított autón mielőtt műszakira viszik, ez 4 ezer forint körül van.
    Ez után vihető műszakira aminek ezek a díjai:
    A gépjármű vizsgadíjak 2012 jelenleg megállapított árai a következőek:
    – a személygépkocsik (M1) műszaki vizsgadíja 16.290 Ft
    – ha a személygépkocsid rendelkezik előzetesen elvégzett környezetvédelmi méréssel (adatlappal), akkor a műszaki vizsgadíj 10.490 Ft

    Tipp a kettős üzemre átalakításhoz:
    Ha az átalakító műhelynek van sorozatengedélye akkor két eset lehet:
    1: ha a kocsi műszakija 60 napon belül lejár akkor műszakira kell vinni, de lejjebb írom hogyan érdemes!
    2: ha 60 napnál túli, akkor nem kell műszaki vizsgára vinni, erről is írok lejjebb.

    Tehát érdemes úgy csinálni ha egy évnél kevesebb a műszakink hogy elvisszük a kocsit átalakítás nélkül műszakira, majd utána megcsináljuk az átalakítást sorozatengedélyes szakműhelyben.Ekkor ők állítják ki a műszaki adatlapot, amit okmányirodába kell bevinni és bejegyzik a kettős üzemet.Ez összesen kerül 14 ezerbe (adatlak 8 ezer, új forgalmi 6 ezer)
    Ha átalakítás után viszed műszakira akkor a legtöbb NKH-nál belekötnek mindenbe, több hónapig is eltarthat mig minden szerintük hiányzó papírt, irományt pótolsz.
    Ha meg már megvan a bejegyzés a forgalmiba a következő műszakira csak a szemlés papírt kell vinned, plusz érdemes megcsináltatni a környezetvédelmi lapot is a gázos szervizbe, így tuti azzal sem lesz gond műszakin.
    Én tavaly év végén a leírt módon csináltam, egy ismerősöm meg a másik módon.Nekem simán ment minden, neki meg mindenbe belekötöttek az egyik megyei NKH-nál, és 3 hétbe telt mire meglett a műszakija.

  • 2017.10.31. at 02:27
    Permalink

    A diesel egy fillérrel sem olcsóbb. Csak haladékot kapsz a fizetésre.. Egy korszerű turbodiesel
    nem tart örökké.. 150-200e-nél a megspórolt milliót lehet visszacsengetni..

  • 2017.10.31. at 02:27
    Permalink

    Nem tudom ki,hogy látja de mostanában nagyon megugrott a gázos autók száma.Nekem a 2 autóm közül az egyik gyári gázos,de ha most kellene átalakítani LPG-re erős dilemmát okozna. Ott látom a bibit,hogy Orkbán igencsak emelni fogja az LPG jövedékijét,méghozzá olyan formán mint az ethanollal tette.Szerintem most olyan időszak van,mikor is a benzin és gázolaj áremelkedésének hatására elég sokan átalakíttatják az autójukat,majd az ugrásszerű növekedés (ez szemmel látható) kulminálódása után,Vitya olyan adót dob rá ami ezt is ellehetleníti.Az,hogy szemmel követik ezt a dolgot,azt abból is le lehet vonni,hogy tavaly nov.1 óta egy 20-assal többe van egy átalakítás,mivel onnantól a KPM annyit kér az újravizsgáztatásért! ,az addigi párezreses gázszemle helyett!Na de ez érthető,mert ha gázszettet raknak a kocsiba,attól biztosan beszarik a fék!Nem?Az egyetlen megoldás valóban egy pár száz ezres gázos kocsi,azon nem bukik akkorát az ember ha tényleg intézik a LPG-t.

  • 2017.10.31. at 02:27
    Permalink

    Márk: Szerintem ez így nem helyes számítás, hogy a dízel és benzines fogyasztása között csak 1.1x-es a szorzó. Ha valóban 10%-kal több energia is van a gázolajban, akkor is a két motor hatásfokában is sokkal nagyobb a különbség így a fogyasztás tekintetében nyugodtan számolhatunk 1.5-ös szorzóval. Hosszú távú, rengeteg autót próbált tapasztalatom szerint másfélszer annyit fogyaszt egy benzines, mint egy dízel minden típusban, minden motorméretben. Ezért nem ülök én benzinesbe, mert nincs kidobni való pénzem.

  • 2017.10.31. at 02:27
    Permalink

    Nekem a Mazdámról egyenlőre őszi-téli adatot tudok mondani.Benzinből 8.5-13 literig fogyaszt, gázból 11.5-13.5-ig.Benzin átlagot vegyük 11-nek, a gázt 12.5-nek.Ezek általam mért adatok.
    Tehát benyából 100km költsége 11×429=4719 Ft, gázból 12.5×239=2988 Ft, tehát kb. 1730 Ft a spórolás ha gázt használok.Az átalakítás pontosan 134 ezer volt minden papírmunkával, garanciával(karburátoros kocsi).
    A beszerelés megtérülése 7746 km.Ha hozzászámoljuk az indításhoz használt benzint 40-50 liter / év, csak télen indítok benzinnel, 10 fok felett simán indul gázzal, akkor is 10 ezer kilométer után már élvezhetjük az olcsóbb autózást.Én nem akartam/tudtam kisebb autót venni így jó alternatíva hogy a 11-es benzines átlagfogyi helyett 7 liter körüli áron eljárhatok, és van egy elég nagy autóm mellé, ami ráadásul karburátoros.

  • 2017.10.31. at 02:27
    Permalink

    Szóval, mivel mindenki szeret szépet mondani és jót ezért ideális számokkal kalkulálunk:

    16 – 18 l benzint feleltessünk meg kb. 20 l autógáz fogyasztásnak.
    Legyünk nagyvonalúak, hogy jó a beépítés és minőségi a szett.

    20 l autógáz 20 * 222, vagyis 4400 Ft.
    100 km tehár 4400 Ft üzemanyagköltségen tehető meg autógázból.

    4400 Ft-ból (4400/436) 10,091 liter benzint tudunk vásárolni.

    Vagyis ha a nyolc erőteljes túlzás (hazugság) is, a kilenc liter finoman hajtva majdnem vállalható.

    Ja és a lényeg, kilenc liter benzinnek megfelelő költségvonzattal! Nem kilenc liter benzint / gázt eszik az autó, hanem kilenc liter benzinfogyasztásnak megfelelő költségvonzattal használható a jármű átlagosan a tulajdonos szerint, aki finoman szólva is kicsit optimista.

    Úgy vélem, a 11 – 12 liter benzinfogyasztának megfelelő költséggel viszont reálisan kalkulálhatunk. Elvégre a fogyasztás kit érdekel? A költség a lényeg, az üzemeltetési költség.

  • 2017.10.31. at 02:27
    Permalink

    Csináltam, üzemanyagonként egy táblázatot, hogy éves futásteljesítmény szerint, mennyit érdemes legfeljebb ráfizetni egy jobb fogyasztás különbségű autóra, hogy az befektetésként is megállja a helyét. Illetve, a három üzemanyag szerint, milyen fogyasztások eredményeznek megegyező költség szintet.

    Dízeles fogyasztást a Bezinessel 1,1x-es szorzóval lehet összehasonlítani, mert 1L gázolajban 10%al több energia van. Gáz esetén 1,36x a benzin, és ebből lejön kb 15%, amennyivel tisztábban ég a benzinnél, de a Prius-omnál pl nem jön le 15% mert az a Benzit is 98%al égeti.

    [url]http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/429941_340703382634055_100000831879744_826460_2103864164_n.jpg[/url]

  • 2017.10.31. at 02:27
    Permalink

    Észrevétel: Fiat 132 2000 RAT Style…tuti nem klímás 🙂
    De jobb lett volna a klímát kivenni belőle mert:
    1: 90%-ban nem működnek
    2: Azt sem tudja sok ember mi az a klíma, csak bejelöli (tényleg van ilyen, kerestem gyári klímát a kocsimhoz, és mikor felhívtam az illetőket az egyik mondta hogy a ventillátor fújja be a KINTI levegőt, a másik hogy ha lehúzum az ablakot jön be a levegő..vicces mi?)
    3: van sok jobb állapotú klíma nélküli is.
    PL ez:
    [url] http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/kadett/opel_kadett_1.3_ls_benzin__gaz-5007300%5B/url%5D
    [url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/volkswagen/golf_ii/volkswagen_golf_ii-5516450[/url]
    [url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/volkswagen/golf_ii/volkswagen_golf_ii_1.8_gti_benzin-gaz.friss_muszaki-5586530[/url]
    [url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/190/mercedes-benz_190-5573425[/url]
    [url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/citroen/xsara/citroen_xsara_1.4-5536335[/url]

    De volt pár hete egy másik Kadett is 300 ezerért ami frissen festett, és lakatolt volt.
    Naná hogy elkelt.Még én is gondolkodtam rajra hogy megveszem napi használatúnak, az “öreget” (29 éves Mazda), meg elteszem az utókornak garázsba letakarva.

  • 2017.10.31. at 02:27
    Permalink

    BMW 750 tulaj szerint átszámítva 8-9 liter.Münchenbe ilyen volt a főnökömnek iL-es,csak nem gázas.lakott területen kívül 16-18, ha elkezdtünk araszolgatni a városba szépen felkúszott 20 fölé a pillanatnyi fogyasztás mérő.
    12 henger 5000cm3 kizárt,hogy gázból 20 liter alatt fogyaszt.
    SZerintem a használt gázas kocsinál se reménykedjünk alacsony futás teljesitménybe,akár csak a dieselnél.Igaz ezt olcsóbb javitani,de egy 7-es BMW olaj vagy gyertya cseréje se 100€.

Vélemény, hozzászólás?