0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Vajon milyen autókat kaphatunk használtan zöld rendszámmal?

Piaci körkép: használt, de zöld rendszámos autók

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ingyen parkolhatnak egy-két városban a zöld rendszámos villanyautók, illetve a konnektoros hibridek. Vajon milyet vehetünk használtan?

Idén értelmet nyert a zöld rendszám, legalábbis Budapesten, hiszen egyelőre csak a fővárosban ingyenes vele a parkolás, Miskolcon villanyautóval már évek óta az

Idén értelmet nyert a zöld rendszám, legalábbis Budapesten, hiszen egyelőre csak a fővárosban ingyenes vele a parkolás, Miskolcon villanyautóval már évek óta az

Tavaly nyár közepe óta igényelhető a zöld rendszám a tisztán elektromos, konnektoros (legalább 25 kilométeres e-hatótávval rendelkező) hibrid, valamint a hatótávnövelős (konnektoros töltéssel legalább 50 kilométer megtételére képes, utána hagyományos motorral áramot termelő) villanyautók számára. A forgalmi- és rendszámcserével (14 500 forintért) kérhető színes táblapár idén év elejétől Miskolcon túl Budapest egész területén ingyenes parkolást is ad, így mind többen juthatnak arra, hogy megéri ilyen autókat vásárolni. Legalábbis a budapestiek, Budapesten dolgozók közül. Az ország egyéb területein, akár nagyvárosaiban élőknek sajnos továbbra sincs kellő ösztönző a villanyautók használatához.

Turista vagy, netán külföldi cég nevén van a villanyautód? Buktad az ingyen parkolást!

Turista vagy, netán külföldi cég nevén van a villanyautód? Buktad az ingyen parkolást!

Újonnan nem olcsók a villanyautók, illetve a zöld rendszámra ugyancsak jogosult konnektoros hibridek sem. Utóbbiak a drágábbak, hiszen két motor is van bennük. Ha ma zöld rendszámos modellt szeretnénk újonnan, akkor legolcsóbban a miniautó méretű Citroën C-Zérót kaphatjuk meg 8 469 630 forintért, keményen 370 forinttal drágább a Peugeot iOn, az alapból is nagyobb hatótávot adó, már 30 kW-os akkuval is kapható (úgy akár 250 kilométer megtételére is képes), két kategóriával nagyobb Nissan Leaf alapára pedig 9 080 000 Ft − nem véletlenül utóbbi az eddigi legnagyobb példányszámban eladott villanyautó. Sokkalta élhetőbb.

Ha a legolcsóbb villanyautókat keressük Citroën Saxót és Peugeot 106-ost is megcsíphetünk. Városon belüli ingázáshoz megteszi a PSA idős konstrukciója is

Ha a legolcsóbb villanyautókat keressük Citroën Saxót és Peugeot 106-ost is megcsíphetünk. Városon belüli ingázáshoz megteszi a PSA idős konstrukciója is

Mi a helyzet a használtaknál? Utóbbi az igazán érdekes, hiszen tudjuk, hogy a magyar átlagvásárló − sajnos − csak használt autót engedhet meg magának. Mennyiért kapunk legolcsóbban villanyautót, zöld rendszámos hibridet? És egyáltalán milyet? Ennek néztünk utána a hazai piac szinte egészét lefedő Használtautó.hu adatbázisában.

Legolcsóbban − négyüléses valódi autót − 17 éves Peugeot 106-ost kaphatunk zöld rendszámosként. Egészen pontosan a 106 Electric modellt, amibe egy mindössze 15 lóerős villanymotort építettek − a kisszériás gyártásra specializálódott Heuliez üzemben. Nikkel-kadmium akkumulátoraival akár 100 kilométert is megtehet(ett), végsebessége 90 kilométer. Nem mondom, hogy sokak számára reális alternatíva, de annak például, aki csak a belvárosban szaladgál, ott sok helyre, az óránkénti 400-600 forintos parkolódíj megspórolásával és az ingyenes töltéssel élve akár belátható időn belül kitermelheti árát az idős 106-os. Csaknem kétszeres szorzó a Peugeot iOn. Viszont teljesen más kategória. Na nem méretben, abban hasonló, de ötajtós, klímás, olyan hatótávval, amivel akár a Balaton is elérhető. Kevéssel drágábban hasonló képességű Fiat Panda kínálkozik, van persze a Peugeot iOnnal megegyező Citroën C-Zero is, majd újabb lépcső következik. A gyárilag csak bérelhető akkumulátorral kínált, ám helykínálatban az olcsóbb villanyautók körében rekorder, itthon sosem forgalmazott Renault Fluence ugyanúgy rendelésre érkezne Németországból, ahogyan például a smart fortwo ed is. Európában egyedülálló módon akkumulátor-tulajdonjogot ígér a 20 ezer kilométert futott Renault Zoe eladója is. Érdekes ajánlat, mert amúgy a Zoe praktikus villanyautó.

Akár 3 millió forint környékén is találhatunk nem vészes futású Peugeot iOnt, illetve Citroën C-Zerot. Ezek már klímásak, de szintén puritán miniautók. Mindez persze városi használatnál akár előny is lehet

Akár 3 millió forint környékén is találhatunk nem vészes futású Peugeot iOnt, illetve Citroën C-Zerot. Ezek már klímásak, de szintén puritán miniautók. Mindez persze városi használatnál akár előny is lehet

Miként az újaknál, úgy a használtak között is a lehető leginkább józan választás a Nissan Leaf. Kínálat bőséggel van, az alapár jelenleg 4,69 millió forint. Vannak külföldről származó és hazai, első gazdás példányok is. Méretben és árban hasonló ajánlat a hatótávnövelős hibridnek számító Opel Ampera, illetve az Európában nem forgalmazott testvére, a Chevrolet Volt is. Előny a benzinüzemmel jelentősebb hatótáv, hátrány a rövidebb emissziómentes üzem, valamint az is, hogy ezek (a Leaffel szemben és a PSA-Mitsubishi miniautókhoz hasonlóan) csak négyülésesek. Ellenben ugyanúgy zöld rendszámosak. Ugyancsak négyüléses Volkswagen e-up! 5-6,6 millió forint körül kapható, elektromos Ford Focus − ami autóként korrekt, egyedül csomagterével vérzik el − Németországból 7 millió forintért érkezne. Kevéssel olcsóbban Toyota Prius Plug-in Hybrid is kapható, ami remek hibrid, szintén zöld rendszámra jogosult, ám a valóságban igen minimális emissziómentes hatótávval bír.

A hagyományos (nagy számban elterjedt) Toyota Prius nem, csak a Plug-in Hybrid verzió jogosult a zöld rendszámra. A korábbi példányokra 14 500 forintért igényelhető az új táblapár, ha elfogadjuk azt, hogy új kombinációt kapunk. Ha a régit kérnénk, akkor ki kell fizessük az egyénileg választott kombináció 112 450 forintos árát

A hagyományos (nagy számban elterjedt) Toyota Prius nem, csak a Plug-in Hybrid verzió jogosult a zöld rendszámra. A korábbi példányokra 14 500 forintért igényelhető az új táblapár, ha elfogadjuk azt, hogy új kombinációt kapunk. Ha a régit kérnénk, akkor ki kell fizessük az egyénileg választott kombináció 112 450 forintos árát

Zöld rendszámra jogosult használt autók
Modell Évjárat Óraállás [km] Vételár [Ft]
Audi A3 e-tron (204 LE) 2014 -> 2015 6000 -> 18 500 12 990 000 ->
13 090 000
BMW i3 (170 LE) 2013 -> 2015 2200 -> 21000 9 690 000 ->
14 450 000
BMW i3 REX (170 LE) 2014 13 862 13 600 000
BMW i8 (362 LE) 2014 -> 2015 9 690 000 -> 14 450 000 34 990 000 ->
47 900 000
Chevrolet Volt (150 LE) 2012 -> 2013 51 000 -> 140 000 4 290 000 ->
6 500 000
Citroën C-Zero (64 LE) 2011 -> 2015 0 -> 24 552 3 290 000 ->
8 400 000
Fiat 500 (113 LE) 2014 2100 -> 2600 8 499 000 ->
8 990 000
Fiat Panda (41 LE) 2009 21 289 3 050 000
Fisker Karma (401 LE) 2012 35 305 15 900 000
Ford Focus Electric (146 LE) 2013 11 000 7 000 000
Kia Soul EV (109 LE) 2015 5 9 899 000
Mitsubishi i-MiEV (67 LE) 2014 10 532 4 290 000
Mitsubishi Outlander PHEV (121 LE) 2016 0 -> 5 12 790 000 ->
14 290 000
Nissan Leaf (109 LE) 2011 -> 2015 0 -> 74 200 4 690 000 ->
9 999 000
Nissan e -> NV200 (109 LE) 2016 0 9 489 000
Opel Ampera (150 LE) 2012 -> 2013 15 000 -> 167 029 4 590 000 ->
8 200 000
Peugeot 106 (15 LE) 1999 14 150 1 650 000
Peugeot iOn (64 LE) 2012 -> 2015 23 116 -> 56 151 2 990 000 ->
4 600 000
Porsche Panamera S E-Hybrid (416 LE) 2014 9900 -> 16 000 27 900 000 ->
32 600 000
Porsche Cayenne S E-Hybrid (416 LE) 2015 6000 33 000 000
Renault Fluence (68 LE) 2012 57 223 3 950 000
Renault Zoe 2013 20 000 5 990 000
smart fortwo ED (75 LE) 2013 12 577 4 100 000
Tesla Model S (306-691 LE) 2013 -> 2015 4800 -> 49 000 21 900 000 ->
36 300 000
Tesla Roadster (306 LE) 2010 27 500 20 950 000
Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid (99 LE) 2012 12 100 -> 128 000 6 800 000 ->
6 890 000
Volkswagen e-Golf (116 LE) 2014 -> 2015 1963 -> 19 500 9 490 000 ->
10 265 211
Volkswagen Golf GTE (204 LE) 2015 18 000 9 450 000
Volkswagen e-up! (82 LE) 2013 -> 2014 9850 -> 24 853 4 999 999 ->
6 600 000
Volvo V60 Plug-in Hybrid (295 LE) 2014 16 800 15 900 000
Volvo XC90 T8 (400 LE) 2015 0 23 400 000

Az új villanyautók kezdőárát jelentő 8,5 millió forintért 150 kilométeres hatótávot ígérő, alig használt Fiat 500-ast is vehetünk, gyári szervizháttér azonban nincs hozzá hazánkban. Egymillió forinttal drágábban vadonatúj Nissan e-NV200 kapható, a maga kategóriájában ez is méretbajnok − ingyenes parkolással már talán több kisvállalkozónak is vonzó lehet a családi és céges használatra is alkalmas furgon. Amire ugyebár cégautó és teljesítményadó sincs, hiszen elektromos. Ugyanennyiért alig futott Volkswagen e-Golf is kapható, ami a legautóbb, legjobban vezethető villanyautó − persze csak azért, mert a Tesla Model S már-már űrhajónak tekintendő.

Alig használtan már 10 millió forint alatt is megcsíphető a Volkswagen e-Golf − nem rossz ajánlat

Alig használtan már 10 millió forint alatt is megcsíphető a Volkswagen e-Golf − nem rossz ajánlat

Fiatal használtként 10 millió forint alatt megcsíphető már a bődületes teljesítményű és menetdinamikájú BMW i3, a józan Kia Soul EV viszont újonnan is megkapható ennyiért. Az i3 hatótávnövelős változata, a REX felügyelő legolcsóbban 13,6 millió forintért kínálkozik. E magasságban (plusz-mínusz 1 milliós szórással) van Audi A3 e-tron konnektoros hibrid, szintén komoly (204 LE) teljesítménnyel. Összkerékhajtást és 50 kilométeres elektromos hatótávot is hirdető Volvo V60 Plug-in Hybrid cikkünk írásakor 15,9 millió forintért volt a rendszerben, jó hír, hogy mivel már itthon is kínálnak hibrid Volvót (az új XC90 T8 csúcsváltozatát), a V60-hoz is megérkezett a gyári szerviztámogatás. A V60 gyakorlatilag az egyetlen dízelmotoros és konnektoros hibrid, ám olcsóbb és legalább ilyen izgalmas alternatíva a szabadidő-autósabb Mitsubishi Outlander PHEV, ami újonnan kevesebbe kerül, mint a V60 használtan.

Összkerékhajtású, konnektorból tölthető, de menet közben is feltöltheti magát benzinmotorjáról, képességeihez mérten pedig nullkilométeresen sem drága a Mitsubishi Outlander PHEV

Összkerékhajtású, konnektorból tölthető, de menet közben is feltöltheti magát benzinmotorjáról, képességeihez mérten pedig nullkilométeresen sem drága a Mitsubishi Outlander PHEV

A komolyabb konnektoros hibridektől már nem is olyan nagy, "csak" mintegy 25%-os, azaz szolid 6-7 millió forintos ugrás a legkomolyabb mai villanyautó, a Tesla Model S, 21,9 millió forintért persze még nem összkerekes, 700 lóerős, önvezető példányt fogunk kapni, csupán 306 lóerős, hátul hajtót, de hát ez sem rossz már. Drágább a Porsche Cayenne/Panamera S E-Hybrid a maga 416 lóerős rendszerteljesítményével; jegyezzük meg: politikailag nem feltétlenül korrekt a 18-36 kilométeres e-hatótáv. Oké, a BMW i8 37 kilométerese sem sok, de az az autó a maga 1,5 literes turbós motorjával és villanymotorral elért 362 lóerős rendszerteljesítménnyel, szintetikus motorhangjával és szárnyas ajtajával úgy jó, ahogy van. Hogy használtan is éppen csak 10 ezer forinttal kapható meg 35 millió forint alatt? A hibridség és a zöld rendszám nem feltétlenül a spórolásról szól. De legalább vele is ingyen parkolhatunk − legalábbis Budapesten, egyelőre.

Szintén összkerekes, ráadásul a hibridek legdrágábbja a BMW i8 − viszont kétségkívül a legtöbb élményt is adja, közben pedig alig fogyaszt

Szintén összkerekes, ráadásul a hibridek legdrágábbja a BMW i8 − viszont kétségkívül a legtöbb élményt is adja, közben pedig alig fogyaszt

Ez is érdekes lehet:
 

Piaci körkép: 5 év és 3 millió forint alatti dízel és kombi középkategóriások

Amikor a cégből már kifut, akkor a magánvásárlónak még vonzó, érdekes és értékes lehet egy középkategóriás...

Lexus IS 200t F Sport Top teszt

Legtöbb vevőjének hibridet ad el a Lexus. Nekik nem feltétlenül lesz jó a 200t turbómotorja...

Sokan sokféleképpen értelmezik a Tesla önvezető üzemmódját. Pedig van még mit javítani rajta

Legoptimistább becsléseikben is 2020-at jelölik meg a témában legelőrébb járó autógyártók az...

SSGTI Trackday - Kakucs Ring

Előkerültek a slick gumik, ordítottak a GTI motorok, az aszfaltot karcolták a 15-ös kerekek...

Piaci körkép: kabriók az átlagár alatt, az átlagkornál nem öregebben

Mind több kabriót választhatunk itthon használtan is. Nem csak drágán, hanem a piac átlagára...

Spekulációs képen a következő generációs Dacia Duster

Gyári képen még nem, olasz dizájnerek elképzelése szerint azonban már látható a Dacia Duster...

Túl rizikósnak tűnik a használtautó-vásárlás? Segítünk, hogy ne legyen az!

A használt autó nem csak olcsóbb, jelentősen rizikósabb is, mint az új. Vásárláskor ezért nem...

Porsche Macan GTS menetpróba

A Porsche Macan S és a Turbo között ott van a GTS, ami a tökéletes középút a városi és a teljesítmény...

Gyorsulási verseny: Alfa 4C vs. Tesla Model X - némi extrával

Láthattunk már néhány gyorsulási versenyt Teslával, de ez itt mindent visz. Nem azért, mert az...
 
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (19 db)

lapar írta: 4 hónapja

Az a nagy kérdés, hogy hány % elektromos autónál fogják azt mondani a kormányok, hogy az adókra azért szükség van (gj.-adó, reg. adó, jöv. adó az üzemanyagon) Biztos, hogy ezekről nem fognak lemondani, kérdés, mikor jön ez el?
A Pb-gáz is addig volt jó buli, amíg illegálisan-olcsón lehetett csinálni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
negikutya írta: 4 hónapja

Szerintem megéri zöldíteni !
Ja és kiröhögöm a parkolóőrt mostantól,ha bármilyen dolgom lenne Bp.-en ,
ezen a hétfőn még fizettem ,de szerdán már nem kellet a zöld rendszám miatt.
Bár az ügyintézés lassan sikerült:"még ilyet nem csináltam" hangzott az ügyintézőtől és hosszas várakozás és telefonálgatás után: a zöld rendrszám "különleges" megjelöléssel van a rendszerben ezt nem tudták.
És ezentúl talán a teljesítmény adót sem küldik ki feleslegesen az önkormányzattól, mert látják végre az 5E környezetvédelmi besorolást is. (évi 24000Ft lenne)
A városban a dugóban lépegetve az elektromos/hibrid autókkal sokkal elviselhetőbb közlekedni,mint a normál autókhoz képest.
Ugyanis a mozgási energia visszanyerésével lassul,ami kevesebb fékezést is jelent, alig kopik a fékrendszer.

A válaszoláshoz belépés szükséges
negikutya írta: 4 hónapja

Aki nem ismeri a villanyautókat az hogy tud véleményt mondani, 1x próbáljon ki legalább egyet és megváltozik mindjárt.
A zöldítés pedig 1800Ft szemle díj az NKH-nál és 8500Ft az új rendszám a kormányablaknál a forgalmi-cserét pedig ingyen adják,mert a hivatal késedelmére hivatkozva nem kaphattak zöld rendszámot korábban.
Amúgy az átlagember 50-60km-t megy naponta. Azt meg bírják a hidegben is.
És otthon is lehet ingyen tölteni, ha van napelemes rendszere ,de nem kell feltétlen 380V, elég a síma 230V-10A is egy éjszaka van idő tölteni és a programozott fűtés reggelre meleg autóval indulhat a nap.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 4 hónapja − szerző
Zolli írta: 4 hónapja

Miskolcon is ingyenesen lehet parkolni elektromos autoval.


Köszönjük, valóban, ott lehetett elsőként! http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/miskolc_az_orszag_legzoldebb_varosa_kivan_lenni_ingyen_parkoltatja_a_villanyautokat-9098

A válaszoláshoz belépés szükséges
Zolli írta: 4 hónapja

Miskolcon is ingyenesen lehet parkolni elektromos autoval.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kaller írta: 4 hónapja
cicamokus írta: 4 hónapja

Pont arról szól a cikk, hogy használtan már 3-5 millió között lehet kapni újszerű elektromos autókat. Szerintem pl. egy olyan vállalkozónak, aki naponta folyamatosan budapesti belvárosi címekre jár (pl. szerelő, házhozszállító, orvos, ingatlanügynök, stb) megtérülhet egy ilyen kocsi, főleg ha egy nyilvános töltőn ingyen tudja tölteni. Alacsonyabbak az üzemeltetési költségek és könnyen megspórolhat napi 2-3 ezer Ft parkolási költséget is. Vidéken a helyi polgármesteri hivatalban érdemes reklamálni a kedvezményekért, hatékonyabb mint kommentben háborogni.


Előzmények megtekintése

Ühümm hát persze ... mert minden parkolónál van villany autó töltő :DDD vagy szerinted csak azokra a címekre fog kimenni ahol van előtte töltő ? :DDD esetleg visz magával egy 380-as 8-10 kilométeres hosszabbítót " bár azzal sem érne el minden ingyenes töltőt" .

Pizza futárkodni meg azért nem jó mert pl ha megnézed és pörgés van nincs időd tölteni elvégre kiviszed a címet visszaérsz a pizzériába aztán már kapod is a következőt ...ezeknek meg kell legalább 40 perc hogy 70% ra töltsenek amivel elmehetsz nagyjából 50 km-et viszont mivel vissza is kell érned így ez a táv feleződik ... és akkor még maximum a pizza fűtött melletted az ülésen de az autó nem ...

A másik dolog pedig ... biztosan észrevetted , hogy az idő múlásával az okos telefonod sem tud annyi energiát tárolni mint újkorában ez az akkumulátor elhasználódásából ered..szóval vegyen az garancia nélküli használt elektromos autót aki szeret orosz rulettezni ... Tudom agyártó ad rá 5-7-8 évet blablabla ..de ott az apró betűs rész miszerint is a 30% os töltés vesztésnél még nem jár csere aksi ...szóval összegzem neked ... 150 km papíron valóságban kb 80 km és a 80 km 70% ig még nem cserélik az aksit ami annyit jelent használtan kb 56 km hatótáv 56 km/2 mert feltételezem nem tolni szeretnéd hazáig ... szóval a hülyének is megéri olyan autó amivel kb 30 kilométeres körben tudsz érdemben mozogni 3-4 millióért ...:D :D :D csak azért mert tudod néhány helyen ingyen tölteni " mire otthon kiépíted a nagyfesz 380 as töltést az sem lesz ingyen és még az áramért is fizetsz " és parkolni ...egy hasonló tudású benzinest meg megkapsz fele ennyiért .

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tamás11 írta: 4 hónapja
Katona Mátyás írta: 4 hónapja

Villanyautóra sehol sincs cégautó és regisztrációs adó, ingyenes parkolás csak zöld rendszámmal és Budapesten jár.


Előzmények megtekintése

Győr MJV 17/2013. (IV.18.) önkormányzati rendelete a fizetőparkolóhelyek használatáról kimondja, hogy (1§ 2. pont): "A rendelet tárgyi hatálya kiterjed a fizető-parkolóhelyet igénybe vevő járműre az alábbi kivételekkel: [...] i) a kizárólag elektromos meghajtású gépkocsira igazolás alapján." Mivel nem udom, miben áll az "igazolás", elég-e hozzá a zöld rendszám, ezért írtam, hoy nem olyan gyszerű, mint Bp-en - de létezik!

A válaszoláshoz belépés szükséges
csalfaromeo írta: 4 hónapja
cicamokus írta: 4 hónapja

Pont arról szól a cikk, hogy használtan már 3-5 millió között lehet kapni újszerű elektromos autókat. Szerintem pl. egy olyan vállalkozónak, aki naponta folyamatosan budapesti belvárosi címekre jár (pl. szerelő, házhozszállító, orvos, ingatlanügynök, stb) megtérülhet egy ilyen kocsi, főleg ha egy nyilvános töltőn ingyen tudja tölteni. Alacsonyabbak az üzemeltetési költségek és könnyen megspórolhat napi 2-3 ezer Ft parkolási költséget is. Vidéken a helyi polgármesteri hivatalban érdemes reklamálni a kedvezményekért, hatékonyabb mint kommentben háborogni.


Előzmények megtekintése

Pizzafutár-autónak pl. el tudnék képzelni egy iOn-t/C-Zero-t/i-MiEV-et.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Colie írta: 4 hónapja

Bp. 3. kerületben nem ingyenes a parkolás zöld rendszámmal!

Nem is lenne érdemes annak lennie, hiszen az a cél, hogy ne parkolónak használják egész nap idegenek a kerületet!
Az ottlakóknak más parkolási kedvezmények vannak, ami éppen elégséges zöld rendszám nélkül is! Sőt, avval sokkal drágább lenne mindent összevetve! :)

Zöld rendszámmal el Óbudától! ;)

A válaszoláshoz belépés szükséges
cicamokus írta: 4 hónapja
Kaller írta: 4 hónapja

Egyszerű a válasz akinek zöld rendszámos autója van az költözzön fel BP-re hogy ingyen parkolhasson ... Egyébként is bőven megéri megvenni 10 millió körül egy elektromos autót ami papíron 150 km valóságban pedig olyan 60-70 km-et tud megtenni egy töltéssel városi autónak .Elvégre olyan jól megy az itt élő embereknek , hogy ezt a kis " luxust" hogy legyen egy csak kifejezetten városi autója a már meglévő 2 másik kocsi mellé mindenki megengedheti magának ...


Előzmények megtekintése

Pont arról szól a cikk, hogy használtan már 3-5 millió között lehet kapni újszerű elektromos autókat. Szerintem pl. egy olyan vállalkozónak, aki naponta folyamatosan budapesti belvárosi címekre jár (pl. szerelő, házhozszállító, orvos, ingatlanügynök, stb) megtérülhet egy ilyen kocsi, főleg ha egy nyilvános töltőn ingyen tudja tölteni. Alacsonyabbak az üzemeltetési költségek és könnyen megspórolhat napi 2-3 ezer Ft parkolási költséget is. Vidéken a helyi polgármesteri hivatalban érdemes reklamálni a kedvezményekért, hatékonyabb mint kommentben háborogni.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Porsche Macan GTS menetpróba

A Porsche crossover, ami igazából sportautó

A Porsche Macan S és a Turbo között ott van a GTS, ami a tökéletes középút a városi és a teljesítmény crossoverek között. Élmény volt vezetni.


Lexus IS 200t F Sport Top teszt

Bűnbe visz! Lexus IS 200t teszt

Legtöbb vevőjének hibridet ad el a Lexus. Nekik nem feltétlenül lesz jó a 200t turbómotorja. Aki viszont bármi másból ül át, az imádni fogja.


Porsche 718 Boxster S menetpróba

Mennyire Porsche a Boxster új négyhengerese?

A Porsche középmotoros, turbós négyhengeressel felvértezett 718-asát próbáltuk, abból is az erősebb, 350 lóerős Boxster S-t hajtottuk.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Szupermini, kisegyterű, középkategóriás - milyen autók ezek valójában?

Magyarázó: melyik kategória mit jelent?

2 órája – Sztori

Az megvan, hogy SAV és SAC elmegy a kocsmába? Egyre több autókategóriát hoznak létre, illetve találnak ki az autógyártók, megpróbálunk segíteni az eligazodásban.


Mercedes 1-2-3-4 győzelem a Nürburgring 24 óráson

Magyar siker a zöld pokolban - Walter Csabi kategóriagyőztes

2 napja – Sztori

Történelmet írt Walter Csaba, aki első magyarként ért el kategóriagyőzelmet 3 német társával a legendás Nürburgring 24 órás versenyen.


Autópályán hajtott végre kényszerleszállást egy Cessna

Repülő landolt az M1-M7 közös bevezetőjénél

2 napja – Sztori

Pedig még autópálya-matricája sincs. Reméljük, nem mérte be a VÉDA az M1-M7 autópályán landolásra kényszerülő Cessna 152-est ma délelőtt.


Használtautó.hu

VOLVO S40 1.6

VOLVO S40 1.6

Ár: 350.000 Ft

Évjárat: 1998 / 11

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

NISSAN SUNNY 1.4 LX

NISSAN SUNNY 1.4 LX

Ár: 247.000 Ft

Évjárat: 1992 / 12

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

OPEL INSIGNIA 2.0 CDTI. Edition. 1 tulaj

OPEL INSIGNIA 2.0 CDTI...

Ár: 3.549.600 Ft

Évjárat: 2011

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!