Miből válogathatunk, ha hibridet vásárolnánk?
Piaci körkép: használt hibridek hazánkban. Mit és mennyiért kapunk?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Használtan már egészen elérhetőek itthon (is) a hibrid autók. De vajon miből és mennyiért válogathatunk? Döbbenetesen széles a kínálat.
De vajon miért is jó a hibrid, miért érdemes ilyet keresni? Ha külföldön vásárolunk, akkor például azért, mert a hibridekre egységesen 190 ezer forint a regisztrációs adó, mármint az újakra, a használtaknál pedig él a többi modelltől is megszokott avulási tábla. Magyarán a hibridek regisztrációs adója kvázi jelképes, jellemzően szerényebb, mint átírási illetékük. Ennek megfelelően a már itthon lévő példányok is viszonylag olcsón megkaphatók. A legnagyobb erényük persze nem ez, hanem az, hogy jellemzően üzemeltetésük sem költséges. Kiegészítő villanymotorjuknak köszönhetően teljesítményükhöz mérten viszonylag kicsi, viszonylag szerény fogyasztású belső égésű, ráadásul alapból stop-startos motorral szereltek. Fékenergia hasznosításuknak köszönhetően fékből sem fogyasztanak olyan sokat, s a Toyota hajtáslánca például váltót sem alkalmaz, de a hajtáslánc szinte kivétel nélkül mellőzi a kettős tömegű lendkereket, a nagynyomású befecskendező-rendszert és a turbót, de persze utóbbit az Audi is rendre alkalmazza hibridjeiben is, s a PSA ráadásul turbódízeleket kínál a hátsó kerekeket hajtó villanymotorral.
Mennyiért ülhetünk hibridbe? A belépőt a használtpiac átlagárának felét jelentő 800 000 forintos szint jelenti. Ennyiért első generációs Toyota Priust és szintén első Honda Civic Hybridet kaphatunk. Míg a Prius esetén a HSD (Hybrid Synergy Drive) full hibrid hajtásláncot fed, a Hondánál az IMA (Integrated Motor Assyst) csak mild hybrid, azaz rásegítős hibrid hajtást. Míg a Prius már első generációjától önálló mozgásra is képes a villanymotorral, s dugóban így akár emissziómentesen is képes araszolni, a Honda csak menet közbeni rásegítésre képes. A rendszerek elvéről korábban bőven írtunk, most legyen elég annyi, hogy jelentősek a különféle hibridek közötti különbségek, s a Toyota még mindig élen jár a témában.
Használt hibrid autók a Használtautó.hu kínálatából
Márka | Modell | Évjárat | Óraállás | Lóerő | Ár |
Audi | A6 2.0 T FSI hybrid Tiptronic | 2012 | 5600- 36 000 km | 211 | 10 990 000- 14 990 000 Ft |
BMW | 3 ActiveHybrid | 2013 | 6 500 km | 306 | 14 700 000 Ft |
BMW | 5 ActiveHybrid | 2012 | 7 000 km | 306 | 15 200 000 Ft |
BMW | 7 ActiveHybrid | 2010-2011 | 31 000- 92 000 km | 449 | 9 990 000- 13 790 000 Ft |
BMW | i3 REX | 2014 | 6 500 km | 170 | 15 980 000 Ft |
BMW | i8 | 2014 | 30- 8250 km | 231 | 44 590 000- 50 820 000 Ft |
BMW | X 6 5.0i ActiveHybrid | 2010 | 2000- 127 200 km | 408 | 9 500 000- 12 990 000 Ft |
Cadillac | Escalade | 2011 | 82 000 km | 337 | 13 990 000 Ft |
Chevrolet | Impala | 2014 | 10 km | 182 | 9 990 000 Ft |
Chevrolet | Tahoe | 2009 | n. a. | n. a. | 7 990 000 Ft |
Chrysler | Aspen | 2009 | 59 000 km | 345 | 6 980 000 Ft |
Fisker | Karma | 2012 | 32 150- 62 300 km | 408 | 16 999 000- 18 999 000 Ft |
Ford | C-MAX | 2013 | 8600- 14 000 km | 140 | 5 999 000 Ft |
Ford | Escape | 2004 | 133 000 km | 150 | 2 200 000 Ft |
Ford | Escape | 2006 | 120 000 km | 155 | 3 200 000 Ft |
Ford | Escape | 2008 | 92 000- 160 000 km | 160 | 4 4390 000- 4 500 000 Ft |
Ford | Escape | 2007 | 95 000 km | 150 | 2 990 000 Ft |
Ford | Escape | 2011 | 25 000- 56 000 km | 170 | 4 990 000 Ft |
Ford | Fusion | 2010 | 5 600- 36 000 km | 170 | 4 999 000- 5 490 000 Ft |
Ford | Fusion | 2015 | 19 000 km | 170 | 6 760 000 Ft |
Honda | Accord | 2005 | 83 000 | 256 | 2 499 999 |
Honda | Civic 1.3 Hybrid | 2005-2010 | 60 000- 215 000 km | 95 | 1 598 000- 2 590 000 Ft |
Honda | Civic 1.4i IMA | 2003-2005 | 94 000- 234 000 km | 83 | 799 000- 1 599 000 Ft |
Honda | CR-Z 1.5 | 2010-2013 | 6100- 66 600 km | 113 | 2 999 999- 4 490 000 Ft |
Honda | Insight 1.4 Hybrid | 2009-2010 | 75 000- 170 000 km | 88 | 2 199 000- 2 490 000 Ft |
Honda | Jazz 1.4 Hybrid | 2012 | 42 690 km | 88 | 3 950 000 Ft |
Infiniti | M35h 3.5 V6 GT | 2012 | 25 000- 32 000 km | 306 | 10 590 000- 11 000 000 Ft |
Infiniti | Q50 3.5 V6 Sport Hybrid AWD | 2014 | 7 100 km | 306 | 13 750 000 Ft |
KIA | Optima 2.0 CVVT HYBRID EX Premium | 2014 | 40 000 km | 150 | 8 300 000 Ft |
Lexus | CT200h | 2011-2012 | 49 000- 161 000 km | 99 | 3 690 000- 6 499 000 Ft |
Lexus | GS 250 F-Sport | 2013 | 12 500 km | 209 | 15 850 000 Ft |
Lexus | GS 300h Eco | 2014 | 12 000- 16 900 km | 223 | 14 650 000- 14 900 000 Ft |
Lexus | GS 300h F-Sport | 2013 | 34 000 km | 223 | 15 300 000 Ft |
Lexus | GS 450h | 2006-2010 | 40 000- 252 000 km | 296 | 4 500 000- 8 800 000 Ft |
Lexus | GS 450h | 2013 | 12 000- 176 000 km | 292 | 11 390 000- 19 560 000 Ft |
Lexus | IS 300h | 2013-2014 | 7000- 33 260 km | 181 | 10 490 000- 12 890 000 Ft |
Lexus | LS 600h L | 2007-2009 | 80 000- 180 000 km | 394 | 8 800 000- 13 690 000 Ft |
Lexus | NX 300h | 2014 | 7500- 15 000 km | 155 | 14 290 000- 17 690 000 Ft |
Lexus | RX 400h | 2005-2009 | 131 292- 335 000 km | 211 | 3 500 000- 4 790 000 Ft |
Lexus | RX 450h | 2009-2013 | 6500 - 187 000 km | 249 | 7 190 000- 17 990 000 Ft |
Lexus | RX450h | 2014 | 6 500 km | 299 | 17 990 000 Ft |
Mercedes-Benz | S 300 BlueTEC Hybrid L | 2014 | 21 900 km | 204 | 25 640 000 Ft |
Mercedes-Benz | S 400 HYBRID | 2009 | 105 000 km | 279 | 9 500 000 Ft |
Mercedes-Benz | S 400 HYBRID L | 2010 | 75 077 km | 279 | 13 899 000 Ft |
Mercedes-Benz | S 400 Hybrid L | 2014 | 30 000 km | 306 | 28 000 000 Ft |
Mercury | Mariner | 2008 | 83 000 km | 160 | 4 990 000 Ft |
Nissan | Altima | 2007-2009 | 106 024- 147 320 km | 159 | 1 990 000- 2 345 000 Ft |
Peugeot | 508 SW RXH 2.0 HDi HYbrid4 EGS6 | 2012-2014 | 2500- 180 283 km | 200 | 5 490 000- 11 490 000 Ft |
Porsche | Cayenne S Hybrid | 2010-2013 | 20 500- 130 000 km | 379 | 12 990 000- 23 990 000 Ft |
Porsche | Cayenne S Hybrid | 2013 | 9 600 km | 333 | 28 500 000 Ft |
Porsche | Panamera S E-Hybrid Tiptronic | 2013-2014 | 1000- 15 000 km | 416 | 32 000 000- 36 800 000 Ft |
Saturn | VUE | 2007 | 75 000- 130 000 km | 170 | 2 345 678- 2 699 000 Ft |
Toyota | Auris 1.8 HSD | 2011-2012 | 15 369- 160 000 km | 99 | 3 050 000- 4 099 000 Ft |
Toyota | Auris 1.8 HSD | 2013-2015 | 2000- 39 300 km | 136 | 5 200 000- 5 995 000 Ft |
Toyota | Auris Touring Sports 1.8 HSD | 2013-2014 | 115- 11 805 km | 136 | 6 090 000- 6 750 000 Ft |
Toyota | Camry 2.4 Hybrid | 2007-2014 | 45 000- 240 000 km | 192 | 2 499 000- 9 500 000 Ft |
Toyota | Highlander 3.3 V6 4WD Hybrid | 2006-2008 | 58 000- 93 000 km | 211 | 3 049 000- 6 790 000 Ft |
Toyota | Highlander 3.5 V6 4WD Hybrid | 2013 | 21 000 km | 279 | 9 980 000 Ft |
Toyota | Prius I 1.5 HSD | 2000-2001 | 152 000- 240 000 km | 72 | 799 000- 1 287 000 Ft |
Toyota | Prius II 1.5 HSD | 2004-2009 | 52 200- 285 000 km | 78 | 1 690 000- 2 550 000 Ft |
Toyota | Prius III 1.8 HSD | 2009-2012 | 82 000- 160 000 km | 136 | 2 899 999- 4 299 000 Ft |
Toyota | Prius 1.8 PHV (Plug-In) | 2012 | 22 905- 38 778 km | 136 | 7 000 000- 7 300 000 Ft |
Toyota | Prius+ 1.8 HSD | 2012-2014 | 2500- 74 560 km | 136 | 6 550 000- 9 49 000 Ft |
Toyota | Yaris 1.5 HSD | 2012-2015 | 12- 36 000 km | 75 | 3 150 000- 4 990 000 Ft |
Volkswagen | Touareg | 2010-2013 | 6500- 80 000 km | 333 | 7 990 000- 15 490 000 Ft |
Volvo | V60 | 2014 | 100 km | 286 | 14 500 000 Ft |
Volvo | XC90 | 2015 | 0 km | 401 | 23 150 000 Ft |
Bár a 1,5 millió forint alatti tartományban kizárt, hogy bármilyen (hacsak nem kereskedői vagy független, de jellemzően igencsak korlátozott) garanciával vásárolhassunk hibrid autót, felette már van rá esély. A Toyota hibrid-garanciája ugyanis az autók 10 éves koráig hosszabbítható. A 1,5-2 millió forint közötti tartományban ráadásul már Prius II-est is megcsíphetünk. A 10 évvel ezelőtti, azaz 2005-ös Év Autójának választott modell akár tolatókamerát, kulcs nélküli nyitást és indítást is adhat, a 2006-os frissítéskor a világ első parkolóasszisztense került bele. Mondjuk nem amiatt ajánlanám azt, hanem mert az első kiadásénál sokkalta minőségibb és strapabíróbb utastéri műanyagokat kapott. A legfontosabb persze itt is, hogy ellenőrizhető előéletű, bizonyítottan karbantartott példányt válasszunk, ne a kárpitelemek döntsenek.
Miként a hibridek elvéről szóló cikkünkben is olvasható, egy micro hybrid smart ne nagyon kössön le, ha hibridet keresünk, az valójában csak egy hangzatos nevű stop-start elektronikás miniautó. A kétmillió forintos árhoz közelítve már nemcsak Toyota Prius II-est, hanem frissebb, már második generációs Honda Civic Hibridet és akár 2009-ben megjelent, formájával frissebb, hajtásláncával persze még mindig nem Prius-szintű Honda Insightot is kaphatunk. Még amerikai piacos Nissan Altima is elcsíphető, ami már nagyautó, persze hivatalos szerviz és alkatrészellátás nélkül, de az ebay korában ez azért nem feltétlenül komoly probléma. A magas futás szintén még kevésbé szabad eltántorító legyen, mint egyéb modelleknél. Tízéves autóknál a 200 ezer kilométeres (valós) futás még szerénynek is számít, ha találunk ilyen futású (és nem csak óraállású) hibridet, azzal még számos komoly problémák nélküli esztendőnk lehet. Ha viszont gond adódik az akkumulátorral, akkor bizony mélyen a zsebbe kell nyúlni. A Toyota például hivatalosan csak teljes akkupakkot cserél, garanciaidőn túl egy Prius II esetén uszkve 500 000 forintos cechre számíthatunk. A másodlagos források akár cellacserére is vállalkoznak, darabonként alig 10 ezer forintos áron.
Nemigen tudnám ajánlani, de 2,2-2,5 millió forint között akár szabadidő-autó is kapható hibridként, az USA-ból behozott Ford Escape vagy Saturn Vue. Ezeknél ugyanúgy abszolút értékben már nem annyira szerény étvágy várható, mint a csakugyan kizárólag szürkeimportból származó Toyota Camry vagy Highlander hibridek esetén. Méretükhöz, menetdinamikájukhoz mérten azok is takarékosak, abszolút értékben már nem annyira. Ha viszont azt nézzük, hogy alig több mint 3 millió forintért megkapható egy Toyota Highlander, akkor bizony azt mondhatjuk: méret/ár/fogyasztás relációban egy ritka jó ajánlatot kapunk. Ennyi pénzért persze már sok egyéb, akár harmadik generációs Toyota Prius vagy a kilencvenes évek eleji Honda CR-X vonalait elevenítő CR-Z is megkapható, 3,2 millióért pedig akad alig futott, hároméves Toyota Yaris HSD is, ráadásul navigációval. Utóbbi talán a legjózanabb hibrid ajánlat, hiszen a Yaris hibridje helykínálatával ugyanazt tudja, mint a többi hajtásláncú variáns, s ez például a jellemzően drágábban megkapható első Auris hibridekről nem mondható el. A már jóval finomabb, nem korlátozott csomagterű, Touring Sports kombiként is kapható második generációs Auris HSD 5,2 milliótól érhető el – józan választás. A hétüléses Prius+ legolcsóbb példány 6,5 milliótól kapható, alig futott tesztautóért 9,5 milliót kérnek – ezek sem rossz ajánlatok.
Persze nem csak Toyoták közül lehet válogatni, temérdek Egyesült Államokból áthozott Ford, néhány Infiniti és Kia is akad, miként Peugeot 508 RXH is. És persze ne feledkezzünk meg a Toyota prémiummárkájáról, a Lexusról sem, mely igazán hibridmárka, eladásainak zömét a hibridek adják. RX szabadidő-autó, GS szedán, de már szép számmal kompakt CT és új NX SUV is akad használtan. És van Audi, BMW, Porsche, Volkswagen Touareg, de akár Cadillac Escalade is, utóbbi V8-as benzinmotorral. Mondjuk ki, adócsaló hibridként, hiszen esetében a villanymotor teljesítménye valóban jelképes. A prémiummárkák hibridjei közül a BMW i3 REX, azaz hatótávnövelős változata, meg persze a remek i8 emelhető ki. Utóbbi a hibridkínálat csúcsát képviseli árban is, de persze motorhangjával és 4,4 másodperces 100 km/órára gyorsulásával is a legjobb – bizonyítja egyben azt, hogy a hibrid is lehet élményautó, nem csak fogyasztásával.
Mik azok a kompromisszumok?
Ha ezért írtál, kár volt….
Megjönnek majd azok is :). Még túl friss a cikk :). Nekem is ilyen rendszerű autóm van, szerintem működőképes a technika, kis kompromisszummal. Az én hozzászólásom ennyi 🙂 .
Hiányolom a sok “szakértőt” a nívós hozzászoktatásokat! :))))
Volt is már: [url]http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/amit_a_hibridekrol_tudni_kell_avagy_melyik_milyen-9118[/url]. A konnektoros hibrid valóban lehet jó megoldás.
En a madzagos hibridre szavaznak.
De lessz majd bovebb cikk a hibridekrol?
A Civic hibridje nincs ey szinten a Priussal.
Itt mar van kulonbseg,Es akkor meg vannak a azonos es kulon tengelyen mukodo motorral szereltek kozt is.
Meg ki tudja mik…