Miből válogathatunk, ha hibridet vásárolnánk?

Piaci körkép: használt hibridek hazánkban. Mit és mennyiért kapunk?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Használtan már egészen elérhetőek itthon (is) a hibrid autók. De vajon miből és mennyiért válogathatunk? Döbbenetesen széles a kínálat.

Ha hibrid, akkor Toyota, ha hibrid, akkor Prius. Ez már gyakorlatilag belénk égett. Nem véletlenül, hiszen a Toyota Prius az első teljes értékű és nagy sorozatú hibrid autó volt, s máig a legnagyobb példányszámban eladott hibrid. Így aztán a használtak közül is legnagyobb eséllyel a már három generációt megért sorozat valamelyik tagjába fogunk beleakadni. Pedig a hibrid-kínálat ma már jóval nagyobb, s a ma nyíló 85. Genfi Autószalon bizonyára még tovább bővíti körüket. De nem csak az új autók, hanem a használtak körében találhatunk mind több hibridet: cikkünk írásakor 358 ilyen, tehát kettős meghajtású autót sorol a Használtautó.hu.
Hirdetés

De vajon miért is jó a hibrid, miért érdemes ilyet keresni? Ha külföldön vásárolunk, akkor például azért, mert a hibridekre egységesen 190 ezer forint a regisztrációs adó, mármint az újakra, a használtaknál pedig él a többi modelltől is megszokott avulási tábla. Magyarán a hibridek regisztrációs adója kvázi jelképes, jellemzően szerényebb, mint átírási illetékük. Ennek megfelelően a már itthon lévő példányok is viszonylag olcsón megkaphatók. A legnagyobb erényük persze nem ez, hanem az, hogy jellemzően üzemeltetésük sem költséges. Kiegészítő villanymotorjuknak köszönhetően teljesítményükhöz mérten viszonylag kicsi, viszonylag szerény fogyasztású belső égésű, ráadásul alapból stop-startos motorral szereltek. Fékenergia hasznosításuknak köszönhetően fékből sem fogyasztanak olyan sokat, s a Toyota hajtáslánca például váltót sem alkalmaz, de a hajtáslánc szinte kivétel nélkül mellőzi a kettős tömegű lendkereket, a nagynyomású befecskendező-rendszert és a turbót, de persze utóbbit az Audi is rendre alkalmazza hibridjeiben is, s a PSA ráadásul turbódízeleket kínál a hátsó kerekeket hajtó villanymotorral.
Mennyiért ülhetünk hibridbe? A belépőt a használtpiac átlagárának felét jelentő 800 000 forintos szint jelenti. Ennyiért első generációs Toyota Priust és szintén első Honda Civic Hybridet kaphatunk. Míg a Prius esetén a HSD (Hybrid Synergy Drive) full hibrid hajtásláncot fed, a Hondánál az IMA (Integrated Motor Assyst) csak mild hybrid, azaz rásegítős hibrid hajtást. Míg a Prius már első generációjától önálló mozgásra is képes a villanymotorral, s dugóban így akár emissziómentesen is képes araszolni, a Honda csak menet közbeni rásegítésre képes. A rendszerek elvéről korábban bőven írtunk, most legyen elég annyi, hogy jelentősek a különféle hibridek közötti különbségek, s a Toyota még mindig élen jár a témában.
Használt hibrid autók a Használtautó.hu kínálatából
Márka Modell Évjárat Óraállás Lóerő Ár
Audi A6 2.0 T FSI hybrid Tiptronic 2012 5600- 36 000 km 211 10 990 000- 14 990 000 Ft
BMW 3 ActiveHybrid 2013 6 500 km 306 14 700 000 Ft
BMW 5 ActiveHybrid 2012 7 000 km 306 15 200 000 Ft
BMW 7 ActiveHybrid 2010-2011 31 000- 92 000 km 449 9 990 000- 13 790 000 Ft
BMW i3 REX 2014 6 500 km 170 15 980 000 Ft
BMW i8 2014 30- 8250 km 231 44 590 000- 50 820 000 Ft
BMW X 6 5.0i ActiveHybrid 2010 2000- 127 200 km 408 9 500 000- 12 990 000 Ft
Cadillac Escalade 2011 82 000 km 337 13 990 000 Ft
Chevrolet Impala 2014 10 km 182 9 990 000 Ft
Chevrolet Tahoe 2009 n. a. n. a. 7 990 000 Ft
Chrysler Aspen 2009 59 000 km 345 6 980 000 Ft
Fisker Karma 2012 32 150- 62 300 km 408 16 999 000- 18 999 000 Ft
Ford C-MAX 2013 8600- 14 000 km 140 5 999 000 Ft
Ford Escape 2004 133 000 km 150 2 200 000 Ft
Ford Escape 2006 120 000 km 155 3 200 000 Ft
Ford Escape 2008 92 000- 160 000 km 160 4 4390 000- 4 500 000 Ft
Ford Escape 2007 95 000 km 150 2 990 000 Ft
Ford Escape 2011 25 000- 56 000 km 170 4 990 000 Ft
Ford Fusion 2010 5 600- 36 000 km 170 4 999 000- 5 490 000 Ft
Ford Fusion 2015 19 000 km 170 6 760 000 Ft
Honda Accord 2005 83 000 256 2 499 999
Honda Civic 1.3 Hybrid 2005-2010 60 000- 215 000 km 95 1 598 000- 2 590 000 Ft
Honda Civic 1.4i IMA 2003-2005 94 000- 234 000 km 83 799 000- 1 599 000 Ft
Honda CR-Z 1.5 2010-2013 6100- 66 600 km 113 2 999 999- 4 490 000 Ft
Honda Insight 1.4 Hybrid 2009-2010 75 000- 170 000 km 88 2 199 000- 2 490 000 Ft
Honda Jazz 1.4 Hybrid 2012 42 690 km 88 3 950 000 Ft
Infiniti M35h 3.5 V6 GT 2012 25 000- 32 000 km 306 10 590 000- 11 000 000 Ft
Infiniti Q50 3.5 V6 Sport Hybrid AWD 2014 7 100 km 306 13 750 000 Ft
KIA Optima 2.0 CVVT HYBRID EX Premium 2014 40 000 km 150 8 300 000 Ft
Lexus CT200h 2011-2012 49 000- 161 000 km 99 3 690 000- 6 499 000 Ft
Lexus GS 250 F-Sport 2013 12 500 km 209 15 850 000 Ft
Lexus GS 300h Eco 2014 12 000- 16 900 km 223 14 650 000- 14 900 000 Ft
Lexus GS 300h F-Sport 2013 34 000 km 223 15 300 000 Ft
Lexus GS 450h 2006-2010 40 000- 252 000 km 296 4 500 000- 8 800 000 Ft
Lexus GS 450h 2013 12 000- 176 000 km 292 11 390 000- 19 560 000 Ft
Lexus IS 300h 2013-2014 7000- 33 260 km 181 10 490 000- 12 890 000 Ft
Lexus LS 600h L 2007-2009 80 000- 180 000 km 394 8 800 000- 13 690 000 Ft
Lexus NX 300h 2014 7500- 15 000 km 155 14 290 000- 17 690 000 Ft
Lexus RX 400h 2005-2009 131 292- 335 000 km 211 3 500 000- 4 790 000 Ft
Lexus RX 450h 2009-2013 6500 - 187 000 km 249 7 190 000- 17 990 000 Ft
Lexus RX450h 2014 6 500 km 299 17 990 000 Ft
Mercedes-Benz S 300 BlueTEC Hybrid L 2014 21 900 km 204 25 640 000 Ft
Mercedes-Benz S 400 HYBRID 2009 105 000 km 279 9 500 000 Ft
Mercedes-Benz S 400 HYBRID L 2010 75 077 km 279 13 899 000 Ft
Mercedes-Benz S 400 Hybrid L 2014 30 000 km 306 28 000 000 Ft
Mercury Mariner 2008 83 000 km 160 4 990 000 Ft
Nissan Altima 2007-2009 106 024- 147 320 km 159 1 990 000- 2 345 000 Ft
Peugeot 508 SW RXH 2.0 HDi HYbrid4 EGS6 2012-2014 2500- 180 283 km 200 5 490 000- 11 490 000 Ft
Porsche Cayenne S Hybrid 2010-2013 20 500- 130 000 km 379 12 990 000- 23 990 000 Ft
Porsche Cayenne S Hybrid 2013 9 600 km 333 28 500 000 Ft
Porsche Panamera S E-Hybrid Tiptronic 2013-2014 1000- 15 000 km 416 32 000 000- 36 800 000 Ft
Saturn VUE 2007 75 000- 130 000 km 170 2 345 678- 2 699 000 Ft
Toyota Auris 1.8 HSD 2011-2012 15 369- 160 000 km 99 3 050 000- 4 099 000 Ft
Toyota Auris 1.8 HSD 2013-2015 2000- 39 300 km 136 5 200 000- 5 995 000 Ft
Toyota Auris Touring Sports 1.8 HSD 2013-2014 115- 11 805 km 136 6 090 000- 6 750 000 Ft
Toyota Camry 2.4 Hybrid 2007-2014 45 000- 240 000 km 192 2 499 000- 9 500 000 Ft
Toyota Highlander 3.3 V6 4WD Hybrid 2006-2008 58 000- 93 000 km 211 3 049 000- 6 790 000 Ft
Toyota Highlander 3.5 V6 4WD Hybrid 2013 21 000 km 279 9 980 000 Ft
Toyota Prius I 1.5 HSD 2000-2001 152 000- 240 000 km 72 799 000- 1 287 000 Ft
Toyota Prius II 1.5 HSD 2004-2009 52 200- 285 000 km 78 1 690 000- 2 550 000 Ft
Toyota Prius III 1.8 HSD 2009-2012 82 000- 160 000 km 136 2 899 999- 4 299 000 Ft
Toyota Prius 1.8 PHV (Plug-In) 2012 22 905- 38 778 km 136 7 000 000- 7 300 000 Ft
Toyota Prius+ 1.8 HSD 2012-2014 2500- 74 560 km 136 6 550 000- 9 49 000 Ft
Toyota Yaris 1.5 HSD 2012-2015 12- 36 000 km 75 3 150 000- 4 990 000 Ft
Volkswagen Touareg 2010-2013 6500- 80 000 km 333 7 990 000- 15 490 000 Ft
Volvo V60 2014 100 km 286 14 500 000 Ft
Volvo XC90 2015 0 km 401 23 150 000 Ft

Bár a 1,5 millió forint alatti tartományban kizárt, hogy bármilyen (hacsak nem kereskedői vagy független, de jellemzően igencsak korlátozott) garanciával vásárolhassunk hibrid autót, felette már van rá esély. A Toyota hibrid-garanciája ugyanis az autók 10 éves koráig hosszabbítható. A 1,5-2 millió forint közötti tartományban ráadásul már Prius II-est is megcsíphetünk. A 10 évvel ezelőtti, azaz 2005-ös Év Autójának választott modell akár tolatókamerát, kulcs nélküli nyitást és indítást is adhat, a 2006-os frissítéskor a világ első parkolóasszisztense került bele. Mondjuk nem amiatt ajánlanám azt, hanem mert az első kiadásénál sokkalta minőségibb és strapabíróbb utastéri műanyagokat kapott. A legfontosabb persze itt is, hogy ellenőrizhető előéletű, bizonyítottan karbantartott példányt válasszunk, ne a kárpitelemek döntsenek.
Miként a hibridek elvéről szóló cikkünkben is olvasható, egy micro hybrid smart ne nagyon kössön le, ha hibridet keresünk, az valójában csak egy hangzatos nevű stop-start elektronikás miniautó. A kétmillió forintos árhoz közelítve már nemcsak Toyota Prius II-est, hanem frissebb, már második generációs Honda Civic Hibridet és akár 2009-ben megjelent, formájával frissebb, hajtásláncával persze még mindig nem Prius-szintű Honda Insightot is kaphatunk. Még amerikai piacos Nissan Altima is elcsíphető, ami már nagyautó, persze hivatalos szerviz és alkatrészellátás nélkül, de az ebay korában ez azért nem feltétlenül komoly probléma. A magas futás szintén még kevésbé szabad eltántorító legyen, mint egyéb modelleknél. Tízéves autóknál a 200 ezer kilométeres (valós) futás még szerénynek is számít, ha találunk ilyen futású (és nem csak óraállású) hibridet, azzal még számos komoly problémák nélküli esztendőnk lehet. Ha viszont gond adódik az akkumulátorral, akkor bizony mélyen a zsebbe kell nyúlni. A Toyota például hivatalosan csak teljes akkupakkot cserél, garanciaidőn túl egy Prius II esetén uszkve 500 000 forintos cechre számíthatunk. A másodlagos források akár cellacserére is vállalkoznak, darabonként alig 10 ezer forintos áron.
Nemigen tudnám ajánlani, de 2,2-2,5 millió forint között akár szabadidő-autó is kapható hibridként, az USA-ból behozott Ford Escape vagy Saturn Vue. Ezeknél ugyanúgy abszolút értékben már nem annyira szerény étvágy várható, mint a csakugyan kizárólag szürkeimportból származó Toyota Camry vagy Highlander hibridek esetén. Méretükhöz, menetdinamikájukhoz mérten azok is takarékosak, abszolút értékben már nem annyira. Ha viszont azt nézzük, hogy alig több mint 3 millió forintért megkapható egy Toyota Highlander, akkor bizony azt mondhatjuk: méret/ár/fogyasztás relációban egy ritka jó ajánlatot kapunk. Ennyi pénzért persze már sok egyéb, akár harmadik generációs Toyota Prius vagy a kilencvenes évek eleji Honda CR-X vonalait elevenítő CR-Z is megkapható, 3,2 millióért pedig akad alig futott, hároméves Toyota Yaris HSD is, ráadásul navigációval. Utóbbi talán a legjózanabb hibrid ajánlat, hiszen a Yaris hibridje helykínálatával ugyanazt tudja, mint a többi hajtásláncú variáns, s ez például a jellemzően drágábban megkapható első Auris hibridekről nem mondható el. A már jóval finomabb, nem korlátozott csomagterű, Touring Sports kombiként is kapható második generációs Auris HSD 5,2 milliótól érhető el – józan választás. A hétüléses Prius+ legolcsóbb példány 6,5 milliótól kapható, alig futott tesztautóért 9,5 milliót kérnek – ezek sem rossz ajánlatok.
Persze nem csak Toyoták közül lehet válogatni, temérdek Egyesült Államokból áthozott Ford, néhány Infiniti és Kia is akad, miként Peugeot 508 RXH is. És persze ne feledkezzünk meg a Toyota prémiummárkájáról, a Lexusról sem, mely igazán hibridmárka, eladásainak zömét a hibridek adják. RX szabadidő-autó, GS szedán, de már szép számmal kompakt CT és új NX SUV is akad használtan. És van Audi, BMW, Porsche, Volkswagen Touareg, de akár Cadillac Escalade is, utóbbi V8-as benzinmotorral. Mondjuk ki, adócsaló hibridként, hiszen esetében a villanymotor teljesítménye valóban jelképes. A prémiummárkák hibridjei közül a BMW i3 REX, azaz hatótávnövelős változata, meg persze a remek i8 emelhető ki. Utóbbi a hibridkínálat csúcsát képviseli árban is, de persze motorhangjával és 4,4 másodperces 100 km/órára gyorsulásával is a legjobb – bizonyítja egyben azt, hogy a hibrid is lehet élményautó, nem csak fogyasztásával.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?