Álmodozunk: erős kabriók áruk alatt, ám az átlagár ötszöröséért

Piaci körkép: kabriók 200 lóerő felett, 7,5 millió forint alatt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Aki kabriózott már, az tudja, hogy a nyitott tetős autózás nem elsősorban kánikulában élmény. Így hát most is aktuális lehet kabriót keresni.

Ha az időjósok nem tévedtek, akkor cikkünk megjelenésének napján kellemes, napsütéses őszi időre virrad a nap. Bizony ilyenkor is kellemes, ha le tudjuk nyitni autónk tetejét, s a napsugarakat közvetlenül fejünk búbján érezhetjük. A játék persze nem olcsó, így nem meglepő, ha a kabrióvásárló egyéb szempontból sem spórolós. E logika mentén az átlagosnál alacsonyabb életkort, viszont magasabb teljesítményt vár el. Ezúttal tehát magasra toltuk a Használtautó.hu teljesítmény-potméterét, 200 lóerő feletti katalógusértéket vártunk el, s a piac teljes felhozatalára számolt átlagár ötszöröséig, azaz 7,5 millió forintig kerestünk viszonylag fiatal, legfeljebb ötéves, nyitható tetejű modelleket.
Hirdetés

Így, a tél előtt talán meg lehet csípni különösen jó ajánlatokat, hiszen a kabrió bizony erőteljesen szezonális autó, ugyanakkor a szegmens képviselőinek zöme ma már egész éves autónak számít, hiszen keménytetős. Táblázatunkhoz ár szerint rendeztük a modelleket, melyek esetében a normál állapotot elvárásként jelöltük, a magyar rendszámot nem, hiszen tudjuk (épp egy kabrió kapcsán), hogy az akár 3 óra alatt is felkerülhet az autóra.
Modell Gyártási év Óraállás [km] Vételár [Ft] Tel-
jesít-
mény [LE]
0-100 km/h Vegyes fogy. [l/100 km] Csomag-
tér [l]
Hajtás Ülés-
szám
Alfa Romeo Spider 2.4 JTD 20V 2008 177 000 2 940 300 200 8,1 6,8 255 első 2
Opel GT 2.0 T 2008 70 145 3 600 000 264 11,9 8,5 157 hátsó 2
Mini Cabrio John Cooper Works 1.6 2008 34 707 4 490 000 211 7 6,8 125 első 2
Saab 9-3 Cabrio 2.0 TS Vector (Automata) 2009 10 000 4 590 000 210 9,5 10 260-350 első 4
BMW 123d 2010 99 000 5 499 000 204 7,5 5,4 260-305 hátsó 4
Ford Mustang 4.0 V6 Cabrio 2010 65 000 5 500 000 218 7,5 11,5 390 hátsó 4
BMW 330d Automata 2008 71 000 5 990 000 231 6,2 6,1 440 hátsó 4
BMW 335i 2008 98 900 5 990 000 306 5,5 9,1 440 hátsó 4
BMW 335i (Automata) 2008 156 000 5 999 000 306 5,4 8,8 440 hátsó 4
BMW 330i 2009 55 000 5 999 999 272 6,0 7,2 440 hátsó 4
BMW 325i 2008 89 000 6 400 000 218 6,6 7,1 440 hátsó 4
Volvo C70 2.5 T5 Summum 2010 47 000 6 450 000 230 7,6 9,1 400 első 4
BMW Z4 2.3i Automata 2009 94 000 6 490 000 204 7,3 8,2 180-310 hátsó 2
Nissan 350Z 3.5 V6 2008 41 900 6 490 000 313 5,9 11,4 235 hátsó 2
BMW 330d Automata 2008 165 000 6 500 000 231 9,1 5,5 440 hátsó 4
BMW 330d Automata 2008 166 290 6 890 000 231 9,1 5,5 440 hátsó 4
Volkswagen Eos 2.0 TSI DSG 2012 15 300 6 990 000 211 7,8 7,5 205-380 első 4
BMW Z4 30i 2009 nincs adat 6 990 000 258 5,8 8,5 180-310 hátsó 2
BMW Z4 23i 2010 30 400 7 190 000 204 6,6 8,5 180-310 hátsó 2
Audi TT Roadster 2.0 TFSI S-tronic 2011 36 600 7 449 000 211 6,1 7,2 250 első 2
Mercedes-Benz SLK 280 (Automata) 2008 45 000 7 490 000 231 6,3 9,3 210-300 hátsó 2
BMW 325i 2009 77 000 7 498 000 218 6,6 7,1 440 hátsó 4
BMW 328i (Automata) 2011 39 600 7 499 000 234 7,1 7,4 440 hátsó 4
BMW Z4 2.3i 2010 33 000 7 500 000 204 6,6 8,5 180-310 hátsó 2
Mi tekinthető belépő árnak a 200 lóerős, ötévesnél nem idősebb kabriók esetében? Nagyjából 3,5 millió forint, ugyanis ami alatta van, az a még magyar rendszám nélküli, amúgy fronthajtású és orrnehéz Alfa Spider, az öthengeres, 2.4 JTD turbódízellel, két üléssel, 235 literes csomagtérrel, első tulajdonosától, egyenesen Olaszországból, 9900 euróért. Magyar rendszámmal, hazahozatallal ez biztosan nem lesz 3,5millió forint alatt, de persze, hogy vonzó ajánlat. Már csupán egy olaszországi út miatt is, amihez persze jó eséllyel vannak rentábilisabb konstrukciók is. Sanszosan beleférhet a 3,5 millióba a szintén kétüléses, de már érvényes magyar okmányokkal rendelkező Opel GT, ami már hátsókerékhajtású, 264 lóerős, sokkal több élményt, de mindössze 157 literes csomagterével jóval kevesebb praktikumot adó.
És az első két modell, az Alfa Spider és az Opel GT után rögtön ugrunk is uszkve egymillió forintot. 4,49 millióért kínálnak ugyanis egy csúcsverziójú, de csak kétüléses Mini Cabriót, alig drágább a hasonlóan erős, de torkosabb és nehezebb, viszont négyüléses, valamint egy évvel fiatalabb Saab 9-3 Cabrio. Majd rögtön még egy millió a BMW 123d, takarékos és erős négyhengeres dízellel, vele egyező áron pedig Ford Mustang 4.0 V6 is választható – Amerikából. Utóbbiak ismét hátsókerékhajtásúak: élményautók. Főbb adataik a többi alternatíva vonatkozó értékeivel együtt táblázatunkban láthatók.
Lenne 6 millió forint is arra az álomkabrióra? Akkor már megjelenik a BMW 3-as sorozata és a keménytetős karosszéria, az E93-as 3-as Cabrio ugyanis már ilyen, nyitható keménytetős. Kupéként egészen nagy, 440 literes csomagterű. Egyértelmű, hogy ez a sorozat uralja a prémiumkabriók szegmensét. A csak közepesen eltúlzott, 7,5 milliós vételárig képbe kerül még a Volco C70, van Nissan 350Z, ami már hátul hajtó roadster, ahogyan a Z4 is, amiből szintén válogatni lehet. Meg persze van még nevével Roadster, amúgy fronthajtású, tehát elnevezését cáfoló Audi TT, ugyanúgy dupla kuplungos automata váltóval, mint a nagyobb, négyüléses utasterű Volkswagen Eos. Ha csak egyetlen példánnyal is, de akad Mercedes is: egy 2008-as SLK, ami a C70-hez, a 3-as BMW-hez és az Eoshoz hasonlóan keménytetős, viszont előbbiekkel ellentétben csak kétüléses és már-már az árplafonért kínált.
Melyik lehet a legjobb vétel? Mindenkinek más: még a fronthajtású Volkswagen Eos is tud olyat mutatni, amilyet semelyik másik modell sem: legnagyobb tetőeleme egy óriási üveglap, hogy még szeles, hideg időben is mind többet élvezhessünk a nap sugaraiból. Élményből valószínűleg a BMW Z4 lehet jeles, ha a praktikumot is értékeljük, akkor a 3-as BMW lehet a befutó, s talán azért is az lehet a leginkább javallható széria, mert legtöbb példánnyal azon modell képviseli magát ebben a szegmensben, így legnagyobb eséllyel belőle lehet egy jó példányt elcsípni. Ha minden jól alakul, pénteki használttesztünkben közelebbről is megmutathatjuk a sorozat egy érdekes darabját.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?