Milyen kabriót vehetünk egy átlagautó áráért?

Piaci körkép: kabriók a használtpiac átlagáráért

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Itt a nyár, felpörgött a használt kabriók piaca. Vajon milyet vehet az a vásárló, aki egy átlagos használt autó árát tudja ráfordítani?

A nyári szezonra ismét felpörgött a kabriók piaca - írtuk a minap, s mint arról Fodor László, a Használtautó.hu markatingvezetője beszámolt, a nyári hónapokban másfélszer annyian keresnek kabriót, mint télen. Egyszerre nő a kereslet és a kínálat, mind többen vesznek és adnak el; boldogság van a kabrióvásárlóknál. Érthető, hiszen alapvetően örömautóról van szó. Amúgy speciális szegmens a kabrióké, átlagos életkoruk (12,5 év) kevéssel fiatalabb, mint az átlagos használtautóé, de igazán az életkorok megoszlása más. A legtöbb eladó kabrió (30%) 6-10 év közötti, s a példányok 47%-a 10 évnél nem idősebb. Ha valaki csupán a kivitellel szűkíti a Használtautó.hu csaknem 70 ezer példányos személyautó-kínálatát, akkor láthatja, hogy közel 2000 kabrió körül választhat. Ebben benne vannak az autószalonokból akár teljesen újonnan, vagy fiatal használtként kínált példányok is. Van használt kabrió 65 millió forintért is, igaz, az nemcsak egy kabrió, hanem egy mindössze 4000 kilométert futott Ferrari 458 Italia, 4,5 literes, 570 lóerős V8-as benzinessel. Akadnak még szépen egyéb Ferrarik és Maseratik, Porschék is, hogy megkapjuk a "Milyen kabriókat vehetnek a leggazdagabb magyarok?" kérdésre a választ, ám van sokkal érdekesebb megközelítés is: milyen modellek közül választhat az, aki a piac átlagáráért, 1,535 millió forintért néz kabriót?
Hisszük, és látjuk is, hogy egyre nagyobb a kabriók iránti kereslet. Mind többen keresnek élményautót, amiben több szempontból is jeleskedhet egy nyitható tetejű verda. Élmény, ha le tudjuk nyitni a tetejét, de élmény lehet vezetni is, ha pedig egy nyitható tetejű autó ad különlegesen jó vezetési élményt, az maga a telitalálat, s rendszerint roadsternek hívják. Hiba lenne ugyanis egy kalap alá venni az összes kabriót. Tetőfajtától függetlenül is alapos eltérést mutatnak, de abban számos gyártóval egyetérthetünk, hogy az igazi kabrió vászontetős. Ez ugyanis egyrészt könnyebb, másrészt összehajtva kevesebb helyet foglaló, mint a lemeztető, nem utolsósorban a saját tömegen túl a súlypontot is alacsonyabbra engedi.
Hirdetés
Ha már kabriózás, a tető fajtáján túl érdemes tisztázni, hogy hány ülőhelyre van szükségünk, 2, 2+2 és valódi négyüléses kabriók is léteznek. A 2+2-esekről érdemes tudni, hogy esetükben gyakorlatilag semmi, de semmi esély nincs arra, hogy a hátsó ülésen felnőtt utazzon. A négyülésesekben már elférhet négy felnőtt is, de azért a legtöbb nem lesz egy pompás utazóautó. Kellene, hogy az legyen? Talán nem, ezért sokan többre értékelik, ha például a hajtás nem hagyományosan előre, hanem élménydúsabb vezethetőséget adva hátra megy, miként kabrióvásárláskor sokszor az sem szempont, hogy a fogyasztás olyan hű de aszkéta legyen, vagy az, hogy a váltó automatán tegye a dolgát. Legyen csak az kézi, abból is minél jobban, minél precízebben kapcsolható, ha már élményeket keresünk.
Mint az táblázatunkból látszik, a használtpiac átlagáráért kapható kabriók kínálatában is van minden. Keménytetős, automata váltós - akár együtt is, akad prémiummárka is, s 1,5 millióig már bőven nem olyan lelombozó a kínálat, mint csupán 500 000 forintig. Itt már bőven található olyan modell, amivel akár hihetően mutathatjuk magunkat az élet császárának a Balaton partján, miközben autónk valójában nem került többe, mint egy vállalható városi kisautó.
Átlagáron és átlagéletkorig elérhető kabriók
Modell Évjárat Óraállás [km] Vételár [Ft] Hajtás Tető Ülésszám
Alfa Romeo Spider 2.0 TS (150 LE) 2002 89 000 999 000 első vászon 2
Audi A4 Cabrio 3.0 V6 (220 LE) - jobbkormányos 2003 185 000 1 350 000 első vászon 4
Chrysler PT Cruiser 2.4 Touring (220 LE) 2005 162 000 1 960 000 első vászon 4
Citroën C3 Pluriel 1.4 (73 LE) 2003-
2004
147 000-
196 600
680 000-
1 199 000
első vászon 4
Citroën C3 Pluriel 1.4 HDi (68 LE) 2004 147 000 749 000 első vászon 4
Citroën C3 Pluriel 1.6 SensoDrive (109 LE) 2003-
2005
82 000-
123 145
850 000-
1 200 000
első vászon 4
Fiat Barchetta 1.8 16V (131 LE) 2001-
2005
37 800-
1 200 000
945 000-
1 500 000
első vászon 2
Ford Streetka 1.6 (95 LE) 2003-
2005
38 000-
163 000
719 000-
1 200 000
első vászon 2
Mazda MX-5 1.6i 16V (110 LE) 2001-
2004
80 000-
210 500
1 199 000-
1 500 000
hátsó vászon 2
Mazda MX-5 1.8i 16V (146 LE) 2001-
2003
nincs adat 1 399 000-
1 499 000
hátsó vászon 2
Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (192 LE) 2001 nincs adat 1 499 000 hátsó lemez 2
Mercedes-Benz SLK 230 Kompressor (197 LE) 2001 180 000 1 499 000 hátsó lemez 2
MG TF 1.8 (116 LE) 2004 72 000 850 000 hátsó vászon 2
MG TF 1.8 (136 LE) 2004 120 000 1 449 000 hátsó vászon 2
Mitsubishi Colt CZC 1.5 (109 LE) 2006 nincs adat 1 590 000 első lemez 2+2
Nissan Micra C+C 1.4 (88 LE) 2006 49 000 1 520 000 első lemez 2+2
Opel Astra Cabrio 1.6 (101 LE) 2001-
2003
98 000-
160 000
920 000-
1 450 000
első vászon 4
Opel Astra Cabrio 1.8 (125 LE) 2002-
2005
82 800-
213 000
930 000-
1 499 999
első vászon 4
Opel Astra Cabrio 2.2 DTI (125 LE) 2004 172 000 1 350 000 első vászon 4
Opel Astra Cabrio 2.2 (147 LE) 2001-
2002
101 000-
207 840
1 199 000-
1 490 000
első vászon 4
Opel Astra Cabrio 2.0 OPC Turbo (200 LE) 2003 146 000 1 349 000 első vászon 4
Opel Tigra TT 1.4 16V (90 LE) 2004-
2007
52 434-
146 000
1 200 000-
1 480 000
első lemez 2
Opel Tigra TT 1.3 CDTI (69 LE) 2004-
2005
67 777-
138 000
1 297 000-
1 499 000
első lemez 2
Opel Tigra TT 1.8 16V (125 LE) 2004-
2007
78 000-
133 000
1 490 000-
1 560 000
első lemez 2
Peugeot 206 CC 1.6 (109 LE) 2001-
2006
89 000-
205 000
600 000-
1 350 000
első lemez 2+2
Peugeot 206 CC 1.6 HDi (109 LE) 2005-
2006
151 000-
225 000
1 299 000-
1 390 000
első lemez 2+2
Peugeot 206 CC 2.0 (136 LE) 2001-
2004
34 000-
155 000
849 000-
1 449 000
első lemez 2+2
Peugeot 306 Cabriolet 1.6 (98 LE) 2001 137 000 980 000 első vászon 4
Peugeot 307 CC 2.0 (136 LE) 2004 135 000 1 399 900 első lemez 4
Peugeot 307 CC 2.0 (177 LE) 2004 160 000 1 350 000 első lemez 4
Renault Mégane Cabrio 1.4 16V (95 LE) 2001 104 000 690 000 első vászon 4
Renault Mégane Cabrio 1.6 16V (107 LE) 2001 171 000-
202 000
690 000-
790 000
első vászon 4
Renault Mégane CC 1.6 16V (113 LE) 2004 102 000 1 494 000 első lemez 4
Renault Mégane CC 1.9 dCi (120-130 LE) 2004-
2005
110 000-
165 559
1 412 000-
1 530 000
első lemez 4
Renault Mégane CC 2.0 (135 LE) 2004 161 000 1 290 000 első lemez 4
Renault Mégane CC 2.0 T (163 LE) 2005 90 000 1 250 000 első lemez 4
Saab 9-3 2.0 Eco Turbo (150 LE) 2001 190 000-
212 000
990 000-
1 199 000
első vászon 4
Saab 9-3 2.0 Turbo (185 LE) 2001 152 000 1 499 000 első vászon 4
smart roadster 0.7 (61 LE) 2003-
2005
76 000-
105 000
999 999-
1 299 999
hátsó lemez 2
smart roadster 0.7 (82 LE) 2004-
2005
113 000-
129 000
990 000-
1 499 000
hátsó lemez 2
Toyota MR 2 1.8 (140 LE) - jobbkormányos 2001 71 500 1 150 000 hátsó vászon 2
Volkswagen Golf Cabrio 1.6 (105 LE) 2001 106 000 949 999 első vászon 4
Volkswagen Golf Cabrio 2.0 (116LE) 2001-
2003
101 800-
225 400
999 999-
1 250 000
első vászon 4
Volkswagen Golf Cabrio 1.9 TDI (90 LE) 2001-
2002
141 000-
287 000
999 000-
1 450 000
első vászon 4
Volvo C70 2.0T Cabriolet (163 LE) 2001 nincs adat 1 299 000 első vászon 4
Volvo C70 2.0T Cabriolet (163 LE) Automata 2001 79 558 795 000 első vászon 4

Ha 500 000 forintnál többet, de piaci átlagárat jelentő 1 535 000 forintnál azért kevesebbet szánnánk egy kabrióra, a Használtautó.hu kínálatából (cikkünk írásakor) 600 példány közül válogathatunk. Érdemes gondolni a jövőre és az újraeladhatóságra, ezért az átlagár mellé ajánlott felvenni az átlagos 13 éves életkort, mint kritériumot, sőt, még inkább javallott ennél fiatalabb modellt választani, hogy egy-két szezonnyi használat után is jó eséllyel és áron lehessen megválni a most megvásárolandó autótól.
Alfától Volvóig választhatunk a piac átlagáránál nem drágább, átlagéletkoránál nem idősebb kabriók közül. Az Alfa a modern, ma már persze annak jóindulattal sem mondható Spider, mindössze két ülőhellyel és vászontetővel, a Volvóról később. Lehet kapni V6-os Audi A4-est is, jobbkormányosan, négyüléses Chyrsler PT Cruisert és ugyanennyi ülőhelyet adó, harmonika-vászontetős Citroën C3 Plurielt is - akár robotváltóval vagy takarékos dízelmotorral is. Ezek ugyanúgy elsőkerekesek, mint a megjelenésével akár roadsternek tűnő, amúgy Punto I alapú Fiat Barchetta. Teljesítmény/tömeg arányban utóbbi jó, amúgy egy meglehetősen szűkös kisautó. Nem nagyobb, de nem is szebb a Ford StreetKa, viszont formájával, motorjával és patent váltójával lehet érdekes.
Az elsőkerekes kabriók után viszont jöjjön néhány hátul hajtó és könnyű roadster! Elsőként az etalon, a világ legnépszerűbb roadstere, a Mazda MX-5, ami második (NB) generációjával fér kritériumaink közé. Alsó hangon 1,2 millió forintot kell érte letenni, 1,4 milliótól erősebbik motorjával is elérhető. Vezetési élményt keresve nincs értelme egyebet nézni. A jobbkormányosan elérhető Toyota MR2-esről nem érdemes beszélni, hiszen előzni azzal nehéz lenne. „Élet császára” érzésben és imidzssugárzásban van az MX-5-nél is jobb, az autóként messze nem olyan etalon, elektromos mozgatású fémtetős, de legalább hátul hajtó Mercedes-Benz SLK. Az MX-5-höz hasonló stílusú, de messze nem olyan jó gép az MG TF. Ha roadster, akkor MX-5, ezen nem érdemes tovább morfondírozni.
Ha viszont kettő helyett négy ülőhelyre van, vagy lehet időnként szükség, akkor van értelme egyebekről beszélni. Különös állatfaj a Mitsubishi Colt CZC és a Nissan Micra C+C is, amelyek mind a hasonlóan 2+2 üléses Peugeot 206 CC mintájára jelentek meg. Egyik sem lett akkora sláger, mint utóbbi, amely kétféle benzinmotorral, akár automata váltóval, vagy takarékos 1.6 HDi turbódízellel is rengeteg példányban elérhető. És ez utóbbi lehet érv mellette, nem lehetetlen egy keveset futott példányt sem kifogni belőle, egy 2,0 literest például 34 000 kilométerrel hirdetnek.
Opelből vászontetős Astra G kapható négyülésesként, vagy a nem túl nagy sikerű Tigra TT az előbbi bekezdésben említett kisautókéhoz hasonlóan elektromos mozgatású lemeztetővel, ám csak két üléssel. Az Astra kategóriájában már minden négyüléses. Meg lehet csípni öregecske, de még vászontetős Peugeot 306-ost is, de 307-es van kétféle teljesítményszintű 2,0 literes benzinessel, akár automata váltóval is. Renault Mégane-ból szintén elérhető a még első generációs vászontetős és a másodikon alapuló CC is, utóbbiból takarékos dízel is van. Bele lehet futni a még 900-asból átkeresztelt Saab 9-3 Cabrio egy-egy példányába, smart pedig dögivel akad kabrióként. Az inkább csak targa-vászontetős fortwook sorolásától eltekintünk, a kivehető tetőpaneles roadster azonban nem felejthető, mert a könnyű gép jól mutatja, hogy 60-80 lóerővel is lehet egy autó élményeket adó. A Golf IV-essé frissített, Golf III alapú kabrió legfőbb ütőkártyája, hogy Golf, a vászontetős Volvo C70 2,0 literes turbómotorral és akár automata váltóval a kínálat egyetlen nagyméretű autója.
Melyik kéne? A csillagos Mercedes SLK, netán a roadster-etalon Mazda MX-5, vagy a legkevesebb (34 000) kilométerrel megvehető Peugeot 206 CC? A háromból egyedül egy vászonkalapos, egyedül egy nem elektromos tetőmozgatású, nekem mégis az kellene. Megkockáztatom, hogy szerkesztőségünk egybehangzóan is azt választaná. És te, kedves olvasó, melyik átlagáron elérhető kabrióra voksolnál?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 07:00
    Permalink

    E36, E46 cabrio. Elöl bőven van hely. Műszaki tartalma maga korában kimagasló volt, de még manapság sem rossz. Vannak hozzá gyönyörű, selymes soros hathengeresek. szerintem jó választás

  • 2017.10.29. at 07:00
    Permalink

    Nagyon régóta gondolkodom kabrióban, de mivel egy ismerősömnek sincs, így esélyem nem sok van rá, hogy kipróbáljam milyen érzés. Legfőképpen az aggaszt, hogy nem tudom melyikbe férnék bele kényelmesen.
    Mit javasoltok 188 cm maggassághoz?

    Smart, micra, citroen, mg, jobb kormány kizárva

    Előre is köszönöm a segítő ajánlásokat!

  • 2017.10.29. at 07:00
    Permalink

    Nad, attól, hogy egy autó öreg, még nem ronda. Elég sok új és ronda autót látni az utakon.
    Volt már MX5-öd? Na hát akkor meg ne mondj róla véleményt, mert nem vagy kompetens. Azért ennyi az ára, mert ennyiért is megveszi, aki egyszer beleül és kipróbálja. Rengeted jó állapotút találni belőle.
    Úgy látom, még Barchettában sem ültél, ha jobbnak gondolod az MX-nél. Elárulom neked, hogy egy olcsó műanyagokból összetákolt ipari melléktermékről beszélünk. Legalább a motorja normális, de egyébként sz..t se ér. Na és az MG…nézz utána a neten, külföldi fórumok tele vannak az állandó meghibásodásokról szóló történetekkel. Egy bukott modellről van szó. Egyébként egy szendvicsen kívül semmi nem fér az úgynevezett csomagtartójába

  • 2017.10.29. at 07:00
    Permalink

    Ki akar egy öreg, ronda kabrióval közlekedni? Nyilván szubjektív, hogy ki melyik tartja szépnek, de azért ez az egyik fő szempont választásnál.
    MX-5-öst mindenki isteníti (ez a cikk is), pedig szerintem túl van árazva és itthon max találkozón lehet olyan állapotút látni, amibe szívesen beülnék.
    Roadsterből ár/érték arányban egy Barchetta sokkal jobb, ráadásul lényegesen szebb is. Szintén szebb az MG.

  • 2017.10.29. at 07:00
    Permalink

    Le kell cserélni a 2003 utáni faceliftes Alfa Spider képét egy fapados 2003 előttire amiről a cikk is szól meg az ártáblázat, mert az átlag proli még elhiszi, hogy 990k huffért kaphat egy ilyen verdát..!
    Mocsok drága hozzá minden alkatrész (mivel szinte mindent csak gyáriban lehet kapni), úgyhogy a szervizköny nélküli 1.5 millió alattiak mind felejtősek.

Vélemény, hozzászólás?