Neked nem lenne elég? Miniautót használtan

Piaci körkép: klímás miniautók használtan, 5 éves korig

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A miniautó lehet a legjobb választás, ha kis fogyasztású városi célgép kell. Igaz, nyaraláshoz kevés, vagy mégsem? Megnézzük, mit kapni ma.


Kis gyerek, kis gond - szokták mondani. Vajon ez az okosság megállhatja a helyét az autók világában is? Nem is kell extremitásokra gondolni, de egy nagy, nehéz és erős kocsi fenntartási és egyéb járulékos költségei csak magasabbak egy pici, könnyű és nem túlmotorizált guruló esernyőénél. Azt hiszem, ezzel nem mondunk nagy újdonságot, ahogy azzal sem, hogy egy olcsónak szánt miniautón jó esetben kevesebb a potenciálisan elromló, drágán javíttatható alkatrész. Nyugat-Európában a második világháború után beinduló tömeges motorizáció jelentette a miniautók és az akkoriban divatos, még kisebb, még komolytalanabb autópótlékok fénykorát.
Hirdetés


Ahogy az idő haladt, vele a technika is fejlődött, és az autósok igényei sem lettek kisebbek, csak nagyobbak. És ha már a nagyságnál vagyunk, maguk az autók is szépen megnőttek. Egy negyven évvel ezelőtt gyártott kompakt kisebb, mint egy mai kisautó. A mai kisautók java már majdnem tíz éve megnőtt négyméteresre, és ezzel kényelmük és tudásuk is messze a kategória korábbi átlaga felett van. A piaci mozgások ellenében kellett a miniautóknak helyt állni, de az itthon már több évtizedes szemlélet sem segíti őket, miszerint az árukért már bőven lehet "rendes" autót is venni.

A kilencvenes évek ma már legendaként emlegetett szabad autóbehozatala már nagyon rég volt. A "nullás" autóhitelt is évekkel ezelőtt elvitte a válság, helyén nem maradt más, mint az óriási igény az olcsón fenntartható, de lehetőleg komoly autókra. Nálunk emiatt a miniautók nemigen rúghatnak labdába, vagy talán mégis? Ne felejtsük el, hogy a mai miniautó-kínálat már nagyon messze van az egykori a Trabant 601, a Polski Fiat 126p és a Maruti 800 DX jelentette szentháromságtól. Elég, ha a lenti táblázatban szereplő autókat végignézzük. Áruk nagyon tág skálán mozog, de közös bennük, hogy mindben van légkondicionáló, egyik sem futott még 100 ezer kilométernél többet, és 2010-es, vagy annál újabb gyártásúak. Csak van olyan köztük, amivel meg kéne tudjunk barátkozni.
Klímás miniautók használtan, 5 éves korig
Modell Évjárat Óraállás (km) Ár (Ft)
Aston Martin Cygnet 1.33 CVT 2012 24 000 13 900 000
Chevrolet Spark 1.0 LS Plus AC 2011 62 000 1 499 000
Citroën C1 1.0 Tendance 2012 33 000 1 490 000
Citroën C-Zero Collection 2011 16 000 3 290 000
Daihatsu Sirion 1.0 2010 62 000 1 699 000
Ford Ka 1.2 Champions 2013 45 000 1 999 000
Fiat 500 1.2 8V Sport 2010 60 000 2 199 000
Fiat Panda 1.2 8V Lounge 2012 63 000 1 950 000
Hyundai i10 1.0 Comfort 2014 5 000 2 490 000
Kia Picanto 1.0 LX Cool 2013 63 000 1 990 000
Lancia Ypsilon 1.3 Multijet Platinum 2013 8 000 3 200 000
Opel Agila 1.2 Enjoy 2013 14 000 1 999 000
Peugeot iOn Active 2012 56 000 3 590 000
Renault Twingo 1.2 16V Rip Curl 2011 38 000 1 370 000
Skoda Citigo 1.0 Ambition 2012 51 000 1 899 000
Smart Fortwo 1.0 Pulse 2012 50 000 1 699 000
Suzuki Alto 1.0 GLX 2010 38 000 1 499 000
Suzuki Splash 1.0 GC 2011 65 000 1 699 000
Toyota Aygo 1.0 Cool 2012 41 000 1 750 000
Toyota iQ 1.0 Eco 2010 71 000 1 990 000
Volkswagen up! 1.0 Take up! 2013 30 000 2 049 000


Ha a használt kínálat olcsóbb feléből akarunk szemezgetni, akkor azt mondhatjuk, két millió forintból is nagyon szép palettáról válogathatunk. Igaz, hogy ennyiért lehet kapni prémium nagyautót, jobb nevű hatéves kompaktot, vagy akár hétüléses egyterűt is. Most viszont valami olyat nézünk, ami elsősorban a városban lenne praktikus. Mert azért nem mindegy, hogy egy túlzsúfolt plázaparkolóban vagy a belvárosban mekkora kasztnival kell manőverezni. Aki sokat mozog a napi csúcsforgalomban és a városi ökölszabályok szerint kell parkolóhelyet találjon, az tudja mit jelent pár centi mínusz. Félreértés ne essék, ez itt nem egy "női autó" körkép. Ilyesmiben nem hiszünk, csak az adott élethelyzetekben. Ha pici autó kell, akkor is lehet jót találni, akár olcsón is - legyen az a család második, vagy akár egyetlen négykerekűje.

A Suzuki Alto kis egyliteres motorjával is elég fürge. Nyilván autópályázni nem ezt ajánlanánk, de nem is arra való. Könnyű vezetni, és keveset használt, nem túl régi és jó állapotú példányai is megállnak 1,5 millió forintból. Nem sokkal drágábban ott a Splash is, ami magasabb üléspozíciót és több teret ad. Érdekes páros az Aston Martin Cygnet és a Toyota iQ. Előbbi a luxus-sportkocsijairól ismert angol gyár pár évvel ezelőtti próbálkozása volt a nem létező és valóban elég értelmetlen prémium-miniautó mezőnyben. A Cygnet ma is drágább 10 milliónál, de a nála értelmesebb, nem mellesleg annak alapjait is adó iQ 2 millióért elvihető. Ha úgy nézzük, akkor viszont ez a legolcsóbb módja, hogy Astonhoz jussunk. Csak nehogy egyszer egy iQ parkoljon mellénk. Akkor lehet látványos a súlyos és fölösleges prémium felár.

A kategória határait feszegető Fiat Pandából az aktuális generáció korai példányait megkaphatjuk háromévesen, kevés kilométerrel már kétmillió forint alatt is. Ötajtós kasztnijával talán még ő lenne a legalkalmasabb családi autónak, de ezt csakis kis gyerekekkel ajánlanánk. Vagy inkább úgy sem. Az viszont nem kérdés, hogy mennyivel jobb bolt őt, mint a nála szűkebb és kevésbé praktikus 500-ast megvenni. Hiába, a retró kisautó önálló jelenség lett, és ma sem divatját múlt formájáért bizony fizetni kell. Érdekes találat még az épp, hogy csak bejáratott, 5 ezer kilométeres Hyundai i10-es. Belépőmotorral, de a jobb felszereltséget adó Comfort szinten, egyévesen 500 ezer forinttal olcsóbb, mint ugyanő teljesen újonnan. Ha úgy nézzük, ez az év üzlete, de fel lehet úgy is fogni, hogy ahol jutna 2,4 millió egy ilyen kis autóra, esetleg második autóra, ott talán lesz 2,9 is a vadonatújra.

Aki jó vezethetőségre vágyik, annak a Renault Twingo lehet a megoldás. Nem csak olcsó, de jól is megy, és létezik 133 lóerős, szívó 1.6-os RS változata is, ami anno a legjobb pici hot hatch volt. Hogy a név mennyit számít, azt jól mutatja az is, hogy a szerkezetileg teljesen azonos Citroën C1 és Toyota Aygo párosból az előbbi az olcsóbb. Mindezt ráadásnak kisebb futással, azonos évjáratból. Hogy megéri-e az árát egy hároméves és 2 milliós Volkswagen up!, azt leendő vevője kell eldöntse. Az viszont biztos, hogy az ilyen keveset futott és ennyi idős Golf legalább a duplájába kerül. Talán ezek a miniautók több esélyt érdemelnének, mert tényleg nem rosszak. Én is a nagyobb kocsikat favorizálom, de belátom, hogy városi használtra a legelőnyösebbek ezek a négy méter alattiak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    Visszamehetünk a Fiat Topolino-ig is, ha minikocsit keresünk. (Az 50-es évek BMW Isetta, stb. törpeautói lényegében motorkerékpárok voltak.) De egy bajuk van. Nagyon hamar szeretne kiszállni az ember belőlük..
    Kényelmetlenek!

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    Vannak alternatívák, de mindnél van valami buktató, ha megnézed:

    Buick – Eu-ban nem kapható, részben pedig az Opelek bizonyos modelljei futnak az USÁ-ban Buick-kivitelben. Szinte csak a fanatikusok tudnak a márka létezéséről, azoknak is főleg a klasszikusok(pl. Riviera) ugranak be.

    Caddy – kapható volt Európában egy darabig, biztos nagyon jó kocsik, de dízel nem volt, ez megpecsételte a sorsát. De lehet, hogy visszatérnek. Remélem.

    Lexus – Amerikában zajos siker, a Merci-BMW-Caddy méltó ellenfele, piacvezető is volt odaát, errefelé még felfutóban van, és sokan a hibrideket még csak ízlelgetik. IS-ből volt dízel, de annak a 2.2-esnek pont nem túl jó a híre.

    Volvo – alapvetően más a célcsoport, mint a német triónál, de alternatívának tényleg jó. Itt minden feltétel teljesül, hogy alternatíva legyen, a modellpalettájuk viszont jóval szűkösebb, mint a németeké, a minsőgérzet is kissé alattuk marad.

    Az Alfa jelenleg újjászületésre készül – nem túl jó a híre, és hiába jönnek ki egy esetlegesen jó modellel, ez arra is rányomja a bélyegét.

    Lehet jönni a Jaguarral, az Infinitivel, a Lincolnnal is – az a helyzet, hogy mindig bizonyos tényezők hibádzanak. A 3 német adja a legkomplexebb csomagot/csomagokat. Amúgy is német sajátosság, hogy minden rést megpróbálnak kitölteni, és a meglévők mellé gyakran új kategóriákkal állnak elő(pl. X6, Mercedes ClS Shooting Brake). Ez is a malmukra hajtja a vizet. Az a hozzáállás pedig, hogy csak a német az autó, még ma is nagyon jellemző. Én speciel hányok a BMW-től meg az Auditól, a Merci már jobb egy fokkal.

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    Nézd – én nem leszólom, távol álljon tőlem. Számomra teljesen mindegy, ki mit vesz, csupán a véleményemet fejtettem ki. Megértem, ha valaki indokkal veszi meg őket, azzal nincs is semmi baj. A probléma ott kezdődik, ha valami olyan személy jut hozzá, aki tényleg csak felvágni akar vele, használni nem tudja, viselkedni nem tud vele, valamint megfelelően karbantartani sem. Márkák tekintetében pedig véleményem szerint lenne még alternatíva – Buick, Lexus, Cadillac, Volvo, Alfa, csúcsmercik ellen Maserati.

    Utolsó bekezdéseddel teljesen egyet tudok érteni. _Szerintem_ is értelmetlen iPhone-t venni 2-300 ezerért, ha másnak ez jó és van rá pénze, hát tegye.

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    [i]“Nekem csak az nem tetszik, hogy miért pont mindig a BMW, Audi, Mercedes kombó az, amit a legtöbben ajnároznak,”[/i]

    Pedig a dolog egészen egyszerű. Ezek azok a márkák, amik már presztízs termékek, de nagy darabszámban adnak el belőlük, könnyen válnak rajongás tárgyává, nap, mint nap láthatóak az utakon és korosan már lemegy annyira az áruk, hogy azok számára is elérhetőek, akiknek újonnan, vagy pár évesen esélyük sincs vásárolni belőlük. Nem nagyzolás ez sok esetben, hanem szimplán érzelmi döntés. Értelmetlen és paraszt dolog is leszólni.

    Semmivel sem ostobább döntés, mint 2-300 ezerért telefont, vagy 100 ezerért öltönyt venni, ami ugyanígy elértéktelenedik, kiszakad. Miért olyan nehéz dolog tiszteletben tartani mások döntését?

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    “A tini suttyókkal biztos te is találkozol napi szinten. Ők sem a nekik megfelelő autót választják, hanem virít az ecsetfejük a lestrapált import Bömösökben, Audikban.”

    +1 nagyon igaz sajnos, és eléggé szánalmas is. Én is láttam már hogy ezerér’ tankolta a 325i-t, aztán csikorgó kerekekkel kanyarodott ki a “kötelező haladási irány” táblán lévő nyílnak ellentétes irányba a kútról a kis nyomorékja.

    @plumoza: Jogosak a felvetések. Az a gond, hogy sok esetben az emberek itthon egójuk kiterjesedésének érzik az autót, és ennek megfelelően is viselkednek a forgalomban.

    @tomi999: Én ezt teljes mértékben értem, tárgyalni sem sportcipőben meg melegítőben megy az ember, hanem elegáns öltönyben. Nekem csak az nem tetszik, hogy miért pont mindig a BMW, Audi, Mercedes kombó az, amit a legtöbben ajnároznak, és “standardnak” számít egy cégvezető vagy középvezető számára. Sok egyéb, más márkában is vannak elegáns autók, bőven! Ja, hogy azokat a nép lenézi. Bocs.

    A cikkre válaszolva: Nem, nekem nem lenne elég. Gyengék, és nem is tetszik egyik sem, semmi izgalmasat nem fedezek fel bennük, olyasmire meg nem adnék ki ennyi pénzt (inkább veszek valami régebbi, de izgalmas járgányt, felújítom és boldog vagyok vele). Miniautó kategóriában egy Honda S660 bármikor jöhetne mondjuk 🙂 (igaz, előtte azért le kéne tesztelnem, elférek-e benne normálisan).

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    A Picantót valószínűleg veri a Panda, a képen lévő a 2. generáció, még felfutóban van, a Pandának meg van egy komolyabb történelme. Az “ős, előd”-rész meg annak a fajankónak szólt, Kempelennek, aki sportot űz abból, hogy a mondandódból kiragad egy részt, elferdíti, és azzal neked támad. De nekem legalább hótiszta a lelkiismeretem, mert tudom, mit írtam és az helytálló, de ő korrekt eszközökkel nem képes érvelni. Be copy-paste-eli, hogy buta vagy, csak mindig más köntösbe bújtatva. Neki ez a sikerélmény. Nekem erről a szóról másfajta fogalmaim vannak, de ő tudja:)

    Amúgy maga a miniautó kategória nem népszerű nálunk, de Picantót már láttam azért többször.

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    Én eddig 1x voltam az olaszoknál, Genovától a Cinque terre-ig, és onnan vissza Mo. A tapasztalat városokban az utakon a tengerpart melletti legkisebb zsebkendőnyi parkolókig összeérnek a kisautók, ami logikus, mert vidámak kis helyet foglalnak. Viszont a pályákon megjelentek a nagyobb “utazó” autók és ez szerintem is így korrekt. Ami a magyar autóvásárlási szokás, nem csak a suttyók vesznek erőn felül nagy autót, de a kisebb cégek is, mert muszáj a megjelenés az üzlettársak előtt. És ebben is látok logikát, mert vicces lenne 1 citigoban, vagy egy lerúgott astrában egy komolynak tűnő cégvezető. Persze ha a strandon lángosos bódém van akkor tök mind1, de ha adok a megjelenésre akkor a partner szemében sem Móricka leszek. Tehát az autó kell, hogy olyan legyen ami a cég profiljának a legjobban megfelel. Huhh remélem átmegy mire gondoltam az utolsó mondataimmal 🙂

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    “Remelhetöleg azert nem hallani sokat rola, mert nincsen vele gond… :-)”

    Nem így értettem, de biztos ez is közrejátszik. Új modellekre gondoltam. Sajnos gyakran angol nyelvű szövegek állnak csak rendelkezésedre, ha pl. a Daihatsuról, annak jelenlegi helyzetéről, modelljeiről akarsz bővebben tudni valamit. Proton, Perodua, Luxgen, GMC, Lincoln – csomó olyan márka, aminél biztos, hogy ugyanúgy zajlik az élet, mint a nagyobb neveknél, de nem lehet róluk olvasni. A Lincolnról sem, amiért konkrétan dühös vagyok:(
    Minden évben megveszem az Autókatalógust, abban minden márkáról van írás(ezekről is). Mindig remegve várom, hogy megjelenjen:) Autók iránt érdeklődőknek kötelező darab.
    Azt, hogy a Daihatsu sokak szemében egy letűnt kort idéz, Magyarországra értettem – de örülök, hogy Németországban az érdeklődés irántuk fenn tudott maradni. Nincs semmilyen védjegy, ami csak a Daihatsura jellemző – mint pl. a Subarunál a boxer – ez is okozhatta, hogy eltűnt a horizontról. De tudjuk, hogy a horizonton túl is van élet:)

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    Remelhetöleg azert nem hallani sokat rola, mert nincsen vele gond… 🙂
    Remelem a mienkkel sem lesz. Ugy jutottunk el hozza, hogy kismeretü, de praktikus, es automata valtos autot kerestünk a nejemnek, es talaltunk egy nagyon keveset futott, karbantartott peldanyt az 1.3 benzinmotorral. Köszi a jokivansagokat, eddig a funkciojat maradektalanul betölti. Egyebkent itt a környekünkön relative sokat latok, kedvelik a nemetek öket.

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    Sok értelme nem is lenne az itteni visszatérésnek, mivel vagy nagyon ázsiai formákkal operálnak vagy átcímkézett Toyota modelleket árulnak. Ennek ellenére, mint színfoltot, hiányolom.
    Érdekes, hogy egy autóvásárlás előtt álló illetőnek hogy jut eszébe pont a Daihatsu. Sokak számára egy letűnt kor emléke csupán, pedig bár nem “él és virul”, de létezik. Nem hallani sokat róla, amit én fájlalok is, de sok ilyen márka van, ami mintha nem is létezne – pedig csak valamiért nem jutnak el ide róluk a hírek.
    Leljétek örömöröket benne, és balesetmentes kilométerek sokaságát kívánom.

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    Szie Kempelen, szerintem azzal te is egyetertesz, hogy sokan vettek feleslegesen “draga” vagy nagyobb meretü autot, mint amire szüksege lett volna az adott vasarlonak, vagy eppen tisztaban lett volna azzal, hogy anyagilag fogja-e birni, sajnos ittak/isszak is a levet. Persze ezt mas tenyezök is befolyasoltak, nem is akarok erröl most vitat nyitni.
    Abban igazad van, hogy pontos statisztika szerintem sincsen arra vonatkozoan, hogy a rengeteg hasznalt BMW, Mercedes, Audi, ami bekerül az orszagba, milyen korosztalyu-anyagi helyzetü vasarlok között oszlik meg, de nekem is az a szemelyes tapasztalatom, hogy sokszor olyan fiatal suhancok vasaroljak öket, akik sem karbantartani, sem tankolni nem birjak ezeket az autokat….ergo olyat vettek, ami nem valo nekik.
    Hangsulyozom szemelyes tapasztalat: amit latok az utakon, benzinkuton, parkoloban stb. Nem statisztikai alapon.
    De gondolom te is talalkoztal mar rengeteg ilyennel, mivel rendszeresen vezetsz.

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    Kempelen minta te tudnál is bármit bizonyítani azokból amiket te itt leírsz? (néha helytelenül hibásan fogalmazva ) de nem is ez a lényeg. Csak tudod osztod az embereket mint ha te lennel itt a király aki mindent tud és csak ő állíthat “megalapozott” dolgokat. Kicsit gondold át, azt is hogy erre majd mit válaszolsz…. az se baj ha nem teszed. Láss tovább az orrodnál legyél felnőtt férfi! Jártam többször olaszban és hasonló adottságú országokban, ezeknek tengerparti részein és nagyvárosaiban is. És igen, rengeteg a kisautó náluk legyen az bármilyen földrajzi fekvésű hely

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    A Daihatsurol en is jokat olvastam. Megbizhato kisautonak tartom az olvasott velemenyek alapjan, igaz az sem volt sok, de több, mint a semmi.
    Nejemnek most vettünk egyet, nemeteknel 2010 ota nem forgalmazzak, de az alkatreszellatas ha minden jol megy 10 evig garantalt, es remelhetöleg több alkatresz kompatibilis a Toyota alkatreszekkel :-). De ne legyen ra szükseg…

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    Most biztos elvonult egy kicsit, és töri a buksiját, hogy erre aztán mit reagáljon. Pedig én érzem, hogy tudna jó fej lenni – egy kicsit lehetne szerényebb, szélesebb látókörű, és empatikusabb. A humorával nincs baj.

    Amúgy nagyon jó ez a mai nap – amióta itt vagyok, ez a legjobb. És moderálás sincs, ami külön öröm:)

    Szinte majd felrobban az oldal, de pozitív értelemben.

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    Kempelennek kár írni , hisz úgysem olvassa el , ő ugyanazt a monológot ismételgeti , bármit írsz , vagy az ellenkezőjét , Kempelennek az ugyanaz .

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    “Egy Fiat Idea, mint életérzés….. :-DDD”

    :):):) Látod, ilyet is tudsz. Ez jó volt. Felrémlik előttem Karotta tesztje:”Gyerünk már, az csak egy 1.4-es Astra, meg tudod fogni, gyerünk, nyomatékból…”

    +1 Tőlem – Neked. Vannak még csodák.:)

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    “Gondolom egyetlen olasszal sem beszéltél a mentalitásáról,” 1.Ahhoz hogy egy ország népéről le vedd a mentalitását nem feltétlenül beszélgetni kell velük csupán elég ha viselkedéseiket és szokásaikat megfigyeled.
    2.Sok Olasz és francia ismerősöm van, el-el szoktam náluk tölteni évente 1-2 hetet, és képzeld ekkor szoktunk beszélgetni is.
    “Ráadásul a tengerparti sávok nagyobb népsűrűsége, a tengerparti települések sűrűbben lakott volta egyszerűen szükségessé teszi a kisautók használatát. ” Csak egy párat említek, Bibione, Jesolo? Rimini,La spezi.. és még sorolhatnám azon tengerpartoi települések számát ahol nem az utak és a sürünlakotság indokolja a kis autók elterjedését. Fogd már fel hogy vannak emberek a világba akiknek nem életcél a nagy autó vásárlása és fentartása.
    “Életérzést vesznek? Kisautóban????” Sorry.. Félre értesz,pont hogy azt írtam hogy nem feltétlen autóba teljesül ki minden földi örömük,nem szaladnak egymás után hogy tudjonak egymásnak villogni egymásnak.Hanem megélik az életet. És ne haragudj ha nem érthetőenn fogalmazok,bár szerintem ha akarod érted mit is írok.
    “Nézz szét a világban, különösen a tengerparti országokban/városokban ha ennyire érdekel a dolog. érdemes. Meleg is van, a levegő is jó, jók a csajok és szép a tenger.” Köszönöm a buzdítást,eggyik kendvenc elfoglatságom,ha az időm és a pénztárcám engedi.
    “Amit a továbbiak fejtegetsz, azt egyszerűen nem tudod bizonyítani, ne haragudj. Találgatás általad ismeretlen magyar emberek vásárlási szokásairól.” Nem találgatok,egyszerüenn szétnézek szükebb és tágabb környezetembe.Deviza hitelesek nagyobb részének teljesen indokolatlan volt a hitel felvétel,csak azért mentek bele mert a csorda szellem vezette őket,és ha már a szomszédnak szebb és jobb az autója,telefonja….stb,akkor ő míért ne.Most meg ugye megy a sebeknek a nyalogatása.
    Amugy nem értelek,leírtam még az elején hogy én mit tapasztaltam máshol. Erre te vitát akarsz kreálni az egészből, tipikus magyar mentalitás megint.

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    Itt olyan hosszúságú kommentet írhatnék, hogy lemenne a nap, mire végeznék.

    Ha mindenki olyat venne, amire valóban szüksége van, akkor ennek a szóban forgó kategóriának nagyon népszerűnek kéne lennie itthon. És nem az, mert mindenki nagyobbat akar.:)

    Kis ország, kis távolságok – minek nagy autó? Az amiknál óriási távolságok vannak, meg is van a magyarázat, hogy miért kell a nagy kocsi. Más kérdés, hogy meg is engedhetik maguknak – de a legfontosabb, hogy tényleg arra van SZÜKSÉGÜK. Kisköbcentis turbós gyöszökkel kéne átruccanni Houstonból Austinba?:)

    A tini suttyókkal biztos te is találkozol napi szinten. Ők sem a nekik megfelelő autót választják, hanem virít az ecsetfejük a lestrapált import Bömösökben, Audikban. Mert nem számít, hogy az az autó több helyen lyukas, az utastér tropa, lóg a bele – a propeller, a négykarika meg a csillag ott van az orrán. És fel kell vágni a haverok előtt, meg aztán enélkül csajozni sem tudnának:)

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    “Én pl.nagyon sok esetbe találkozok olyannal hogy ezen presztizs autókba előttem itthon 3000Ft-ért tankolnak a kúton.”

    Ismét ott a pont. Megvan a kocsi, az a lényeg, fenntartani már nem tudja:)

    Nem vagyok rá felhatalmazva, hogy megtegyem, de legszívesebben a nap emberévé választanálak. Nagyon örülök, hogy vannak ilyen hozzászólók.

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    Kedves Kempelen , ezek a törpeautók kiesnek a szóba jöhetőek közül kis családunknak , egyszerűen túl sokan vagyunk , nem férnénk be , legalábbis szabályosan . Diszlexiád miatt hívd át a szomszéd nénit , hogy olvassa fel ezt az üzenetet neked , nehogy megint olyanra válaszolj , amit nem is írtam . A többi olvasótól előre is elnézést kérek , Kempelen nevében is .

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    Ennek ahhoz semmi köze, hogy itthon nagyobbat akarnak az emberek, mint amekkorára szükségük lenne. Nem csak autóból – lakásból, telefonból, laptopból is a jobb, a szebb, a korszerűbb kell, hogy a másiknak leessen az álla, a hü*e tulaj meg verhesse a mellkasát, hogy ő a Jani…

    Ott olyat vesznek, amire ténylegesen szükségük van. Ennyivel okosabbak, mint mi. Ők a fejlett világ, és még egyszer mondom – biztos nem utoljára – nem Magyarország:)

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    Olaszországban pont a nagyon szűk tengerparti és nagyvárosi helyek miatt voltak mindig is népszerűek a kisautók. Ráadásul a tengerparti sávok nagyobb népsűrűsége, a tengerparti települések sűrűbben lakott volta egyszerűen szükségessé teszi a kisautók használatát. Különben nem tudsz parkolni. Mentalitás, igen. Szeretnek kényelmesen parkolni. Gondolom egyetlen olasszal sem beszéltél a mentalitásáról, cserébe egyszerűen kevés a helyük a tengerparton és a nagyvárosaikban is. Inkább nevezném őket praktikusnak. Életérzést vesznek? Kisautóban???? Hagyd ezt kérlek. Egy Fiat Idea, mint életérzés….. :-DDD

    Nézz szét a világban, különösen a tengerparti országokban/városokban ha ennyire érdekel a dolog. érdemes. Meleg is van, a levegő is jó, jók a csajok és szép a tenger.

    Amit a továbbiak fejtegetsz, azt egyszerűen nem tudod bizonyítani, ne haragudj. Találgatás általad ismeretlen magyar emberek vásárlási szokásairól. A végére pedig már teljesen másról is beszélsz. Egyetlen állításodat sem tudod bizonyítani.

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    Igen megnéztem az utakat is,jobban mondva nagy figyelmet nem fordítottam rá,de nem is kellett mert semmivel nem keskenyebbek mint az itthoniak. Nyilván vannak a tengerparti sávba elvétve kanyargósabb és szükebb utak,de összességében nem jellemző szardíniára az hogy keskeny utak lennének. Olaszországban nem azért népszerüek a kis autók mert azt indokolnák az utak. Az Olaszok mentalitása más,nem autóba fektetik a megkeresett pénzük nagy részét,akár még erőn felül is,hanem életérzést vesznek rajat maguknak. De az erőn felüli nagy autó vásárlás presztizsből az bizony elégé Magyar szokás,jobban monva nemcsak magyar hanem inkább az egész keleti blokk-ra jellemző. Egy francia is olyan autót vesz magának ami a szükségét kielégíti,egy franciának sem elsődleges szempont a presztizs,de ugyan ez igaz még a németre is,még akkor is ha ott aztán tényleg sok nagy autó fut az utakon.
    Magyarországon ha már valakinek van egy 15 főt foglalkoztató válalkozása,az már mindjár ugy gondolja ehhez jár az X5-ös vagy legalább egy A6-os audi. Sem a németeknél sem a faranciáknál,az olaszoknál meg azstán végképp nem igy van. Én pl.nagyon sok esetbe találkozok olyannal hogy ezen presztizs autókba előttem itthon 3000Ft-ért tankolnak a kúton.

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    Azért nehéz ezt nem úgy nézni, mint egy “női autó körkép”, ha csak a Dacia-ra gondolok, újan 2 misi induló árral és fogyasztásban, szervizben hozza ezeknek a szintjét, talán alatta is van és garanciás. Mondjuk nem klímás, de városi szaladgálósnál az pont nem is ér semmit. 5 éves korig meg tengernyi más van ami élhető. Szóval az egyetlen racionális érv ezek mellett a könnyű parkolás… Hagy ne mondjam mit gondolok… 😀

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    Szardínián megnézted az utak vonalvezetését és szélességét is ugye? Talán nem véletlen, hogy pl. Olaszországban különösen népszerűek a kisautók. Ahogy beljebb mész az országban, úgy lesz egyre több nagyobb autó. Ezt a jelenséget megfigyelheted minden tagolt tengerparttal rendelkező ország esetében. Ha jársz Franciaországban, Spanyolországban, ott szintén. Más képet mutat azonban a szárazföld belseje.
    Mivel nekünk tenger nem jutott, ráadásul az autó nálunk sok esetben egyke, azaz családi, így könnyen érthető, hogy miért nem olyan népszerűek a fajlagosan drága kisautók?

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    [i]“…hogy nem volt népszerű, ugye?”[/i]
    Eddig erről nem beszéltél. Döntsd el, hogy miről beszélsz dizelgyikfos, ja nem, roreno, ja bocs, csalfa!

    [i]“Gyanítom, hogy ezért nem láttam még és ezért van eladó példány is alig.”[/i]
    Javaslom, hogy közlekedj, vezess autót s fogsz látni. Ha a fotelből elő sem jössz, úgy tényleg nehéz lesz.

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    “Ebben a régióban ha csak tehetik (meg, ha nem tehetik is ) igyekeznek nagyobb autót venni mint amire szükségük van. Ez szinte preztizs kérdés. felesleges milliárdokat égetnek el a z emberek csak nagyzolásból.”

    A nap hozzászólása. Köszönöm. Hatalmas respect. Egy szavam sincs.

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    A cikk írójának válaszolva Lehet hogy ezek az autók meg is felenének nekünk is. De… kora nyáron szardínián voltam ,és ott feltünt hogy mennyi kis autó van, kicsik szinesek vidámak. És az is feltünt hogy ezen kis autókat vezetők is szinte kivétel nélkül vidám emberek,ez jött le róluk. Hazaértem…. jobban mondva leszáltunk Pozsonyba,és már ott a repülőtérről kifelé jövet éles volt a gépjármük közötti külömbség. Itt ebben a régióban a német autók dominanciája lelhető fel, és az uralkodó színek a sőtétek. Ebben a régióban ha csak tehetik (meg, ha nem tehetik is ) igyekeznek nagyobb autót venni mint amire szükségük van. Ez szinte preztizs kérdés. felesleges milliárdokat égetnek el az emberek csak nagyzolásból. Erőn túli autóvásárlások helyett inkább értelmesebb dolgokra költenék a pénzüket az emberek. De nincs mit tenni a mentalitás az felül írja az ésszerüséget.

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    A Pandát szerintem pont az 500-as nyírta ki. A “rosszkor rossz helyen” tipikus esete.

    A Smart ForTwo cikkben említett “jó pár nyűgjét” sem képesek az európai autók rajongói elfogadni, pedig sajnos így van. A Smart-gururól már biztos sokan hallottak:)

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    Nem lehet, sőt ugye teljesen kizárt az, mivel európai kocsiról van szó, hogy nem volt népszerű, ugye? Ez egy európai kocsinál lehetetlen.:)
    Gyanítom, hogy ezért nem láttam még és ezért van eladó példány is alig. És még egyszer mondom, nem a képen látható példány ELŐDJÉRE gondolok, és nem is az ŐS-PANDÁRA, hanem a képen lévőre.

    Korrekt, nem VW-féle eszközökkel tudsz-e érvelni?:)

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    [i]“Fiat Pandát még nem is láttam, pedig azért autózgatok”[/i]

    Esetleg, ha nem a klaviatúra mögött teszed, hanem az utakon, akkor láthatsz. Úgy érdemesebb “autózni”, mint a fotelben ülve.

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    Aszongya, hogy: Aston Martin Cygnet – 14 M Ft. :):):) Egy jó vétel:)

    Nálunk nem népszerű ez a miniautó-kategória. Bármelyik itt említett típust nézzük, az utakon nem túl gyakori egyik sem.

    A fekete kis Daihatsu szimplán csak KÉNE. Elgondolkodtam azonban azon, hogy a képen szereplő Fiat Pandát még nem is láttam, pedig azért autózgatok – és nem tegnap vezették be a piacra. A VW Up! és a Skoda Citigo sem lett átütő siker, a Seat Mii-t pedig nem is forgalmazzák Európa minden országában, nálunk sem.
    Én a Sparkot vagy a Picantot választanám(a Sirionnál lehetne aggódni, hogy alkatrész honnan lesz majd).

Vélemény, hozzászólás?