Benzines kombik 1 millió forint környékén

Piaci körkép: kompakt kombik 10 év/200 ezer km-es plafonnal

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elég tágas, de fölöslegesen nem nagy autó kéne maximum 1 millió forintért? Simán csak benzinmotorral és klímával? Tíz éves korig és 200 ezres futásig néztünk szét a piacon.

Ahogy a kor diktálja, megszorítunk. Viszont tovább kombizunk. Mert múltheti körképünk miről szólt? Kombikról 10 éves korig, 200 ezer kilométerig és 1,25 millió forintos plafonnal, de jellemzően dízelmotorral és sokaknak fölöslegesen nagy középkategóriásként. Továbbá függönylégzsákosan és minél több Euro NCAP-csillaggal a biztonság jegyében, amivel kapcsolatban egy hozzászóló megjegyezte: ő bizony még sosem találkozott olyan emberrel, akinek ezek számítanának egy családi járgány vásárlásakor... Astrát, Golfot, Focust és Mégane-t említett, hát jelen cikkünkben ezeket soroljuk még pár modellel kiegészítve, de amennyire lehet, az 1 millió forintos küszöbhöz ragaszkodva.
A 10 év/200 ezer km-es futás maradt. Amit köszönettel elvetettünk, az az egyeseknek a sátán üzemanyagát égető, másoknak fölöslegesnek tűnő kockázatvállalással egyenértékű, tankolni olcsóbb/szervizelni drágább, zajosabb és csúnyább hangú, hosszabb távú utazásokhoz azonban mindennél ideálisabb dízelmotor. Cserébe érvényes okmányokat, normál állapotot, legalább év végéig jó műszakit és azért klímát is igényeltünk, valamint a hirdetések közül kizárólag a fényképeseket és azokat vettük figyelembe, ahol óraállást is megadott a hirdető. A Golf-osztálynál méretesebb, de az annál szerényebb utas- és csomagteret ígérő ajánlatokat (jellemzően Skoda Fabia kombikat) is kihagytuk, meg a nem klasszik kombikat (egyterűeket meg Suzuki Ignis és társait) is. Erről a találati listáról szemezgettünk, s a következő (max. 1,6 literes benzinmotorral szerelt és alkulehetőségben bízva 1,2 millióig keresett) autókat találtuk elvileg megfelelőnek.
Kompakt kombik 10 év/200 ezer km alatt, klímával, 1 millió Ft környékén
Modell Évjárat Óraállás (km) Ár (Ft)
Chevrolet Lacetti SW 1.6 2004-2007 78 000-176 000 649 000-1 170 000
Citroën Xsara Break 1.6 2003-2005 97 000-100 000 945 000-990 000
Fiat Stilo MultiWagon 1.6 2003-2004 111 000-175 000 669 000-999 000
Ford Focus Turnier 1.4 2003-2005 136 000-165 000 799 999-1 000 000
Ford Focus Turnier 1.6 2003-2005 87 000-183 000 749 000-1 150 000
Opel Astra Caravan 1.2 2003-2004 99 000-188 000 899 000-979 000
Opel Astra Caravan 1.4 2003-2006 85 000-200 000 799 000-1 199 000
Opel Astra Caravan 1.6 2003-2005 103-200 000 889 000- 1 199 900
Peugeot 307 Break 1.4 2003-2005 40 000-139 000 785 000-1 190 000
Peugeot 307 Break/SW 1.6 2003-2004 67 000-168 000 785 000-1 150 000
Renault Mégane Break 1.4 2003 153 000-198 000 765 000-950 000
Renault Mégane Grandtour 1.4 2004-2005 132 000-176 000 950 000-1 150 000
Renault Mégane Grandtour 1.6 2004 92 000-180 000 900 000-1 199 000
Skoda Octavia Combi 1.4 2005 180 000 1 199 000
Skoda Octavia Combi 1.6 2004 115 000-162 000 1 190 000-1 199 000
Toyota Corolla Wagon 1.4 2004 138 000 999 000
Volkswagen Golf Variant 1.4 2003-2004 91 000-119 000 1 099 000-1 198 000
Volkswagen Golf Variant 1.6 2003-2006 128 000-200 000 899 000-1 199 000


Amint az látható, az említett paraméterekkel a legfiatalabb példányok 7 évesek lehetnek 1 millió forint magasságában, míg egy-egy autót bőven 100 ezer km alatti futással árulnak. A reális átlag azért inkább egy olyan 150 ezer km, ami gondos karbantartással még messze nem a világ vége. No de a vételár, csakis a vételár a perdöntő? Akkor a Daewoo Nubirából lett Chevrolett Lacetti SW-je vagy a Fiat Stilo MultiWagon a nyerő - őket 9-10 esztendősen már 700 ezer forint alatt is ki lehet fogni. A nem biztos, hogy ABS-es Lacetti 109 lovas 1.6-osa a szomjasabbak közül való, kormányzása, váltója, futóműve sem az igazi, csomagtere relatíve kicsi, 400 literes. A Stilót inkább ajánlanánk pörgősebb, 103 lóerős 1.6-osával és 510 literes puttonyával - jócskán 1 millió forinton belül egygazdásként is megkapni.
Hirdetés
Természetesen miképp a Lacettié vagy a Stilóé, úgy semelyik 1.6-os benzinmotor nem a parádés étvágy(talanság)áról híres, ám ráérősen a jobbakkal 7-7,5 literből ki lehet jönni 100 kilométerenként. Nyilván nem városban vagy szügyig pakoltan és klímázva, konstans 130-cal az autópályán, hanem a szürke hétköznapokon, főleg nyugis országúti csordogálással. Melyek a "jobbak", a jobb motorok? Tán a Ford Focusé, a Renault Mégane-é és a Citroën Xsara Break/Peugeot 307-esé emelhető ki, bár a többiek, például az astrások vagy az octaviások egészen biztosan más véleményen vannak...
Az áron kívül a csomagtartó befogadóképessége még a fontos? Naná, hogy az Octavia Combi viszi a prímet a maga 580 literes hangárjával, a túlvégen a Lacetti után a ritka Corolla Wagon és az etalonságát magas árral, eladói szemszögből szuper értéktartással honoráló Golf Variant van 437-tel és 460-nal. Az Astra Caravané, a Focus Turnieré, a 307 Breaké (vagy panorámatetővel SW-é), a Xsara Breaké mind-mind 500 liter környéki plusz-mínusz egy húszassal. Ha Astra, akkor pénzünkért ugye túlnyomó többségben G-hez juthatunk (480 liter), az újabb, az 1 millióért még "gyanús" H puttonya 505 literes. Az Astra különben kakukttojás, mert csöpp 75 lovas 1.2-esként is megvehető, ami ehhez a bódéhoz legfeljebb a szódával elmegy kategória. Ilyenek persze - dinamikára - az 1.4-esek is, kivételként esetleg a Renault-féle 98 lóerős citálható.
És 1 millióért ilyen karosszériával és évjárattal remélhetünk azért automata váltót meg mondjuk még tempomatot is? A remény hal meg utoljára: el-elcsíphetünk egy-egy ilyet, de ebben a ligában igazából a manuális helyett automata légkondi és a függönylégzsák az életszerűbb. Hab a tortán az egy tulajdonos, a vezetett szervizkönyv, a valós km. Körképünket a szokásos használtautó-vásárláskor nem modellt, nem típustörténetet, nem is legendát és presztízst, hanem konkrét autót, állapotot, előéletet veszünk közhellyel zárnánk, na és annak beharangozásával, hogy következő használttesztünkben egy 2003-as Golf Variantot mutatunk be 105 lovas 1.6-osként, Ocean kivitelben.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 01:28
    Permalink

    Érdekes dolgok ezek. Egyik kollégám szüleinek, F Astrájuk van, 1.6-os, nyolc szelepes. A kollégám, elkérte egyszer és elment vele Szegedre, meg vissza, összesen 200km-t. Visszaérkezéskor, teletankolta és 10 litert, csak nagy nehezen tudott bele tölteni, úgy, hogy a betöltő nyílásig töltötte a benzint. Magyarul, 5 liter alatt evett, az 1.6-os Astra.

  • 2017.10.30. at 01:28
    Permalink

    A Liana alkatrészek is pár nap alatt megjönnek Ausztriából,Németországból.
    Egyéb kérdésekben nem tudok vitába szállni veled,mert esélytelenül védeném a Suzukit a német ellenszélben.
    Amiket leírtál az(sajnos)90%-ban igaz,a magyar vásárlók és a piac behódoltak a német hegemóniának,ahogy az alkatrészkereskedők is.Ebben szerepet játszik a földrajzi közelség is.
    Ez már vagy 50 éve így van és az én életemben nem is fog megváltozni de mindenkit arra bíztatok,hogy próbáljanak ki egy Lianát vagy egy Sx4 Sedan-t,nem fognak csalódni!

  • 2017.10.30. at 01:28
    Permalink

    Én is olvastam ilyen kereskedői véleményeket,és igaz lehet!

    Megint a sztereotípia és a hülye mesterségesen betáplált beidegződés:Esztergom=Swift
    Csak azt veszik(vették) a vásárlók,mert azt reklámozták(reklámozzák)orrba-szájba,vagy maximum a Splash-t.

    A Kizashi sorsa is ez lett,az emberek egyszerűen nem hitték el,hogy a Suzuki nagyobb kocsit is tud csinálni!
    Egyébként a Liana tipikusan olyan autó,amit hosszabb idő alatt lehet csak megkedvelni,de utána már nem is sűrűn adják el…..

  • 2017.10.30. at 01:28
    Permalink

    Nekem 8 évig volt F Astra kombim, 1.6 16V, és az bizony 7-8 liter között evett átlagban (én nem volt benn klíma). Télen és városban többet, országúton kevesebbet. Az is igaz, hogy én soha nem foglalkoztam a fogyasztással, tehár nem spóroltam, nem mentem lassabban, nem óvatoskodtam csak azért, hogy kevesebbet egyen. Mentem, ahogy gondoltam. Egyszer lementünk Horvátországba öten, a tetőig pakolva csomagokkal, autópályán végig 140-150 körül nyomtam neki, sok volt a domb és a hegy is. Azon az úton 7,4-re jött ki az átlag, és azzal elégedett voltam.
    Most egy Picassom van 1.6 8V, és két éve amióta nálam van “egyre kevesebbet fogyaszt”. Nem tudom, hogy miért, ezzel sem óvatoskodom, de idén többszor is volt, hogy többszáz km-es utat 6,7-6,8 literes fogyasztással tettem meg, tavaly az átlag mindig 7,3-7,4 körül volt, tavalyelőtt meg nem tudtam 7,5 alá vinni. Ezt nem is teljesen értem, főleg úgy, hogy nem vezetek másképp.

  • 2017.10.30. at 01:28
    Permalink

    kormi!

    Az a helyzet, hogy a mi magyar pénztárcánkkal – kivéve persze azt az irigyelt réteget, akinek nem számít a pénz – leginkább tucatautót szabad csak venni. Egy Golfhoz, Focushoz, Astrahoz olcsón, és azonnal kapsz alkatrészt, ha esetleg törik valami, akkor sincs nagy gond, a bontók tele vannak ezekkel a kocsikkal, egy ajtó, sárvédő nem okozhat problémát. Ez nem csak a németekre igaz, de többé kevésbé a franciákra is, mert a Peugeot, a Citroen és a Renault alkatrészellátásával sincs gond. Persze lehet, hogy esetleg pár napot kell pl. várni egy-egy alkatrészre, ha pl. olyan motor van a – használtan behozott – kocsiban, amit itthon nem forgalmaztak. Az olaszok közül a Fiattal sem lehet gond. A japánok közül a Suzukiból Swift van bőven, szerintem egy Honda Civic vagy egy Toyota Corolla sem okozhat problémát. De pl. az általad is említett Lianaból nagyon keveset adtak el itthon. Nekem egy időben nagyon tetszett a Rover 75 kombi. Kicsit utánaolvasgattam, de azt írták, hogy egy-egy alkatrészre nem ritka, hogy 3-4 hetet is kell várni, hasonlókat írtak a Jaguárokról is. Szóval ritka autót leginkább olyannak érdemes venni, aki megengedheti a drága gyári alkatrészt, hiszen a ritka kocsihoz leginkább csak az van, és megteheti , hogy egy-egy hiba miatt hetekre leállítja a kocsit (mert pl. van másik).
    Az említett Astra, Golf, Octavia, Focus, stb. előnye még, hogy a fent felsoroltak miatt könnyebb is túladni rajt, ha arra kerül a sor, mint egy ritkább típuson. Ha valakinek fontos, hogy ne jöjjön szembe minden sarkon egy márkatárs, annak bizony igy-úgy, de ára van.

  • 2017.10.30. at 01:28
    Permalink

    Óvatosan azért azzal a Suzuki Lianával, mert nem nagyon veszik meg használtan az emberek. Vagy piszok olcsón adja az ember vagy örökös autó lesz és ezt nekem több Suzuki Márkakereskedő mondta. Szóval ők biztosan tudják milyen piszok nehéz volt újonnan is eladni anno.

  • 2017.10.30. at 01:28
    Permalink

    Mi a baj a britek ízlésével?És mi a baj a Top Gear-rel?
    Talán az,hogy józanul látják a dolgokat és nem olyan birka módon vásárolnak mint Magyarországon?
    Az olaszok mellett talán csak az angolok gyártanak(gyártottak)ízlésesen megtervezett tömegautókat….,Rover,Land Rover,MG stb.

    A tipikus magyar vásárló ugyanazért a pénzért inkább megvesz egy idősebb,hámló kilincsű,műanyagkormányos a japánokhoz képest minden szempontból FAPADOS felszereltségű”német”kocsit 100000++kilométerrel….,pl a korabeli IV.Golf,G Astra,Octavia stb azért mert azok szebbek?Jajjj csak ezt ne,mert szétröhögöm magam:-)

    Egy kaptafára készülő,karakteresnek mondott de amúgy két vonalzóval megrajzolt dögunalom belső terű modellek,de a comcéd Józsinak is ez van és csak évente 2x viszi a szerelőhöz.
    A Liana legalább megpróbált valami változatosságot hozni a digitális műszerfalával és a 2-300 ezret futott kocsik is problémamentesek
    Inkább járok egy”csúnya”japán gyártású Suzukival,mint egy agyonsztárolt német nyugdíjassal!

  • 2017.10.30. at 01:28
    Permalink

    “semelyik 1.6-os benzinmotor nem a parádés étvágy(talanság)áról híres, ám ráérősen a jobbakkal 7-7,5 literből ki lehet jönni 100 kilométerenként. Nyilván nem városban vagy szügyig pakoltan és klímázva, konstans 130-cal az autópályán, hanem a szürke hétköznapokon, főleg nyugis országúti csordogálással.”

    Ezzel, nem értek egyet. Nekem, B Vectrám van, ráadásul, nem is 1.6-os, hanem 1.8-as, 125 lóerős motorral. Tavaly, amikor nyaralni voltunk, volt lehetőségem, korrekt fogyasztás-mérésre. Tele tanktól, tele tankig, a megtett kilométerből kiszámítva, tehát, nem csak saccolva. Messze nem tiszta országúti, hanem, nem kevés (nagy)városi közlekedéssel tarkítva, légkondi használattal, sok cuccal mértem, 6,6 litert. Nem hajtottam agyon a gépet, de nem is ráérősen csordogálva vezettem. Szóval, azt a 7-7,5 litert, soknak tartom. Valami baj baj van azzal, a kompakt 1.6-ossal, amelyik ennyit eszik.

  • 2017.10.30. at 01:28
    Permalink

    A csomagtartó kritikájával egyetértek!
    Nem értem miért nem tudták az 5 ajtóst 10 centivel hosszabbra megcsinálni….,nekem egy 2004-es sedanom van,annak 467 literes(!)a csomagtere,viszont alig bővíthető.
    A 2003 végétől forgalmazott faceliftes verzió már egészen normális(visszafogott)forma,leginkább a Corolla sedanra és a régebbi Honda Cityre hajaz.

    Az értékvesztése tényleg magas,de ez nem csak a Lianára,hanem majdnem az összes korabeli ázsiai kompaktra igaz(talán a Mazda 3 és a Corolla az egyedüli kivételek),általános minőségben a Suzuki nem marad el ezektől.
    A tudatosan alulértékelt Lacetti,Accent,Rio,Lancer,Almera,Liana stb a bizonyítékai annak,hogy magyar piac”hülye”,de nem magától az hanem irányítottan!
    Angliában például nagyon sok Liana fut,köszönhetően annak,hogy a Top Gearben a legjobb ár/érték arányú típusnak titulálták.

  • 2017.10.30. at 01:28
    Permalink

    Köszönöm, hogy kaptam egy cikket :))))

    kormi!

    Szerintem a Liana azért maradt ki a cikkből, mert egyrészt nagyon kevés van belőle, másrészt pedig a kombi csomagtartója 279 literes, ami nagyon messze van a családi kombi mérettől. Nekem mondjuk nagyon nem tetszik a Liana, de ugye ez csak ízlés kérdése.

    Egy ismerősöm éppen a múlt héten panaszkodott, hogy 6-7 éve megvette az új Lacettit, bőrön és automata váltón kívül full extrása 3,6 millióért, most meg ér 900 ezer Ft-ot. Na én ezért nem veszek új autót.

  • 2017.10.30. at 01:28
    Permalink

    Én annyiszor írom le,ahányszor kihagyják az ilyen összehasonlítból:SUZUKI LIANA!
    Mivel a külseje nem feltünő,méltatkanul keveset szerepel.
    A beltere tágas,4-5 ember kényelmesen elfér benne
    Motorikusan erősebb mint az itt felsorolt kocsik(90 és 106 le)és a technikája is korszerű(változó szelepvezérlés,16v stb)
    Szinte csak magyar szervízkönyves van belőle,legtöbbje klímás és jól felszerelt.
    Alkatrészből minden van hozzá nem is túl drágán,de mivel a legtöbb Németországból érkezik ezért pár napot várni kell rá,bontókban ritka a típus.

    Igazi hátránya csak kettő van:A csom.tartró alapból kicsi(szűk 300 liter)de ülésdöntéssel 1m3-ig növelhető.
    A másik dolog a presztízshiány,sokan összemossák a magyar Suzukikkal,pedig ez az utolsó csavarig Made in Japán!

Vélemény, hozzászólás?