Tágas kombi 1,5 millióért: Focus vagy Octavia? Vagy valami más?

Piaci körkép: kompakt kombik átlagáron, előítéletekkel

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem kell nagyobb, nem kell egyterű, nem kell SUV. Józan kompaktra van szükség 1,5 millió környékén, kombi kivitelben.

Piaci körképeink összerakosgatásakor nem ritkán nyálazzuk át a kompaktok, pláne a kompakt kombik kínálatát, mert meglátásunk szerint ez a kategória és karosszériaforma, amelynél nagyobbra és praktikusabbra - a legtöbbünknek - nem igen van szüksége. Most éppen egy olyan ismerős kérdése adta az újabb okot a keresésre, aki éveken át egyterűt hajtott, de váltana, s konkrétan a Ford Focusszal szemez, mert csak. Olyat látott a baráti körben, elég nagynak találta, megtetszett neki, s úgy tudja, jó autó. Valóban az? Másfél millió forint környékén milyet kapni belőle? Vagy mi mást?
Hirdetés
Hogy a Focus jó autó, aláírjuk. Több más típussal ellentétben élmény vezetni – remek a futó- és kormányműve is. Szervizigénye átlagos, -költsége szintén. Elöl-hátul szépen elférni benne, csomagtartója közel 500, üléshajtással bővítve több mint 1500 literes. Egyterűből átülve nyilván más, kevésbé, sőt egyáltalán nem kisbuszos – a ki/beszállási kényelem, az átláthatóság és a variálhatóság hármasán vesztetteket a meggyőzőbb útfogással és a már említett vezetési élménnyel pótolja.
Hogy a Focus jó autó, kábé mindenki aláírja. És ugye népszerű. Vásárláskor ez baj is, meg nem is. Baj, mert kismillió példány van belőle, ám rengeteg cégautóként szolgált, rengeteg a visszapörgetett kilométerórás, összetákolt, kiganézott, a vonzó külső alatt lógó belű darab. Nem baj, mert azért bőven van esély egy-egy megkímélt, gondosan szervizelt, nem megtört, viszonylag alacsony futású darabra is.
Igaz mindez másik két (ál)németre, az Opel Astrára és a Skoda Octaviára is azzal a különbséggel, hogy vezetési élményben nincsenek Focus-szinten, plusz azzal, hogy a valamelyest minőségibb hatású Octavia csomagtartója mindent más lepipálóan gigászi, kombiként majd’ 600 literes. Ötajtósan is vehető, annak is brutál a raktere. Hátsó lábtérben persze nincs nagy differencia, motorikusan viszont a Focus II, H Astra, Octavia II trióból a Fordét ajánljuk. Mármint benzinesre, s nem annyira az 1.4-es alapra, hanem az 1.6-os, már minden szempontból megfelelőre fókuszálva.
10 ajánlott kombi 1,5 millió forint környékén
A Használtautó.hu[/url] adatbázisában érvényes magyar okmányokkal és legalább egy év műszakival rendelkező, normál állapotú példányokra kerestünk mindenképp centrálzárral és klímával, lehetőleg tempomattal. Az árszűrőt 1,3-1,8 millió forintra állítottuk.
Modell Motor Évjárat Futott km Átlagár
Chevrolet Lacetti SW 1.6, 1.8; 2.0 D 2007-2008 46 000-
141 000
1 529 000
Ford Focus Kombi 1.4, 1.6; 1.6 TDCI,
1.8 TDCi, 2.0 TDCi
2005-2008 108 000-
205 000
1 593 000
Kia cee'd SW 1.6 CRDi 2007 ? 1 490 000
Mitsubishi Lancer Kombi 1.6 2004-2005 105 000-
157 000
1 430 000
Opel Astra H Caravan 1.6, 1.8; 1.3 CDTI,
1.7 CDTI, 1.9 CDTI
2005-2009 95 000-
256 000
1 575 000
Peugeot 307 Break, SW 1.6 HDi, 2.0 HDi 2004-2007 104 000-
134 000
1 581 000
Peugeot 308 Break 1.6 HDi 2008 98 000-
99 000
1 723 000
Renault Mégane Grandtour 1.6; 1.5 dCi, 1.9 dCi 2004-2008 75 000-
182 000
1 558 000
Skoda Octavia Kombi 1.4, 1.6, 1.8T;
1.9 PD TDI
2004-2008 74 000-
278 000
1 546 000
Toyota Corolla Wagon 1.4; 1.4 D4-D,
2.0 D-4D
2004-2006 84 000-
206 000
1 735 000
VW Golf IV Variant 1.6; 1.9 PD TDI 2000-2006 65 000-
240 000
1 451 000


A negyedik német, a Volkswagen Golf Variant drága − így 1,5 millió forint környékén csak a negyedik generációból, tehát korosabb példányokból szemezgethetünk. A Toyota Corolla is ez a kategória, míg a másik japán, a Mitsubishi Lancer régiesebb, egyszerűbb, de abszolút vállalható, szerethető és kiforrott autó. A koreai brigádból a Chevrolet Lacetti SW műszakilag egyértelműen gyengébb a konkurenciánál (mind motor, mind futómű és kormányzás szempontjából), a Hyundai i30 még nem elérhető az adott keretből, és Kia cee'd SW-ből is csupán egyet láttunk.
És a franciák? A Renault Mégane Grandtour, valamint a facelift utáni, "sima" Brake kombijával vagy az opciósan panorámatetős, esetleg 7 személyes, a második sorban különálló üléseivel szinte egyterűs SW-jével a Peugeot 307 jó vétel is lehet. Az újabb, fejlettebb és tágasabb 308-ból maximum 1,8 millióig, kalkulálható alkuval úgy 1,6 millió forint környékén Brake verzió ugyancsak akad már néhány.
Mit, melyiket ajánlanánk hát? A lehető legfiatalabbak (és nyilván leinformálható előéletű, garantáltan komolyabb sérülésektől mentes, gondosan szervizelt, szerviz- és törzskönyves, két gyári kulcsos darabok) közül a Focus bizony lehet nyerő − 1,6 literes benzinesével vagy dízelmotorjával. Az 1.8 TDCi régebbi, darabosabb, kevésbé kulturált. Egy Peugeot 307 SW a széria végéről majdnem hozza az egyterűs fílinget, a Renault Mégane Grandtour is reális alternatíva úgy egész dinamikus benzinesével, mint 1.5 dCi turbódízelével. A csomagtérbajnok Skoda Octavia benzinesei tunyák és szomjasak, PD TDI-je hangos, darabos, de ha megkapta és megkapja a szokásos − nem olcsó − törődést, kimegy a világból.
Utazáskor nagyon is fontos tempomattal szerelt példányokból sincs hiány, van pár automata váltós, gázszettel is ellátott modell, ha pedig lehet idősebb, de legyen kimondottan igényes és megbízható a kocsi, érdemes átnézni a Corollákat és a Golfokat is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?