Középkategóriás dízel kombik 3 millióért

Piaci körkép: középkategóriás dízel kombik

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nagy a család, szereti a dízel nyomatékosságát, de egy új Suzuki áránál többet nem tud autóvásárlásra fordítani? Akkor egy középkategóriás kombi ideális lehet az Ön számára.

Ahány ház, annyi szokás, ettől függetlenül az autóvásárlásban igenis vannak olyan tipikus igények és elvárások, amelyek egy-egy nagyobb kört alkotnak. Az egyik ilyen kétségtelenül azoknak a tábora, akik családjuk utaztatására középkategóriás, kombi karosszériás, dízelmotoros kocsiban látják az ideális megoldást, amely keveset fogyaszt, a benzineseknél tekintélyesebb forgatónyomaték miatt dinamikusan mozog, méretéből adódóan pedig kényelmes, és akár nyaralni is könnyedén elviszi a famíliát. Mindezek alapján a szűrés nem tűnt első hallásra egyszerűnek, de a Használtautó.hu professzionális keresőjén most sem tudtunk kifogni: maximum 6 éves, 150 ezer kilométer futott, 2,0 literesnél nem nagyobb erőforrással rendelkező, középkategóriás dízel kombikra vadásztunk, hárommillió forintos felső értékhatárral. A klasszikus német prémiummárkákat most szándékosan kerültük, de igyekeztünk a lehető legszélesebb spektrumon belül mozogni, Alfától a Volvóig. Fontos információ, hogy az általunk megszabott futásteljesítmény miatt azokat a lehetőségeket nem vettük figyelembe, ahol - érthetetlen módon - titokban maradt a megtett kilométerek száma.

Kétség sem férhet hozzá, ez a szegmens a Mondeo, a Passat és a Vectra felségterülete, így mi is ezzel a három típussal kezdtük a gyűjtést. A legjobb ár-érték arányt a Ford középkategóriás kombija mutatta fel, és máris tegyük hozzá, a belső helykínálat, a kényelem is a Mondeóban a legnagyvonalúbb. Egy 2007. novemberi, 99 ezret futott, világoskék metál, Trend kivitelű autóra 2,69 millió forintért akadtunk rá Budapesten. A német triónkból ebben a legszerényebb a motor, az 1.8 TDCi csak 100 lóerős, ám a felszerelésre nem lehet panasz: a seregnyi légzsákon kívül ESP, tempomat, kétzónás automata klíma is benne foglaltatik a stafírungban, és nem jöhet rosszul a plusz tartozékként adott gyári tetőcsomagtartó sem. A Mondeo eme generációjával műszakilag nincs különösebb baj, az értékét jól tartja, a használtpiacon a kombi uralja a kínálatot, és mérvadó lehet, hogy a használói vélemények alapján a tulajdonosok bő 60 ezer kilométeres átlagos futással összességében 4,1-es osztályzattal értékelték a modellt, ami jobb, mint a Passat (3,4) és a Vectra (3,75) minősítése – igaz, a Mondeóval mentek a legkevesebbet.

Évjárat szerint az Opel felé billen a mérleg nyelve: a német hármas fogatból a 2008. áprilisi, 2 998 000 forintért árult Vectra Caravan 1.9 CDTi Edition Plus a legfiatalabb, a Mondeónál kevesebb 83 ezer kilométerrel. Itt már 120 lóerőnek parancsol a jobb láb, a váltó a Fordhoz hasonlóan manuális, de hatgangos, és a hasonlóan gazdag biztonsági és kényelmi ellátmányt bőr-szövet kárpitozású ülésekkel is megdobja. A használtpiacon leginkább dízel szedánok találhatók, de igen magas a kombik részaránya is, tehát bőséges a választék az ideális autó megtalálásához. A Fordhoz képest a tulajdonosok szerint kevésbé tartós konstrukció, igaz, az aktuális Mondeo már az Insigniával van partiban, a Vectra C közel tízéves, 2002-es típus. Megjelenése ennek a legsematikusabb, a középkategóriás Opel nem parancsol tekintélyt, és ajánlott észben tartani, hogy a Vectra a céges flottavásárlások egyik legnépszerűbb modellje volt, nagyon sok a széthajtott, vállalatoktól levetett példány.
A Passat Variant dominanciáját mi sem mutatja jobban, hogy a találati listán e modell képviselteti magát a németek közül a legöregebb, 2006. júniusi példánnyal, ezzel futottak a legtöbbet (130 ezer km), 2 999 000 forintos árával azonban arányaiban mégis ez a legdrágább. A 140 lovas dízel még nem common-rail, hanem adagolófúvókás (pumpe düse) PD TDI – a meghibásodásokkal (gondok a turbóval, adagolóval, hengerfejjel) kapcsolatban keringenek rémtörténetek, de a tulajdonosok leírása szerint a CR TDI érzékenyebb szerkezet. A Passat futóműve, utazási komfortja, kidolgozási minősége jó, ez a kocsi ráadásul automataváltóval kényeztet, ám ez nem csak kényelmesebb vezethetőséget, újabb hibalehetőségeket, drága javításokat is jelenthet. Az elhanyagolt, és emiatt hibát hibára halmozó példányok feltámasztása komoly összegekbe kerül, az alkatrészek ára és a szerviz egyaránt drága. Nagyon fontos, hogy szinte önálló sportág ezeknek a dízeleknek a sokszor gagyi színvonalú, kivagyiskodási célzatú csiptuningja – ha ilyen kókler, rendszerint kormot okádó autóval akadunk össze, nagy ívben kerüljük el. Mielőtt bárki magára veszi a nem rá való inget, természetesen lehet minőségi tuninggal is találkozni, de úgy véljük, egy családi kombinál ez nem elsődleges szempont.

Nem kérdés, hogy a német autókon kívül is van élet, ezért is jönnek most például a francia kombik. 2007. júniusi Renault Laguna Grandtour 1.9 dCi Expression, 105 ezer kilométerrel, 2,79 millió forintért. Ez még a korábbi generáció, amelynél akadtak ugyan kidolgozási hiányosságok, de a 130 lovas erőforrással kellemes párost alkot a nagy csomagterű, jól vezethető autó, amely különösen hosszú utakon remekel. Jegyezzük meg, az Expression a belépőszint, így csak manuális a légkondi, és nincs elektronikus menetstabilizáló sem. Komolyabb, de ezzel párhuzamosan drágább választás a Peugeot 407 SW, amelyből egy fekete 2008-as, nagyon gazdagon kibélelt, 2.0 HDi Premium Pack akadt fenn a szűrön, 72 ezer kilométerrel, ezer forint híján hárommillióért. A 136 lovas négyhengeres gázolajos régi, jól bevált motor, jelen esetben manuális váltóval, de a Peugeot szerkezetei nem a pontos kapcsolhatóságukról híresek, mint ahogy hiába tekintélyes méretű a karosszéria, a belső helykínálat - különösen hátul - elmarad a remélt tágasságtól. A berendezés azonban igényes, puha műanyagok, néhol apró zörgések, de általánosan jónak mondható összeszerelés, és adott esetben hatalmas üvegtető gondoskodik a különleges hangulatról.

Körképünkből nem maradhattak ki a japán márkák sem. A Honda Accord Tourer a 2,2-es motorja miatt kizárta magát - előre szólunk, mielőtt a hondások a fejünket akarják -, így a Mazda6 és a Toyota Avensis került képbe. Utóbbi, egy Avensis Wagon 2.0 D-4D tűnik olcsóbb vételnek: a 2005. júliusi autó csak 2,59 millió forint, futásteljesítménye 105 ezer km. Sol komfortszintje a leggazdagabbnak számított, így a kazettás magnós hifi (2005-öt írtunk anno) mellé CD lejátszó és kormányvezérlés is járt, kétzónás az automata klíma, van ESP, fedélzeti számítógép, bőrözött a volán, tehát amit kell, azt tudja a Toyota. A márka megbízhatósága legendás, ez már önmagában is bizalomgerjesztő lehet, és ezt csak megerősítik az Avensis használói véleményei. A Mazda6 első generációja sportosságával robbant be, mint a zoom-zoom filozófia képviselője, így hiába fut már javában a második generáció, még mindig vonzó jelenség – pláne az általunk felfedezett GT kivitel. A 2006. júliusi modell 78 ezer kilométerrel, 2 999 000 forintért várja új gazdáját, akit átvitt értelemben a tenyerén hordoz majd. Többek között fűthető bőrülés, xenon fényszóró, BOSE hifi, automata légkondicionáló jellemzi a kétliteres, 143 lóerős motorral szerelt példányt. A dízeleknél egyébként jelentős a motorzaj, és a kuplung némiképp alulméretezett, erre érdemes figyelni, mert az olcsó szerviz nem a Mazda erőssége.

Végezetül három különlegesség, hogy valóban teljes legyen a választék. Van, aki nem esik hasra a német és japán autók fetisizmusától, és a franciákért sem rajong – nos, ők találhatják meg a számításukat egy Alfa Romeo 159 SW, Saab 9-3 Sport Combi, vagy Volvo V50 megvásárlásával. Ezek a modellek egyaránt nyomába sem érnek egy hangárméretű Mondeo helykínálatának, csomagterük is számottevően kisebb, ellenben stílusosak, kevésbé hétköznapiak, és ez ugyanúgy vételi szempont lehet. Olasz típushoz illően az Alfa 159 Sportwagon igazán különleges, a hatlámpás frontrész a mai napig vonzza a tekintetet, és még a német tesztekben is kidomborodott, hogy a kocsi remekül vezethető. Az 1,9-es, 150 lovas JTD dízel kerregős, de erős és jól fogyaszt, a Distinctive ellátmány pedig mindent megad, a hurkás bőrülésektől kezdve a maximális komfortig és biztonságig. Az általunk talált példány 2006. júniusi, órájában 96 ezer km olvasható, és ugyan a 159-es sem tökéletes, de már nem széthulló vacak, így 2,89 millió forinttal egész jól tartja az árát a többiekhez mérten.

A biztonságukról híres svéd különítményben egy győri Saab 9-3 Sport Combi 1.9 TiD Linear Sport Edition kelleti magát: egy évvel fiatalabb az Alfa Romeónál (2007. júniusi), 144 ezer km, 120 LE és a kategóriában szokásos tartozékok közül döntően minden megvan, így a hirdetésében szereplő 2 699 000 forintos áron meggondolandó vétel lehet. A Volvo V50 Momentum négy hónappal a Saab-nál is fiatalabb (2007. októberi), sokkal kevesebbet, csupán 86 ezer kilométert használták, ezért nem meglepő, hogy 300 ezerrel drágább (2 999 000 Ft), de az sem mellékes, hogy csak 1,6-os dízelmotorja van, 109 lóerős teljesítménnyel.
Összességében elmondható, hogy nem reménytelen az általunk meghatározott paraméterek szerint jónak tűnő, a kategóriához mérten jól is felszerelt, dízel kombit találni, sőt, hozzátehetjük, hogy Alfából, Opelből, Peugeot-ból és Volkswagenből gazdag a választék. Ám most sem hallgathatjuk el, hogy a 4-6 éves kor ellenére az állapot a legfontosabb, és ezt legfőképpen akkor tartsuk észben, ha egy extrákkal kevésbé kitömött, de korrekt, leinformálható példány akad az utunkba.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 15:12
    Permalink

    Pontosan így van, a méretek miatt maradt ki mindkettő, sem a Croma, sem a Stilo nem középkategóriás kombi. Mellesleg a Croma nem is igazán gyakori a magyar piacon. Üdv: KZ

  • 2017.10.31. at 15:12
    Permalink

    Elhiszem Neked mivel nem vagyok járatos az automata váltó használatában. Van olyan ismerősöm, aki szellemesen úgy fogalmazott. “Azért nem szeretem az automata váltót, mert nem azt csinálja amit én akarok” :). Osztom a véleményét, és maradok a manuálisnál.

  • 2017.10.31. at 15:12
    Permalink

    Persze, viszont a példát nem Mo-ról hoztam, hanem USA NAPLES lakott terület. Csak érdekességként írom le ide, hogy bizonyára az állandó féktaposásnak is meg lehet az oka a kényelmességen túlmenően. Ott piros után közvetlen zöld van, nincs pirosságra. Zöld, akkor repülőstart úgy 90km/h ig. Afölött büntetnek. Zöldnél bóklászni – “tollászkodni” a váltóval, kézifékkel, esetleg motorindítással, azt igen zokon veszik. Persze ott 2000-es motor 130 lóerővel, az kisautó, kismotorral.

  • 2017.10.31. at 15:12
    Permalink

    miki automataváltós tulajként annyi a reagálásom megállapításodra , hogy nem lustaságból nyomjuk a fékpedált a pirosnál , hanem így kell a váltót használni és kímélni . Ha nem hiszed el , légyszíves olvass utánna !!!

  • 2017.10.31. at 15:12
    Permalink

    Azt figyeltem meg, hogy akik automata váltós kocsikat használnak, azok olyannyira elkényelmesednek, hogy nem csinálják ezt, hanem csak a lábféket tapossák folyamatosan, ami este piros lámpánál mögöttük állva elég kellemetlen tud lenni, az állandóan világító, nagy fényű, vakító féklámpák miatt.

  • 2017.10.31. at 15:12
    Permalink

    Az automataváltós autóknál meg ha lámpánál állsz, akkor folyamatosan nyomhatod a féket akár perceken át, míg nem vált a lámpa, vagy leállítod a motort. Ez meg a macerának egy másik változata szerintem. A manuális váltónak sokáig lesz még létjogosultsága.

  • 2017.10.31. at 15:12
    Permalink

    Nekem annó a nepperek még a váltót is sokat emlegették.
    Régebbinél meg az automata volt egy halott konstrukció.
    Máskor rákerestem lagunára mindenféle szűrés nélkül, és az első másfél oldalon csak váltóhibás automata volt gombokért, utána kezdődtek alap és örgebb benzinesek. Ez elgondolkodtat.
    Otthon nem igazán megoldható a javítás ezeknél a gépeknél. /Mármint komolyabb/ Pl: dci porlasztócserénél nem elég kivenni és betenni az “újat”. Emlékezetem szerint újra kell éleszteni a rendszert, talán még vmit állitgatni is. Ehhez kell számítógép, megfelelő szoftverek, meg hozzáértés. Minden autó márka speciális felkészültséget igényel már.

  • 2017.10.31. at 15:12
    Permalink

    Most keresgetek autót, és a Jazz engem is elgondolkodtat. De csak a 2009 utáni jön be, az meg marha drága. Lehet maradok a 4-5 éves Meriva mellett. Annak meg leginkább a nagy súlya aggaszt.
    Benzinest is addig kell venni mig van szívó. Egyre több a felfújt kis motor. Azzal is lehet majd szívni mint a dízelekkel. Ameddig megy addig marha jó, de aztán…

  • 2017.10.31. at 15:12
    Permalink

    Sifi: Ezért tartok két autót. Az egyik turbó nélküli kisdiesel Saxo 2001-es évjárat. Megtehetném hogy Lagunára váltok, vagy valami hasonló dieselre, de minek? Ilyenekért? A másik benzines Honda Jazz.

  • 2017.10.31. at 15:12
    Permalink

    Ismerősöm Lagunája volt turbóhibás. Volt haverja márkaszervízben kedvezményesen garanciával 250-300 körül volt a csere. Szerencse h ott csinálták, mivel pár hétre rá beszart az új is!
    Azt már ingyen cserélték. Nem kell elfelejteni ugye h a turbó nem garis darab. De itt volt ismerős, meg hát tényleg baromi gyorsan meghalt. De ha belegondolunk h ki kell azt is fizetni, egy darabig kéne autózni mire megint pluszba tudott volna jönni egy benzineshez képest. Talán valamivel több mint 2 évig volt meg neki. Rengeteget veszitett az árából, meg rá is költött egy valag pénzt. Bármennyit is megy soha nem fog megtérüli ez a fogyasztásból!

  • 2017.10.31. at 15:12
    Permalink

    Arni: “Évi folyamatos 25-30 ezer alatt célszerűbb egy benzines.”

    A benzinesben az a szörnyű, hogy télen gyakori hidegindításokkal, rövid utakon a meleg állapotban lévő országúti fogyasztásának 300-400%-át is képes benyelni. Dieselnél ilyen nincs.

  • 2017.10.31. at 15:12
    Permalink

    Kétségtelenül irreálisak ezek a km futások. A Passat se semmi de a Mazda 78-al!!! Senki nem vesz ekkora autót, pláne dízelt évi 13000 km használatra.
    A jellemző az hogy a cikkben szereplő kategória németben kb. 3 évesen eléri a 180-200e km-t, és olyankor sok kerül kedvező áron eladó sorba. De a magyar kereskedők vhogy mindíg kifogják a keveset futott példányokat! 🙂 És elhozzák nekünk. Igazán kösz! 🙂

  • 2017.10.31. at 15:12
    Permalink

    arni: A cikket elolvasva egy dilemma fogalmazódik meg bennem. Vadi új kisautó diesel motorral 4 millió környékén, vagy egy középkategóriás 2006-7-es évjáratú elegáns diesel kombi 3 millió alatt? Melyik a nyerő? Szóval elég nagy az ellentmondás ebben az öszehasonlításban. Hozzászólásod alapján, amivel egyetértek, ésszerűbb alternatíva a vadi új. Nagyon bele lehet nyúlni egy ilyen középkategóriás 4-5 éves kombiba. Design van, azonkívül meg “szívás”, tisztelet a kivételnek, amiből azért kevés van.

  • 2017.10.31. at 15:12
    Permalink

    Hello! Nem mindenki csal a km ekkel! A feleségem is alig megy a diesel autójával,és kb 6 évesen cserélni fogja!1,6 os mazda 3 asa van és 5 évesen mindössze 86 ezer km van benne.Elképzelhető hogy vannak mások is akik nem azért vesznek dieselt,hogy agyonhajszolják! Úgytudom nyugateurópáben kemény büntetés jár az óratekergetőknek!

  • 2017.10.31. at 15:12
    Permalink

    persze 6 millás pasat 3 milkoért 130000km-rel tisztán látszik a kormányon nincs abban 130 inkább 330 el ne hidjétek már a Német sem hülye adakozik nektek-.9)nevetséges cikk.

Vélemény, hozzászólás?