Álomautót tört áron – kupék tizenévesen

Piaci körkép: mennyibe kerülnek a kilencvenes évek végének kupéi?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem, nem törött, csak ma már relatíve olcsó. Akár egymillió forintért is meg lehet kapni a kilencvenes évek végének legmenőbb kétajtósait.


Ha a kedves olvasó a La Bouche ikonikus Be My Lover című számát tartja generációs slágerének, akkor most egy rakat olyan kocsi fog szembejönni, ami anno nagyon királynak számított. Az évek nagyon mennek, a szép emlékek meg összemosódnak. Mi most tartanánk egy kis múltidézést. Lesznek drágább és olcsóbb darabok, öregebbek és fiatalabbak is, a közös a kilencvenes évek hangulata. Ezúttal kupékat kerestünk nagyjából egymillió forintig és körülbelül 15 éves korig. Miért pont kupét? Mert a két ajtó és az utána öncélúan lezárt far egyszerűen szép. Legyen hosszú, legyen lejtős, ami nem praktikus, az egyben hordoz valami egzotikumot is, amiért lehet rá vágyni.
Hirdetés


Reméljük, azért akinek az Eurodance világhódításának évei nem maradtak meg ennyire, az is talál a mosatni piaci körképünkben valami passzentos négykerekűt, ami kapcsán szívesen beszáll nyálat csorgatni. Úgy válogattunk, hogy legyen minden a nagy kényelmestől a pici sportosig és e kettő között is. Sőt, most a háromajtósokat sem hagytuk ki, ha van egyedi karakterük. Az igazi kupé ugyanis szigorúan véve kétajtós, fara hosszú, háta lépcsős, a csomagtérajtajával meg semmiképp nem nyílik fel a hátsó szélvédő. Mi most direkt nem voltunk ebben vonalasak, hogy még gazdagabb lehessen a felhozatal.

Használt kupék tizenévesen
Modell Évjárat Óraállás (km) Ár (Ft)
Alfa Romeo GTV 2.0 Twin Spark 1999 157 000 960 000
Audi TT 1.8 T 2000 187 000 1 300 000
BMW 316 Ci 1997 216 000 800 000
BMW 318 Ci 2000 172 000 1 200 000
Citroen Xsara Coupé VTS 1999 236 000 420 000
Fiat Coupé 2.0 16V Turbo 1995 200 000 840 000
Ford Cougar 2.5 24V 1999 217 000 790 000
Ford Puma 1.7 1998 135 000 790 000
Honda Prelude 2.0i 1998 300 000 800 000
Hyundai Coupé 2.0 2001 98 000 900 000
Mazda MX-3 1.8 V6 1995 150 000 1 150 000
Mercedes-Benz CLK 320 1999 220 000 1 000 000
Opel Astra Coupé 1.8 16V 2002 127 000 950 000
Opel Tigra 1.6 16V 1996 146 000 469 000
Peugeot 406 2.0 2001 134 000 900 000
Renault Mégane Coupé 2.0 16V 2000 163 000 690 000
Saab 9-3 2.0T 1999 214 000 730 000
Smart Fortwo 0.6 2002 175 000 740 000
Toyota Celica 1.8 VVT-i 2000 227 000 1 390 000
Volkswagen Beetle 2.0 1999 107 000 940 000
Volvo C70 2.4 T 2000 260 000 1 050 000

A dörzsöltebb olvasók már biztos törik a fejüket, hogy milyen pénteki használtautó-teszthez készült ez a körkép, mintegy előjátéknak. Ahogy a youngtimer kupék után jött a kocka Volvo 780-as, most is egy svéd vasról olvashatnak pénteki tesztünkben, a Volvo C70-esről. Sőt, annak a múltkori körképnek a kapcsán talonban van még egy Lancia Kappa Coupé is, amiből kevesebb, mint 4000 készült így ritkább, mint például a vele egykorú Ferrari 355, amiből bő 11 ezer. Ha minden jól megy, hamarosan kipróbálhatjuk. Ennyit a kedvcsináló szpojlerezésről, most meg már tényleg nézzük meg, mit lehet találni ebben a műfajban ma a Használtautó.hu[/url] oldalain eladásra kínált több, mint 100 ezer használt kocsi közül.

Kezdjük valami nagyon egyedivel és profánnal; az Alfa Romeo GTV-vel. A Tipo 916, azaz az utolsó előtti Spider zárt kasztnis változata nem reformálta meg a sportkocsigyártást, de elsőkerekes kiszerelése ellenére annyira karakteres tudott lenni, hogy esetében is kialakult a fanatikusok kis köre. Szinte mindegy is, hogy megy, elég ránézni az ék alakú kasztnijára egyben, aztán persze részletiben is. Ha ez megvolt, jöhetnek a hurkás bőrülések és a tipikusan alfás csőműszerek. Ha ehhez az ember akár álló helyzetben kap egy kis V6 hangot is, garantált a szerelem. V6-osból igazán szépet az árban most nem találtunk, de egy 150 lóerős 2.0 TS is simán lehet az autórajongó barátja. És ha már a taljánokkal kezdtünk, akkor ne maradjon ki a Fiat Coupé sem. Hasonlóan szögletes vonalak, mégis egészen más karakter. A túraautósabb Fiatból is több az elérhető és épnek tűnő négyhengeres, pedig a 2.0 20V sorötöse az igazi, ugyanez turbóval meg már vadállat az elsőkerékhajtáshoz és a Tipo műszaki alapjaihoz.

Sokkal nyugodtabb karakterek is vannak a mezőnyben. Kupérajongók örök kedvence a Peugeot 406, ami eleve nem egy csúnya forma, de az olasz Pininfarina tervezte és gyártotta kupé a sorozat legszebbje. Ha lehet ilyet mondani, akkor a 3.0 V6 motor és az automataváltó az eszményi kombináció, de aki végül elviszi egymillió alatt éppen meghirdetett kétliterest automatával, az is lehet boldog új szerzeményével. Technikailag sokkal kifinomultabb a Honda Prelude. Akár a kétliteres alapváltozata is elég az igazi, jó értelemben vett japán precizitás illusztrálásához, de a 200 lovas 2.2 VTI összkerék-kormányzással egyenesen tökéletes ehhez. Ha viszont az olaszos, egyben franciás stílus és a japán mérnöki munka sem hat valakit meg, akkor egy gyárilag is 200 lóerős és 235 km/óra végsebességű és 7,3-at gyorsuló turbós Saab 9-3 lehet a megoldás. Nyers teljesítményből a svédeknél nem volt hiány.

Méretük miatt inkább csajos autóként tartották számon a maga idejében az Opel Tigrát és a Ford Pumát is. Ha figyeljük a forgalmat, ma is a legtöbben hölgyek ülnek volánjaik mögött. Pedig utóbbi az erősebb, 1.7-es 16 szelepes, változó szelepvezérlésű, 125 lóerős Zetec motorral már egészen potens kis sportkocsi. Futóműve is inkább csábít a rosszalkodásra, nem úgy a Volkswagen Beetle esetén, ami a retrós forma alatt igazából csak egy sima négyes Golf. Nem is igazi kupé, mégis ma is sokan szeretik. Pont úgy, ahogy a smartot is, amiből az elsők már elmúltak 17 évesek, így beférhetnek akár a félmilliós büdzsébe is.

Ha a prémiummárkák után vágyunk, akkor az Audi TT ikonikus első generációjának példányaiért túl kell lépjük az egymilliós határt. Ennyiért viszont a győri 1.8-asból nem az alap 150 lovasat, hanem a 180 lóerőset is ki lehet már fogni. A TT-hez képest a 3-as BMW és a Mercedes-Benz CLK a langyos állóvíz. Hogy miért? Napi járósnak is teljesen alkalmas, könnyen fenntartható, kiszámítható konstrukciók. BMW-ből ennyiért a régebbi E36-os széria tagjait érdemesebb nézegetni. Abból szebbek a későiek, mint az 1998-tól kínált, korai E46-osok (ennyiért). A 316 Ci nem lesz a belső sáv királya a 102 lóerejével, de ha jó karban van, a hangulatot azért hozza. A Mercedes kompresszoros négyhengereseitől szokás tartani, a V6-os CLK 320 meg azért már nem fogyaszt keveset. Épp ezért nem elég régi álmaink autóját ma megvenni, fenntartására is jobb előre félretenni, nehogy bármi kellemetlen meglepetés érjen.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?