0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

500 ezer forint a beugró a 4x4-es klubba

Piaci körkép: összkerekes autók legfeljebb 1,2 millióért

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az összkerékhajtású autó drága, sokat fogyaszt, tudását csak ritkán használjuk ki - de akkor is jó dolog. Nézzük, milyen használt 4x4-eseket kapni legfeljebb 1,2 millióért.

Legfeljebb 12 éves, maximum 1,2 millió forintos autókat kerestünk összkerékhajtással és klímával. A többi szempont első körben mellékes volt. 7-8 esztendős Suzuki Ignis, hm? Robusztus, kimegy a világból, ha nem is a legkényelmesebb. 900 ezertől elérhető

Legfeljebb 12 éves, maximum 1,2 millió forintos autókat kerestünk összkerékhajtással és klímával. A többi szempont első körben mellékes volt. 7-8 esztendős Suzuki Ignis, hm? Robusztus, kimegy a világból, ha nem is a legkényelmesebb. 900 ezertől elérhető

Lássuk be, az összkerékhajtású autók tudását általában nem használják ki a tulajdonosok. Az sem spanyolviasz, hogy a divatos szabadidő-autók többsége messze nem terepjáró. Azzal szintén tisztában vannak az autószeretők, hogy kiskocsitól sportmodellen át luxuslimuzinig nagyjából mindenféle méretű, karosszériájú és árkategóriájú jármű elérhető 4x4-es változatban − mert miért is ne? Ha az ügyfelek igénylik, megkaphatják. És veszik is, no persze nem akkora mennyiségben, mint a főleg elöl kaparó, "mezei" autókat. Veszik annak ellenére, hogy terepre szökőévenként merészkednek, s azzal együtt, hogy az időjárási és útviszonyok csak szökőévenként teszik igazán próbára a differenciálzárakat. Szökőévet írunk. Az összkerékhajtás amúgy pluszsúlyt, többletfogyasztást és csomagtércsökkenést eredményez − de mi van, ha mindezzel szemben a felhasználó ragaszkodik a négy hajtott kerékhez? Mert olyan helyen lakik, ahol kellhet, mert olyan helyeken jár, ahol kellhet, mert biztonságérzetet ad, s mert esetenként valóban biztonságosabbá teszi a közlekedést... Az ő kedvükért néztünk szét az elérhető árú 4x4-esek használtpiacán.

Hogy az ehhez hasonló vidékeken is elboldoguljunk, kell a 4x4. A Land Rover Freelander 2001-ből épp befér a költségvetésbe

Hogy az ehhez hasonló vidékeken is elboldoguljunk, kell a 4x4. A Land Rover Freelander 2001-ből épp befér a költségvetésbe

Tél, hideg, hó, jég, síkos utak. Keservesen induló, tapadáshiányos járművek javarészt elsőkerék-hajtással. Csúszkálás, balesetveszély. Vágyódás egy 4x4-es kocsi után. Minimálbüdzsé. Mit vehet az ember, ha legfeljebb 1,2 milliója van a célra? Mi a minimumköltség, amivel számolni érdemes? Érvényes magyar okmányokkal rendelkező, normál állapotú, a honi átlagnak megfelelően maximum 12 éves, klímás, képpel hirdetett összkerekeseket kutattunk a Használtautó.hu keresőjében, s a találati listán először is a következő ténnyel szembesültünk: 500 ezer forint a beugró a 4x4-es klubba. Egyébként légkondicionáló berendezés nélküli "terepjáró" sincs félmilliós ár alatt, ha csakis 21. századi gépek jöhetnek számításba.

Az 1,2 millió forintos árplafont nem a kisujjunkból szoptuk, valós igény adta cikkünk apropóját. Harmincas éveiben járó ismerős "birtokot" vett vidéken, amikor csak teheti, ott piheni ki a hétköznapi, fővárosi agymenést párjával és kutyáival, s nem a legjobbak az utak. A földutak. Bakháttal, sárral, gödrökkel. Kell neki egy összkerekes kocsi, na (a cégautó mellé). Benzines vagy dízel? Mindegy. Kicsi vagy nagyobb? Nem mérvadó. Kézi vagy automata váltós? Passz. Márkaszimpátia? Nem jellemző. Futásteljesítmény? Ugyan! Magas építésű legyen, klímás, menjen legalább 110-120-szal, nyugodt szívvel büntethesse a dágványban, ne essen szét. A 12 éves korhatár egy korábbi beszélgetés kapcsán merült fel, mint kritérium, mert ugye ennyi a magyar járműpark átlagéletkora. És 1,2 millió forint, inkább kevesebb, ha lehet. Kápé. Hitel? Ne vicceljünk.

A kritériumoknak megfelelő 4x4-es modellek listája ár szerint növekvő sorrendben

Modell Évjárat Futott km Vételár (Ft)
Tata Sierra 2.0 TDI 2000 135 000 499 000
SsangYong Korando 3.2 2000 n. a. 520 000
Suzuki Swift 1.3 2000 120 000 600 000
Suzuki Wagon R+ 1.3 2001-2004 90 000 649 000-
850 000
Ford Explorer 4.0 V8 2000 262 050 798 000
Suzuki Ignis 1.3-1.5 2004-2005 121 000-
163 697
899 000-
1 200 000
Subaru Legacy 2.0 2000 n. a. 899 999
Renault Kangoo Express 1.9 dCi, 1.6 2003-2004 130 000 990 000-
1 190 000
Suzuki Vitara 1.6 2001 285 000 990 000
Honda CR-V 2.0 2000 273 900 1 090 000
Kia Retona 2.0 TD 2000 n. a. 1 099 000
Daihatsu Terios 1.3 2000 101 000 1 150 000
Mitsubishi L200 2.5 TD 2000 n. a. 1 150 000
Land Rover Freelander 1.8-2.5 2001 150 000-
200 021
1 195 000-
1 199 000
Honda HR-V 1.6 2000 194 000 1 198 000
Ford Ranger 2.5 TD 2000-2003 n. a. 1 199 000
Tata Telcoline 2.0 TDI 2003 87 560 1 199 000
Volkswagen Passat 2.0 TDI 2000 197 520 1 199 999

Terios, CR-V, L200? A Daihatsu elég szűk, de végül is két felnőttnek, két kutyának és a csomagoknak megfelel. A Honda arany középút, bár nem annyira terepjárós, mint például a Mitsubishi, csak az meg pickup. Ám legalább duplakabinos, hajtáslánca is parádés Terios, CR-V, L200? A Daihatsu elég szűk, de végül is két felnőttnek, két kutyának és a csomagoknak megfelel. A Honda arany középút, bár nem annyira terepjárós, mint például a Mitsubishi, csak az meg pickup. Ám legalább duplakabinos, hajtáslánca is parádés Terios, CR-V, L200? A Daihatsu elég szűk, de végül is két felnőttnek, két kutyának és a csomagoknak megfelel. A Honda arany középút, bár nem annyira terepjárós, mint például a Mitsubishi, csak az meg pickup. Ám legalább duplakabinos, hajtáslánca is parádés

Terios, CR-V, L200? A Daihatsu elég szűk, de végül is két felnőttnek, két kutyának és a csomagoknak megfelel. A Honda arany középút, bár nem annyira terepjárós, mint például a Mitsubishi, csak az meg pickup. Ám legalább duplakabinos, hajtáslánca is parádés

A Korandót lehet gyűlölni vagy lenézni, viszont csúfsága már-már bájossá teszi

A Korandót lehet gyűlölni vagy lenézni, viszont csúfsága már-már bájossá teszi

Amint az táblázatunkban látható, egy-két modell csak a miheztartás végett került a látómezőnkbe. Mert azt azért nyugodt szívvel nemhogy barátnak, de ismerős ismerősének sem ajánlanánk, hogy Tatával, ugyancsak nem túl bizalomgerjesztő, ráadásul benzinfaló SsangYonggal vagy épp a Subaru Justynak megfelelő Suzuki Swifttel rója a terepet. Utóbbival tulajdonképp semmi baj nem lenne, de hát semennyivel nem magasabb építésű a mi autónknál. Ugyanez áll a Wagon R+-ra és a Volkswagen Passat 4Motionre is. Ilyesmikkel azok próbálkozzanak, akiknek csak azért kell az összkerékhajtás, mert hegyen (dombon) laknak. A Legacy összkerékhajtása is lehet akármilyen szuper és szimmetrikus, ha a hasmagassága kevés. Pedig remek autó, ha jó állapotban tartották tulajdonosai, plusz kombi, ami szintén nem mindegy.

Nem más, mint egy Ssangyong Korando a Kia Retona − terepre ideális

Nem más, mint egy Ssangyong Korando a Kia Retona − terepre ideális

4x4-es dízel Kangoo 2003-ból akár millió alatti árral − tuti tippnek tetszik

4x4-es dízel Kangoo 2003-ból akár millió alatti árral − tuti tippnek tetszik

Az ismeretlen Kia Retona bezzeg megérhet egy misét/megtekintést. Nem túl nagy, sőt igen kicsi és csak háromajtós, de dízel, s felezőjével igazi terepjátékosnak tűnik. Érdekes. Mint a Daihatsu Terios is. A Suzuki Ignist, a Vitarát vagy a Honda CR-V-t senkinek nem kell bemutatni, miként a Mitsubishi L200 vagy a Ford Ranger pickupokat sem. A Ford Explorer már megint más tészta: négyliteres, V8-as benzinmotorja és automata váltója garancia a "szerény" étvágyra, cserébe hatalmas, komfortos, stílusos, illetve átmegy mindenen. Mégsem ő a tuti tipp a felhozatalból, hanem a Renault Kangoo Express 4x4-es verziója benzinesként vagy akár nyomatékos dízelmotorral 2003-2004-ből, egész olcsón. Tágas, ügyes, praktikus, igénytelen − amilyennek lennie kell. Elsőtulajos az egyik? Hohó! Félbőrös a beljese? Ááá... A másik kétszemélyes teherautó, elvileg 130 ezer kilométerrel, 1 millió alatti árral, dCi csettegővel, ígéretes. Aztán úgyis az asszony dönt, no meg a két kutya.

Ez is érdekes lehet:
 

Theophilus Chin virtuáltuner újabb alkotásai: Kiák BMW vesékkel

Eddig is tetszettek a Kiák, de valami hiányzott róluk? Tehophilus Chin BMW vesékre cserélte a...

Megvan a hidraulikus kézifék, mehet a drift Ken Block mintájára

Láttunk már játszós autót Skodából, ez most még annál is egy-két fokkal jobb.

Citroën C5 Cross Tourer HDi 200 Automata teszt

Sok mindent lehet mondani a Citroënről, de azt nem, hogy tucatmodelleket gyártana. A C5 Cross...

Időutazás: Volkswagen Golf GLS Automatic, 1977

Vezettem még egy automata Golfot. Várj! Ez muzeális minősítésű, levelibéka zöld és barna bársonykárpitos...

Milliószámra futnak autók hazai fejlesztésű kormányművel

Magyar mérnökcsapat fejleszti a ThyssenKrupp kormányműveit Budapesten. Bepillanthattunk a munkájukba...

Okosabb és takarékosabb a frissített Ford Focus

Elegánsabb, még biztonságosabb, új motorjaival persze zöldebb is lett. A friss Ford Focusnak...

Ifj. Tóth János egy Peugeot 208 T16 R5 volánjánál

Még semmi hivatalos információ sincs ifj. Tóth János visszatéréséről. Az viszont tény, hogy tegnap...

A Dodge Challenger SRT Hellcat: országúton elvan akár 10,7 literrel is

Környezetvédelem, fogyasztáscsökkentés. Részben erről is szól ma minden, ezért a valaha gyártott...

Citroën DS3 PureTech 82 Limited teszt

A francia Mini, ami már 3,99 millióért elvihető: ez a Citroën DS3 a 82 lóerős alapmotorral. Nekem...
 
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (28 db)

Törölt felhasználó írta: 2012 február 11., szombat 08:59:23

Értem én, hogy suv meg magas. Jó is beszállni, ez igaz. 46 éves létemre, fájós derékkal tényleg szívesebben akasztom le a Musso kulcsot a falról, mint a Fiat Bravo-ét. De akkor már nem csak látszat, menjen is ki a sárból. Volt egy Ford Explorerünk. Amerikai, automata, meg fasza. 3 hónapig volt meg. Először azzal kellett szembesülni, hogy 16 lütyit bármikor képes becsócsálni. Hurrá, de van gáz... Azzal valamelyest elviselhetővé tettük pénzügyileg. Aztán jött másmilyen gond is. Ahányszor elmentünk vele vadászni, ha lement az aszfaltról, az első pocsolyánál már lehetett is hívni a traktoros kollégát. Amikor egyik éjjel, sokadjára jött menteni és felajánlotta a traktort megvételre, rájöttem, hogy elérkezett a típusváltás ideje. Vicces lehet egy ilyen suv, amikor kapar előre-hátra a hóban, aztán megveregetik a vállad, mi van öcsi, nem megy?
Egy kört viszem a SsangYong-al a tökig érő hóban a palit, aztán elmegy a kedve az ilyen terepjáró imitációktól!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Ogre84 írta: 2012 február 10., péntek 23:38:11
Der Milan írta: 2 éve

Ezen már én is gondolkodtam, terepjárónak 2WD. Nagy hülyeség, egyébként ilyen az SX4 is, vagy a Dacia Duster, Kia Sportage... szerintem baromság, nem értem minek vesz valaki ilyen autót csak 2 kerék meghajtással, az SX4 szedánról meg inkább ne is szóljunk semmit. A krumplileves az legyen krumplileves... :)


Előzmények megtekintése

Ezek nem terepjárók, ezért a vásárlók nagy részének nem is kell a 4wd. Szerintem van létjogosultságuk ezeknek a SUVoknak, bár nekem egylőre nem kéne. Az autó felépítése elég előnyös. A kissé emelt hasmagasság és magas kasztni miatt nagyon jól használható, kényelmes ki- és beszállni, pakolni, nem kell félteni ha nagyobb padkára kell parkolni, jól átlátható a magasabb pozícióból az út és a forgalom, ami biztonságérzetet ad. Ha megöregszem, talán én is ilyennel járok majd, addig marad a BMW, amibe kínlódás minden egyes be- és kiszállás az én termetemmel. Ha megtehetném, hogy legyen egy rohangálós és egy sportkocsim, akkor a rohangálós az SUV lenne.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2012 február 10., péntek 12:11:54
urabus53 írta: 2 éve

Húsz éve használok 4WD-t. Azokkal értek egyet, akik szerint, " aki egyszer elkezdett ilyennel... " Akinek építetlen ( úttalan ) utakon is kell járnia, előbb-utóbb terepjáróra vált. Itt a hangsúly az "is"-en van: ugyanis nem nagyon életszerű, hogy aszerint váltsunk járművet, akár naponta többször is, hogy épp' hová igyekszünk. Szóval nem baj, ha az autó többet tud. Vagy ha a kátyúk pusztán a fantázia szüleményei lennének, s 10 cm hasmagasságú kocsikkal juthatnánk bárhová a billiárd-asztal símaságú aszfaltokon...

Viszont terjedőben: egyre több gyártó a SUV-jaik egy részét 2WD- hajtással forgalmazza. Egy kicsit nem " fából vaskarika " ez ? ( Bár lehet, hogy legalább a vakondtúrásokkal szemben előnyt jelentenek. )


Előzmények megtekintése

Ezen már én is gondolkodtam, terepjárónak 2WD. Nagy hülyeség, egyébként ilyen az SX4 is, vagy a Dacia Duster, Kia Sportage... szerintem baromság, nem értem minek vesz valaki ilyen autót csak 2 kerék meghajtással, az SX4 szedánról meg inkább ne is szóljunk semmit. A krumplileves az legyen krumplileves... :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
urabus53 írta: 2012 február 09., csütörtök 23:03:12
Törölt felhasználó írta: 2 éve

SaangYong Musso a "játszós" autóm. Ez nem egy diszkódzsipp, a küszöbcsövet elrakhatod a sárba ez akkor is kimegy. Most kénytelen vagyok azzal járni, mert szar az út, egyébként dolgozni járni van másik, olcsóbb fenntartású autóm. Erre nem kell hóláncot venned a Tescoba. "Medvetalpas" Hankook Dynamic gumik vannak rajta.hasáig ért a hó, ez megy akkor is. Azért ilyen körülmények között nem elég neki a tíz liter, ezért is várom, hogy elmenjen ez a szaros hó. Mínusz tizennyolcban is egy tekerésre indult.

Egyébként jól felszerelt, hőfokszabályzós klíma, speerdiffi, elektromos összkerék kapcsolás, elektromos felező, négy elektromos ablak, szervo, kp.zár, normál állásban 1 köbös csomagtár. Idén voltam Olaszba nyáron, 4 személy+ fél tonna cucc= 8.0 liter/100km.

Kocsmáros gyerek vett egy Q7-et. Addig szekáltam, kimentünk a határba. Feléig nem jött el.

Tessék, lehet leszólni.

Ja, és Horatius, nem villannyal megy!


Előzmények megtekintése

Húsz éve használok 4WD-t. Azokkal értek egyet, akik szerint, " aki egyszer elkezdett ilyennel... " Akinek építetlen ( úttalan ) utakon is kell járnia, előbb-utóbb terepjáróra vált. Itt a hangsúly az "is"-en van: ugyanis nem nagyon életszerű, hogy aszerint váltsunk járművet, akár naponta többször is, hogy épp' hová igyekszünk. Szóval nem baj, ha az autó többet tud. Vagy ha a kátyúk pusztán a fantázia szüleményei lennének, s 10 cm hasmagasságú kocsikkal juthatnánk bárhová a billiárd-asztal símaságú aszfaltokon...
Viszont terjedőben: egyre több gyártó a SUV-jaik egy részét 2WD- hajtással forgalmazza. Egy kicsit nem " fából vaskarika " ez ? ( Bár lehet, hogy legalább a vakondtúrásokkal szemben előnyt jelentenek. )

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2012 február 09., csütörtök 11:27:13

SaangYong Musso a "játszós" autóm. Ez nem egy diszkódzsipp, a küszöbcsövet elrakhatod a sárba ez akkor is kimegy. Most kénytelen vagyok azzal járni, mert szar az út, egyébként dolgozni járni van másik, olcsóbb fenntartású autóm. Erre nem kell hóláncot venned a Tescoba. "Medvetalpas" Hankook Dynamic gumik vannak rajta.hasáig ért a hó, ez megy akkor is. Azért ilyen körülmények között nem elég neki a tíz liter, ezért is várom, hogy elmenjen ez a szaros hó. Mínusz tizennyolcban is egy tekerésre indult.
Egyébként jól felszerelt, hőfokszabályzós klíma, speerdiffi, elektromos összkerék kapcsolás, elektromos felező, négy elektromos ablak, szervo, kp.zár, normál állásban 1 köbös csomagtár. Idén voltam Olaszba nyáron, 4 személy+ fél tonna cucc= 8.0 liter/100km.
Kocsmáros gyerek vett egy Q7-et. Addig szekáltam, kimentünk a határba. Feléig nem jött el.
Tessék, lehet leszólni.
Ja, és Horatius, nem villannyal megy!

A válaszoláshoz belépés szükséges
peta írta: 2012 február 08., szerda 12:48:54
droland1978 írta: 2 éve

A felsoroltakból ennyi használható:

Mitsubishi L200 2.5 TD

Land Rover Freelander 1.8-2.5

Ford Ranger 2.5 TD



Ennyi...


Hali! Na értem én,de a cikkíró,tanyajáróst keres,nem siratófalast! De ha az adóra,biztosításra,szervizre,és fogyasztásra gondolunk,az én választásom a nyerő! :-)
2 embernek,meg 2 kutyának,ki a telekre,ha nem hegyen van,ezek a legüzembiztosabbak!Ignis Viitara,Hondák...
A Freelander,többet van emelőn,mint aszfalton,főleg a régiek,és jó drágán is javítható! Ráadásul,a Vitara többet tud terepen,mint a régi Freelander! Na jó,a többi Landi jó terepen,de azok is megbízhatetlenok.. Esetleg az L200............

A válaszoláshoz belépés szükséges
peta írta: 2012 február 08., szerda 12:43:42
Der Milan írta: 2 éve

Az Ignis és a CR-V csak álterepjárók.


Előzmények megtekintése

Hali! Na értem én,de a cikkíró,tanyajáróst keres,nem siratófalast! De ha az adóra,biztosításra,szervizre,és fogyasztásra gondolunk,az én választásom a nyerő! :-)
2 embernek,meg 2 kutyának,ki a telekre,ha nem hegyen van,ezek a legüzembiztosabbak!

A válaszoláshoz belépés szükséges
tibor127 írta: 2012 február 08., szerda 07:36:10

Subaru Vivio 4WD (1993 - 96) 770ccm - 47LE - mini csoda 4-5literes fogyasztással. ~700 Eurótól már be lehet hozni...

A válaszoláshoz belépés szükséges
tibor127 írta: 2012 február 08., szerda 07:30:49

Fiat Panda 4X4 - 1996 -Ez a tuti! Észak - Olaszország tele van ezzel a mini terepjáróval. Mindent tud amire a Dolomitokban szükség lehet. Alkatrész ellátás biztosított, igénytelen, megbízható, keveset fogyaszt, és egy ismerősöm 160-ig is feltekerte a mutatóját autópályán. 2 -2500 Euróért már elérhető. Kell ennél több?

A válaszoláshoz belépés szükséges
írta: 2012 február 08., szerda 00:40:11
drkadar írta: 2 éve

Több mint 10 éve Subaruval közlekedek, természetesen 4wd hajtással. Valóban nem használja ki az ember ennek a típusnak az adottságait nap mint nap, én magam sem. Tapasztalatom szerint horgászathoz (nem kemény terepen dagonyázva), síeléshez havon közlekedve tempósan, csónakszállító, utánfutó vontatáshoz tökéletes. Az első tíz év vezetésem alatt front- és hátsókerék hajtású autókat vezettem, a második tíz év már a 4wd-é. Nem vitatom, hogy drágább az ára egy ilyen kocsinak, több a fogyasztása, teljesítménytől függően az adója, stb. De egyet nem kell elfelejteni, 4wd-vel a közlekedés százszorta biztonságosabb, mint 2wd típusokkal, főleg hétköznapi vezetőknek, legyen az havas, vizes vagy száraz út. Jégen ennél a típusnál is a fizika törvényei érvényesülnek. Ha évente csak egy alkalommal kerülünk el egy balesetet a 4wd-nek köszönhetően akár a saját, akár más hibája miatt - sokszor ezt nem is nagyon érezzük, mert a technika (4wd, ESP, ASR, elektronikus difizár, stb.) tudásunkat felülbírálja - keletkezett helyzetben, nincs az a benzinár vagy fenntartási költség, amely ne érné meg az ember élete, testi épsége megóvását. Amennyiben a 4wd személygépkocsikat normális közlekedésre használjuk, hihetetlen biztonságot eredményeznek, így én mindenképpen a biztonságos közlekedés mellett szavazok. Több esetben volt olyan forgalmi helyzetem, amelynek szerencsés kimenetelét kifejezetten a 4wd hajtásnak köszönhettem, de az sem mellékes, hogy ezekkel a kocsikkal minden körülmények között lendületesebben, stabilabban lehet haladni, mint 2wd társaikkal, ide nem értve a "kamikáze" sofőröket, akik minden mindegy alapon közlekednek, kivétel képezve a vezetéstechnikában jártas vezetőket.

Egy dolgot viszont sohasem kell elfelejtenie egy 4wd tulajdonosnak: ez a típus sem megy el mindenhol és a tapadás is véges bizonyos határok felett, valamint ne akarjunk személyautó 4wd-vel terepezni, mert azok nem arra vannak kitalálva.

Kifejezetten Subaru érdeklődőknek nyugodtan ajánlom ezt a típust, csak tankolni kell (azt nagyon: Subaru Impreza 1,8 aut, 11 l/100 km, Forester 2,0 aut. 12 l/100 km, Outback 3,0 aut. 13 L /100 km), de csak ennyi a fenntartási költség, meg az időszakos szervíz. Nekem soha semmi nem romlott el még egyikben sem, ezt a típust a "kicsi sárga kezek rakták össze", ezért az egyik legmegbízhatóbb autó.

Szóval eszembe nem jutna 2wd kocsit venni többé, egyetértve zsák kusztóval, nekem sem kellene más soha.


Ezt teljesen megértem, nekem is volt összkerekes gépem és imádtam a legkezelhetőbb gépek ezek, de csakis difizárral. A hátsó hajtott meg azért mániám, mert hatalmas érzés ennek a határait feszegetni és uralni, de ez megint más... (nem közúton, ott csak gyorsabb vagyok a megengedettnél egy kicsit:D)
Többi komment alapján meg kezdenek szétszéledni az igények:D Most vagy haladni akarjon (120km/h) vagy terepen legyen kiváló, ha mindkettő kell, meg klíma és komfort, akkor fel lehet tenni 1,2-ről 12 millióig a lécet. Ez van. Ezek az új divatjárók tényleg szart sem tudnak, eszembe nem jutna 12 év alatt terepre autót nézni.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Citroën C5 Cross Tourer HDi 200 Automata teszt

Terepkombi másként - Citroën C5 Cross Tourer teszt

Sok mindent lehet mondani a Citroënről, de azt nem, hogy tucatmodelleket gyártana. A C5 Cross Tourer is sajátos megközelítésű terepkombi.


Infiniti Q50S Hybrid AWD teszt

Na, ez tényleg sporthibrid. Infiniti Q50S Hybrid AWD teszt

Érdekes egy szerzet az Infiniti Q50, pláne, hogy hibrid. Na de milyen, hiszen elrejtettek benne egy Nissan 370Z-t!


Citroën DS3 PureTech 82 Limited teszt

Miskárolásról szó sincs - Citroën DS3 teszt

A francia Mini, ami már 3,99 millióért elvihető: ez a Citroën DS3 a 82 lóerős alapmotorral. Nekem ráadásul fele ilyen erősen is tetszene.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Amerika visszainteget: megújult a Fiat Dobló

Mosolygós arcot kapott a Fiat Dobló

2 napja – Haszonjármű

A Fiat Dobló gyakorlatilag az átcímkézésével Amerika számára született Ram Pro Master City alapján újult meg.


Interjú: Robert Lešnikkel, a Mercedes-Benz személyautók külső formatervezési részlegének vezetőjével

Az idők változnak - találkozás Robert Lešnik dizájnerrel

2 napja – Sztori

Első autója Yugo Koral volt, és az eltökéltséget hiányolja a dizájner hallgatókból a Mercedes formatervezője. Interjú Robert Lešnikkel.


Az új Iveco Daily lett az Év Furgonja

Év Furgonja 2015: Iveco Daily

3 napja – Haszonjármű

Jövőre az Iveco Daily harmadik generációja viselheti az Év Furgonja címet.


Használtautó.hu

JEEP GRAND CHEROKEE 5.2 V8

JEEP GRAND CHEROKEE 5....

Ár: 375.000 Ft

Évjárat: 1995 / 5

Kivitel: terepjáró

Üzemanyag: Benzin

TOYOTA AVENSIS Wagon 2.0 D-4D Sol Plus Klíma. Tempomat. Szervizkönyv!

TOYOTA AVENSIS Wagon 2...

Ár: 2.499.999 Ft

Évjárat: 2007 / 7

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

FIAT PUNTO 1.2 Active csere sedan autóra benzines

FIAT PUNTO 1.2 Active...

Ár: 699.000 Ft

Évjárat: 2002 / 8

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó