Ne legyen túl öreg, legyen kompakt és német prémium

Piaci körkép: prémium kompaktok 2,5 millió forintig

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Te mit vennél egy új alap kisautó árából? Van, aki csakis valami használt prémiumot. Mit tud ennyiért egy használt német prémiumkompakt?


Már régi gondolat egy nagy márkanév húzóerejével élve eladni valami felvizezett terméket. Gyengébbet, lassabbat vagy kisebbet - ha autókról van szó. A nagy üzlet persze az, ha az autógyárak kisebb modelljeiket sem adják éppen olcsón, hanem kellő prémiumfelárat tudnak kiszedni vevőik pénztárcájából. A kuncsaftok torkán le lehetett nyomni a kicsi prémiumautókat, ami így utólag visszanézve talán nem is volt egy nagy küzdelem. A piac időközben úgy alakult, hogy mára a crossoverek lettek a mindenhatók. A három nagy német, az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz is kínál ilyet, de mi most régebbi, és ha úgy tetszik hagyományosabb, kompakt autóik közül szemezgetünk. A kérdés, hogy milyen tíz évnél fiatalabb prémiumkompaktot kapni ma 2,5 millió forintért?
Hirdetés


Tudjuk, hogy a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint autóink átlagéletkora 2014-ben már 13,4 év volt, és a magyar használtautó-piac kínálati átlagára 1,6 millió forint. Korábban válogattunk átlagautók közül - jó vételt keresve és e két feltétel szerint - de most a takaró tovább ér, és a vágyaink is mások. Legyen sportos és kék-fehér logó az orrán, vagy inkább lehengerlő technikájú és minőségérzetű, négy egybeérő krómkarikával, esetleg a család büszkesége csillaggal a hűtőmaszkján. Többféle stílus, más-más karakterek és eltérő célcsoport sejlik fel a korszak német prémiumkompaktjai között.

Használt prémiumkompaktok 2,5 millió forintig
Modell Évjárat Óraállás (km) Ár (Ft)
Audi A3 1.6 Ambiente 2005 175 000 1 590 000
Audi A3 Sportback 2.0 TDI Attraction 2006 170 000 1 899 000
Audi A3 1.9 TDI DSG Attraction 2007 128 000 2 450 000
Audi A3 Sportback 2.0 TDI quattro Attraction 2006 190 000 2 499 000
BMW 116i 2005 149 000 1 849 000
BMW 116i 2010 98 000 2 300 000
BMW 118d 2007 179 000 2 149 000
BMW 118d 2008 169 000 2 299 000
BMW 120dA 2008 189 000 2 499 000
Mercedes-Benz A 160 CDI Classic 2005 108 000 1 450 000
Mercedes-Benz A 150 Classic 2007 77 000 1 849 000
Mercedes-Benz A 180 CDI Avantgarde 2010 146 000 2 390 000
Mercedes-Benz B 170 2006 105 000 2 000 000
Mercedes-Benz B 180 CDI Autotronic 2005 165 000 2 190 000
Mercedes-Benz B 180 CDI Autotronic 2008 158 000 2 499 000
Mercedes-Benz C 220 CDI Sportcoupé 2005 180 000 1 999 000
Mercedes-Benz C 200 Kompressor Sportcoupé 2006 71 000 2 490 000


Elnézve a felhozatalt, eléggé látszik az, hogy újkorukban a legtöbben második autónak vették ezeket a relatíve kicsi autókat, emiatt kifejezetten sok az enyhén alulmotorizált darab. Jó példa erre az 1.6-os, 102 lóerős Audi A3 is, aminek a 183 km/órás végsebessége persze azért bőven elég már egy kiadós gyorshajtáshoz. Mégis, a kocsi karaktere így nem igazán csábít a száguldozásra. Aki viszont gyárilag 200 lovas, kétliteres benzinesre, S3-asra vagy 340 lovas, összkerekes RS3-asra vágyik, annak mélyebben a pénztárcájába kell nyúlnia. 3.2-es VR6-os A3 is létezett a 8P kódú második generációból, de olyat sem könnyű találni. Aminek viszont örülhetünk, hogy a pénzünkért már a szebb és modernebb single frame maszkos példányok között válogathatunk. Aki 2005 előtti ilyet lát, az elkezdhet gyanakodni.

Érdekes módon az Audiéval nagyjából mennyiségileg azonos felhozatal mellett jobb ajánlatokat találni az 1-es BMW-k között. Az ár alapvetően a futást és az évjáratot tükrözi, de a drágább extrák közül azért lehet találni nyitható üvegtetőt és bőr sportüléseket is. A sportos sofőröknek nyilván élből szimpatikusabb a hátsókerékhajtású BMW, hiszen míg az Audi A3 "csak egy átmárkázott Golf", addig az 1-es nemesebb génkészlettel rendelkezik. Ő lenne ugyanis a lebutított és szűkre szabott belterű 3-as BMW. Nála 2007-ben jött a ráncok felvarrása és mellé az újabb karosszériaváltozatok. A későbbi és olcsón adott 1-esek emiatt jórészt a kevésbé praktikus háromajtós bódéval kelletik magukat, viszont cserébe szívszorítóan szép, keret nélküli oldalablak is jár hozzájuk. Hogy egy 116i évjárattól függő 115 vagy 122 lóereje elég-e a BMW-érzéshez? Szerintem igen, már ha itthon és nem német autópályán akarjuk használni.

Hogy kerülhet ide a Mercedes-Benz A és B-osztálya? Simán, csak azt kell számba venni, hogy előbbi lefelé, utóbbi meg felfelé feszegeti a kompakt méretet. A második generációs A Merci kicsit feledésbe is merült a jávorszarvasteszten felboruló első után, pedig a maga idejében a menő dizájnnal és a feljavított minőséggel jó értékeléseket kapott. Az ő esetében is igaz, hogy háromajtós példányai lesznek a legolcsóbbak, és nagyon sok a fapadosan felszerelt, plasztik dísztárcsás és szerényen motorizált darab. Az A 150 és a 2009 utáni A 160 alapbenzinesek is 95 lóerősek, ez a teljesítmény a nagyobb B-be már tényleg kevés. A legkisebb dízel az A 160 CDI is kétliteres, de teljesítménye 82 lóerőre vissza lett fojtva. A B-osztályból CNG-s változatot nem, de egy kellemes benzinest már kereken kétmillió forintért is el lehet hozni. Egy újabb, CVT-váltós, 109 lóerős 180 CDI dízelért viszont a teljes keretet ki kéne merítsük.

Ebben az időszakban a Mercedes még egy tulajdonképpen ideillő, de kissé kilógó modellt árult: a C-osztály Sportcoupé változatát. Tengelytávja túltesz az akkori kompaktokén: 2715 milliméteres, hiszen a középkategóriás a W203 kódú C-re épül. Lejtős tetejével és lecsapott farával egyértelműen a korábbi BMW 3-as Compact, azaz a későbbi 1-es ellenfelének szánták Stuttgartban. Nevében a sport jelzőt csak olyan mercedeses mércével kell érteni, de ez már az a korszak, amikor elkezdték majmolni a BMW-t, szóval azért alapból kicsit feszes a futómű. Elég sok az eladó dízel, de létezett benzines V6-ossal, sőt akár 354 lóerős AMG változatban is. Ami talán jobban illik a karakteréhez és használtan is elérhető, az a négyhengeres benzines, kompresszorral. Egy ilyenről olvashatnak pénteki használttesztünkben.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 15:58
    Permalink

    Lackó és az milyen motor, amiről írsz?
    Szerinted van olyan ember, aki lesz….ja a 23 ezret, ha cserébe jókat autózik? Segítek. Van. Ne a te béredből indulj ki csipusz.

  • 2017.10.28. at 15:58
    Permalink

    1es bmw 100 lovas motorral, fapadosan….az való a magyarnak….XD ha 1000 köbcentis motorral lenne, sok marha akkor is inkább venné, mint pl egy jó focust, vagy octaviát, superbet, stb 🙂 (aminek a márkaszervizében nem 23 000 a munkadíj óránként….)

  • 2017.10.28. at 15:58
    Permalink

    1es bmw 100 lovas motorral, fapadosan….az való a magyarnak….XD ha 1000 köbcentis motorral lenne, sok marha akkor is inkább venné, mint pl egy jó focust, vagy octaviát, superbet, stb 🙂 (aminek a márkaszervizében nem 23 000 a munkadíj óránként….)

  • 2017.10.28. at 15:58
    Permalink

    “Ismert pszichológiai tény, hogy a BMW enyhíti a mikropöcs okozta traumát. ”
    Ezt nem nekem írtad konkrétan ott van, hogy a BMW.
    Én egy szóval se írtam azt, hogy nekem kell hozzá kocsi…ez a te képzelgésed.
    Amúgy is nem tudtam, hogy te pl buliba is kocsival mész be csajozni vagy más épületekbe:)

  • 2017.10.28. at 15:58
    Permalink

    Pont azért nem érted, mert elfogult vagy. Éppen az Alfa, a Volvo az, ami szemlátomást ilyen. Szegény Alfán nincs is mit dicsérned, mert éber kómában vegetál. Szerintem a Mergát kár volt frocliznod, mert a vásárlói akkor sem tartották gyengébben teljesítő márkának, s most, hogy “cukibb” nekem pl. semmivel sem emészthetőbb (persze ez a gyárnak nem is számít).
    Amúgy szerintem az elfogultság is belefér, ha valaki azt nem akarja “világigazsűágként” eladni. Pont ezért nem szégyellem a saját preferenciáimat annak ellenére, hogy a “fórumidióták” kezdegetnek miatta eleget. Egyetlen dologra vigyázok: a tényeket sose fedje el a lelkesedés, mert azt itt többnyire csekély szellemi kvalitásaik miatt a többség nem tudja elválasztani egymástól.

    Abban egyetértünk, hogy tapasztalat, ismeret nélkül bármit fikázni ostobaság. Küzdjünk ellene, rám számíthatsz.

  • 2017.10.28. at 15:58
    Permalink

    Nem értem az elfogultságra vonatkozó megjegyzésed.
    Vannak márkák amelyek szmipatikusak a teljesítményük miatt: mert fejlődnek, mert jó modelleket hoznak ki. Az Alfa évekig a kedvencem volt, 155, 146, 156 147 és 159 ezek mind remek modellek amelyek komoly előrelépést jelentettek az elődjükhöz képest. Most nem dicsérem őket, mert nem adnak rá okot.

    Évekig frocliztam a szerintem lényegesen maga alatt teljesítő Mercedest, az új A, C és a GLC esetében elsők között tapsoltam nekik, mert megérdemlik.

    Szerintem ez sokkal kevésbé elfogult mint játszani a műmájert egy E klassére úgy hogy még nem is ültem volna benne…

  • 2017.10.28. at 15:58
    Permalink

    Pártatlanságot nálad sem tapasztalok Zöld. Pont annyira vagy elfogult, mint mások, csak max. téged nem pénzügyi vagy hazafias szempontok motiválnak, hanem szimpla elfogultság.
    Beszélek németül (is) köszi. 😀

  • 2017.10.28. at 15:58
    Permalink

    Amit tapasztalok, azt tényként mutatom be. Amit gondolok, azt úgy írom le. De nem csinálom azt mint pl a német újságírások, akik minden hazait tényként dicsérnek, de ha egy importmárka kerül sorra a távolságtartó “sollen” segédigét vetik be (kb mintha mi betoldnánk egy “állítólag” módosítószót).

  • 2017.10.28. at 15:58
    Permalink

    Persze, nyilván csak az vesz BMW-t, akinek ilyen gondja van a gyár is direkt ezért építi őket így gondolod?:)
    Na és az irigységet mi enyhíti?:)

  • 2017.10.28. at 15:58
    Permalink

    Akkor aki elmondhatja, az legyen komolyabb…szerintem. Legalább az legyen tárgyilagos, őszinte. Ez lenne szerintem a tisztességes. Ha pedig nem az, akkor azt ne akarja tényként beállítani.

  • 2017.10.28. at 15:58
    Permalink

    Igen egyéni preferencia… Ami mögött tapasztalat (tesztvezetések a konkrét motor/felszereltségre), némi kutatás és nem kevés tárgyalás állt (beleértve az asszony nem visszaélésszerű vétó jogát, aki mellesleg a döntős autók tesztjeinél ott volt). Sokan ennyit sem mondhatnak el….

  • 2017.10.28. at 15:58
    Permalink

    Számít szerinted? Inkább definiáld a szépet. El leszel vele egy darabig.
    😀

    Nem mondod, hogy itt is megkérdeztél mindenkit? Úgy mint az összes Swift tulajt ugye?

  • 2017.10.28. at 15:58
    Permalink

    Akkor nézegesd szerintem. Az is az autó, a beltér része. De látom, tudod, hogy hol kell keresni a bili műanyagokat. 😀
    Az az igazság, hogy nekem pl. az Aero középkonzolja is eléggé csehszlovák hatású, már egy mai Leonhoz képest is. Pedig nem volt ez egy olcsó autó soha, szerintem ha valaki tudja, akkor te igem. A svédek nem ettől izgalmasak, én sem a beltérbe szerettem bele. 😀

  • 2017.10.28. at 15:58
    Permalink

    A taliga az emberiség legrégibb kerekes járműve, már a neolitikumban is létezett.

    A kétkerekű, állat vontatta járműveknek két alapformája van:

    a kétrúdú taligatípus vagy ajoncavillás, egy állattal fogatolható:

    Te melyikhez hasonlítottad az XC60-ast?

    Teljesen mindegy, az állításod valótlan.

  • 2017.10.28. at 15:58
    Permalink

    Sajna a 18d is egy taliga. 20 xdrive vs D4 AWDnél valszeg könnyebben váltanék márkát, de a 10mp körüli dízeleknél nem érzem az RWD bármi előnyét. De inkább költöm felszereltségre, amiben amúgy is a Volvónál az előny.

  • 2017.10.28. at 15:58
    Permalink

    Mondjuk a műszerfal alját nem szoktam nézegetni, az új középső tükör szerintem elég jól néz ki, arra az ablakot kitakaró részre gondolsz amiben a szenzorok vannak? Vagy a külső tükröket takaró rész a BLIS lámpával?

  • 2017.10.28. at 15:58
    Permalink

    kemény érv. Pont, mint amit a változó szelepvezérlésre, vagy a szép definíciójára felhoztál.

    Na, mitől falu bolondja valaki?

    (Az úgysem pedig 1 szó)

  • 2017.10.28. at 15:58
    Permalink

    Én se ilyen autóval kezdtem, ezek előtt is voltak barátnőim, akiket buliba vagy bevásárlóközpontba szedtem össze és oda nem lehet bevinni az autót ugyebár 😀 Szóval ezt mindenki tudja, hogy egy jó kocsi csak rádob egy lapáttal a dolgokra:)

  • 2017.10.28. at 15:58
    Permalink

    Én most a döntőben az X3 18d és az új XC60 D3 között vacillálok. És nem igazán érzek olyan hiányosságot a beltérben ami miatt a Volvo szégyenkezhetne, akkor is ha nem kerül bele bőr műszerfal vagy faberakás (az említett halogén olvasólámpán felül).

  • 2017.10.28. at 15:58
    Permalink

    Megint félrebeszélsz. Azt kérdeztem, a májerkodáson kívül, a “menőautzáson” kívül próbáltál-e már csajozni a szellemi értékeiddel? Azokkal, amitől az vagy, ami? A kocsidtól nem vagy semmi. NA, csináltad már? Hogy a csajod nem attól megy grill csirkébe, hogy jó a kocsid? Hm?

  • 2017.10.28. at 15:58
    Permalink

    Próbáltad már a csajt a személyes varázsoddal (műveltség, humor, előzékenység….) levenni a lábáról vagy csak olyanokkal akadtál össze, akik a kocsidtól vágták magukat gerincre?

  • 2017.10.28. at 15:58
    Permalink

    Jófajta a SAAB (Aero/Hirsch) és sajnos olyan műanyagokról beszélek, amik felszereltségtől függetlenek. Volvoban detto. Az 1-es BMW anyagfelhasználását divat szidni, de sosem fogom megérteni, hogy miért? Strapabíró műaynagok egy márka belépő modelljében, mi ezzel a baj?

    Svédországból a csúcsmodellek is ugyanazzal a bili műanyaggal jönnek, engem mondjuk ez pont nem érdekel.

  • 2017.10.28. at 15:58
    Permalink

    Jaj csak ne írtad volna le ezt…. ezzel csak megerősítetted néhányunkban az igazi egyszerű BMW-s suhancnak a képét 🙂 akiből még mindig oly sok van az utakon 🙂
    Én egyébként boldog vagyok a német autómmal, köszönöm.

  • 2017.10.28. at 15:58
    Permalink

    Nem tudom melyik Saabod van de pl a 93asnál nagyon éles kontraszt volt az alap Linear műanyagjai és a faberakásos Arc-ban (ez valszeg a Vectorra is igaz) használt műanyagok között. És az Arc alap fautánzata és a feláras valódi fa között is.

  • 2017.10.28. at 15:58
    Permalink

    Szerintem az S40esben nem találsz olyan kemény és kopogós műanyagokat, mint az egyesben (és a 2007es facelifttel javítottak is rajtuk, bár az 1eren is javítottak a faceliftnél). Mindazonáltal kis volvókban az összhatás tényleg szokást igényel. És még diplomatikus voltam.

    Hibája persze minden autónak van, én pl nagyon hiányoltam hogy nincs kijelző a tolatóradarhoz és talán megvettem volna a hátsó ülésfűtést ha van (ezek pl az Oktávia IIhöz voltak, szóval nem valami elérhetetlen dologról lett volna szó). És zavart hogy nem volt rendes bézs/fekete belső, mint az alfához. Na megaz MP3 hiánya (2007ig), amit pofátlanul megelőlegezett a borssúra.

    Amúgy a volvóknál mindig lehet számítani valami “volvóságra”, ami az igényes részletek mellett rendszerint nehezen érthető. Még az alap hifi is jobban szól mint a bajorok felárasa, de nincs mp3. Az anyagok rendben de a forma igen lehangoló (kicsit mintha poénra vették volna), erőremutató biztonság, de pl tolatóradar nem valami cizellált.

    Ez ma sem halt ki, ha megrendeled a dekor ledes hangulatvilágítást, akkor is haolgén lesz a plafonon az olvasólámpa. Pedig ezt már 2009ben is megcsinálhatták volna, pláne ha feláras csomagról van szó, amit talán 2012ben vezettek be a facelifttel.

  • 2017.10.28. at 15:58
    Permalink

    Kritikán aluli anyagok a Volvokban is vannak. Még a maiakban is.
    Ezt valahogy mindig elegánsan kihagyod. 😀
    A SAAB-omban is van egy csomó tré műanyag, a svédek nem ebben erősek.

  • 2017.10.28. at 15:58
    Permalink

    Engem már nem érdekel ki mit ír az én autómban több, mint 200 ezer km van és még semmi komolyabb baja nem volt. Ráadásul amiket eddig vezettem a BMW kínálta a legjobb vezetési élményt pláne, hogy általában a BMW sek mellett mindig egy jó csaj is ül ez köztudott és ezt én is aláírom 😀 Szóval ennyit erről, de ti legyetek boldogok az olasz és egyéb autóitokkal:)

  • 2017.10.28. at 15:58
    Permalink

    Amitől prémium a prémium: többségük nagy-szériás konstrukció, ami általában egy fapados alapmodellel indul, amit x pénzért olyan luxusmegoldásokkal lehet felszerelni ami 1-2 kategóriával feljebb volt szokás. Az alacsony belépőár és a konfigurálhatóság miatt viszonylag széles vevőkört ki is tudtak elégíteni.

    Én annak idején ezekből szemeztem újonnan, (egyszer 147, egyszer S40 nyert), és az alábbi benyomásaim voltak a versenyzőkről:

    Alfa 147: nagyon igényes anyagokból de olaszosan összerakott hangulatos beltér, precíz és igényes, de kényes futómű, remek JTD-k, de a részecskeszűrő későn jelent meg (euro3as motorok sokáig), hírhedten problémás TS-ek. Újonnan baráti árak,használtan pláne. NCAP tesztnél volt egy kis botrány, ha előbb törik össze szerintem nem lesz év autója. Amúyg egy meglehetősen masszív darab.

    Audi A3 II: alapáron is korrekt felárért a legjobb belső, viszonylag tágas, VW gruppés alkatrészek és tág motorpaletta, de sok köztük a negatívum (kulturálatlan de erős 2.0 PD TDI, gagyi 1.9es, lomha szívóbenyák, TSI-k szervizigényesek. 4* NCAP.

    BMW 1er: kritikán aluli minőségű anyagok belül és nagyon szűkös belső, bármilyen autóból nézve hihetetlenül sóher alapfelszereltség, de rengeteg pénzből egy kitűnő autó hozható össze, és a lényeg: HÁTUL KAPAR!!!!. Ár-érték miatt szerintem a jó 1esek nem fognak hozzánk eljutni mert annyiért (valamilyen) E90es is lesz. 5* NCAP.

    Lexus CT: friss darab, szerintem nem fér bele a büdzsébe.

    Mercedes Sportcoupé: a név teljesen félrevezető, mert a sportosság nem lételeme, de egy korrekt hangulatos autó, és még úgy ahogy praktikus is, és HÁTUL KAPAR. CLCként 2011ig készült, az ősrégi de a maga idejében korszerű W203 platformon.

    Mercedes A classe: ez egy egyterű szerintem teljesen más liga, nem véletlen hogy azóta koncepciót váltott a márka. Anyukáknak, nyugdíjasoknak tervezték, ők vették is. NCAP nem gond, de a korai modelleknél ott volt a rénszarvastesztes botrány. Ja és még a nyuggereknek is ijesztő lomhaság alapmotorokkal.

    Volvo S40/V50/C30: bár méretben kicsit kilóg, a lépcsős s kombikaszni miatt nem csak fiataloknak elég. A C30 2008tól viszont minden praktikumot mellőz. Alapjában véve ugyanaz a koncepció mint az A3 II-nél (tömegplatformra épült prémiumautó annak minden előnyével és hátrányával), azzal a kitétellel, hogy a belső sokkal lehangolóbb (bár eredeti, de nem mindenkinek jön be), a biztonság sokkal jobb (Whips, az 5*NCAP-n felül). Sok a jól felszerelt darab, nehéz tempomat nélkülit találni, és az árak is rendeben vannak. 2010ig az 1.6d egy páratlanul jó motor, utána meg az állat 5hengeres kétliytisek is bejöttek. Volt T5 AWD is…

  • 2017.10.28. at 15:59
    Permalink

    arról nem is beszélve,hogy a hazai “lapok”ból ömlik a bmw(én amolyan ránk erőltetésnek érzem) minden ötödik cikk a propelleresekről szól…hogy milyen fasza,vezetési élmény,emmes,kitöltő kategóriás kettes,nagyarcús X6-os,stb.El sem olvasom….unalmas

  • 2017.10.28. at 15:59
    Permalink

    ettől a három gyártótól biztosan nem vennék autót.Német zsiványság szép köntösbe csomagolva.Az utóbbi 2 hétben konkrétan 3db Audi (A5, A8, A4) az ismeretségi körben vált tökéletesen mozgásképtelenné,lehetett tologatni,trélerezni 🙂
    Az új hármasnak kiesik egy darabban a hátsó lámpája,stb…hagyjuk már a prémiumozást.Ezzel a szóval adja el drágábban ugyanazt a szart,mint a VW.Ha már ez a kategória,akkor Volvo,Lexus.Azzal még be sem állsz a “sorba” de mindenkinek tiszteletben tartva a véleményét vegyetek,amit akartok 🙂 peace

  • 2017.10.28. at 15:59
    Permalink

    Szerintem meg ez a “ki találta ki….” dolog egy nagy baromság. Leginkább ugyanis nem autógyárak “találják ki” a dolgokat, hanem sokszor szinte teljesen ismeretlen beszállítók, mérnöki irodák, akik ezeket eladják a gyártónak.
    Teljesen dilettáns dolog innen közelíteni, legyen az újságíró, blogger, vagy fórumhülyéje schrank, dimitri, hova meg a többi? Bocs, ha valakit kihagytam.

  • 2017.10.28. at 15:59
    Permalink

    Alapvetően csalódtam a cikkben. A kisstílű proli hangvételével és ehhez méltóan a háromnál tovább számolni képtelen korlátoltságával íródott a cikk. “nagy márkanév húzóerejével élve eladni valami felvizezett terméket” Na igen, prolik vagyunk de játszani akarjuk a májert. Nem értünk az auitókhoz, de az autó ugye az “ember színe fehér, az autó meg német.”

    Amit a szerző írt, az a 3er compact és a Mercdes sportcoupe. Felvízezett lebutított prémiumközepesek, félmegoldásokkal (pl dobfék az E36 compacton).

    A szerző által írt generáció viszont teljesen más tészta. Valamikor 2001ben az Alfa megmutatta hogyan kell csinálni, igényes és luxusmegoldások a felsőbb kategóriából, kétzónás klíma, független felfüggesztés élvezetes vezetési élmény és akkoriban brutálisnak ható dízelek.

    2004 körül pedig megjött a válasz a németektől, és fokozatosan a svédektől (C30 már 2008as).

    Szóval ez a kategória nem a németektől jött (bár az A3 I és a Compact / Sportkupé az első fecskék), és a kínálat sem csak belőlük áll (bár nyilván ők adták el a legtöbbet). És évjárattól és igényektől függően nem is feltétlenül velük járunk a legjobban (amelyik nem fapados annak meg is kérik az árát).

Vélemény, hozzászólás?