Prémiumautók a tucatmodellek áráért, még ha használtan is

Piaci körkép: prémiumautók 5 éves korig, 4 millió forintig

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vágyott és sokak által vásárolt használt autók, pontosabban azok hirdetései között barangoltunk egy kicsit.

Demagógnak tűnik, de a magyarok szeretik a prémiumautókat, igaz, leginkább csak használtan tudják megvenni őket. A külföldről behozott autók közel negyedét (!) adja idén a BMW, Audi, Mercedes-Benz trió, s az import toplistán második a BMW, ötödik az Audi, hatodik a Mercedes-Benz (forrás: Datahouse Kft.). Temérdek vevő itthon is e márkák modelljeire vágyik, s például múlt héten Facebook-oldalunkon az amúgy nem is rosszul árasított új 308-as Peugeot 4,3 millió forintos ára kapcsán egy olvasónk, hogy annyiért már prémiumautót is lehet kapni. Nos, nézzük, némi kerekítéssel, 4 millió forintig és 5-6 éves életkorig, évi legfeljebb 30 ezer kilométeres, azaz összességében 180 ezer kilométeres futást engedélyezve milyen prémiumautókat kaphatunk ennyiért a Használtautó.hu kínálatából.
Nézelődni leginkább a prémiumvilág tucatkategóriájában, azaz a középkategóriában van értelme. Ez az Audi A4, BMW 3-as sorozat, Mercedes C-osztály által fémjelzett mezőny. Még mielőtt megnéznénk, hogy melyikből mennyiért kapunk 5, illetve lassacskán 6 éves, 2008-as gyártású, az átlagosnál nem nagyobb futású, normál állapotú és érvényes magyar okmányokkal rendelkező modellt, gyorsan eláruljuk, hogy a tisztességesen hátul hajtó 3-as BMW és C-osztályos Mercedes, valamint a sorból alapból front-, opcióként persze quattro hajtásával kilógó A4-es Audi mellé néhány „szódával” vagy éppen módjával prémiumos modellt is beválogattunk. A Lexus IS mondjuk még pont a valódi prémiumautók közé sorolható, önálló, valóban minőségi modell, s hajtása is hátsó. Ellenben az Opel Vectra alapú Saab 9-3 és a még kommerszebb, Ford Focus padlólemezre épített Volvo S40/V50 már valóban inkább a púderről szól. Áruk is ennek megfelelően a legalacsonyabb.
2008-as prémiummárkás középkategóriás modellek 4 millió forintig
Modell Teljesítmény Óraállás [km] Vételár [Ft]
Audi A4 1.6 102 LE 85 000 3 800 000
Audi A4 1.9 PD TDi 115 LE 91 000 3 000 000
Audi A4 2.0 TDI DPF 140 LE 73 000-174 000 3 590 000-4 000 000
Audi A4 2.0 TDI DPF Multitronic 140 LE 172 824 2 890 000
Audi A4 2.0 TDI DPF 143 LE 165 000-174 000 3 640 000-3 950 000
Audi A4 2.0 TDI DPF 170 LE 73 000 3 950 000
Audi A4 2.0 T Tiptronic 200 LE 69 600 3 590 000
Audi A4 Avant 1.9 PD TDi 115 LE 163 540 2 850 000
Audi A4 Avant 2.0 TDI DPF 140 LE 129 000-177 600 3 499 000-3 550 000
Audi A4 Avant 2.0 TDI DPF 143 LE 120 900-149 200 3 450 000-3 980 000
Audi A4 Avant 2.0 TDI DPF Multitronic 143 LE nincs adat 3 980 000
BMW 318d 143 LE 36 000-169 200 3 199 000-4 000 000
BMW 320d 177 LE 72 300-177 000 3 480 000-3 860 000
BMW 320d Automata 163 LE 91 000 3 400 000
BMW 320d Automata 177 LE 131 000-167 000 3 400 000-3 790 000
BMW 318d Touring 143 LE 96 000-165 000 3 099 000-3 990 000
BMW 320d Touring 177 LE 144 111-178 171 2 899 000-3 900 000
BMW 320d Touring Automata 163 LE 152 000 3 350 000
BMW 320d Touring Automata 177 LE 115 000-150 312 3 749 999-3 990 000
Lexus IS 220d 177 LE 132 000-145 085 3 649 000-3 850 000
Mercedes-Benz C 200 CDI 136 LE 144 000-176 000 3 790 000-3 880 000
Mercedes-Benz C 220 CDI T-Modell 170 LE 176 543 3 689 899
Saab 9-3 1.8i 122 LE 64 000 2 800 000
Saab 9-3 1.9 TiDS 150 LE 118 373-129 000 2 550 000-2 999 000
Saab 9-3 1.9 TTIDS 180 LE 91 500-112 193 3 349 000-3 500 000
Saab 9-3 SportCombi 1.9 TiDS 150 LE 98 200-170 000 2 650 000-2 700 000
Saab 9-3 SportCombi 1.9 TTIDS 180 LE 126 000-149 500 2 570 000-2 590 000
Volvo S40 1.6 101 LE 52 417-99 000 2 400 000-3 399 999
Volvo S40 1.8 125 LE 102 000-123 000 2 499 000-2 850 000
Volvo S40 2.4 140 LE 60 000 3 000 000
Volvo S40 1.6 D 109 LE 107 500-142 000 2 400 000-2 850 000
Volvo S40 2.0 D 136 LE 69 000-133 000 2 850 000-3 299 000
Volvo S40 2.4 D5 180 LE 169 900 2 799 000
Volvo V50 1.6 D 109 LE nincs adat - 123 800 2 299 000-2 590 000
Volvo V50 2.0 D 136 LE nincs adat 2 849 000


Az árversenyt a Volvo S40 nyeri 101 lóerős 1.6-os motorjával. Igen, ez a motor kvázi az, amelyik a rendőrautó Focusokat is hajtotta, illetve hajtja, csak az autó egy kicsivel elegánsabb, ám kevésbé praktikus négyajtós körülötte. Jó hír azonban, hogy a PSA-féle 1,6 és 2,0 literes dízelekkel és akár a kombi V50-es karosszériával is olcsó használtan a Volvo. Alig drágább a sportosabb és tágasabb Saab 9-3, amely szintén kapható kombiként, SportCombiként is és a Fiat-féle 1,9 literes dízellel egész nagyot, egészen takarékosan tud lépni. Az alulról indított ársorrendben érdekes módon harmadik az Audi A4, de csak azért, mert 2008-ban futott ki a korábbi, B7 kódnéven ismert generációja. Azt még az ősi 1,6 literes, 8 szelepes, 102 lóerős, vagy az 1.9 (sima) TDI, 115 lóerős blokkokkal is szerelték. Primitív és elnyűhetetlen gépek akár 2,85 millió forinttól. Akad köztük - amerikai kivitelben - 200 lóerős, tiptronic váltós is, és persze vannak az új, már B8-as A4-esek is a használtpiacon csakis dízelmotorral, szedánként 3,64, Avant kombiként 3,45 millió forintos belépőárral. Automata váltó – egy-egy példánnyal – van, quattro hajtás még 5 évesen sincs 4 millió forintért.
Hirdetés

Az elöl hajtó A4-nél logikusan drágább a hátul kaparó Lexus IS és természetesen a T-Modell néven kombiként is kapható Mercedes-Benz C-osztály is. Ami viszont olcsóbb, az a 2005-ben megjelent E90-es 3-as BMW. Hiszen ezen széria már kifutott, tavaly óta itt a frissebb, F30-as hármas. Az E90 pedig már a múlt, ám használtan szedán és Touring kombi egyaránt szép számmal kínálkozik, igaz, ezért az árért csakis a 2,0 literes, négyhengeres dízel kétféle teljesítményével (318d: 143 LE, 320d: 177 LE), 6 fokozatú kézi és automata váltóval vehetjük. A sorozatban vannak erősebb motorok is, lenne összkerékhajtás is, ám 4 millióig ezeket, az amúgy kifejezetten takarékos, hátul hajtó dízeleket kaphatjuk meg, nem is rossz menetdinamikával és akár igazolt előélettel. Nem vitás, hogy nem csak árban, vezetési élményben is jobb a már kifutott bajor, mint a frissítéssel még most is kínált Audi A4 B8, illetve a Mercedes C-osztály (W204).
És az sem vitás, hogy venni csakis igazolt múlttal, korrekt karbantartással rendelkező és jó állapotú példányt szabad. A prémiumautóknál ugyanis fokozottan igaz az autóvásárlás alapszabálya, mely szerint nézelődéskor nem elsősorban az árat, hanem az állapotot érdemes nézni. A jó karban lévő, ám egy picivel drágább példány sokkal jobb ár/érték arányt fog képviselni, mint az olcsón vett, nem annyira jó darab.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 21:37
    Permalink

    Státusz talán az A8 vagy a 7-es BMW, de ahol a gyártósori melós keres annyit (meg persze a cég is támogatja a cserét újra) hogy nyugodtan ülhessen egy új felső-közép kategóriás (3-as, A4, C klasse) autóban, amit a politika is hazafias irányként nyom évtizedek óta, az nem státusz. Az teljesen normális dolog, mivel 4-5 év múlva ha kijön az új változat, lesz rá elég pénze. Ezért jönnek ide keletre féláron az 5 éves “prémiumok” pár százezer kilométerrel. Még itthon sem státusz ez a kategória, csak sokan egyszerűen erre is irigyek és feljebb pozicionálják. Én inkább egy prémium gyártó népkategóriás autóira gondolok ilyenkor, amik pár évesen elvesztik az aránytalanul magas árukat, viszont minőségre még így is feljebb állnak a középkategóriától.

  • 2017.10.29. at 21:37
    Permalink

    Aki megvesz újonnan tizensok milláért egy autót, az nem akar 10 évig autózni vele, mert neki az autó státuszszimbólum. Emiatt ahogy a kedvenc márkájából megjelenik az új típus (5-6 év múlva), máris elpasszolja a régit, és veszi az újat, nehogy beégjen a többi agyatlan manager előtt a régi ronccsal. Vagy nem is kell megvennie, mert a cége megveszi neki az újat.

  • 2017.10.29. at 21:37
    Permalink

    Én már azt sem értem, hogy miért ad el valaki egy új korában 12-14 milliós autót 5-6 évesen 4 misiért. 10 éves koráig már nem akar rá annyit költeni, mint amennyit 6 évesen ér? Vagy megunta a színét?

  • 2017.10.29. at 21:37
    Permalink

    A táblázatban bölcsen az “Óraállás” szerepel és nem a “Futott kilométer”.

    Én személy szerint nem vennék öregebb prémium autót csak azért, hogy villogjak vele, vagy az életérzés miatt.
    A fenntartásuk horror, és 200e KM után már csak szerencse kérdése, hogy belefutunk-e olyan 1 mFt-hoz közeli költségbe vagy nem. Ilyen autót öngyilkosság úgy venni, hogy pont annyi pénzem van, és nem tudok tartalékolni évente 5-600 ezret.

  • 2017.10.29. at 21:37
    Permalink

    Egyetértek. A magam részéről, a szívem csücske, az Audi. Volt belőle 2 is, igaz, messze nem a mai modellek. Az első, 79-es, a második, 87-es gyártású volt. Szerettem, mindkettőt. A legutóbbi váltáskor is felmerült, hogy Audit kéne venni, de be kellett látni, hogy az újabb Audik fenntartása, sajnos, nem az én pénztárcámnak való, így Opel Vectrát vettem, 2001-ből.

  • 2017.10.29. at 21:37
    Permalink

    Bonyolítja ha nem márkában gondolkozol hanem magát az autót nézed. Egyrészt kijön az hogy az alacsonyabb presztízsű autóknál jobb felszereltségű és akár összességében jobb autót kapsz (és ebből adódódan a legrosszabbul a Mercedessel jársz, aztán BMW, Audi, Lexus volvo alfa). Másrészt a modellek sem mindig hozzák ugyanazt a színvonalat. Az Alfa 147 az egyik legjobb prémuközép, a Guilietta nekem nagyon igénytelen darabnak tűnik. Az előző C klasse egy remek modell, a most búcsúzó (főleg facelift előtt) egy nagy csalódás (E ből ugyanez). Mondjuk a BMW folyamatosan erősít, de ennek ára is van, és az Audinál most látom először hogy kisit visszavesz (de ez a használt kínáklatot nem érinti).

    És vannak egyedi dolgok, pl IS nek nincs kombija (ill sovány a motorkníálata) és valami félelmetesen mellőzi a praktikumot. Aki családi autónak veszi ott ez sokat számít.

    Ja és persze ha felszerelt autót veszel több a hibaehetőség, amellett hogy lehetnek tipushibák is (japánoknál is, mielőtt rinyálnának).

  • 2017.10.29. at 21:37
    Permalink

    Pont ezért írtam, hogy emberfüggő. Az önigazolásod pedig a te dolgod. Egyikünk se fogja tudni megmondani a “frankót”, a világ működésének szisztémáját. Nem gond, hogy nem vagyunk egyformák. Te szereted az Alfát és a Lexust, én meg az előbbiért egy lyukas garast se adnék de a BMW-t nagyra tartom. Aztán jön valaki aki mindkettőnket hülyének néz mert a Vel Satist tartja a legjobbnak. A következő meg a Cadillacet. Így jó ez ahogy van.

  • 2017.10.29. at 21:37
    Permalink

    Nem ugyanazt tartod “jó autónak”.

    Van aki képes mániákusan rajongani a japánokért azon egyszerű oknál fogva hogy megbízható.

    A prémiumautók általában nagy tudást és sokak számára presztízst jelentenek. De a konkrét tudás modellenként eltérő mert más a modell és vevőkoncepció.

    A németek megtehették hogy svindlizzenek a hazai tesztelőkkel így szabadon játszhattak árakkal és az összehasonlításokkal bepalizott vásárlók a meghökkentő árak láttán se kaptak észhez nem inkább lejjebb adták a konkrét igényüket.

    Ebből adóan sok olyan használt BMW lesz ami brutálisan fapados. Ilyenkor el kell gondolkozni hogy mit ér meg a márka, mert Lexus ISből eleve nincs is fapados változat.

    Én annak idején elég sokat vadásztam, teszteltem számoltam. igyekeztem olyan változatokat kérni amiket végül megvettem volna (pl nem vagy nehezen találtam nem bőrös IS-t, 3as BMW-t). Egy 159 messze azon a szinten van amit a legtöbb 3as tud. Sőt adott büdzsé mellett jobb is lesz.

    Ez a vevő választása.

    Nyilván ha azon filózik hogy újabb Logan vagy használt A4es akkor ott valamit rosszul állított be a keresési prioritásain.

  • 2017.10.29. at 21:37
    Permalink

    Nem hétköznapi ember, az NDKban szerinted a hétköznapi ember nikább szeretett volna egy normális autót, nem a xar wartburgot.

    El tudod képzelni mennyire a hétköznapi emberre bolt szabva egy talán dino vagy Miura replika kasztni egy kocka-wartburg alvázával és motorjával?

    Ez arról szült hogy az NDK vezetők villoghassanak, lám az NDK is tud (legalábbis látszatra) olyan versenyautókat készíteni, mint a romlott nyugat.

    Aztán jött ez a hülyeség a Revival. Mégis kinek szánták? A meggadagodott stasi ügynök nem olyan gyakori mint a kelet európai volt kollégáik. Miért is vennék? Aki arra az időszakra nosztalgiázik az szerencsére nem futott be nagy karriert a németeknél.

    Ott van egy csomó komolya versenytárs, akiknek legalább a múltja tiszta.

  • 2017.10.29. at 21:37
    Permalink

    Nem értem a vérre menő vita okát abban, hogy ki szerint mi éri meg és mi prémium, mi nem. Ha van négymillióm autóra és egy marutival járok akkor szarrágó vagyok, ha hitelre vett Hetes BMW-vel akkor meg hülye. A kettő között van valahol az arany középút. Hogy kinek mi éri meg, kinek mi a prémium és kinek mik a preferenciái az autókat illetően az egyénfüggő. Nálam az Alfa Romeo soha nem tartozott a prémium márkák közé míg sokaknak igen, ugyanakkor a Daciákat is jó autónak tartom míg más a közelébe sem menne. Ahány ember, annyi nézőpont. Csak ne akarjuk egymást a saját igazunkról meggyőzni mert az nem építő jellegű vita értelmes emberek között hanem sárdobálás

  • 2017.10.29. at 21:37
    Permalink

    A Melkus nem sportkocsi replika volt hanem a hétköznapi ember sportkocsijának készült eredetileg. Az más kérdés, hogy nem jutott el oda és saját szériában versenyzett főleg. Pont annyira volt röhejes mint egy mai Octavia RS harminc év múlva.

  • 2017.10.29. at 21:37
    Permalink

    A Melkus az NDKban készített látványos kasztnikat, élethű szupersporkocsi-replikákat a Wartburg 353 alapjaira. ELeve röhejes kísérlet volt.

    Szerintem az Artega egy szép darab volt, de sok szép prototípost láttam már.

    Sok éve párizsban a Lotus állított kis egy teljesen reális sorozatot egy egész csarnokot kibéreltek aztán semmi sem lett belőle, a vezért ki is rúgták.

    Az infiniti három okból is kimaradhatott:
    1. a közelmúltig a márkát sem importálták Európába.
    2. nem volt igazán európai léptékű középkategóriásuk, bár a G kb felülről megfelelne ide.
    3. nem volt motorkínálat sem, V6os 3.7esek nem azok az európia léptékű darabok…

    Amőgy nekem nagyon bejönnek, olaszos autók japán precizitással amerikai izommal.

  • 2017.10.29. at 21:37
    Permalink

    Ezeket az autókat nem megvenni drága, hanem fenntartani. Ne feledjük, csak az átvizsgálásaik (értsd: meghibásodások nélkül) rezsi óradíjai is lényegesen magasabbak a tucat járgányokénál, még nem márkaszervizekben is. Érteni mondjuk kevés helyen értenek hozzájuk a függetlenek közül.

  • 2017.10.29. at 21:37
    Permalink

    Amikor te lenézel másokat, akiknek a gyengébb autója van, az meg nem szánalmas mi? Hogy te micsoda buta alak vagy baszod. Muterod ordít kínjában, ha ezt látja.

  • 2017.10.29. at 21:37
    Permalink

    Mindig szánalommal tekintek azokra, akik úgy gondolkodnak, hogy “azért már “prémium” autót lehet kapni.
    Nálunk ez különösen jellemző.
    Az autóval akarják mutatni, hogy ők valakik és elértek valamit az életben, tisztelet a nagyon kevés kivételnek. 🙂

  • 2017.10.29. at 21:37
    Permalink

    persze, tudom csak hasonlóak abban h termeltek régebben, leálltak a termeléssel, aztán újra beindult a gyártás.

    az artega GT-ből készült iszonyatosan limitált számban néhány példány, meg felröppent egy hír, h valamelyik spyker annak az alapjain készül majd a jövőben, de azóta sincs belőle semmi-vagy hozzám nem jutott még el új info. (szóval ez is olyasmi h leállt, aztán lehet megint lesz).
    [url]http://www.carscoops.com/2013/03/reports-suggest-spyker-b6-may-be-based.html[/url]

    Most hogy így mondod a Nissan-t elvileg az Infiniti is premium kat. lenne, gondolom ez az alacsony darabszám miatt nem került be a mezőnybe.

  • 2017.10.29. at 21:37
    Permalink

    A Melkusnak semmi köze ehhez, egy NDK Nosztalgia cég.

    Az Artega pedig tudtommal csak egy termékbemutatóként indult, de meg kell hagyni nagyon jól sikerült. A többi is csak tuningműhely, őket részben a Porsche iszonyatos úthengere is kikészítette. Egy 993 meleltt még sok hely volt tuningolóknak. A mai porsche paletta mellett ritkább a levegő…

    Az Audi pedig a nulláról indult F Piech zsenijével. És Piech úgy mászott fel a VW gruppe élére az audis sikerei révén. Lásd Ghost és a Nissan szanálása.

  • 2017.10.29. at 21:37
    Permalink

    A ma ismert Audihoz már viszonylag okés, bár eddig még a 80-as évek voltak szóban (2013-30=1983), de ezen nem nyitok vitát 🙂 sajna ez a II. VH sok márkának betett, de manapság is vannak kisebb germán manufaktúrák, amik bezárásra kényszerülnek (Artega, Melkus, asszem legutóbb még a Ruf és 9ff is, de ezekben már nem vagyok biztos). Ez van.

  • 2017.10.29. at 21:37
    Permalink

    De 50 éve pl pont nem léteztek.

    A márka amit ma ismerünk a 70es években jött létre, a korábbi Audi az Auto unionnal elveszett a II. VH után..
    http://en.wikipedia.org/wiki/Audi

    A VW összakaparta és átrendezte a szedett-vedett portfólióját, kitisztította a sérült neveket (NSU), és Piech vezetésvéel egy sikeres branddé téve.

  • 2017.10.29. at 21:37
    Permalink

    És az audit is. Hiszen nem RWD. Sőt 30 éve még nem is léteztek.

    Sőt valamire való sznesfém-kereskedő nem adja alább egy csillagonsál.

    És akkor nem is kell tájékozódni. hiszen ott van az egyetlen igazi prémiumautó.

    Igaz hogy az általad nem prémiumnak gondolt márkák kínálatából csak az ötödik hatodik legjobb, de a szomszédnak akkor is megmutattad…

  • 2017.10.29. at 21:37
    Permalink

    Igen, az Alfa szerintem annyira prémium márka mint a Volvo, úgyhogy a prémim márkákról alkotott filozófia szerinte vagy hagyják ki mindkettőt vagy vegyék prémiumnak mindkettőt 🙂

  • 2017.10.29. at 21:37
    Permalink

    Fura hogy meg sem említik pedig a kategória egyik legjobbja: Alfa 159. Legmodernebb extrák és motorok, élvezetes viselkedés és elég jó árak.

    Ebben a kategóriában nem sok keresnivalója van az S40esnek, egy számmal kisebb. A célra ott volt az S60/V70 II, bár igaz a végére kicsit kiöregedve.

    És bár a piaci pozicionálást maximálisan elszúrták, az európai Honda Accord egy korrekt darab volt, nem véletlen hogy az USÁban Acuraként árulták és a németek ill a Lexus ellen többnyire jól szerepelt, dacára az ott nem kedvelt FWDnek.

Vélemény, hozzászólás?