0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Minek a turbó? Szívódízel autók fillérekért

Piaci körkép: szívódízel autók 20 év/500 ezer forint alatt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Csak ez érdekli: a legolcsóbban elautózni A-ból B-be? Akkor a dízel a nyerő. Mármint a jó kis szívódízel. Ilyeneket néztünk 20 év alatt, 500 ezer forintig.

Mondjuk egy Skoda, egy Felicia már VW-technikával, 64 szívódízel lóerővel és különösebb odafigyeléssel 6 l/100 km alatti fogyasztással? Nem is rossz, és olcsó!

Mondjuk egy Skoda, egy Felicia már VW-technikával, 64 szívódízel lóerővel és különösebb odafigyeléssel 6 l/100 km alatti fogyasztással? Nem is rossz, és olcsó!

Számos érv szól a dízelautók mellett és ellen is − cikkek tömkelegében érintettük vagy veséztük már ki és fogjuk is még a témát, ugorjunk. A környezetkímélőnek mondott elektromos autók kora még arrébb van, és a hibridek sem olyan hű de takarékosak, ráadásul sokba kerülnek − cikkek tömkelegében érintettük vagy veséztük már ki és fogjuk is még a témát, ugorjunk. Az autózásban csakis egyvalami érdekli: relatíve szerény összegért szerzett kocsival minél olcsóbban eljutni A-ból B-be? A dízel a nyerő, pláne, ha szívó. Mert tartósabb, nem gyilkolja a technika egyéb fontos részeit, nincsen rá turbó akasztva, ami elromlana, s aminek horror a javítása vagy a cseréje. Szívó benzines? Nem rossz megoldás, azonban a dízel kevesebbet fogyaszt. De vajon van még ma is használható használt autó szívódízelként? Milyen és mennyiért? Ennek néztünk utána.

A Használtautó.hu keresőjében nehezítésként és elvárásként 20 év alatti kort, érvényes magyar okmányokat, normál állapotot, legfeljebb 75 lóerőt és szervokormányt állítottunk be, illetve vártunk el. És csak a képes hirdetések játszottak − íme a 300-as találati lista. (Ebben persze turbósok is vannak.) A szívódízeleknél főleg ugye a maximum 2 évtizedes múlt a komoly szűrő, hiszen az elő/lég/örvénykamrás atmoszférikus gázolajosok többsége a 80-as években kimúlt, átadva a helyet a korszerűbb, feltöltött, az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normákat teljesíteni képes motoroknak. A 20 esztendős korhatárral mondjuk nem kevés, a 80-as években, illetve a 90-ek évek elejéig gyártott modellt ki is zártunk, de a 20 egyrészt kerek szám, másrészt egyébként is olyan koros a magyar járműpark, hogy legalábbis biztonsági szempontból igazából már "beszélni" sem illendő ilyen idős példányokról.

A szívódízelesek elpusztíthatatlanságról, szerény étvágyról és karbantartási költségekről mesélnek, ma persze már nem valami korszerű és környezetbarát a például SDI-technika A szívódízelesek elpusztíthatatlanságról, szerény étvágyról és karbantartási költségekről mesélnek, ma persze már nem valami korszerű és környezetbarát a például SDI-technika

A szívódízelesek elpusztíthatatlanságról, szerény étvágyról és karbantartási költségekről mesélnek, ma persze már nem valami korszerű és környezetbarát a például SDI-technika

Azt még szögezzük le, hogy mai szemmel egy szívódízel elképesztően lassú, lusta és kihívásokkal teli. Az remek, hogy turbó híján turbólyuk sincs, viszont erő se nagyon. Se lent, az alsóbb fordulatszám-tartományban, se fent. Cserébe − megfelelő, ideális esetben egyáltalán nem költséges karbantartással − kilométerek sok-sok százezrén át elketyeg úgy, hogy közben alig kér a drága üzemanyagból. Az adagolóra azért nem árt figyelni... Milyen még egy szívódízel azon túl, hogy türelmet és megértést igényel, 100 km/h-ra meg 15-20 mp-nél nem "sprintel" gyorsabban? Büdös, füstölő és kormoló − hát igen, valljuk be, hogy egy elavult dízelmotor politikailag lassan ugyanúgy nem korrekt, mint egy benga benzinzabáló 6, 8, 10 meg 12 hengerrel és pfuj, csodás hanggal és menetteljesítménnyel...

De válság van (vagy nincs?), autózni pedig muszáj. Vagy életforma. Vagy mindkettő. Következzék hát az említett kritériumokra rímelő (józan személy)autók listája a legalacsonyabb talált hirdetési ár szerint növekvő sorrendben.

Szívódízel autók 20 év/500 ezer Ft alatt

Modell Évjárat Futott km Ár (Ft)
Peugeot 106 1.5 D 1995-1998 154 000-186 000 115 000-499 000
Renault 19 1.9 D 1993-1994 340 000 135 000-250 000
Nissan Primera 2.0 D 1994-1995 153 000-250 000 150 000-385 000
Citroën BX 1.9 D 1993 255 000 158 000
Nissan Sunny 2.0 D 1993-1994 150 000 169 000-325 000
Citroën ZX 1.9 D 1995-1996 187 000-225 000 180 000-299 000
Renault Clio 1.9 D 1995-1999 196 000-263 000 219 000-485 000
Peugeot 306 1.9 D 1994-1999 218 000-310 000 245 000-499 000
VW Golf 1.9 D 1996-1997 267 000-271 000 255 000-455 000
Opel Astra 1.7 DTL 1993-1994 210 000 259 000-299 000
Rover 218 D 1995 228 000 259 000-275 000
Renault Megane 1.9 D 1996-1998 170 000-248 000 260 000-449 000
Skoda Felicia 1.9 D 1998-1999 173 000-323 000 290 000-499 000
Peugeot 405 1.9 D 1993 nincs adat 299 000
Ford Fiesta 1.8 D 1999 129 000-185 000 300 000-499 000
SEAT Ibiza 1.9 D 1993-1997 137 000-273 000 320 000-399 000
Fiat Punto 1.7 D 1996 170 000-273 000 330 000-399 000
VW Polo 1.9 D 1995-1999 167 000-340 000 330-499 000
Ford Escort 1.8 D 1996 198 000 349 000
Toyota Corolla 2.0 D 1993-1996 267 000-272 000 349 000-370 000
Citroën Saxo 1.5 D 1997-2001 107 000-190 000 350 000-500 000
VW Passat 1.9 D 1993-1996 270 000 369 000-499 000
Tata Indica 1.4 D 2003 179 000 399 000
Opel Corsa 1.5-1.7 D 1995-1999 160 000-210 000 400 000-469 000
Peugeot 206 1.9 D 2000 221 000-272 000 420 000-499 000
VW Vento 1.9 D 1996-1997 142 000-179 000 440 000-490 000
Mazda 323 2.0 D 1997-1999 161 000 449 000-500 000
Nissan Almera 2.0 D 1995-1998 162 000-230 000 450 000-499 000
Nissan Micra 1.5 D 1999-2000 160 000-177 000 499 000

Amint az látható, bőven van kínálat, sőt még a sorolt típusokon kívül is akadnak vagy nagyobb vagy kevésbé személyautós szívódízelek, tehát aki szeretne minél kevesebb hibalehetőséget kínáló gázolajos autót, 500 ezer forint alatt is kedvére szemezgethet. Mi több, már 200 ezer forinttal a zsebben sem kell lemondani a választásról, de igaz, ami igaz, az áruba bocsátott kocsik nagyja nem örvend épp kicsattanó egészségnek. Ellenben klímás, 1-2-4 légzsákos darabokat sem lehetetlen kifogni, s olyan típusok is vannak, amelyeket nem csak 3 vagy 5 ajtós, de szedán vagy kombi karosszériával is meg lehet vásárolni.

Legfiatalabb szívódízelként 10-12 éves autókat kapni félmillió forint környékén. A 2000-esekből a képen látható 206-os Peugeot-n kívül Citroën Saxót, Nissan Micrát vagy kuriózumként Tata Indicát kínál a használtpiac

Legfiatalabb szívódízelként 10-12 éves autókat kapni félmillió forint környékén.
A 2000-esekből a képen látható 206-os Peugeot-n kívül Citroën Saxót,
Nissan Micrát vagy kuriózumként Tata Indicát kínál a használtpiac

Legolcsóbban 106-os Peugeot-t láttunk, a sok-sok SDI és más német meg francia szívódízel mellett kivételnek itt egy Rover vagy Tata vagy egy-egy japán − Mazda, Nissan, Toyota is. A 10-20 éves példányok futása nyilván nem alacsony, nem egy esetben a 300 ezer (khm, vagy még több) kilométert is meghaladja, de csak ez senkit ne tántorítson el a turbótlan, mégis dízeles döntéstől.

Ez is érdekes lehet:
 

Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal...

Vártuk, és megkaptuk: szerdától még olcsóbbak az üzemanyagok

Miként az várható volt, szerdán ismét csökken a benzin és a gázolaj ára is. Előbbié jobban, de...

Jövő héttől még olcsóbb lehet a benzin és a gázolaj

Bár a héten számottevően apadtak a szeptember közepe óta folyamatosan mérséklődő üzemanyagárak...

Elsőként hoztuk el az új Opel Vivaro tesztautót, elsőként is szedtük szét

Nem kell mindig rosszra gondolni. A kocsi jó, csak én voltam béna. Egy műszerfalba csúszott belépőkártya...

Nem csak veséket veszített, idegen emblémákat és orrokat is kapott a BMW i8

Szerinted melyik márka frontrészével mutatna legjobban a BMW i8? Megnézhetjük Aston Martinként...

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG BMT teszt

Plus volt, Sportsvan, lett egy szépen felpuffasztott VW Golf praktikus variálhatósággal és esetünkben...

Tartósság: 26 év alatt 890 ezer kilométeres túra egy Mercedes-Benz G-osztállyal

Günther Holtorf nem taxis, hanem egy életvidám nyugdíjas, aki 177 országot járt be 1988-as 300...

Volkswagen Golf III 1.4 CL, 1994 - használtteszt

Aligha van ma szebb 20 éves Golf III itthon, mint a Volkswagen-találkozó nyereményautója. Újdonsült...

Kedvenc videoklipjeim, amikben az autó is főszereplő

A zene önmagában is jó, némelyik klipről viszont az az érzésem, direkt autórajongóknak készültek...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (140 db)

Pitty írta: 2013 február 21., csütörtök 20:21:58
Der Milan írta: tavaly

Csak hasra ütés szerűen mondtam ezt az évszámot, szerintem arra is lehet kapni kéket ha az EURO2-t teljesíti.


Előzmények megtekintése

Nem tudom, hogy teljesíti-e, (BOSCH KE-Jetronic) de már mindegy, mert lecseréltem, kék matricásra. Nem a matrica miatt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2013 február 21., csütörtök 20:20:03
Pitty írta: tavaly

Az én autóm, 87-es volt.


Előzmények megtekintése

Csak hasra ütés szerűen mondtam ezt az évszámot, szerintem arra is lehet kapni kéket ha az EURO2-t teljesíti.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Pitty írta: 2013 február 21., csütörtök 20:13:21
Der Milan írta: tavaly

Tavaly változott a dolog, eddig én is piros matricás voltam, minden autó ami 95 utáni azaz minimum EURO 2-es automatikusan kéket kapott a műszaki vizsgán, persze ha tudod bizonyítani a 94-es autódnál, hogy EURO 2-es norma akkor megkapja a kéket.


Előzmények megtekintése

Az én autóm, 87-es volt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2013 február 21., csütörtök 18:19:56
Pitty írta: tavaly

Azért ez, nem teljesen így van. A kék matricához, nem elég az injektor és a katalizátor. Előző autóm is szabályozott katalizátoros volt és hengerenkénti injektoros, mégis piros volt a matricája.


Előzmények megtekintése

Tavaly változott a dolog, eddig én is piros matricás voltam, minden autó ami 95 utáni azaz minimum EURO 2-es automatikusan kéket kapott a műszaki vizsgán, persze ha tudod bizonyítani a 94-es autódnál, hogy EURO 2-es norma akkor megkapja a kéket.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Pitty írta: 2013 február 21., csütörtök 17:45:50
wasdaq írta: tavaly

Nem azt mondtam, hogy nem éri meg a szívódezső, csak ugyanannyi a költsége mint a korszerűbb benzinesnek, amivel nem kell szabadságra menned ha ha szmogriadót fújnak! Benzinesnél elég, hogy injektoros, meg legyen alatta katalizátor, és máris kék, nem fekete...


Előzmények megtekintése

Azért ez, nem teljesen így van. A kék matricához, nem elég az injektor és a katalizátor. Előző autóm is szabályozott katalizátoros volt és hengerenkénti injektoros, mégis piros volt a matricája.

A válaszoláshoz belépés szükséges
wasdaq írta: 2013 február 21., csütörtök 16:37:27
vidi500 írta: tavaly

Ha nem Budapesten laksz, mire kigyalogolsz a busz, troli, vagy villamosmegállóhoz, vársz még megérkezik a járat, (kötött időpontól beszélünk) felszállsz, utazol, majd leszállás után továbbgyalogolsz, majd elintézed amit akartál, majd ugyanez megismételve vissza, addigra az egészet autóval kétszer elintézed, és még a cuccolásról nem is beszéltünk. Szóval az autóhoz viszonyítva Budapesten kívül a tömegközlekedés igen körülményes, tehát lehet értelme a rövid szakaszokból álló kocsikázásnak is.


Előzmények megtekintése

Csak ez máris nem a muszájról szól, hanem arról, hogy kényelmesebben és gyorsabban tedd meg az utat. Én is járhatnék busszal melózni, 2,5 óra alatt be is érnék... kocsival meg 15 perc. Egyébként, épp ezzel kezdtem, hogy városon kívül van csak értelme, aki meg a blaha-stadionok távon kocsival ingázik (mert tudok ilyenről is) az meg tankoljon 10 litereket 100 km-re egy kiskocsiba és álljon a dugóban. Város alatt a nagyobbakat értettem, nem a pár tízezer fősöket, ezért elnézést kérek.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2013 február 21., csütörtök 13:02:31
wasdaq írta: tavaly

Már ha beindul a nagyon nagy mínuszokban. Egyébként egy állófűtéssel megoldható ez a probléma a benzineseknél, bár továbbra is az a véleményem az ilyen 2 km-es kocsikázásról, hogy megérdemli ezt a fogyasztást aki ilyen távolságért VÁROSBAN autóba ül, nyilván vidéken ha olyan helyen lakik, ahol nincs tömegközlekedés kénytelen autóba ülni még azért a 2 km-ért is, na de városban???


Előzmények megtekintése

Ha nem Budapesten laksz, mire kigyalogolsz a busz, troli, vagy villamosmegállóhoz, vársz még megérkezik a járat, (kötött időpontól beszélünk) felszállsz, utazol, majd leszállás után továbbgyalogolsz, majd elintézed amit akartál, majd ugyanez megismételve vissza, addigra az egészet autóval kétszer elintézed, és még a cuccolásról nem is beszéltünk. Szóval az autóhoz viszonyítva Budapesten kívül a tömegközlekedés igen körülményes, tehát lehet értelme a rövid szakaszokból álló kocsikázásnak is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kopasz írta: 2013 február 21., csütörtök 11:26:48
wasdaq írta: tavaly

Már ha beindul a nagyon nagy mínuszokban. Egyébként egy állófűtéssel megoldható ez a probléma a benzineseknél, bár továbbra is az a véleményem az ilyen 2 km-es kocsikázásról, hogy megérdemli ezt a fogyasztást aki ilyen távolságért VÁROSBAN autóba ül, nyilván vidéken ha olyan helyen lakik, ahol nincs tömegközlekedés kénytelen autóba ülni még azért a 2 km-ért is, na de városban???


Előzmények megtekintése

Ha a fővárosban vagy egy megyeszékhelyen laksz akkor igazad lehet. Nálunk Hajdúszoboszlón összesen 3 buszjárat van (25.000 fős) ebből egy csak hétvégén jár. Amelyek mindennap járnak azok is csak a fő közlekedési csapásírányon mennek (autóbusz állomás-vasút állomás illetve autóbuszállomás -Tusko, között), tehát a tömegközlekedés az a nullához konverál. Tehát rá vagy kényszerűlve az autóra, mert mínusz 10 fokban nem fogsz biciklizni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2013 február 20., szerda 19:58:22
wasdaq írta: tavaly

Nem azt mondtam, hogy nem éri meg a szívódezső, csak ugyanannyi a költsége mint a korszerűbb benzinesnek, amivel nem kell szabadságra menned ha ha szmogriadót fújnak! Benzinesnél elég, hogy injektoros, meg legyen alatta katalizátor, és máris kék, nem fekete...


Előzmények megtekintése

Az én szívódezsőm KÉK. :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
wasdaq írta: 2013 február 20., szerda 19:25:24

Nem azt mondtam, hogy nem éri meg a szívódezső, csak ugyanannyi a költsége mint a korszerűbb benzinesnek, amivel nem kell szabadságra menned ha ha szmogriadót fújnak! Benzinesnél elég, hogy injektoros, meg legyen alatta katalizátor, és máris kék, nem fekete...

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0

Friss tesztek

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG BMT teszt

Kutya ugat. Volkswagen Golf Sportsvan teszt

Plus volt, Sportsvan, lett egy szépen felpuffasztott VW Golf praktikus variálhatósággal és esetünkben persze riasztó árcédulával.


Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.


Kia Soul 1.6 CRDI teszt

Már csak egy madzag kéne. Kia Soul teszt

Sokkal autóbb lett elődjénél az új Kia Soul. Van mondjuk rossz hír is, azaz inkább bosszantó, de végül győz a jó.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0

Hirdetés

FIAT tesztek

Fiat 500L 1.3 Mjet 16V PopStar teszt

De hiszen ez egy Multipla. Fiat 500L teszt

Megint van különleges kinézetű olasz egyterű, s az végül is mindegy, hogy nem Multipla, hanem 500 a neve. Azaz 500L. A Fiat új MPV-jét 1,3 literes dízelmotorral teszteltük.


Fiat Panda 1.2 8V Lounge teszt

Boldogsághormon. Fiat Panda teszt

Végre-valahára kipróbálhattuk az új Fiat Pandát, s bár messze nem tökéletes, továbbra is szerethető, stílusos, nagyon olasz kisautó. És az 1.2-es benzinmotornál nem kell jobb.


Fiat Freemont 2.0 Multijet Urban teszt

Az év meglepetése: Fiat Freemont Urban teszt

Amerikai génekből mexikói munkások által összerakott, olasz családi autót teszteltünk. Lehet jó egy ilyen multikulti kombináció?


Lengyel hétvége: a legolaszabb lengyel, Fiat 132 teszt

Polákmérgezés: lengyel prémiumautó teszt, Fiat 132

A 125-öst Olaszországban 1972-ben váltotta a 132-es, Lengyelországban 1974-től készült. Ilyet vezettünk.


Fiat Dobló Panorama 1.6 Mjet Emotion teszt

Hét ülés nagy térben - Fiat Dobló teszt

Hét ülést és csöppnyi poggyászteret vagy öt ülést és óriási csomagteret egyaránt adhat a Fiat Dobló, melyet legésszerűbb motorjával kaparintottunk próbára.


Még több FIAT teszt

Címlapon


Friss cikkek

Veterán ritkaság: Opel Ascona Voll kabrió 1983-ból

Az ismeretlen vászontetős - Opel Ascona kabrió

5 órája – Sztori

Mitől lesz egy kocka-Ascona érdekes veterán? Hogy a kétajtósra épített és gyárinak elismert, de kisszériás kabrió. Ugye, hogy különleges?


Virtuáltuning visszafelé: sportkocsik fapadosan

Kéne a Dacia-kerekű AMG Merci?

18 órája – Sztori

X-Tomi új területen mutatta meg magát. Szupersportkocsik fapados változatát készítette el. Lamborghini, McLaren és Ferrari lemezfelniken.


Jack Nicholson 1972-es Mercedes-Benz 600-asa ma múzeumi ritkaság

Ilyen a Mercedes, ami igazából Rolls-Royce

Tegnap – Sztori

A korszak legjobb luxusautója, a Mercedes 600-as híres és hírhedt tulajokat vonzott. Ez a csodásan megőrzött példány Jack Nicholsoné volt.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FIAT SEICENTO 1.1 Sporting

FIAT SEICENTO 1.1 Spor...

Ár: 350.000 Ft

Évjárat: 1998 / 6

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FIAT MAREA Weekend 1.9 JTD 105 HLX 164E. KM

FIAT MAREA Weekend 1.9...

Ár: 250.000 Ft

Évjárat: 2001 / 5

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

FIAT SEICENTO 1100 S

FIAT SEICENTO 1100 S

Ár: 309.000 Ft

Évjárat: 2001 / 4

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó