Milyen egy Renault Laguna 170 000 kilométerrel? Használtteszt

Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi GT, 2010 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jelentősen átlagfutás feletti autót vett egy cimboránk, mindössze háromévesen. Ki kellett próbáljuk, és a Laugna bizony lenyűgöző volt.

Cimboránk nem először szerepel autójával cikkünkben. Legutóbb az akkor épp eladófélben lévő Renault Laguna kettes Grandtourjával találkozhattunk. Már jó ideje elkelt a 8 évvel ezelőtti kombi, ő pedig utána hosszasan bújta a hirdetéseket. Nézett itthon és nézett külföldön is autókat, végül pedig maradt a márkánál, s a modellnél is, 5 évvel fiatalabb, tehát 2010-es, már harmadik generációs Laguna Grandtournál kötött ki.
Hirdetés

Kettesből tehát hármasba kapcsolt ült át, autójának értékét pedig csaknem megduplázta. A 8 éves Lagunát, ami szintén kombi Grandtour volt, de csaknem alap és benzinmotoros, nagyjából 1,1 millióért adta el, ezt, a Laguna III Grandtour 2.0 dCi GT-t pedig 3 évesen 2,2 millióból hozta ki. Ez igencsak jó ár a gazdagon felszerelt, fiatal, de jelentős, 165 000 kilométeres futással, még a nyáron vásárolt kombiért. Nem véletlen, hiszen a márkához és a modellhez is hű, tudatos autóvásárló nem is rövid ideig bújta hozzá a hirdetési oldalakat, s időben lépett, azaz utazott Németországba ezért az autóért.
Egy kereskedésnél két példányt is talált 6900 eurós áron, egyik jobb volt, mint a másik, naná, hogy a jobb nem is volt meg, amire kiért. Volt viszont ez, ami még nem is volt feltöltve a mobilére. Megnézte, kipróbálta, hibátlan volt, megvette. Korábban a másik két autót leinformálta, ezt viszont azt mellőzve hozta el. Bízott a kereskedésben, és nem is járt pórul. A német dílernél sorakozó hároméves autók mind lízingből visszaadottak voltak 162-180 ezer kilométerrel. Ebben 165 000 volt, 150 000 kilométernél még csináltak is rajta egy karbantartást, így elvileg csak 180 000-nél kellene ismét szervizbe vinni. Bár az autó azóta is hibátlan, fog persze kapni friss olajat - illetve egyéb szükséges tételeket (csupán szűrőket) - az előírtnál korábban, már most, miután már 170 000 kilométer van benne. Az alkatrészárak viszonylag kedvezőek, nem vészesek a márkaszervizekben sem, de persze létezik olcsóbb forrás is.
Hogy a 6900 euróért hirdetett, némi alkuval 6600 euróért elhozott 2010-es Laguna jó vétel volt, az nem kérdés, ugyanis annak köszönhetően, hogy már Euro 5-ös motoros, egészen szerény regisztrációs adóval honosodhatott, s így férhetett 2,2 millió forint alá a teljes bekerülési költsége. A választás tudatos volt. Cimboránk csakis Euro 5-ös és amúgy igen jól felszerelt autót keresett. Elvárás volt a gyári navigáció, ami a Lagunában TomTom rendszerű, magyar nyelvet is tudó, teljesen jól használható. A GT felszereltség pedig szinte minden egyéb fontosat megad: automatikusan nyitó-záró Renault-kártya, bőrülések, kétzónás klíma, ESP, külön is nyitható hátsó ablak, természetesen elektromos (mindenhol automata) ablakok, automata behajlásra is képes külső tükrök, fűthető, elektromosan állítható első ülések, hátsó rolók, stb. Hifije ugyan nem Bose, de igencsak minőségi, természetesen távirányítható, MP3-at CD-ről olvasó, de USB-csatlakozó nélküli. A felszereltségek sorolása helyett egyszerűbb a hiányzó tételek említése: nincs xenon fényszóró, napfénytető, illetve 4Control, hátsó kereket is forgató futómű. A felnik ezen az autón 17 colos aluk voltak, még vállalható méretűek (szemben a kényesebb 18-asokkal), télre persze józanul kapott 16 colos - szépnek ugyan nem nevezhető, de praktikus - acélfelniket az autó, és a francia márkához illő, szintén francia, idei téligumi-tesztünkön is győztes Michelin Alpin A4 gumikat.
E Lagunában persze nem az a legnagyobb kunszt, hogy jó áron jó felszereltségű, továbbá sérülésmentes és csaknem hibátlan volt, hanem az, hogy mindezt 3 év alatt megtett 165 000 kilométerrel, azaz jóval átlagos futás feletti használattal hozta. Ez a kocsi az első három évében havi 4500 kilométert tekert le, ami természetesen simán összejön azzal, ha tulajdonosa mondjuk 100 kilométerre lakott munkahelyéről, és csupán azt a távot ingázta a Lagunával. Németországban nem ritka az ilyen autóhasználat. A használati mód feltételezése nem tűnik alaptalannak az autót vizsgálva. Egyértelműen sokat ment autópályán: gépháztetején sok apró és egy nagyobb kőfelverődés, szélvédőjén temérdek apró pontszerű, szintén sanszosan kavicsoktól származó mikrosérülés látható. Kuplungja egészen újszerű, s az is beszédes, hogy a kivehető gyári szőnyeg a vezető oldalán nem a kuplungnál, hanem a fékpedálnál van kikopva. Vélhetően a tempomattal autózó sofőr ott pihentette fékkészenlétben jobb lábát.
Kopás a vágott aljú kormánykerék bőrhuzatán is látható: pont annyi, amennyi 170 ezer kilométerrel reális, egyetlen kivétellel más beltéri elem kopása nem említhető, az ülések bőrhuzata is egészen jó állapotú. Azok széle azonban nem bőr, hanem műbőr, s az a sofőr oldalán (jellemző típushibaként) ki is van töredezve. Ez persze javítható, de ki kell szerelni hozzá az ülést, el kell vinni a kárpitoshoz, s nagyjából egy tankolásnyi (~20 000 Ft) pénzt ott kell hagyni. Olcsóbb lesz majd a kormánykerék újrabőrözése, hamarosan arra is sor fog kerülni. Mással szerencsére nem kell egyelőre foglalkozni.
A futómű (ami elöl MacPherson, hátul csupán csatolt lengőkaros) kopogásmentes, komfortos és egészen élvezetes vezethetőséget adó. Kifogás nem érheti a kormányzást sem. Bár ilyen futás mellett már nyugodtan lehetne némi kotyogás, itt szerencsére nincs. A motor pedig nem csak erős, mélyről jól húzó (150 LE, 340 Nm), hanem csendes, rezgéseivel is igencsak jól elszigetelt; dinamikus menettulajdonságokat, 10 másodperc alatti százas sprintet, 200 km/óra feletti végsebességet ad. És ami még fontosabb: láncos vezérlésű, a tapasztalatok szerint a kötelező karbantartások betartásával elnyűhetetlen. A gömb alakú gombbal kapcsolható hatsebességes váltó egészen egyszerűen jó: karja rövid úton, precízen megvezetve jár, az áttelezés nem túlzottan, hanem pont kellően hosszú.
Városban és autópályán egyaránt kellemes a Lagunát vezetni, illetve azzal utazni. Komfortját meghatározza csendje, illetve kényelmes futóműve, utastere is. Fogyasztása szinte a gyári: városi üzemre 7,4 litert ír a katalógus, ez most télen már közelíti ugyan a 8 litert, de még azért alatta van. A Németországból hazahozatalkor 6,3 literes lett a több mint 1000 kilométeres út átlaga vadabb autópályázásokkal is, országúti használattal pedig nem vitás, hogy vastagon 6 liter alá vihető a 2.0 dCi étvágya.
Érdekesség, hogy barátunk előző Lagunájában is szerepeltek az opciós hátsó légzsákok, ebből sem hiányoznak azok. A felszereltség tehát tényleg parádés, s van számos apró figyelmesség is. Ilyen például, hogy a szélső helyeken egészen kényelmes (és persze Isofix-csatlakozós) hátsó ülésekre is néznek légbefúvók, hogy az üléstámlák onnan elektromosan, vagy a csomagtérből karral billenthetők előre, hogy a csomagtér alatt kacattálca és csaknem teljes értékű pótkerék utazik, valamint az is, hogy a raktérpadlóból szeparálófal is felhajtható.
A tapasztalatok szerint tehát megdöbbentően jó autó a 170 000 kilométert futott, alig több mint 3 éves, 2010 júniusi Renault Laguna. Persze fontos tudni, hogy ezt a 170 000 kilométert láthatóan nem városi dugókban, hanem a viszonylag kímélő, autópályás üzemben teljesítette az autó. Ezt látva konklúzióként leszűrhető, hogy az átlagos szint alatt autózók nyugodtan vehetnek az átlagosnál többet futott, ezért átlagár alatti használt példányt. Természetesen csakis megfelelően, leinformálhatóan karbantartottat, így alátámasztottan valós futásút.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 19:42
    Permalink

    esztelen kempelen
    Vicces, hogy ép te írsz a butaságról. Szerintem egy értelmes megmozdulásod nem volt még itt. 🙂
    Szeretnéd osztani az észt, de rájöhetnél már, hogy abból neked nincs elég.
    A Renault nem rossz autó, de nem is a strapabíróságáról és a tartósságáról híres. Oda kell rá figyelni.

  • 2017.10.29. at 19:42
    Permalink

    A műszaki adatoknál a kW-hoz van írva a 150, nem a LE-höz.
    A 170e km miért sok? Mert az átlaghoz képest rövidebb idő alatt futotta? Ettől még nem sok. Kapja meg a megfelelő gondoskodást és kész. Sajnos még mindig itt tartunk, hogy ez sok km, azért van annyi visszatekert óra. Én egy sokak által leszólt francia 2.2 HDi motoros autót hajtok, amiben 330e km van és nincs tekergetve. Ebből én hajtottam bele 180e km-t. Semmi bajom vele. Még mindig szépen megy jó erővel és jó fogyasztással. Megbontva, szétszedve sosem volt sem a motor, sem a tiptronic váltó. Bízom benne, hogy legalább ennyire elégedett lesz ezzel a Lagunaval a tulaja! Egy jó dízelnek simán el kell mennie 500e km-t. Persze normális használat és karbantartás mellett!

  • 2017.10.29. at 19:42
    Permalink

    Teljesen megfelelő a hátsó helykínálat. A Mondeonál kisebb, de az Insigniat veri. Csak a fejtér szűkös. Én ültem hátul a III. Lagunában és 179 centi vagyok. Fejem hozzáért a plafonhoz, de a lábam nem ért az üléshez. Egyébként az automatába is a te motorod kerül, csak 5 (!) lóerővel kisebb teljesítményben. Gondolom áthangolták a motort a nyomaték szempontjából.

  • 2017.10.29. at 19:42
    Permalink

    Ha az 1,9 dCi motorbol egy megane-val 10 literes fogyasztast produkalsz akkor indulj el vezetestechnikai treningre mert annyit meg az Espace sem kepes fogyasztani. A 320 d szinten erdekes adat. A 2,2 D-CAT fogyasztott 9-10 litert, na az szornyu egy dog volt.
    Most egy rancfelvarrott Lagunat kergetek a 180 Le valtozatban. Egy hibat tudok rahuzni, automataval jobb lett volna, de ehhez a motorhoz azt nem adtak. Utolag lemondanek erro laz erorol, bar hihetetlen, hogy siman veri az osszes eddigi 2 – 2,2 literes dieseleket. Jobb fogyasztassal es sokkal nagyobb erovel. A hatso helykinalat viszont nem elegendo ezt a parom bizonyitja pedig o tenyleg kisnovesu. En eddig egyszer ultem hatul, de akkor o vezetett 🙂
    Reg nem igaz, hogy a Francia auto rosszabb mint a tobbi. Mar egyformak, de azert a javitasi koltsegekbe meg szerencsere nem eri kel a Japan, Nemet arszintet.
    Ha most kellene valasztanom akkor is Francia lenne, de talan Espace, bar nagyon regi modell, de biztosan Franciat vennek ketszer mint Nemetet egyszer azonos penzbol…

  • 2017.10.29. at 19:42
    Permalink

    Mindég tetszettek ezek az autók,de ha ennyi pénzem lenne autóra,valszeg nem Renaultba ölném.
    Szépek,kényelmesek,praktikusak,de!Lehet hogy a következő Laguna nem ezen a néven jön ki,annyira rossz a híre.De én nem szóltam semmit:-)

  • 2017.10.29. at 19:42
    Permalink

    Ez a kíméletes hosszútávú autópályás használat valóban nem viseli meg az autót. Így ez jó választás volt.
    Viszont komoly igénybevétel esetén a 170.000 km már nagyon jelentős nyomokat hagyott volna a Lagunán.
    A Renault az mindig Renault marad. 🙂

  • 2017.10.29. at 19:42
    Permalink

    Sziasztok ! Nekem egy Renault megane II van 2003évjárta 1.6/16 benzin 113ló 6,2 literes fogyasztás országúton 90-100km/h Viszont hosszabb úton, 170kilóméteres távon, nem autópályán, ott már beleszaladok a 120-130km/h-is néha, akkor sem fogyaszt többet, 6.5 litertől. Autópályán csak ritkán járok, ott viszont 5.személlyel,teli csomagtartó. 7.3liter fogyasztás130k/h nál. néha beleszaladok a 150be.

  • 2017.10.29. at 19:42
    Permalink

    Körülményeket is írtam, 4-5km munkába be es haza, város , 30as övezetek, zebrák, lámpák, megállás, indulás. Nem idális, tisztán városi használat.

  • 2017.10.29. at 19:42
    Permalink

    Höhö, optimális körülmények között én is vittem már le 4 liter alá az S40est (200 km a 4es úton szabályosan).

    Érdekes módon a csak gyilkolásra használt 335d tesztautó fed kompja 12 litert írt ki átlara, ez a 320d-s adat nekem nagyon magas értéknek tűnik…

  • 2017.10.29. at 19:42
    Permalink

    Teljesen egyetértek! Igaz ez már azért kicsit extrém használat, de egy normális, dugókkal tűzdelt hétköznapi használatra ilyesmi (-2 liter) értékek adódnak, ha tankolástól-tankolásig nem hagyod el a várost. A stop-start rendszer egyébként sokkal többet javíthat, mint ami a katalógusban szerepel. Egy 2 liter körüli dízel kb. 1 litert fogyaszt óránként alapjáraton. Teljesen megszokott, hogy a Pest-Buda(közepe) 16 kilométeres viszonylaton, reggel és este oda-vissza, egyik nap 40-45 perc másik nap 1h 10-20 perc. Az átlagsebességem tankolástól-tankolásig sokszor nem érte el a 20 km/h-t.

  • 2017.10.29. at 19:42
    Permalink

    Város, 5 km, télen -5 -10C, lámpák, 30 övezetetk, gyalogosátkelők:

    Ranault Megane 1.9 dci 10l
    BMW 320d aut. 13-14l
    Volvo C30 2.4D 11-12l
    Nissan Primera benzin 13l
    Volvo S60 benzin turbo 14-15l
    VW Golf 1.4 10l

    Nekem ez a város.
    Jó barátom golf 3 TDI 5L igaz Győr belvárosból hajnalba ki, tehát 0 forgalom 0 lámpa 10km-re, garázsból.

    Városi fogyasztásnak én üzemmeleg állapotban vett fogyasztást, mert a hidegüzem mindenkinél más. Vagy egy vegyes átlagot.

  • 2017.10.29. at 19:42
    Permalink

    Neház a négyhengeres dízelekett 6 fülé vinni nekem a városi (stop and go) menet télen (jégkaparás ablakleolvasztás emiatt álló helyzetben bemelegítés) és ülésfűtés kombó se nagyon vitte 7 fölé…

  • 2017.10.29. at 19:42
    Permalink

    Melyik városban?
    Épp most volt a Mazda 3 2.2 dízel tesztje. Az nincs 1350 kiló. 8 liter városban. Persze ki mit ért város alatt? Ha 10-20 kilométert mész amíg meglátod a Budapest táblát, vagy az első nagyobb torlódást, azt én nem hívnám városi fogyasztásnak. Számomra csak az fér bele, ha valamelyik külső kerületből indul (nem éjszaka) átmegy a hidak valamelyikén, majd maximum valamelyik külső kerületben megáll. Hiába mész csak Szentendréig reggel nyolckor, mivel kifele a 11-es út lényegében üres. Jártam arra három évig, napközben meg vissza kelet-Pestre. Nagyon kellemes fogyasztást lehetett elérni, csak szerintem ennek köze nincs az úgymond városi fogyasztáshoz. Mondhatnék még számos hasonlót. De az, hogy átverekedd magad az Erzsébet vagy Szabadság hídon reggel majd délután 10-20-30 perc alatt, majd még mindég tömegek tartanak hasonló irányba, na az más. Egy nagyobb dízelnek is 8 liter körüli a fogyasztása, igaz az átlag benzinesnek meg 10, ha nincs stop-start.

  • 2017.10.29. at 19:42
    Permalink

    Nem rossz vétel. De az ülés, hogy így néz ki, az nem semmi.
    Nekem a fogyasztásom a kocsimmal télen városban 6.5l/100km, Mondeo MKIII 2.2 TdCi 155LE Kombi, 2006-os évjárat.
    De a Renault finomabb autó, és lelkisebb, az enyém egy kőkemény beton.

  • 2017.10.29. at 19:42
    Permalink

    A futásteljesítmény a német viszonylatban átlagos, 3 éves dízel komvik ennyit v többet futnak, ezért veszik főleg cégek és hirdetések zöme is volt céges autó. Fel kell lapozni mobile.de-t, és azután nincs meglepetés. Ha kevesebbet futottat szeretnénk, akkor az ára is 2x lesz.
    Jó vétel volt a gép.

  • 2017.10.29. at 19:42
    Permalink

    Vegre nem leszolas van a Francia autok teren. Nekm is ilyenem van csak mar a rancfelvarrott es meg erosebb valtozatban. A borre figyelni fogok, de eddig meg semmit nem latni rajta 40.000 km-nel.
    Par kiegeszites: a hatso ulesek helykinalata nem fejedelmi, parom kisnovesu, de ott meg o is szorong a labternel. Ez negativ, foleg, hogy hosszu az auto, lehetett volna par centit oda csalni.
    A fogyasztasi adatok viszont eleg eroteljes vezetest jelentenek. En a nyari 18″-as kerekekkel jarok 5,8 korul, a teli kerekekkel amelyek 17″-esek 5,2-5,5 literes fogyasztasokkal. Rendszerint palya, varos es keves orszagut.
    Hibat en sem tudok mondani csak annyit, hogy nekem a mai napig hihetetlen a motor ereje. Elotte hasonlo adatokkal, de nagyobb motoru autom volt, de az keptelen volt ilyen fickosan lepegetni es 8 literes volt a fogyasztasa D-CAT (sok bajom volt vele)…
    A lenyeg, szerintem a Francia autok is olyanok mar mint a tobbi, nincs elmaradas es nyugodtan lehet erzelemre venni az autot a presztizs pedig nem er meg dupla annyi penzt…

Vélemény, hozzászólás?