2,2 millió forintért hirdetnek egy 24 éves új Ladát

Szinte vadonatúj, közel negyed évszázados Ladát kínálnak eladásra

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Németországban kínálnak eladásra egy lényegében zsír új, patika állapotú 2105-ös Ladát. A mai modellek 2 millióról indulnak, a 24 éves példányt ennél magasabb áron hirdetik.


"Jó Ladába be, ablakot le, könyököt ki, kettesbe be" - szól a Belga által átköltött nóta. Most valóban egy jó Ladába pattanhatunk be, ugyanis Németországban egy 1992-es évjáratú, ottani nevén Lada Nova Juniort kínálnak eladásra. A tűzpiros VAZ 2105-ös mindössze 36 kilométert futott. Kár is lenne kilométer-visszatekerésre gondolni, itt jól látható módon lényegében vadonatúj állapotban van a vas. Minden csillog-villog rajta, sehol egy kopásnyom. Mindössze az üzemanyagpumpát és a kuplungot kell kicserélni, ezen felül pedig a fékeket kell átnézni, és már indulhatunk is.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 06:17
    Permalink

    Nos nézzük! A régi autók lemeze vastagabb, de sokkal jobban rozsdásodik. A motor mai szemmel nézve nehéz, gyenge és karburátoros. Ez utóbbi élettartam csökkentő tényező. De. A mai kocsikat ki tudja miért valahogy nem 20-25 évre tervezik. Annak ellenére, hogy papíron ki kellene ezt bírni, sőt, mégis kevés van amelyik kibírja. Valahol beléjük van építve a gondosan és rejtve megtervezett tönkremenetel.

  • 2017.10.28. at 06:17
    Permalink

    Én így voltam a Porsche 912-essel az Autowroldben ([url]http://autossagok.blog.hu/2014/08/15/autoworld[/url]).

    De Brugge után is keresgéltem a Lambo Jalpát a Wikin.

  • 2017.10.28. at 06:17
    Permalink

    Ez egy kis helyi rendzvény volt. Talán +/- 100 autóval. Inkább a minőség volt mellbevágó. A 3ereket azért engedték be mert mind M3 volt és szép tornasort alkottak. A Lambó traktor viszont nagy poén volt a Diablók és Gallardók között.

    Párizs vagy Essen reggeltől estig alig járható be.

  • 2017.10.28. at 06:17
    Permalink

    De igazából veteránozni bármi jó, ami az embernek kellenes emlékeket idéz fel, és igazából ez is a lényege. A versenyeken 40-50-es átlag szokott lenni, azt meg egy Kabinroller is tudja tartani, vagy keleti megfelelője a bőregér Velorex. Valamelyik versenyen láttam egy 601-es trabit, a korai 70-es évekből, és pl az is tud nagyon kívánatos lenni, pedig egy egyszerű kisautó. És a legszebb ha az ember maga is újítja fel az autót, akkor tényleg varázsa van a dolognak.

  • 2017.10.28. at 06:17
    Permalink

    [url][/url]Ha Düsseldorfban jársz nézd meg a Classic Remise-t. Az is egy csodálatos hely tele különleges autókkal. Úgy gondoltam, hogy viszonylag sok autót ismerek a múltból így túl nagy meglepetés nem lesz a hely, hát ott elbizonytalanodik az ember pillanatok alatt. Elképesztő mik voltak, mint pl Tatra 77, F40-es, Porsche speedster és spyder, Lamborghini gt400 superleggera, stbstb.

  • 2017.10.28. at 06:17
    Permalink

    Igen, az angol autókhoz sok minden kapható, az is szerencsés választás ilyen szempontból, csak ugye az is drága nekünk. Igaz felsoroltam az R4-est is az olcsó hangulatos veteránokhoz, de azt tudni kell, hogy a francia a legnehezebb műfaj szerintem. Azokhoz 0 alkatrész ellátás van. Érdekes egyébként, mert a Renault nagyon komolyan veszi mint gyár viszont ahogy néztem a saját gyűjteményükre koncentrálnak csak. Az mondjuk elképesztően nagy és hihetetlen autókat rejtegetnek. Citroent, Peugeot-t nem ismerem annyira, de ahogy azoktól hallottam akik ezzel a két márkával foglalkoznak, ott sem jobb a helyzet. És rengeteg más kicsi gyártójuk is volt.

  • 2017.10.28. at 06:17
    Permalink

    Az Alpine I. tényleg más kategória, ott a ritkasag is tényező. Meg persze ők nem német gyarmat.
    Ott van pl a Brugge-i Autoretro ([url]http://autossagok.blog.hu/2016/02/05/autoretro[/url]), az egy falusi rendezvény, mégis milyen komoly felhozatalt tudnak prezentálni.

    A meredek dolog az, hogy ömnagában egy 911-es már nem ritkaság az ilyen kiállításokon. Targa vagy Turbo esetleg.

    Én annak idején imádtam a 89-91-ben érkező japánokat, de azokból újonnan is alig akadt. Az alkatrész pedig tényleg horror lehet.

    Köszi a tippeket, igyekszem nem feledni ha eljön az ideje. Egyelore azért igyekszem beérni a kiállításokkal…

  • 2017.10.28. at 06:17
    Permalink

    Komolyan gondolűs alatt olyan dolgokat értek, mint a vicces díszlet a stand falán az 1:1 arányban megcsinált makettöntvény ütánérzéssel, ami azt hivatott tudatosítani hogy ők bármelyik történelmi modellhez adnak alkatrészt.

    Ilyesmivel foglalkozó imserőseim egyike meg is erősítette, tényleg viszonylag könnyű alkatrészt szerezni Jaguárhoz.

    Innen nézve talán egyszerűbb is, mint egy 25 éves NSX-hez…

  • 2017.10.28. at 06:17
    Permalink

    A visszaélésnek kicsit gátat szab az adórendszer ami erősen kifelé tereli a régebbi modelleket, továbbá a jólét és a létező keleti vásárlóréteg. Meg persze az is, hogy nincsenek buherátorok, így a márkaszervizben sokkal drágább egy 15 éves autó fenntartása.

    Épp ezért ritka, hogy az autók “elvannak” a családban. Oldtimer import nélkül nem lenne sok ezekben az országokban.

    Sajnos az a helyzet hogy elég öreg vagyok ahhoz hogy megtapasztaljam a szoci autókat, csak úgy szívatásból nem vennék valami szerelni valót. Ez a része nem is vonz.

    Az orrmotoros Porschék tűntek elérhetőnek vélelmezett összköltség terén. Ők ezt egyre komolyabban is veszik. A jag a legutóbbi két nagy Oldtimer-rendezvényen gyári standdal jelentkezett és szemléltette is hogy ezt ők komolyan gondolják (pl Párizsban: [url]http://autossagok.blog.hu/2016/02/22/retromobile_2016_2_resz[/url])…

  • 2017.10.28. at 06:17
    Permalink

    Hát igen. Azért ezek az újabb autók eleve sokkal tartósabbak mint a régiek voltak, jóval nagyobb eséllyel marad meg belőlük, na meg sokkal többet is gyártottak már belőlük. Szóval megértem, hogy gondolkoznak a 25 év emelésén, mert rövid időn belül rengeteg autó kerülhet olyan helyzetbe, hogy megfeleljen ennek a feltételnek. Ezért is csinálták szerintem több országban a hobbi kategóriát, ahova ezeket az autókat be lehet sorolni átmenetileg.
    Az a helyzet, hogy kezdő veteránnak szerintem egy orrmotoros Porsche vagy egy R129-es elég merész választás. Ezekben már azért elég összetett rendszerek tudnak lenni, egy egyszerű kezdő szerszámkészlettel biztos a kudarc. Az orrmotoros Porsche-k mostanra elég hervadt állapotba kerültek, az alkatrészek viszont arányait tekintve drágák. És egy egyszerű autó is tud nagyon jó kis múltidéző lenni, még ha sokak csak legyintenek is rá. Olyan autóval kell kezdeni, amihez találni olyan valakit aki ismeri és ért hozzá, és viszonylag van még hozzá alkatrész. És legyen minél egyszerűbb, amin meg lehet tanulni az egészet. Ez fontos, mert valami úgyis lesz mindegyikkel. Sőt, akár egy pofonegyszerű szerkezet is tud olyan meglepetéseket produkálni amire a tapasztalt öreg rókákat is megizzasztja. Nekem tuti befutó kezdő veterán az R4-es. Egyszerű, hangulatos, és mindenféle régi autós tapasztalat nélkül is vezethető, simán fel lehet venni vele a forgalom ritmusát, de mégis egy öreg vas. Csak a rozsda felett kell megnyerni a harcot, az nagyon aljas tud lenni. De ilyen szerkezet a bogár is, amiből rengeteg van, sokan foglalkoznak vele.
    Megnéztem a képed, nagyon szépek az autók. Az A110-es az egyik kedvencem mindjárt az elején. Viszont az én pénztárcámhoz ezek többsége túl drága. Egy A110-es is 40-50ezer€. Gondolná az ember, hogy akkor Fiat 500. De már az is meglehetősen drága lett. Emlékszem régen fillérekbe kerültek.

  • 2017.10.28. at 06:17
    Permalink

    A belgák is filóznak az emelésen. 25 éves autó azt jelenti, hogy a Honda NSX már oldtimer. Vagy egy utolsó generációs Nissan 300ZX vagy egy Opel Astra. Vagy egy Lancer Evo I.

    Nekem úgy tűnik odaát az oldtimerezés mást jelent. Az adórendszer ott elveve kiirtja a komoly teljestményű autókat (így eleve fontos az import), az éves adó gyakran közelít a piaci értékhez.

    Ezekkel a nemes régiségekkel pedig megvalósíthatják a fiatalkori álmaikat, ezért ahogy elnézem ([url]http://autossagok.blog.hu/2016/03/29/antwerp_classics_2016_ii[/url]) a belga és holland oldtimer kínálat fő márkái a Ferrari, a Porsche és a Jag, illetve a Mercedes kupéi. A BMW itt még nem számított akkora márkának.

    Én jó belépőnek egy R129 Mercit gondolnék, esetleg egy orrmotoros Porschét. De tartok tőle hogy nagyon meg tudnám égetni magamat vele, így egyelpőe bérem a szebbnél szebb kiállításokkal :).

  • 2017.10.28. at 06:17
    Permalink

    Hmmm… Ezt nem tudtam, pedig elég sokat veteránozok, abban a hitben voltam, hogy mindenhol egységesen 30 év. Igaz a belga és holland veterános életet sosem követtem. Közben viszont megtaláltam, hogy olyan jármű kaphat csak OT minősítést/rendszámot itthon, ami már korábban forgalomba volt helyezve, szóval ez a Lada itthon csak dísznek jó, autónak már kevésbé.
    Az árakat nézve igazából itthon is lehet ennél olcsóbban sokkal jobb veteránt kapni. Nemrég hirdettek egy R10-est talán 5-600 ezerért 53 ezerrel az órájában. Teljesen gyári, csodaszép állapotban volt. Nem is volt fent sokáig….. Egy kifejezetten hálás, egyszerű kezdő veterán, minimális költségekkel. Nem mellesleg 20 évvel idősebb mint ez a Lada. És hát ahogy te is írtad, ez az autó annyira nem öreg, és ugyanabból a korból tényleg jobb autókat is találni már. A 90-es években elég komoly autók is voltak már. Nem vagyok egy nagy BMW fan, de pl a 8-as a lemezei alatt már CAN bus-szal kommunikált. Igaz ez egy nagyon szélsőséges, kontrasztos példa de ebben a Ladában még injektor sem volt. Szóval szerintem sem a legjobb kortörténeti emlék még akkor sem, ha 0km-es.

  • 2017.10.28. at 06:17
    Permalink

    Szerintem te nagyobb ritkaság vagy, mint ez az autó.
    Még nem hallottam ilyet, hogy volt Ladás ne jó emlékekkel emlékezne vissza régi vasára.
    Nekem is volt több Ladám is, már japánt hajtok nagy megelégedéssel, de ennek ellenére, ha megtehetném, szívesen tartanék egy jó ezeröcsit,, vagy Niva-t másodiknak csak hobbiból.

  • 2017.10.28. at 06:17
    Permalink

    A Hollandoknál és a Belgáknál 25 év az oldtimer kritérium, és nem is nagyon követelnek meg mást (fékpadra azért felteszik őket is). A cél épp az, hogy még azelőtt fel tudják vásárolni ezeket az autókat, mielőtt újra elindulnak az áraik fölfelé. Ilyen az amikor a szabályozás segíti a polgáraikat és nem kiszúr velük. Persze nem árt, ha ők sem élnek vissza vele. A belga szabályok pl tiltják a mindennapos használatot.

    Sokat járok kint oldtimer-kiállításokra (ez évben eddig az összes nagy kipiálva, kivéve Stuttgart), látom a gyakran elmebeteg árakat, de azért néha a Scouton is ellenőrzöm. Ez nyilván 0 km-rel egy kivételes darab, de 10.000 EUR alatt már igen komoly kortársakat árulnak nem profi gyűjtők. 5000 alatt pedig használható (életképes kilométert futott) 190E és 924-esek is akadnak.

    Ezeket már nem viszik keletre mert ugyanennyiért 15 évvel fiatalabb Mercedest is kapnak, és azok alkalmasak mindennapi használatra, ezek meg hobbiautók, amin mindig lesz valami, alkatrész meg alig akad már. Amelyik megérte a 20-25 évet az már marad nyugaton a gyűjtőknek.

  • 2017.10.28. at 06:17
    Permalink

    Ezek az autók annak érdekesek aki csak hírből ismeri őket.Én pld 6-800 ezret autóztam velük de alig vártam, hogy elérhető nyugati autóm lehessen. A mai időkben még csak nosztalgiával sem gondolok rájuk.Ezzel csak azt akartam mondani,hogy itthon nagyon elfogultnak kellene lenni ahhoz ,hogy ennyi pénzt adjon valaki érte. De lehet,hogy így van ez nyugaton is !

  • 2017.10.28. at 06:17
    Permalink

    Meg vagyok veszve az összes volt szoci márkáért, király mindegyik, de ez bődületesen sok pénz egy régi kocka Ladáért. 1 M környékén amúgy szerintem itthon is vevőre találna, talán valamivel többért is. Fel lehet menni a hahura, és megnézni, mennyiért mennek pl. a patent állapotú 2T Wartburgok, Trabik, aki pedig a régi Volgák tájára tévedne esetleg, készüljön fel egy esetleges sokkra:)

  • 2017.10.28. at 06:17
    Permalink

    Szerintem ezt sehol sem lehet forgalomba helyezni. Mert ennyi erővel bárki összerakhatna egy öreg autót alkatrészekből, majd arra hivatkozva, hogy ez egy öreg autó, így nem kell megfelelnie a mai követelményeknek ezzel kikerülve egy csomó dolgot, kapna forgalmit. Ilyen kiskaput tuti nem hagytak nyitva. Általában 30 év a veterán korhatár az EU-ban, valahol van azonban ilyen hobbijármű kategória, ami talán 25 év. A FIVA is 30 évet határoz meg, és igazából az a hivatalos szervezete a veteránozásnak. 20 évtől lehet itthon előminősíteni, ami meg annyit jelent, hogy nem vonják ki az autódat végleg a forgalomból, hanem megkapod a lehetőséget arra, hogy a 30. naptári évet betöltve elmehetsz egy utolsó esélyként veterán minősítésre, ahol ha megfelel akkor ismét kap rendszámot az autó. De ennek is feltétele, hogy előtte érvényes papírjai voltak az autónak és forgalomban volt. Az ára meg hááát…… Szubjektív. Valaki lehet megadja érte a kért árat, de biztosan nem itthon. Sok márka fanatikus van. Az meg, hogy ennyiért mit kapni… Igen, kapni mást is. Én sem ezt venném meg ennyiért az biztos.

  • 2017.10.28. at 06:17
    Permalink

    Nem minden országban 30év és a vizsgafeltételek sem egyformák.

    Csakhogy ez egy vacak, ennyiért egész jó régi autókat kap az ember, 924-es porschék 190E, persze nem ilyen állapotban, de ez akkor is értelmetlen.

  • 2017.10.28. at 06:17
    Permalink

    ÉS csak halkan jegyzem meg, de szerintem ezt az autót esélyes, hogy nem is lehet forgalomba helyezni. Az új követelményeket nem teljesíti, ami jelenleg érvényben van és amit minden újonnan forgalomba helyezett autónak teljesíteni kell, OT-hez meg még kell 6 év. De lehet tévedek.

Vélemény, hozzászólás?