0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Olcsón szeretne jó autót? Tessék!

Titkos tipp: SEAT Toledo

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

1998 és 2004 között gyártották a SEAT Toledo második generációját. Nem volt rosszul sikerült konstrukció, de kevés példányt látni ma az utakon. Szerencsére a használtpiacon van belőle választék, igaz, a prímet az alapmotorok- és felszerelések viszik.

Arányos, szép formájú karosszéria, amely megjelenésével még ma sem hat elavultnak

Arányos, szép formájú karosszéria, amely megjelenésével még ma sem hat elavultnak

Vélhetően többen ismerik az autót, mint a spanyolországi várost

Vélhetően többen ismerik az autót, mint a spanyolországi várost

Toledo napjainkban mintegy 90 ezer lakosú város Spanyolország közepén, és elsősorban arról híres, hogy a római katolikus egyház spanyolországi prímási székhelye, azaz központja. Azonban van rá egy fogadásunk, hogy a Toledo szó hallatán sokaknak előbb ugrik be egy autó, a SEAT középkategóriás modellje, amely három generáción keresztül, 1991 és 2009 között volt jelen a nemzetközi piacon. A sorozatok markánsan elkülönültek egymástól, amíg az első Toledo jellegzetes kockaságával, darabosságával maradt emlékezetes, addig a harmadik, 2004-től ismert típus a SEAT túlbuzgó, egységes arculatra való törekvésének lett az áldozata, nem is beszélve az enyhén szólva is furcsa hátsó kialakításáról. Most azonban mégsem e két karizmatikus, hanem az 1998 és 2004 között jegyzett, gyári jelzéssel 1M változatról lesz szó, amely harmonikus formájával, kellemes belső kialakításával, bizony sokkal jobb autó volt annál, mint amennyire ma mellőzöttnek tűnik.

SEAT Toledo − találati lista

Modell Évjárat Motor Futott km Vételár (Ft)
SEAT Toledo 1.6 Stella 2000/5 1.6 8V, 101 LE n. a. 739 000
SEAT Toledo 1.6 Signo 1999/9 1.6 8V, 101 LE n. a. 820 000
SEAT Toledo 1.6 Stella 2000/7 1.6 8V, 101 LE n. a. 849 000
SEAT Toledo 1.6 Stella 2003/12 1.6 16V, 105 LE 115 000 1 420 000
SEAT Toledo 1.8 Signo 2000/10 1.8 20V, 125 LE n. a. 895 000
SEAT Toledo 1.8T Sport 2002/10 1.8T 20V, 180 LE n. a. 1 299 000
SEAT Toledo 2.3 V5 2000/8 2.3 10V, 150 LE 162 000 899 000
SEAT Toledo 1.9 TDI Signo 1999/9 1.9 TDI 8V, 90 LE 207 000 1 170 000
SEAT Toledo 1.9 TDI 2000/7 1.9 TDI 8V, 110 LE n. a. 1 139 000
SEAT Toledo 1.9 TDI Sport 2004/9 1.9 TDI 8V, 130 LE 176 000 1 799 000
SEAT Toledo 1.9 TDI Signo 2004/5 1.9 TDI 8V, 110 LE n. a. 1 975 000
SEAT Toledo 1.9 TDI Signo 2003/7 1.9 TDI 8V, 110 LE 97 000 2 099 000

Sokszor nincs összhangban az autó eleje és a hátulja, de a SEAT Toledo estében nem fenyeget ez a veszély, ráadásul az 500 literes csomagtérrel családi járműnek is megteszi

Sokszor nincs összhangban az autó eleje és a hátulja, de a SEAT Toledo estében nem fenyeget ez a veszély, ráadásul az 500 literes csomagtérrel családi járműnek is megteszi

A karosszériák között nem lehetett válogatni, a Toledo kizárólag lépcsőshátúként létezett, és ennek volt előnye, illetve hátránya egyaránt. Előbbi a nagyméretű, alapból 500, az ülések lehajtásával pedig 830 literesre növelhető csomagtér, azonban negatívumként merült fel a szűk rakodónyílás, és sok tulajdonos panaszkodik, hogy akár a poggyásztér rovására lehetne nagyobb a hely hátul. A Toledo ugyanis a Volkswagen Golf IV platformját használta, és a 2 510 milliméteres tengelytávval a második sorban nem mérték bőséggel a férőhelyet. A forma tetszetős − akárcsak az első generáció, ez is magán viseli Giugiaro mester keze nyomát -, a sima vonalú, kerekített orr az átlátszó plexibúrás fényszórókkal egyértelmű Leon rokonság, és jól sikerült a befejezés is – nem véletlen, hogy a típus több díjat nyert. Az utastérben a korai A3-as Audi sémájára épült a műszerfal, nincs túlbonyolítva semmi, a kezelhetőség egyszerű, a volán sportosan 3 küllős, az ajtókra pedig nem csak tenyérnyi kárpitfolt jutott. A bőrgarnitúra ritka a piacon, de az első ülések minden esetben kényelmesek, különösen az erősebb kivitelek hosszú ülőlapos székei dicsérhetők.

Érzelmeket nem ébreszt az Audi A3-tól eredő műszerfal, de funkcionálisan nem kritizálható. A vaskos kormány jó fogású

Érzelmeket nem ébreszt az Audi A3-tól eredő műszerfal, de funkcionálisan nem kritizálható. A vaskos kormány jó fogású

180 lóerővel erős az 1,8 literes, 20 szelepes, benzines turbómotor, de ha sikerül kifogni egy meghajtott, elhanyagolt példányt, akkor a Toledo birtoklása nem lesz felhőtlenül örömteli

180 lóerővel erős az 1,8 literes, 20 szelepes, benzines turbómotor, de ha sikerül kifogni egy meghajtott, elhanyagolt példányt, akkor a Toledo birtoklása nem lesz felhőtlenül örömteli

Gyártása során hétféle benzines és négyféle dízel erőforrás került a Toledo orrába, előbbieknél megtalálható a Volkswagen-örökség egyedisége, a V5 benzinmotor, amelynél 3-2 leosztásban a hengerek ugyan szöget zártak be egymással, de a hengerfej közös volt. 1999-2000 között 10 szelepes, 2000-2003 között pedig erősebb, 20 szelepes konstrukciót alkalmazott a SEAT. Az igazat megvallva nem ajánlott ez a motor, elsősorban a nagy fogyasztása miatt, és szintén jobb az óvatosság az 1,8 literesekkel, amelyeknél a vezérlés a gyenge pont (a vezérműszíj szakadása okozta motorkár javítása horrorisztikus költség), valamint a 180 lovas kivitelnél a turbó – ez ugyanaz a robbanócsomag, ami az első Octavia RS-t, vagy éppen az Audi TT-t repítette. Sokáig szerepelt a kínálatban az 1,4 literes, 16 szelepes alapgép, ennek 75 lóereje azonban kissé kevés a kiviteltől függően cirka 1,2-1,3 tonnás karosszéria lendületbe hozásához. Tartósság szempontjából a tuti tipp a két 1,6 literes benzines, vagy az 1,9 literes, 8 szelepes TDI dízel 110 lovas variánsa – létezett 90 lóerővel is. A gázolajosoknál a 130 lóerős PD TDI-nél szintén a turbó a gyenge szem a láncban, míg a 150 lovas leginkább csak statisztikai jellegű, ilyet a Használtautó.hu kínálatában hirtelen nem is találtunk – jegyezzük meg, a 130 lóerőssel sem lehet Dunát rekeszteni.

Motorváltozatok

Benzinmotor Teljesítmény Gyártási időszak
1.4 16V 75 LE 1998-2004
1.6 8V 101 LE 1998-2000
1.6 16V 105 LE 2000-2004
1.8 20V 125 LE 1998-2003
1.8T 20V 180 LE 2003-2004
2.3 10V V5 150 LE 1998-2000
2.3 20V V5 170 LE 2000-2003
Dízelmotor Teljesítmény Gyártási időszak
1.9 TDI 8V 90 LE 1998-2003
1.9 TDI 8V 110 LE 1998-2004
1.9 PD TDI 8V 130 LE 2003-2004
1.9 PD TDI 8V 150 LE 2000-2004

Rendkívül kényelmesek a combot is jól támasztó sportülések, de az alapváltozatokat persze nem ilyenekkel szerelték

Rendkívül kényelmesek a combot is jól támasztó sportülések, de az alapváltozatokat persze nem ilyenekkel szerelték

A felhozatallal kapcsolatban kijelenthető, tarolnak az 1,6-os benzinesek, elsősorban az alap és közepes ellátmányt jelentő Stella és Signo komfortszinteken. Az első példányok 1998-2000 körül bukkannak fel, nagyságrendileg a 750-850 ezer forintos ársávban, és az ABS, az első elektromos ablak, a szervokormány, valamint az első dupla légzsák sztenderd tartozékként említhető, de nem ritka jelenség a légkondicionáló megléte sem. Az 1,8-as motor felára minimálisnak mondható, ha egyáltalán van ilyen, mert inkább az állapot a mérvadó, és ugyanez érvényes az öthengeresre is, amelyet egyező évjárattal találtunk 1,6-osokra jellemző áron. Egy fiatalabb, 2003 körüli Toledo a fenti stafírunggal nagyjából 1,5 millió forintot érő portéka, míg az árplafon 1,8 milliónál csúcsosodik. A dízeleknél eleve magasabb a belépőár, 2000-es évjárattal 1,1 milliótól indul a 110 lóerős TDI által uralt választék, és nem sokkal 2 millió forint felett tetőzik – meglepő, de a teljesítmény nem pénzfüggő, például a 2004-es, 110 és a már adagolófúvókás, 130 lóerős PD TDI Toledók egyaránt 1,8-1,9 millióba kerülnek.

Ha egy mód van rá, kerüljük a chipes, ültetett példányokat, mert ezeket valószínűleg nem kímélték − a gyári, vagy ahhoz közeli állapot sokkal többet ér

Ha egy mód van rá, kerüljük a chipes, ültetett példányokat, mert ezeket valószínűleg nem kímélték − a gyári, vagy ahhoz közeli állapot sokkal többet ér

Használói véleményeink alapján a második generációs SEAT Toledo valóban titkos tipp lehet, hiszen 9 éves átlagéletkor, valamint 222 ezer kilométeres átlagos futásteljesítmény esetén már nem szimpla véletlen a tulajdonosi elégedettség. Márpedig ezt a modellt nem szidják, mint a bokrot, persze, azért akadnak hibái. A szűkös hátsó lábteret már említettük, de előfordulhat beázás az ajtó tömítéseinél, elromolhat az ajtózár, zöröghet néhány műanyag-burkolat, különböző elektronikai hibák léphetnek fel, és karbantartás hiányában (ami 15 ezer kilométerenként javallott) a motorok is adhatnak okot problémára. Ám összességében a Toledo nem a nyűgösebb típusok közé sorolandó. Mi a gyári állapotú, 1,6-os benzines és a szerényebb 1,9-es TDI dízeleket ajánljuk, a sportos stílust támogató, és emiatt használatukból eredendően kockázatokat rejtő benzines turbós, illetve PD TDI dízel verziókkal szemben.

Ez is érdekes lehet:
 

Lexus RX 400h 2006 – használtteszt

11,5 éves az első hibrid SUV, mi pedig egy éppen tíz esztendős példányt kaparintottunk meg, hogy...

9-es sorozat lehet a Mercedes-Maybach vetélytársa

Nem logikus, mégis elképzelhető, hogy valóban egy újabb, méghozzá a 9-es sorozattal bővül a BMW...

Mercedes-Benz C 300 Cabrio teszt

Kabrióként vallott a legújabb C Merci. Egy igazi ékszer, főleg ebben az összeállításban. Szinte...

Sokféle rendszámunk van, de lassan kellene egy új verzió

Akad egy-két újítás a rendszámoknál mostanság, hamarosan megjelennek a következő betűvel kezdődők...

Tényleg kettős fényszórót kap a friss Octavia?

Elég régóta piacon van ahhoz, hogy frissüljön és kövesse az elmúlt évek trendjét a Skoda Octavia...

Nem e világi - BMW X4 M40i teszt

Sokan írtak már az M-es BMW-k, köztük az X4 M40i letaglózó menetdinamikájáról, vezethetőségéről...

Kisméretű és takarékos autóiba 11 fokozatú váltót tenne a Honda

Lehetne egy kuplunggal több? Már annyian gyártanak duplakuplungos automatákat, a Honda ennél...

Egy kis háttér videó a több darabból összerakott 7-es BMW-ről

Minden használtautó-vásárló rémálmát mutatja meg részletesen egy orosz szerelő, vagy inkább mondhatnánk...

Volkswagen Golf 1.4 TGI Bluemotion Comfortline DSG teszt

Nem TDI, TGI az aktuálisan nálunk járt Golf, nem dízel, hanem CNG/benzines üzemű tehát. És igen...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (5 db)

Toni írta: 2011 szeptember 28., szerda 00:06:41

1.8 20 v szívó? Nem fogyaszt többet az 1.6-nál de sokkal jobban megy.
Állítólag abszolút megbízható. A pdtdi-t tényleg nem vennék, a 110 lovas dízel nagyon jó de sokkal is drágább, ugyanolyan üzemanyag ár mellett lehet sokára térülne meg a benzineshez képest, persze ki mennyit autózik.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Török Tamás írta: 2011 szeptember 27., kedd 20:20:05

Szerintem a mai napig a legharmonikusabb formájú Seat.Az újak nekem nem tetszenek.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kopygege írta: 2011 szeptember 27., kedd 14:02:57

Szüleimnek még mindig a "kocka" Toledo van 18 évesen, és töretlenül, nagyobb hibáktól mentesen teszi a dolgát. Ezért én is nézegettem a második generációt, amikor autóvásárlásra került a sor, de sajnos nagyon túl vannak árazva, akármennyire is jó autók...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Inaktív felhasználó írta: 2011 szeptember 27., kedd 10:39:14 − szerző
Der Milan írta: 5 éve

Kicsit drága ahhoz képest hogy némelyik már több mint 10 éves és amennyit nyújt, viszonylag kicsi hátsó lábtérrel, lényegében egy Golf IV vagy egy Octavia. Nekem nagyon tetszett ez a 2,3-as motor az egyedisége miatt, különben kimaradt a motorváltozatok közül ennek a motornak a 170 lovas változata, most is kínál egy ilyet valami sztrítréször a használtautón hitelátvállalással.


Nem maradt ki, én ütöttem el egy számot a táblázatban. Javítottam, köszönöm! KZ

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2011 szeptember 27., kedd 10:35:36

Kicsit drága ahhoz képest hogy némelyik már több mint 10 éves és amennyit nyújt, viszonylag kicsi hátsó lábtérrel, lényegében egy Golf IV vagy egy Octavia. Nekem nagyon tetszett ez a 2,3-as motor az egyedisége miatt, különben kimaradt a motorváltozatok közül ennek a motornak a 170 lovas változata, most is kínál egy ilyet valami sztrítréször a használtautón hitelátvállalással.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zZWF0
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zZWF0

Friss tesztek

Nem e világi - BMW X4 M40i teszt

Tökéletes ajánlat önfegyelmet gyakorlóknak - BMW X4 M40i

Sokan írtak már az M-es BMW-k, köztük az X4 M40i letaglózó menetdinamikájáról, vezethetőségéről, egyéniségéről. Így ezekről itt most alig esik szó.


Mercedes-Benz C 300 Cabrio teszt

Neveletlen hercegnő - Mercedes C kabrió

Kabrióként vallott a legújabb C Merci. Egy igazi ékszer, főleg ebben az összeállításban. Szinte minden egyes rá költött forint ordít róla. De vajon van olyan jó, amilyennek látszik?


Volkswagen Golf 1.4 TGI Bluemotion Comfortline DSG teszt

Egy Golf, ami a dízelnél is takarékosabb

Nem TDI, TGI az aktuálisan nálunk járt Golf, nem dízel, hanem CNG/benzines üzemű tehát. És igen, olcsóbb vele autózni, mint a dízellel.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zZWF0

Hirdetés

SEAT tesztek

Összevetés: Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC, Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi, SEAT Leon ST 1.6 TDI CR

Melyik a jobb? Családi kombik dízelmotorral Videó

Friss hús a Honda Civic Tourer és a SEAT Leon ST is, régi-új motoros a Renault Mégane Grandtour. Dízelként vetettük össze a három kombit.


SEAT Leon 1.2 TSI DSG Style Start&Stop teszt

Technológia, értem. SEAT Leon 1.2 TSI teszt Videó

Elődjeinél kevésbé temperamentumos, de majdnem-Golf a LED-ekben gazdag új Leon. A SEAT kompakt ötajtósát 1,2 literes benzines turbómotorral és DSG-váltóval teszteltük.


SEAT Toledo 1.6 TDI CR Style teszt

Fogyasztás? Nem tényező! SEAT Toledo 1.6 TDI CR teszt Videó

Dízelmotorral járt nálunk az első Csehországban gyártott SEAT, azaz a Skoda Rapid édestestvérének számító negyedik generációs Toledo.


SEAT Alhambra 1.4 TSI Eco Style teszt

Testvérharc nélkül - SEAT Alhambra teszt

Volkswagen-emblémával szinte ugyanezen autó járt már nálunk, ám most a spanyol márka égisze alatt is kipróbálhattuk a hétüléses, tágas, de kicsiny motoros egyterűt.


SEAT Exeo teszt

Second hand

A teszthét során alig vártam, hogy intéznivaló dolgom legyen, és ezzel az ürüggyel a számítógép elől a SEAT Exeo 2.0 CR TDI Style volánja mögé üljek.


Még több SEAT teszt

Címlapon


Friss cikkek

50 lengyel művész alkotta meg ezt a néhány életnagyságú sportkocsit

Ezek a sportkocsik mind ócskavasak

2 órája – Sztori

Hogy lehet egy Bugattira, vagy egy Mercedes 300 SL-re azt mondani, hogy vashulladék? Hát így! Mert sokat nem is csal az állítás, ezek a kocsik életnagyságúak, és egy roncstelepről jöttek.


A Drift Allstars mezőnye megbüntette Máriapócsot

Trackwoodon jártunk, más dimenziót láttunk

7 órája – Sztori

Két napot töltöttünk Máriapócson, és minden percért megérte. Kezdve az első gumifüstbe szippantástól az esti felvonuláson át a döntőkig.


4 verseny, 4 dobogó Kiss Norbinak a Hungaroringen

Kiss Norbi idén is elvitte a show-t

12 órája – Sztori

Idén ismét hazánkba látogatott a Kamion EB mezőnye, ám most sokkal több izgalmat okoztak. Csatlakozott hozzájuk a Blancpain GT Series is.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

SEAT TOLEDO 1.2 TSI Style Szervízkönyv.Garantált km

SEAT TOLEDO 1.2 TSI St...

Ár: 2.999.990 Ft

Évjárat: 2013 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SEAT TOLEDO 1.8 Signo AUTOMATA

SEAT TOLEDO 1.8 Signo...

Ár: 949.000 Ft

Évjárat: 2000 / 6

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

SEAT TOLEDO 1.9 TDI Signo

SEAT TOLEDO 1.9 TDI Signo

Ár: 1.250.000 Ft

Évjárat: 2004 / 5

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!