0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Fél év alatt nem tudott még megtisztulni az autópiac

Továbbra is visszapörögnek a kilométerórák

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jövőre már megállhatnak, de ma még visszafelé is mozdulnak a kilométerórák. Egyelőre nem szűnt meg a vevők megtévesztése.

Bűvös szám a 100 ezres állás, kevesen szeretnek ennél magasabbat látni

Bűvös szám a 100 ezres állás, kevesen szeretnek ennél magasabbat látni

Ez év január 1-jétől hatályos az a rendelet, mely által a gépjárművek, műszaki vizsga és tulajdonosváltás esetén a központi jármű-nyilvántartási adatbázisba rögzített óraállása lekérdezhető. Az intézkedés egyértelműen annak érdekében született, hogy megszűnjön a több autókereskedő szerint is "mindenki által űzött játéknak" számító kilométeróra visszapörgetés. E szokást a kereskedők nem másnak, mint a vevői igények kiszolgálásának nevezték és nevezik a mai napig is, a vásárlók ugyanis sokszor nem elsősorban az autó általános állapotát, hanem annak óraállását nézik. Hogy ez nem csak pletyka, azt bizonyítja a piac legnagyobb autókereskedelmi felületének számító www.hasznaltauto.hu weboldalt üzemeltető Használtautó Kft, még tavaly készített kimutatása, mely egyértelműen megmutatta, hogy az akkor 70 ezres adatbázisból a legtöbb autó 100-125 ezer kilométeres futású volt.

A használtautó-kereskedelem legnagyobb felületének üzemeltetői most, fél évvel a kilométeróra-tekerés gyakorlatát visszaszorítani hivatott rendelet életbe lépését követően ismét megnézték a piacot, ám úgy találták, hogy az említett szokás csak évek múlva szorulhat majd vissza. Miként azt a Használtautó.hu közleménye kifejti, az évekig tartó visszaszorítási folyamatot azonban gyorsíthatná egyrészt az óraállás regisztrációjának gyakoribbá tétele, másrészt a cselekményt büntetőjogi tényállásként feltüntető új btk. hatályba lépése.

Amíg a vásárlók egyszerre szeretnének olcsó és keveset futott autóhoz jutni, addig csak a jelenleginél is szigorúbb előírásokkal biztosítható, hogy radikálisan visszaszoruljon a kilométerórák manipulációja – magyarázza Fodor László, a Használtautó.hu értékesítési igazgatója. – Ezért nem meglepő, hogy a tavaly év végi mintához hasonlóan a kínálat jelenleg is a 100 ezer kilométeres határ előtt csúcsosodik ki.

80-150 ezer futott kilométer közötti hirdetései megoszlásának változása (db)

Csökkent a 100, 125 ezer kilométer környéki futások dominanciája, nőtt a többi, magasabb futás aránya (Forrás: Használtautó Kft)

Csökkent a 100, 125 ezer kilométer környéki futások dominanciája, nőtt a többi, magasabb futás aránya (Forrás: Használtautó Kft)

Lassú pozitív változás ugyanakkor megfigyelhető a Használtautó Kft ismételt elemzéséből: miközben a kínálat általános növekedése miatt valamennyi vizsgált intervallumban több autó szerepel, a jelenlegi adatsorban már jóval kisebb szakadék észlelhető a lélektani határnak tekinthető 100 ezer kilométeres szintnél, ahol féléve még 23, jelenleg már „csak” 15 százaléknyi az eltérés a 95-100 ezer, illetve 100-105 ezer kilométeres intervallumban szereplő autók száma között. A kínálati görbe a 100-150 ezres intervallumokban végig kiegyensúlyozottabbá vált. A görbe ideális képe a jelenleginél is jóval kisimultabb volna, azonban erre még éveket kell várni.

Évjáratonként vizsgálva a palettát az tűnik fel, hogy 100-150 ezer futott kilométer felett továbbra is kevesen bíznak a jármű sikeres, gyors értékesítésében, ezért ebben a kategóriában nyilvánvalóan ma is sokan folyamodnak a kilométeróra manipulálásához. Miközben 100 ezer kilométer alatt, a 2-5 éves autók kínálatában valóban nőttek az átlagos megadott kilométeradatok (még a féléves mérési különbség hatását figyelembe véve is), az ennél idősebb autók meghirdetett futásteljesítménye egyre jobban elmarad a reálistól. Az alábbi ábra is jól mutatja, hogy a 2005-ben vagy azelőtt gyártott autók hirdetett kilométerátlaga szinte pontosan megegyezik a fél évvel ezelőtti hasonló adatsorral, pedig ezek az autók azóta újabb fél évet töltöttek forgalomban.

Jól látható, hogy 80 ezer kilométeres futás bevallott kilométer után nagyot laposodik a görbe (Forrás: Használtautó Kft)

Jól látható, hogy 80 ezer kilométeres futás bevallott kilométer után nagyot laposodik a görbe (Forrás: Használtautó Kft)

Miként arra decemberben is felhívta a figyelmet a Használtautó Kft, a kilométerórák manipulálása többszörösen is károsítja a vevőt: először a reálisnál magasabb vételár miatt, ezt követően a rosszabb műszaki állapotból fakadó magasabb szervizköltségek révén. Jelentős károsodáshoz vezethet a kilométerhez kötött alkatrészcserék elmaradása is. Ezért jelent pozitív fejleményt a kilométeradatok központi nyilvántartását januártól előíró szabályozás bevezetése.

Nem baj, ha az óraállás kicsivel az áhítottnál több, csak igaz, az autó pedig karbantartott legyen

Nem baj, ha az óraállás kicsivel az áhítottnál több, csak igaz, az autó pedig karbantartott legyen

A jelenlegi rendszer ugyanakkor csupán a tulajdonosváltás és a műszaki vizsga alkalmával teszi kötelezővé a kilométerállások regisztrálását – hangsúlyozza a Használtautó.hu értékesítési vezetője. – Új autó esetében négy, használt autó esetében is két év telhet el új adat rögzítése nélkül, ami még tág teret hagy a visszaélésre. Egyelőre tehát az autók jelentős részéről még egyáltalán nincs nyilvántartott kilométeradat, és önmagában egy érték sem jelent majd sokat, ha nincsen korábbi érték, amihez azt viszonyítani lehet.

Amint arra már más piaci szereplők és most a Használtautó Kft szakemberei is rámutattak, jelentős előrelépést az jelentene, ha gyakrabban, bármilyen javítás, átvizsgálás, vagy akár közúti ellenőrzés esetén is központilag rögzítenék az adatokat. A kilométeróra-visszatekerések komoly szankciója szintén segíthet(ne) visszaszorítani ezt a káros gyakorlatot, ezért tekint komoly várakozással a használtautó-piac az új büntető törvénykönyv bevezetése elé: a szakmai egyeztetésektől függően ez az új kódex akár börtönbüntetéssel járó tényállásként is rögzítheti a kilométeróra manipulálását. Amíg azonban idáig eljutunk, annak, aki biztosra szeretne menni, továbbra is célszerű a gondosan szervizelt és dokumentált előélettel rendelkező járművek között válogatnia.

Ez is érdekes lehet:
 

Egy dögös 18 évest fog kisorsolni az Opel

Dizájnpályázatot hirdet az Opel. Megvalósítja a legtetszetősebb Corsa-dizájnt, és egy 18 éves...

Mercedes-Benz E-osztály menetpróba kupéval, kabrióval, kombival és 9 fokozatú automata váltóval

A legjobbat, vagy semmit. Ezt üzeni a Mercedes-Benz, s hogy egyet tudjunk érteni, szinte végigpróbáltuk...

Nyárigumi-teszt 2014 – az Autónavigátor.hu és a nonstopgumi.hu valóságtesztje

Idén is elkészítettük nyárigumi-tesztünket. Bőven van meglepetés és különbség is az abroncsok...

Alkoholt fogyasztott? Itt a képlet, amiből kiderül, hogy vezethet-e már

A legtöbb háznál nincs húsvét alkohol nélkül, és sok esetben autózás nélkül sincs. Megnéztük...

Még mindig van az ex-rendőrautó Ford Focusokból, ismét mentünk velük néhány száz kilométert

Mi vihet rá valakit arra, hogy valahai rendőrautót vásároljon? Naná, hogy az ár! És a minőségtől...

Videó: a Bugatti tesztautója köröz a Nürburgringen

Úgy néz ki, a Bugatti a Galibier szuperszedán megvalósulása esetén is elkészíti a Veyron közvetlen...

Piaci körkép: olcsó, családi autót 250 ezerért

Olcsónak ígérkező fenntartás és szerény ár mellett, ha lehet férjen be a család. Meg lehet oldani...

Peugeot 308 1.6 THP teszt

Jóllakni nem csak töltött káposztával lehet. A Peugeot 308-as jóllakat, és a csigától, kagylótól...

Mercedes-Benz E 270 CDI Automata Avantgarde, 2004 - használtteszt

Ha a 10 éves E-osztályos Mercedesek között nézzük a próbált példányt, akkor drága. Jellemzőihez...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
Hirdetés

A cikk galériája


Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (54 db)

Törölt felhasználó írta: 2012 július 05., csütörtök 08:19:22

"Merszííííí, hogy vaaaaagy neküüüünk!!!!" (A csokit átveheted a szerkesztőségben!!!);-))))))

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2012 július 04., szerda 21:36:05

Nyugodtan kizárhatsz engem is, Mátyás. Nem lesz orgazmusom, hogy ezzel a sok tulokkal vitatkozok.
Egyébként, viccet félretéve, ma hívott egy ilyen okos emberke, Németországban dolgozik, aki ugye semmit nem cserélünk, meg a teszkós olaj a fasza, de büszkén hozza a trafifényképet, hogy 200 fölött jóval bír a gép, százötvenért,mert ingyen nem fényképez a szerv, szóval leszédült a bordásszíj, mert megállt egy roller. Persze, ugye Chemnitzben, hazafelé. Hogy mit lehetne tenni. Hát, mondom, egy ezer euróst be kéne tán mutatni. Mert 80.-forint alatt nem megyek ki menteni és az ugye kétezer kilométer, mert oda-vissza értendő, meg egy százast kéne itt hagyni anyagra.
hajrá, takarékoskodjatok! Minek azt a rollert kicserélni? Egy barom ez az arni, csak szíjat, abból is a leggagyibbat. Mi nem szórjuk a pénzt!
Üdvözlettel.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2012 július 04., szerda 14:00:50
AndrewT írta: tavaly

Jó ez az arcoskodás, mindjárt jön kinek nagyobb az "ecsete" meg hány nőt hűz meg egy éjszaka...

Rolandak igaza van a japán csapágy az japán csapágy. Arninak igaza van hogy kciseréli a vízpumpát, miért ne?

Én is kicseréltetem a vezérműszettel együtt, főleg ha az egy rendszert alkot. Az a 10e ft plusz szerintem nem nagy tétel 80-160e km (típusfüggő). Nekem megér ennyit a nyugalom. Ha 800e-nél még jó egy corollánaka vízpumpája akkor jó, el kell fogadni. Ha meg valaki lecseréli 1millió km alatt 5x hát akkor meg lecseréli. Egy a lényeg legyen jó.

Anno mi síelésnél szívtuk meg, ismerős Focus kombijával mentünk, full szervízelt kocsi és egyszer csak hőmérséklet fel, és mint kiderült vízpumpa megadta magát. A vicces, hogy a szervízkönyv nem említi a vízpumpa csere esedékességét. A kocsiban 134e valós km volt. Ez a szívás, nem ez amit ti itt előadtok.

Különben is két ember tapasztala szerintem kevés kijelenteni, hogy melyik típus vízpumpája örökélető és melyiké hal be. 100e autó vizsgálata után talán lehetne vmi statisztikát kreálni, de az se lenne pontos.



én kicserélem a vízpumpát, sőt fel is fújom a kereket, és le is mosom a kocsit. :)


Tessék Andrew egy normális objektívan vélekedő ember, akinek van saját véleménye és azt nem akarja másra rákényszeríteni!!! Egyébként teljesen igazad van, nem kerülnek sokba az említett alkatrészek, és az előzőekben nem azért írtam le a példákat, mert mi nem szoktuk cseréltetni időben, hanem azért mert ismerünk olyan embereket akik adott esetben ilyen hosszú km-en keresztül nyúztak egy-egy alkatrészt. Egyébként az alkatrészek minősége főleg ha utángyártott változhat, attól függően ki gyártja. Egyébként az én Focusomban 120ezernél lett először cserélve, de már eresztett itt -ott. A szerelő szerint azzal már a szomszéd utcába sem szabadott volna, elindulni!!!! 160ezer km-nél meg megkapta a második EGR-szelepét, a kicsike!!!! Még jó hogy nem nekem kellett fizetni!!! :-)))))

A válaszoláshoz belépés szükséges
AndrewT írta: 2012 július 04., szerda 12:58:33

Jó ez az arcoskodás, mindjárt jön kinek nagyobb az "ecsete" meg hány nőt hűz meg egy éjszaka...
Rolandak igaza van a japán csapágy az japán csapágy. Arninak igaza van hogy kciseréli a vízpumpát, miért ne?
Én is kicseréltetem a vezérműszettel együtt, főleg ha az egy rendszert alkot. Az a 10e ft plusz szerintem nem nagy tétel 80-160e km (típusfüggő). Nekem megér ennyit a nyugalom. Ha 800e-nél még jó egy corollánaka vízpumpája akkor jó, el kell fogadni. Ha meg valaki lecseréli 1millió km alatt 5x hát akkor meg lecseréli. Egy a lényeg legyen jó.
Anno mi síelésnél szívtuk meg, ismerős Focus kombijával mentünk, full szervízelt kocsi és egyszer csak hőmérséklet fel, és mint kiderült vízpumpa megadta magát. A vicces, hogy a szervízkönyv nem említi a vízpumpa csere esedékességét. A kocsiban 134e valós km volt. Ez a szívás, nem ez amit ti itt előadtok.
Különben is két ember tapasztala szerintem kevés kijelenteni, hogy melyik típus vízpumpája örökélető és melyiké hal be. 100e autó vizsgálata után talán lehetne vmi statisztikát kreálni, de az se lenne pontos.

én kicserélem a vízpumpát, sőt fel is fújom a kereket, és le is mosom a kocsit. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2012 július 04., szerda 12:31:41
Törölt felhasználó írta: tavaly

Tényleg a teljesség igénye nélkül, 5 perc kereséssel:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/peugeot/607/peugeot_607_2.7_v6_hdi_executive_tiptronic-5934123

gyönyörű 600-as peugeotnak a gyári szíja szakadt le 140 ezernél.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/daewoo/nubira/daewoo_nubira_1.6_sx-5921645

Nubirának 170-nél.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/daewoo/nubira/daewoo_nubira_1.6_sx-5948269

http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/carina/toyota_carina_carina-e_sedan_2.0_gli-5882997

Lám, a japán csodacsapágy sem csoda.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/audi/a8/audi_a8_2.5_tdi-5136312

215-nél a második szíj szakadt le az A 8-ról.

Őnekik úgy látszik nem volt szerencséjük. Mint annak a jónéhánynak, aki nálam megfordult az elmúlt majdnem 30 év alatt.

800ezres Corollával meg anyádnak hazudozzál, az elhiszi neked, mert szeret. Ennyi kilométert taxi autók nem mennek 10 év alatt. Egy olyen futásteljesítményt alapul véve csak a benzinköltség kb. 20 millió forint.


Előzmények megtekintése

Na akkor csapó kettő!!! Figyelj már paraszt gyerek, okom nincs hazudozni mert, én évi 70-80ezer km-t megyek!!! Apámék volt cégénél a 1999-es(98-as) Corolla tavaly volt 12éves!!! Számoljál már!!!
Akkor az is kamu hogy a 2007-es az az 5éves céges Focusomban 350.000km-van??? Megnézheted bármikor. Idén láttam egy 9éves Mercedes Sprintert egy futár cégnél 1millió km volt benne. Szerintem te k...ra tájékozatlan vagy, egyébként a haverom egy 2003-as Ignist használ céges kocsinak 9év alatt 470ezer km ment bele, akkor kapott új kuplung szettet, de víz pumpát NEM cseréltek még. Ha 30év alatt nem sikerült annyi tapasztalatot gyűjtened hogy ráláss ezekre a dolgokra objektívan, akkor maradj a szántóföldön a traktoroknál!!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2012 július 04., szerda 12:20:38

Katona úr jó lenne már ha Ön is el gondolkozna egy kicsit!!! Ha az én hozzászólásomat törölte jó lett volna ha ennek eszement baromnak is törli a hozzá szólását, ne legyen már olyan minta viktorkája hogy csak egy oldalra húz!!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2012 július 04., szerda 10:51:14

Látom folytatódik tovább az eszmecsere szíj témában, ami ha közvetlenül nem is kapcsolódik a címben megadott km-óra visszapörgetéshez, közvetve azért igen! Mindenesetre sajnálom. hogy az általam említett példában nem vettem le a Neon vez.mű szíjhajtás felső burkolatát, hogy legalább belenézzek, vajon milyen állapotban lehet 270.000 km után a vezérműszíj, és környéke, legalább szemre. Annyit azért tudok mondani, hogy a generátort, szervót, klímát hajtó integrált szíj is gyári volt rajta, de az úgy nézett ki, mint amelyik itt Európában nálunk csak fél éve lenne fenn...
Az amerikaiak csak röhögnek rajtunk és legyintenek, itt Európában milyen szarokat hajtunk, és mennyit foglalkozunk vele. Nehogy azt higgye már valaki, hogy ott valami kis presztízse is létezik egyáltalán a nálunk annyira favorizált BMW, Mercedes, vagy Audi márkáknak, a többit meg se említsük...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2012 július 04., szerda 10:18:07
Törölt felhasználó írta: tavaly

Tényleg a teljesség igénye nélkül, 5 perc kereséssel:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/peugeot/607/peugeot_607_2.7_v6_hdi_executive_tiptronic-5934123

gyönyörű 600-as peugeotnak a gyári szíja szakadt le 140 ezernél.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/daewoo/nubira/daewoo_nubira_1.6_sx-5921645

Nubirának 170-nél.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/daewoo/nubira/daewoo_nubira_1.6_sx-5948269

http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/carina/toyota_carina_carina-e_sedan_2.0_gli-5882997

Lám, a japán csodacsapágy sem csoda.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/audi/a8/audi_a8_2.5_tdi-5136312

215-nél a második szíj szakadt le az A 8-ról.

Őnekik úgy látszik nem volt szerencséjük. Mint annak a jónéhánynak, aki nálam megfordult az elmúlt majdnem 30 év alatt.

800ezres Corollával meg anyádnak hazudozzál, az elhiszi neked, mert szeret. Ennyi kilométert taxi autók nem mennek 10 év alatt. Egy olyen futásteljesítményt alapul véve csak a benzinköltség kb. 20 millió forint.


Előzmények megtekintése

Ezt a hozzászólást
a felhasználási feltételek megsértése miatt
Katona Mátyás szerkesztő törölte
2012. július 4. 10:28-kor .

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2012 július 04., szerda 07:47:29

Tényleg a teljesség igénye nélkül, 5 perc kereséssel:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/peugeot/607/peugeot_607_2.7_v6_hdi_executive_tiptronic-5934123
gyönyörű 600-as peugeotnak a gyári szíja szakadt le 140 ezernél.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/daewoo/nubira/daewoo_nubira_1.6_sx-5921645
Nubirának 170-nél.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/daewoo/nubira/daewoo_nubira_1.6_sx-5948269
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/carina/toyota_carina_carina-e_sedan_2.0_gli-5882997
Lám, a japán csodacsapágy sem csoda.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/audi/a8/audi_a8_2.5_tdi-5136312
215-nél a második szíj szakadt le az A 8-ról.
Őnekik úgy látszik nem volt szerencséjük. Mint annak a jónéhánynak, aki nálam megfordult az elmúlt majdnem 30 év alatt.
800ezres Corollával meg anyádnak hazudozzál, az elhiszi neked, mert szeret. Ennyi kilométert taxi autók nem mennek 10 év alatt. Egy olyen futásteljesítményt alapul véve csak a benzinköltség kb. 20 millió forint.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2012 július 03., kedd 12:38:51
Törölt felhasználó írta: tavaly

Szakál Roland



Nálunk a nagybuszunkat 3 személy hajtja, egy reggel 4-től, kettőig, a másik, du. kettőtől este fél tizenkettőig. A harmadik otthon pihen. Ezeknek az autóknak gyakorlatilag nem hűl ki a motorjuk életükben, így van 10-12 éves korára bennük 7-800 ezer kilométer. Ezek a motorok (a te Toyotáddal szemben, ami mondjuk négy-öt ezret forog száznál) 500-as alapjárattal és ezres- ezerkettőszázas üzemi fordulattal mennek. Így kell rájuk ezalatt a futásteljesítmény alatt úgy 3-4vízpumpa. Hagyjuk mán ezt a ki tud nagyobbat fingani vetélkedőt addig, amíg valamelyiknek rozsdás nem lesz a kisnadrágja!


3-4 vízpumpa a lábadra kellene, nehezéknek hogy minnél mélyebbre süllyedjél a Dunába, talán akkor nem írogatnál ekkora baromságokat, valószinüleg még 1200-es zsigulin szocializálódtál, ezért fingod nincs, például a Japán csapágyakról,(Én a gépiparban nap mint nap ezekkel dolgozom, építjük be őket) Komolyan nem bírom ki hogy ne degradáljalak le, a Suzuki Ignisem forog, 130km/h ás autópályatempónál 3800 1/perc-et, pedig abban sem a leghosszabak az áttételek!!!!!! Teeeeee igen állat, jobb lenne ha inkább a blogozók véleményere figyelnél és ahogyan már sokan tanácsolták, inkább töröld le magad vagy maradj a szétborított moszkvics motorjaidnál aztán újítgasd őket. Egyébként neked nem a nadrágod lenne rozsdás, hanem a fogad hézagos, ha ezt a hangnemet tolod tovább, ezt így anyukádnak vagy a miniszterelnöknek nyomhatod!!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Friss tesztek

Finommechanika - Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC teszt

Finommechanika - Honda Civic Tourer teszt

Szerethető autó az új Civic Tourer, ami a Honda 1.6-os dízelével, ha nem is a legolcsóbb, de az egyik legigényesebb a kategóriában.


Peugeot 308 1.6 THP teszt

Más ház, más szokás - Peugeot 308 teszt

Jóllakni nem csak töltött káposztával lehet. A Peugeot 308-as jóllakat, és a csigától, kagylótól nem fogjuk elcsapni a gyomrunkat sem.


Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic teszt

Magyar és menő. Audi A3 Limousine teszt Videó

Majdnem mindenestül nálunk készül, csinos, finom autó az Audi A3 Limousine. És persze drága. Hengerlekapcsolós 1.4 TFSI-ként teszteltük.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
Hirdetés

VOLKSWAGEN tesztek

Volkswagen Golf VII Highline BMT 1.4 TSi DSG teszt

Az etalon? Teszten a VW Golf VII Videó

Kategóriát fémjelző, etalonnak tartott, s a Világ és az európai Év Autója díjakra is esélyes modell a Volkswagen Golf VII. Kezdeti kínálatának csúcsmotorjával és DSG - dupla kuplungos automata - váltóval próbáltuk ki.


Volkswagen Beetle 1.2 TSI Design teszt

Kicsit Bogár - Volkswagen Beetle teszt

Közvetlen elődjénél sokkal praktikusabb, valamennyire a Bogár-vonalat is viszi. Remek 1.2 TSI motorral teszteltük a Volkswagen Beetle-t.


Volkswagen Jetta 1.2 TSI Comfortline teszt

Passat light? Új Volkswagen Jetta teszt

Arasznyival rövidebb és közel két millióval olcsóbb a Passatnál. Próbára tettük az új, Mexikóból érkező Jettát. Helyettesítheti-e a bátyját?


Volkswagen Passat 2.0 CR TDI DSG BlueMotion Comfortline teszt

Ki a király? Régi és új Volkswagen Passat teszt

Tavaly ősszel a korábbi alapokat megtartva lépett új generációba a Passat. A széria legélhetőbbjét próbáltuk.


Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 4Motion teszt

Tested by Dakar - Volkswagen Amarok teszt

A Volkswagen méltán büszke az idei Dakar ralin elért eredményeire, minket viszont az érdekelt, milyen az Amarok 2.0 BiTDI Highline 4Motion a hétköznapi életben.


Még több VOLKSWAGEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Tankolási szokásaink: így hagyunk egy rakás pénzt a kutakon

Kit érdekel néhány forint?

Tegnap – Sztori

Hetente többször is változhat az üzemanyagok ára, s ha nincs is csúcson, magas. Körbekérdeztünk, hogy ki, hol, mikor és mennyiért tankol.


A T2-es Transporter búcsúvideója

Megható videón az utolsó faros VW Videó

2 napja – Sztori

Már tavaly befejezték a farmotoros Transporter gyártását, de a VW még egy kedves videóval megemlékezett legendás kisbuszáról.


Videón a Ford F-150 nyúzópróbája

Sófürdő, rázópad és csapatás rossz úton Videó

3 napja – Sztori

Az F-150-est mutató videók Amerika legnépszerűbb pickupján túl azért is érdekesek, mert megnézhetjük, miként tesztelnek az autógyártók.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN SHARAN 1.9 TDI Carat KEVÉS KILOMÉTERREL !!!

VOLKSWAGEN SHARAN 1.9...

Ár: 699.999 Ft

Évjárat: 1998 / 8

Kivitel: egyterű

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN 1300

VOLKSWAGEN 1300

Ár: 1.300.000 Ft

Évjárat: 1970 / 6

Kivitel: coupe

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN PASSAT

VOLKSWAGEN PASSAT

Ár: 1.050.000 Ft

Évjárat: 2001 / 10

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó