Milyen egy Toyota RAV4 10 évesen és 200 ezer km-rel?

Toyota RAV4 2.0 4x4, 2003 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyeseknek nem csak áldásos, de télen-hegyen kell is a 4x4. A népszerű Toyota RAV4-nek egy 10 éves és közel 200 ezret futott példányát hóban-sárban próbáltuk és szerettük.


Rövid időn belül a második RAV4-et sodorta elénk az élet. A novemberben bemutatott példány szintén második generációs, ezüst, ötajtós és kétliteres benzines volt, de 2004-es, tehát faceliftes és amúgy automata, míg mostani cikkünk főhőse 2003 legeleji, még frissítés előtti, picivel gyengébb felszereltségű és manuális váltós. Órájában az előző 144 ezréhez képest közel 200 ezer kilométerrel, annak idején itthon vásárolva, azóta is első és elégedett tulajdonosa által használva. Naná, hogy érdekelt minket és pláne annak tükrében, hogy hóban-sárban-latyakban az összkerékhajtást is próbára tehettük.
Hirdetés
Összkerékhajtás? Ugyan, a fenének kell nálunk, ahol se komoly hegy, se zord hideg, se hó nincsen... Csak nehezebb lesz tőle az autó, többet fogyaszt, ha elromlik, drágán javítható... Igen, mindez igaz és el is fogadható érv a 4x4 magyarországi létjogosultságával szemben, de van az úgy, hogy jól jön az extra tapadást nyújtó négykerékhajtás. Például ilyenkor, télen. Főleg olyanoknak, akik dimbes-dombos helyen laknak, és rendre takarítatlan-sózatlanszóratlan utakon és utcákban közlekednek.
Ezen RAV4 használói is ilyenek, harmincas családanya és férje három gyerekkel, valamint két kutyussal. Szükségük van - az amúgy állandó - összkerékhajtásra, s szükségük van a hosszával kompakt (4,25 m), magasságával (1,72 m), térkihasználásával és variálhatóságával viszont egy normál ferdehátút bőven felülmúló kasztnira. Állítólag - kis gyömöszöléssel - 3 gyerekülés is befér hátra, a második sor sínen tologatható, a csomagtér alapból 400 literes, rakodópereme alacsony, egyszerűen és gyorsan bővíthető, a padló sík, a gumitálca praktikus, a székek ki is kaphatók - csupa olyan jellemző, ami ideális családi mindenessé teszi a kocsit.
Hogy oldalra, ráadásul jobbra, jobb oldali megállásnál a járda felé nyílik a hátfal? Tulajékat ez sosem zavarta, az inkább bosszantó néha, hogy nehéz az ötödik, pótkereket is cipelő ajtó. Szeretik a márkahűen megbízhatóságáról és strapabíróságáról híres, a Használói véleményekben is dicsért RAV4-et, nem tervezik lecserélni. A hegylakó família parkolási karcokkal szokásosan felvértezett Toyotája törve egyszer volt (a vezetőoldali ajtó sérült, s azóta sem zár tökéletesen), egy ízben meg olyan szerencsétlenül koccantak vele, hogy kilyukadt a klímatartály. Nyolcéves koráig semmi baja nem volt az autónak, de tavaly a légkondijavításnak is "köszönhetően" hengerfejes lett - a szerelők nem állhattak a helyzet magaslatán... Ó, és folyamatosan világít a motorhibajelző lámpa, amit egy lambdaszondás parajelenség okoz. Az égvilágon semmi probléma nincs vele, de világít, ami egy hangyányit idegesítő.
Milyen a VVT-i (változó szelepvezérlésű) benzinmotor? Tisztes 150 lóerejével igen fürgén viszi a bő 1,3 tonnát, járása finom, ugyanakkor étvágya is van, nem is rossz. A sokéves tapasztalat azt mondja, hogy 10 alá vinni művészet, ami reális, az a 10-12 l/100 km-es vegyes fogyasztás. Sztrádatempónál meg hangos. Az 5 fokozatú váltó egész pontosan kapcsolható, a kuplung kissé nehéz, igen magasan fog, a fék példásan adagolható. A kormány túlszervózott, a futómű magyar "utakra" való, a 180 mm-es hasmagasság városi terepezésre teszi alkalmassá az autót, bármennyire is képzavaros ez a városi terepjárós fogalomkör.
Hogy gyorsabb fordulókban billeg, dől a gép, s hogy jelentősen orrtolós is, igazából nem róható fel neki - nem kanyarvadászatra találták ki. A 16 colos kerekeken legalább némi rugózási komfortot is ad. Hogy kemények az utastéri műanyagok? Tapogassa, akinek ez a perverziója, lényeg, hogy ne zörögjenek (khm, kicsit azért zörögnek, a vezetőülés is nyöszörög). A kormány és egyebek kopása, a foltok a kényelmes üléseken és a tetőkárpiton 10 év valós használatról mesélnek - egy jó takarítás persze csodákat művelhetne.
Felszereltség? A már említettek mellett van két légzsák, távirányítós központi zár, elektromos ablak elöl, vezetőoldalon le-fel automata, motoros tükörállítás, klíma, ködlámpa, CD-játszójával épp nem működő hifi, fedélzeti számítógép, alufelni - minden, ami kell, s az is, ami nem feltétlen.
Hasonlóan 2003-as benzinesek 1,5-2,5 millió forintért kínálkoznak a Használtautó.hu oldalon, takarékosabb dízelt 2 millió alatt nem találni. Tágas és jól variálható utas- és csomagterével, alkalmasint hasznos összkerékhajtásával a RAV4 racionális választás, népszerűségének és jó hírének hát 10 évesen is megkérik az árát.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 08:35
    Permalink

    Én eddig a használt Freelanderekről nem sok jót hallottam. Formailag jól néznek ki, de ennyi. Ezek már nem igazi LAND ROVER-ek ! Nem “DEF-i” 🙂

  • 2017.10.30. at 08:35
    Permalink

    Ilyenem van és eladó is! 🙂 A tesztben leírtak az enyémre is igazak! fogyasztás 8-11 liter! De megbízható kényelmes jól pakolható mivel a hátsó ülések könnyen kivehetőek! Nem akad fel a padkára, magyar utakra jó választás! 🙂

  • 2017.10.30. at 08:35
    Permalink

    Ebben a kategóriában egy dízel Freelander sokkal jobb választás lenne! Fele ennyiért megkapható és 6 liter fölé nem lehet tornászni a fogyasztását! Kényelemben, felszereltségben ugyanazt hozza, mint a RAV4-es, és a szervizelésben sem marad alul. Most adtam el az enyémet maximális megelégedettség mellett, 2001-es évjárattal 1 millió Ft-ért. Ha újra crossover vásárlását tervezném, biztosan nem RAV4-est vennék, de csak a túlértékelt ára miatt.

  • 2017.10.30. at 08:35
    Permalink

    Mi is hajtunk egy ilyet a családban, maximális elégedettséggel! És nem igaz, hogy 10 alá nem lehet vinni a fogyasztást, 90-100 km/h kíméletesen országúton 7,5 L ! 3000 fölé nem ajánlatos a fordulatot vinni és simán kijön egy átlagautó fogyija!

Vélemény, hozzászólás?