0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Árapály a benzinkúton, meglepetés a lámpánál

Volkswagen Polo 1.4, 2004 használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jó karban levő nyolcévessel találkoztunk, ereje meggyőző, fogyasztása alacsony. Szerethető az 1,4-es dízel Polo.

Teszt
Műszaki adatok

A krómcsíkos hűtőmaszk és lökhárító a Highline optika sajátosságai

A krómcsíkos hűtőmaszk és lökhárító a Highline optika sajátosságai

Lökhárítóját már törték hátulról, bontóból jó áron sikerült cserélni az alkatrészt

Lökhárítóját már törték hátulról, bontóból jó áron sikerült cserélni az alkatrészt

Mostani használttesztünk alanya 2004 novemberében látta meg a napvilágot, és vidéken, egy Volkswagen-márkakereskedés vezetőjénél teljesített szolgálatot, mielőtt jelenlegi, második tulajdonosához került nagyjából egy évvel ezelőtt. A főnökasszony 162 800 kilométert pakolt bele, ami alatt remekül egymáshoz szoktak a háromhengeres 1.4 PD TDI motor elemei, és a kötelező szervizeket is időben és a lehető legjobb minőségű gyári alkatrészekkel bonyolították. Jelenlegi tulajdonosa, nevezzük Balázsnak, hiszen mások is így hívják, kifejezetten kis fogyasztású, de valamivel kisebb Volkswagent, vagyis Lupo 3L-t keresett eredetileg. A hazai kínálat azonban akkoriban nem volt túl fényes, rövid keresgélés után rájött, hogy egy mérettel feljebb jóval nagyobb lavórból meríthet. És elkezdett Polót keresni.

Azt még a típus kedvelői is elismerik, hogy formailag nem ez a duplaszemű volt a Polo legszebb megjelenése

Azt még a típus kedvelői is elismerik, hogy formailag nem ez a duplaszemű volt a Polo legszebb megjelenése

Multimédia központ és kihangosító

Multimédia központ és kihangosító

Húsz-harminc autót azért megnézett, mire rátalált erre a rendesen karbantartott példányra. Családjában francia autók szolgáltak, és mind a Peugeot 406-tal, mind a Citroën C5 HDi-vel akadtak gondok. Főleg az utastér gyors kopása volt feltűnő utóbbiban, ennek ellenére egy-két Clio II dCi-t is megnézett, de a kívülről tetszetős formán kívül nem talált benne semmi szeretnivalót, ezért átállt a Volkswagenre. A banki szakügyintézőnek tanuló 22 éves fiatalember nem bánta meg, hogy sok időt szánt a keresgélésre és a végső döntésre, mert mióta összejöttek, móka, kacagás és olcsóság az élet.

Hét és fél év után is makulátlan az utastér, leszámítva a repedt AmbiPur tartályból szivárgó illatosító által karcolt csíkot és a váltókar kopását

Hét és fél év után is makulátlan az utastér, leszámítva a repedt AmbiPur tartályból szivárgó illatosító által karcolt csíkot és a váltókar kopását

Kemény világ van az utastérben, de aki vezet, annak úgy sincs ideje a műszerfal tetejét meg az ajtók borításait nyomkodni, úgyhogy ezen túltette magát. A Comfortline felszereltség magában hordozta a négy légzsákot, a klímát és a tempomatot, a középkonzolba épített JVC médiaközpontot az újdonsült tulajdonos utólag szereltette az autóba. Ezen lehet lézerkorongokat lejátszani, filmet nézni, és USB-t csatolni rá, de Balázs a modern technika híve, így inkább a boltban 135 ezres, amúgy 70 ezer forintért megszerzett szerkezet Bluetooth-képességét használja hangfájlok vezeték nélküli átjátszására és telefonálásra.

Sík falú, 2/3-as támladöntéssel, ülőlap-felhajtással bővíthető raktér. 270/1030 liter Sík falú, 2/3-as támladöntéssel, ülőlap-felhajtással bővíthető raktér. 270/1030 liter Sík falú, 2/3-as támladöntéssel, ülőlap-felhajtással bővíthető raktér. 270/1030 liter

Sík falú, 2/3-as támladöntéssel, ülőlap-felhajtással bővíthető raktér. 270/1030 liter

Itt szivárog be az ablaktörlőmotort eláztató esővíz

Itt szivárog be az ablaktörlőmotort eláztató esővíz

A gondos és rendszeres karbantartás ellenére akadt pár tétel, amit jobbnak látott kicserélni a hét év alatt hét évet öregedett autón. A fényszóróházak például bemattultak, a megfelelő külső világítás érdekében cserélte őket. A géptető és a szélvédő találkozásánál bal oldalon van egy rés, amin át becsorog a víz a motortérbe, pont az ablaktörlő motorjára. Az érkező nedvesség idővel menthetetlenül szétáztatja a mozgatóegységet, ezután jöhet az új alkatrész, ami pár ezer forintos tétel. Kellett két új stabilizátor a futóműbe, a mindenféle mutyizás nélküli 6200 forintos darabár is szerénynek tekinthető. Krómcsíkos hűtőmaszkhoz a gyári 43 ezer helyett 15 ezerért jutott bontóban, a hátsó lökhárító ugyanitt szintén 15 ezerbe nem fájt. A 14-es alufelnik gyáriak, és mivel Balázs imád olcsón autózni, gumikból az alacsony gördülési ellenállású, igaz kanyarban nem sokat fogó 165/70-es Michelin Energy Saver abroncsokat választotta.

Nem kamu a 3,9-es érték a fogyasztás kijelzőjén

Nem kamu a 3,9-es érték a fogyasztás kijelzőjén

Fene tudja, hogy mekkora benne a gumik szerepe − nyilván nem elhanyagolható, főképp a tulaj által alkalmazott, menetbiztonsági szempontból nem túl szerencsés 2,5-2,6 baros nyomással − de egészen elképesztően mesés számok hangzottak el a fogyasztással kapcsolatban. A rekord eddig 3,3 l/100 km volt, városi cikázással sem okoz gondot 5 liter alatt tartani az étvágyát. Nagy dugóban, 5 személlyel, klímával araszolgatva a városban 6,5-ig is felszökhet, ez a legextrémebb, amit eddig regisztrált. Nagyon rövid ötödik fokozat található a váltó végén, ami egyfelől előnyös, más szempontból hátrányos. Előnye abban rejlik, hogy nagy tempónál, 100 km/h felett is jól reagál gázadásra, ugyanakkor elég nagy fogyasztás-különbségek adódnak az elvileg egymáshoz közel álló tempók között. Míg 100 km/h-val 3,5 literre is le lehet menni, addig ez a szám a 3000-es főtengelyfordulattal elérhető 130 km/h-s tempónál már 5 l/100 km, efölött pedig rohamos emelkedéssel lehet számolni.

Ez tényleg erőforrás: 195 Nm-t présel ki magából a háromhengeres 1,4-es, nevetséges fogyasztás mellett

Ez tényleg erőforrás: 195 Nm-t présel ki magából a háromhengeres 1,4-es, nevetséges fogyasztás mellett

Ennek ismeretében az sem meglepő, hogy 2001-ben az 1,0 és 1,4 liter közötti kategóriában az Év Motorjának kiáltották ki a Volkswagen adagoló-fúvókás háromhengeres dízelét. Persze a PD TDI hangos, különösen beindítást követően van halálcsörgésszerű zakatolása, vibráció szempontjából viszont a mostanság próbált egyliteres háromhengeresek a cipőfűzőjére sem gondolhatnak. Lámpánál állva soha nem jönnénk rá, hogy elvileg kiegyensúlyozatlan konstrukcióval van dolgunk, olyan finoman ketyeg, tökéletesen lőtték be a kiegyenlítőtengelyt. A nagy egyenkénti (pontosan a négyhengeres 1,9-esével egyező) hengerűrtartalomnak köszönhetően alul sem teljesen döglött, amikor pedig megközelítjük a kicsivel 2000 1/min feletti nyomatékcsúcsot, elkezd úgy menni, mint egy nagyobb benzines. Nemcsak ötödikje, hanem a többi fokozat is elég rövid, sofőrként bőven nyílik lehetőség a váltogatásra. Ez már a VW súlyokkal nehezített időszakából való kapcsolószerkezet, úgyhogy a váltások érzete határozott, a váltóutak is csak kicsivel hosszabbak a kelleténél.

Fólia utólag került a hátsó ablakokra

Fólia utólag került a hátsó ablakokra

Az autó 1168 kg-os saját tömegéből mindössze 127-et tesz ki a motor, a jármű terhelhetősége 472 kg. A hátsó kerekeket dobfékek lassítják, de ez csak optikailag erőtlen, a fékhatás teljesen megfelelő. Amennyire a rövid tesztút alapján kiderült, a kormány is precíz, közvetlen, puritán külseje ellenére nincs rossz fogása.

Hátul gyári, elöl utólag beépített könyöklő Hátul gyári, elöl utólag beépített könyöklő

Hátul gyári, elöl utólag beépített könyöklő

Ülései laposak, átlagos magassággal, vékony testalkattal kényelmesek, a plüss tapintású kárpit kifejezetten kellemes látvány, az alájuk pakolt fiókok pedig kiváló búvóhelyet biztosítanak elrejtésre érdemes tárgyainknak. A kesztyűtartó és a kisebb fakkok nyújtotta tárhelyet utólagos könyöklő beépítésével bővítették: a nyitható fedelű egység dobozkaként megállja helyét, de nem valami merev, így támaszkodni nem a legjobb rajta.

Kip-kop, ki kopog? Hát a műanyagok. A vészvillogó kapcsolója mellett jól látszik az illatosító által kimart csík Kip-kop, ki kopog? Hát a műanyagok. A vészvillogó kapcsolója mellett jól látszik az illatosító által kimart csík Kip-kop, ki kopog? Hát a műanyagok. A vészvillogó kapcsolója mellett jól látszik az illatosító által kimart csík

Kip-kop, ki kopog? Hát a műanyagok. A vészvillogó kapcsolója mellett jól látszik az illatosító által kimart csík

Bár a hátsó ülés szélessége nem indokolja, hátul is három fejtámlával érkezett a Polo. Szerencsésebb konfiguráció, ha két ember osztja fel egymás között a gyári hátsó könyöklővel a teret. Jó a kilátás a kocsiból, hátrafele nézve nagy segítség, hogy a Volkswagen a C-oszlop mögött vágott még egy lőrésnyi ablakot.

Volkswagen Polo 1.4 PD TDI 2004 alkatrészárai

Hátsó kipufogódob (MTS) 15 540 Ft
Olajszűrő (Vasco) 680 Ft
Vezérműszíj készlet (Contitech) 27 900 Ft
Vízpumpa (Graf) 10 640 Ft
Első féktárcsa (Ferodo) 4730 Ft
Első fékbetét (TRW) 8230 Ft
Hátsó lengéscsillapító (Monroe) 11 400 Ft
Kuplungszett (LUK) 71 860 Ft

Forrás: ZS+U Kft.

A Polo klubtagság előnyei: hibalehetőségek, tapasztalatok megosztása, alkatrészforrások, egymásnak nyújtott segítség A Polo klubtagság előnyei: hibalehetőségek, tapasztalatok megosztása, alkatrészforrások, egymásnak nyújtott segítség A Polo klubtagság előnyei: hibalehetőségek, tapasztalatok megosztása, alkatrészforrások, egymásnak nyújtott segítség

A Polo klubtagság előnyei: hibalehetőségek, tapasztalatok megosztása, alkatrészforrások, egymásnak nyújtott segítség

A Polo a vásárlás óta eltelt egy évben meggyőzte Balázst arról, hogy jól döntött. Sikerült teljesíteni eredeti célját, a takarékos közlekedést, komoly hibákkal nem nagyon kellett szembenéznie, amikor pedig baj volt, a klubtársak segítségével mindig jól jött ki belőle. Szívesen költ autójára, hiszen alapvetően nem nagyon kell, így jut azokra az apróságokra, amelyek igényeinek megfelelően némiképp továbbfejlesztik az autót. Elégedett a Volkswagennel, és élvezi a márkatársak között fennálló összetartást, jól esnek a szép autót illető elismerő megjegyzések. Ahhoz képest, hogy első autó, remekül választott, amihez az is kellett, hogy mindvégig tisztában volt saját elvárásaival.

Bővített tárkapacitás Bővített tárkapacitás Bővített tárkapacitás

Bővített tárkapacitás

Pozitívumként a VW-jelvény presztízsét, az alá tartozó sofőrök összetartását és a kocsi pompás fogyasztását említette, ha valamin változtathatna, akkor búcsúztatná a dobfékeket, és egy hosszabb ötödik fokozattal is kiegyezne. Ugyanakkor röpke egy év alatt komoly márkahűség alakult ki benne: a távolabbi jövőben Passat esetleg Audi A8 volánjánál tudja elképzelni magát. A közeljövőt tekintve pedig egész határozott elképzelése van, a kisautó egy Golf V GTI-nek fogja átadni helyét, amikor összejön a rávaló. Addig még átfolyik pár liter gázolaj a Polo három hengerén, de ha megtörtént a csere, arra is vetünk majd egy-két pillantást.

A takarékos Volkswagent lendületes követi majd

A takarékos Volkswagent lendületes követi majd

Méretek

Hosszúság: 3897 mm
Szélesség: 1650 mm
Magasság: 1465 mm
Saját tömeg: 1168 kg
Össztömeg: 1640 kg
Tengelytáv: 2460 mm
Karosszéria-kivitel: ferdehátú
Csomagtér: 270 liter

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: EURO 4
Hengerűrtartalom: 1422 cm³
Hengerek/szelepek száma: 3/6
Sebességváltó: manuális - 5 fokozatú
Nyomaték: 195 Nm 2200 1/min-nél
Teljesítmény: 55 kW (75 LE) 4000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 170 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 13,6 s
Gyári vegyes fogyasztás: 4,5 l/100km
Ez is érdekes lehet:
 

Nagyobb és könnyebb lesz az Opel Astra K, nem most

Még mintegy másfél évig marad a mostani Opel Astra, az első ízben nem német autó K nemzedék a...

Opel Corsa világpremier Budapesten

Premier előtti premieren itthon láthattuk a már ötödik generációs Opel Corsa kisautót. Nagy durranás...

Magyarország 2014: egy kedves kis autós történet

Rég nem háborodtam fel ennyire, ennyire rég nem szégyelltem magam mások miatt. Ezek vagyunk mi...

Kedvcsináló: szeptember 27-én Volkswagen találkozó a Hungaroringen 1500 autóval

Régi és új Volkswagenekkel mókázni igazi jutalom. Ráadásul ugyanez nagyban megismételhető szeptember...

Opel Zafira Tourer 1.6 Turbo ECOTEC Start/Stop 200 LE teszt

Három éve érkezett, és azóta három hazai motorral is bővült az Opel Zafira Tourer kínálata. Most...

Sorozatszereplő autók a Jockey-Mercitől Taki bácsi Ladájáig. Mennyibe kerülnek ma?

Jockey Mercije, Magnum Ferrarija über menő volt. Columbo Peugeot-ja vicces, de szerettük Taki...

Használtteszt: Ford Focus CC 2.0 TDCi, 2008 vs. Renault Mégane CC 1.9 dCi, 2005

Árkategóriától függetlenül ősszel is jó kabriózni. Egy 1,5 és egy 3 millió forint alatti használt...

Nem csak az autók, a gumiabroncsok piaca is növekszik

Bővül az új autók piaca, mind több használt érkezik külföldről, nem meglepő hát, hogy az abroncspiac...

Nissan Pulsar: megvan, és nem is rossz a hazai alapár

Tekintélyes, 400 000 forintos, azaz 10 százalékos bevezetési kedvezménnyel már rendelhető a vadonatúj...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (30 db)

Der Milan írta: 2012 augusztus 07., kedd 12:51:06
saabracinghungary írta: 2 éve

röviden egy olcsó kis szar ami lassúzik az autópályán. ezek a kismotoros autók semmire sem jók kiviszed a városból és meghaltak vagy bekapcsolod a klímát és meghal a motor vicc az egész


Előzmények megtekintése

Minek dumálsz hülyeségeket? Neked egy diesel Golf II-d van. Mit tudsz Te azzal megelőzni a lovaskocsin kívül?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Janav írta: 2012 augusztus 06., hétfő 10:04:59

Ehez csak annyit tennek hozza, hogy ez a kis.... nalam akarhogy mentem 5 liter alatt nem evett. Nagyon rovid az otodik, ezert meg orszaguton is sokat eszik. 90-nel tobbel nem is jartunk vele kinunkban igy evett kb 5.5-ot. Pedig beletettem 170.000-et. Mas baj nem volt vele ha nem viszi az ember markaszervizbe (foleg M5). Az ertekvesztese szeduletes volt, 1 eves koraban 2.6M-ot akartak adni erte, mosolyogtam, de kesobb kiderult, meg jol jartam volna. Hasonlo koru benzinesekkel egy arban van, igy nem eri meg ujonnan aldozni a dizelre. Bosszanto benne az allando izzocsere, kemenyek a muanyagok mindenhol, ami nem lenne baj, ha nem kopnanak villamgyorsan.
Most egy Focus van helyette, sokkal jobb minoseg, ugyanannal a hasznalatnal 2.0-es benzines 6.5-et eszik. Pedig vilageletemben mindenki azt mondta a ford egy szar. Mind1 ez most mukodik es kenyelmesebb sokkal

A válaszoláshoz belépés szükséges
Janav írta: 2012 augusztus 06., hétfő 10:04:59

Ehez csak annyit tennek hozza, hogy ez a kis.... nalam akarhogy mentem 5 liter alatt nem evett. Nagyon rovid az otodik, ezert meg orszaguton is sokat eszik. 90-nel tobbel nem is jartunk vele kinunkban igy evett kb 5.5-ot. Pedig beletettem 170.000-et. Mas baj nem volt vele ha nem viszi az ember markaszervizbe (foleg M5). Az ertekvesztese szeduletes volt, 1 eves koraban 2.6M-ot akartak adni erte, mosolyogtam, de kesobb kiderult, meg jol jartam volna. Hasonlo koru benzinesekkel egy arban van, igy nem eri meg ujonnan aldozni a dizelre. Bosszanto benne az allando izzocsere, kemenyek a muanyagok mindenhol, ami nem lenne baj, ha nem kopnanak villamgyorsan.
Most egy Focus van helyette, sokkal jobb minoseg, ugyanannal a hasznalatnal 2.0-es benzines 6.5-et eszik. Pedig vilageletemben mindenki azt mondta a ford egy szar. Mind1 ez most mukodik es kenyelmesebb sokkal

A válaszoláshoz belépés szükséges
Janav írta: 2012 augusztus 06., hétfő 10:04:59

Ehez csak annyit tennek hozza, hogy ez a kis.... nalam akarhogy mentem 5 liter alatt nem evett. Nagyon rovid az otodik, ezert meg orszaguton is sokat eszik. 90-nel tobbel nem is jartunk vele kinunkban igy evett kb 5.5-ot. Pedig beletettem 170.000-et. Mas baj nem volt vele ha nem viszi az ember markaszervizbe (foleg M5). Az ertekvesztese szeduletes volt, 1 eves koraban 2.6M-ot akartak adni erte, mosolyogtam, de kesobb kiderult, meg jol jartam volna. Hasonlo koru benzinesekkel egy arban van, igy nem eri meg ujonnan aldozni a dizelre. Bosszanto benne az allando izzocsere, kemenyek a muanyagok mindenhol, ami nem lenne baj, ha nem kopnanak villamgyorsan.
Most egy Focus van helyette, sokkal jobb minoseg, ugyanannal a hasznalatnal 2.0-es benzines 6.5-et eszik. Pedig vilageletemben mindenki azt mondta a ford egy szar. Mind1 ez most mukodik es kenyelmesebb sokkal

A válaszoláshoz belépés szükséges
lrob írta: 2012 augusztus 05., vasárnap 17:01:43

Amúgy ilyen pd rendszerű dízelmotort már 30 évvel ezelőtt is csináltak az USA-ban teherautókban!

A híres VW mérnökök ismét loptak valamit, és sajátként próbálják eladni!
A Mercédes annak idején a négyszelepes dízelmotorral rukkolt elő, amit az oroszok már 20 évvel előtte alkalmaztak tank motoroknál!

A fiatalokat a legkönnyebb becsapni!

A válaszoláshoz belépés szükséges
lrob írta: 2012 augusztus 05., vasárnap 16:41:53
Mobi írta: 2 éve

"... nem tudják szabályozni a befecskendező nyomást különböző fordulatszámokon! Ezért kerreg, kuka!"



Ez egyrészt nem igaz másrészt ha az a legfőbb érved a pdtdi ellen, hogy ,,kerreg" akkor a továbbiakban nincs miről beszélnünk... Ha hallgattál volna bölcsebb maradtál volna. További szép napot :D


Előzmények megtekintése

A legfőbb érvem nem a kerregés, csak megírtam miért kerreg!
Azért nem vennék pd szart, mert sokkal jobb is van helyette!

Nem is szeretnék hozzá nemértőkkel vitázni, mert falra hányt borsó!
Bölcsebb maradtál volna! Ha-Ha! Olvasd vissza miket írtál!!!
További szép napot :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
Mobi írta: 2012 augusztus 05., vasárnap 08:23:24
lrob írta: 2 éve

A pd szarral az a gond, hogy nem tudják szabályozni a befecskendező nyomást különböző fordulatszámokon! Ezért kerreg, kuka! Amúgy a gyerekek pd szarral is megvennék mert tetszik a logója!



Rávilágítottál, hogy miért vett ilyen autót: Mert még csak 22 éves!

A Braziloktól hozhatott volna fostalicska bogarat is, az való neki!


Előzmények megtekintése

"... nem tudják szabályozni a befecskendező nyomást különböző fordulatszámokon! Ezért kerreg, kuka!"

Ez egyrészt nem igaz másrészt ha az a legfőbb érved a pdtdi ellen, hogy ,,kerreg" akkor a továbbiakban nincs miről beszélnünk... Ha hallgattál volna bölcsebb maradtál volna. További szép napot :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
lrob írta: 2012 augusztus 05., vasárnap 02:10:19
Mobi írta: 2 éve

Srácok, srácok. Nyugalom. Sosem értettem miért fáj az egyes embereknek ha valaki vesz egy olyan autót ami neki esetleg nem a szíve csücske. Azért mert egyeseknek nem jön be még nem kell zsigerből leszólni a kocsit, főleg valós SAJÁT tapasztalat hiányában nem. Mert mindenkinek van egy haverja akinél tönkrement egy pont ilyen meg mindenkinek van egy szerelő ismerőse aki ezt meg azt mondta. Nőjünk már fel az isten szerelmére. Autós kártyázni az óvodában kell. :)

Tönkremegy a turbó? És? Garrett GT1544SM turbót (ezzel jött ki az 1.4pdtdi 75 lovas változata) 90ezer forinttól kapni. Persze nem a Porsche Pest-ből de kit érdekel ha vatta új. Mivel úgynevezett "egybetalpas" ezért bármilyen sarki autószerelő műhelyben gond nélkül felteszik. Max 160ezerből megvan egy komplett turbó csere motoröblítéssel olaj olajszűrő cseréjével együtt. Nem tétel. ~250.000 kilométerenként simán belefér. A másik dolog. Afelett elsiklott a cikk írója, hogy a kifejezetten kis futófelületű az átlagosnál sokkal merevebb oldalfalú virsligumikat - az, hogy épp energy saver vagy sima az tök8 - minden esetben keményebbre kell fújni mint a szélesebb ballonosabb gumikat. Ha az autó maximális terhelhetőségét kihasználva mennek - öt személy + csomagok - egyáltalán nem túlzás elöl a 2,6bar ilyenkor hátra is mehet nyugodtan 2,4. Anno a tulaj privátban megkeresett egy fórumon és én beszéltem le a Lupóról. Ez egy sokkal problémamentesebb modell mint a Lupo 3L. A maga nemében az is egy zseniális a korát messze megelőző technika de első autónak nem ajánlom. Senkinek. Használtan már nagyon sok nyűg van vele ami rendszerint az előző tulajok sara mert durván elhanyagolják az autót másrészt a kókler szerelő bűvész-művészek uraké akik a még egyben lévő autókat is típusismeret és hozzáértés teljes hiányában rendre hazavágják. Ez sajnos nem az autó hibája mégis úgy vonul be a köztudatba, hogy az márpedig egy nagyon szar kocsi. Fenét az. Lentebb írta valaki, hogy a pdtdi bevallottan zsákutca. Butaság. Ez maximum gazdasági szempontból igaz. Az egyszerűbb felépítésű kevesebb alkatrészből álló common rail rendszert hozzávetőlegesen negyven! azaz 40%-al olcsóbb előállítani mint a pd-t. Ezért nyugdíjazták a pumpe düse technikát. Egy szónak is száz a vége. Ez tetszett meg neki, megvette. A konkurenciához képest túlárazott a VW? Az. Viszont jobban is tartja az árát mint egy Suzuki Swift egy Fiat Punto vagy épp egy Opel Corsa. Ezen nem fog akkorát bukni amikor kiszáll majd belőle. Tudom, hogy az szárja egyesek szemét, hogy ő már 22évesen összehozott egy ilyen autót. Gyerekek. Azért mert savanyú a szőlő még nem kell ide jönni fröcsögni ... Kíváncsi lennék az itteni kommenthuszárok közül hányan mernék odaadni az autójukat, hogy kívül-belül fotózzák körbe, menjenek vele egy kört és ország világ előtt írják meg kendőzetlenül a konklúziót róla.


Előzmények megtekintése

A pd szarral az a gond, hogy nem tudják szabályozni a befecskendező nyomást különböző fordulatszámokon! Ezért kerreg, kuka! Amúgy a gyerekek pd szarral is megvennék mert tetszik a logója!

Rávilágítottál, hogy miért vett ilyen autót: Mert még csak 22 éves!
A Braziloktól hozhatott volna fostalicska bogarat is, az való neki!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Ungarn írta: 2012 augusztus 05., vasárnap 00:13:09
Vipo írta: 2 éve

"Ezen nem fog akkorát bukni amikor kiszáll majd belőle."



Nem, itt már a megvásárlásán bukott, mikor csak a VW emblémáért fizetett ki súlyos százezreket, tehát ugyanott van. :)

Ne vedd személyes sértésnek, itt senki nem fröcsögött, egyszerűen sokaknak mulatságos, amikor valakit egy háromhengeres dízel kisautó megvásárlásában - ami semmivel sem jobb, pláne nem szebb és kellemesebb a hasonló 30-40%-kal olcsóbb társainál - a "Volkswagen-életérzés" vezényli, ami mondjuk az olasz-, vagy japánautó hívőkkel ellentétben, számomra teljesen megfoghatatlan és értelmezhetetlen.


Előzmények megtekintése

Kemény problémák vannak nálad:)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vipo írta: 2012 augusztus 05., vasárnap 00:06:12
Mobi írta: 2 éve

Srácok, srácok. Nyugalom. Sosem értettem miért fáj az egyes embereknek ha valaki vesz egy olyan autót ami neki esetleg nem a szíve csücske. Azért mert egyeseknek nem jön be még nem kell zsigerből leszólni a kocsit, főleg valós SAJÁT tapasztalat hiányában nem. Mert mindenkinek van egy haverja akinél tönkrement egy pont ilyen meg mindenkinek van egy szerelő ismerőse aki ezt meg azt mondta. Nőjünk már fel az isten szerelmére. Autós kártyázni az óvodában kell. :)

Tönkremegy a turbó? És? Garrett GT1544SM turbót (ezzel jött ki az 1.4pdtdi 75 lovas változata) 90ezer forinttól kapni. Persze nem a Porsche Pest-ből de kit érdekel ha vatta új. Mivel úgynevezett "egybetalpas" ezért bármilyen sarki autószerelő műhelyben gond nélkül felteszik. Max 160ezerből megvan egy komplett turbó csere motoröblítéssel olaj olajszűrő cseréjével együtt. Nem tétel. ~250.000 kilométerenként simán belefér. A másik dolog. Afelett elsiklott a cikk írója, hogy a kifejezetten kis futófelületű az átlagosnál sokkal merevebb oldalfalú virsligumikat - az, hogy épp energy saver vagy sima az tök8 - minden esetben keményebbre kell fújni mint a szélesebb ballonosabb gumikat. Ha az autó maximális terhelhetőségét kihasználva mennek - öt személy + csomagok - egyáltalán nem túlzás elöl a 2,6bar ilyenkor hátra is mehet nyugodtan 2,4. Anno a tulaj privátban megkeresett egy fórumon és én beszéltem le a Lupóról. Ez egy sokkal problémamentesebb modell mint a Lupo 3L. A maga nemében az is egy zseniális a korát messze megelőző technika de első autónak nem ajánlom. Senkinek. Használtan már nagyon sok nyűg van vele ami rendszerint az előző tulajok sara mert durván elhanyagolják az autót másrészt a kókler szerelő bűvész-művészek uraké akik a még egyben lévő autókat is típusismeret és hozzáértés teljes hiányában rendre hazavágják. Ez sajnos nem az autó hibája mégis úgy vonul be a köztudatba, hogy az márpedig egy nagyon szar kocsi. Fenét az. Lentebb írta valaki, hogy a pdtdi bevallottan zsákutca. Butaság. Ez maximum gazdasági szempontból igaz. Az egyszerűbb felépítésű kevesebb alkatrészből álló common rail rendszert hozzávetőlegesen negyven! azaz 40%-al olcsóbb előállítani mint a pd-t. Ezért nyugdíjazták a pumpe düse technikát. Egy szónak is száz a vége. Ez tetszett meg neki, megvette. A konkurenciához képest túlárazott a VW? Az. Viszont jobban is tartja az árát mint egy Suzuki Swift egy Fiat Punto vagy épp egy Opel Corsa. Ezen nem fog akkorát bukni amikor kiszáll majd belőle. Tudom, hogy az szárja egyesek szemét, hogy ő már 22évesen összehozott egy ilyen autót. Gyerekek. Azért mert savanyú a szőlő még nem kell ide jönni fröcsögni ... Kíváncsi lennék az itteni kommenthuszárok közül hányan mernék odaadni az autójukat, hogy kívül-belül fotózzák körbe, menjenek vele egy kört és ország világ előtt írják meg kendőzetlenül a konklúziót róla.


Előzmények megtekintése

"Ezen nem fog akkorát bukni amikor kiszáll majd belőle."

Nem, itt már a megvásárlásán bukott, mikor csak a VW emblémáért fizetett ki súlyos százezreket, tehát ugyanott van. :)
Ne vedd személyes sértésnek, itt senki nem fröcsögött, egyszerűen sokaknak mulatságos, amikor valakit egy háromhengeres dízel kisautó megvásárlásában - ami semmivel sem jobb, pláne nem szebb és kellemesebb a hasonló 30-40%-kal olcsóbb társainál - a "Volkswagen-életérzés" vezényli, ami mondjuk az olasz-, vagy japánautó hívőkkel ellentétben, számomra teljesen megfoghatatlan és értelmezhetetlen.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Friss tesztek

Opel Zafira Tourer 1.6 Turbo ECOTEC Start/Stop 200 LE teszt

Ez a legizmosabb! Opel Zafira Tourer 1.6 Turbo 200 LE teszt

Három éve érkezett, és azóta három hazai motorral is bővült az Opel Zafira Tourer kínálata. Most a 200 lovas csúcsgépet teszteltük.


Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Volkswagen e-up! teszt

Ez sem a mi autónk. Volkswagen e-up! teszt Videó

Igen, elektromos, teljesen. És nem hát, sokat ebből sem fognak eladni. Nálunk biztos nem. Pedig tök jó kis autó: Volkswagen e-up! teszt.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Hirdetés

VOLKSWAGEN tesztek

Volkswagen e-up! teszt

Ez sem a mi autónk. Volkswagen e-up! teszt Videó

Igen, elektromos, teljesen. És nem hát, sokat ebből sem fognak eladni. Nálunk biztos nem. Pedig tök jó kis autó: Volkswagen e-up! teszt.


Volkswagen Golf VII Highline BMT 1.4 TSi DSG teszt

Az etalon? Teszten a VW Golf VII Videó

Kategóriát fémjelző, etalonnak tartott, s a Világ és az európai Év Autója díjakra is esélyes modell a Volkswagen Golf VII. Kezdeti kínálatának csúcsmotorjával és DSG - dupla kuplungos automata - váltóval próbáltuk ki.


Volkswagen Beetle 1.2 TSI Design teszt

Kicsit Bogár - Volkswagen Beetle teszt

Közvetlen elődjénél sokkal praktikusabb, valamennyire a Bogár-vonalat is viszi. Remek 1.2 TSI motorral teszteltük a Volkswagen Beetle-t.


Volkswagen Jetta 1.2 TSI Comfortline teszt

Passat light? Új Volkswagen Jetta teszt

Arasznyival rövidebb és közel két millióval olcsóbb a Passatnál. Próbára tettük az új, Mexikóból érkező Jettát. Helyettesítheti-e a bátyját?


Volkswagen Passat 2.0 CR TDI DSG BlueMotion Comfortline teszt

Ki a király? Régi és új Volkswagen Passat teszt

Tavaly ősszel a korábbi alapokat megtartva lépett új generációba a Passat. A széria legélhetőbbjét próbáltuk.


Még több VOLKSWAGEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

A Porsche múzeumának időszakos kiállítása régi prototípusokról lebbenti fel a fátylat

A Porsche majdnem megcsinálta 30 éve a Mazda MX-5-öt

8 órája – Sztori

MX-5 kaliberű olcsó sportkocsi 1984-ből, nagy négyajtós, mint a Panamera, csak 1991-ből. Ilyen csodák is láthatóak a Porsche múzeumában.


Amit az első Magyar Elektromobilitás Napon láttunk és hallottunk

Hogy áll a Jedlik Ányos program?

Tegnap – Sztori

Az első Magyar Elektromobilitás Napon számos szép dolgot hallottunk, számos szép autót láttunk, s reméljük, el is jön az elektromos kánaán.


Opel Corsa világpremier Budapesten

Ilyen az új Opel Corsa. Hogy tetszik?

2 napja – Újdonság

Premier előtti premieren itthon láthattuk a már ötödik generációs Opel Corsa kisautót. Nagy durranás lehet.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN POLO 1.4 75 Comfortline

VOLKSWAGEN POLO 1.4 75...

Ár: 750.000 Ft

Évjárat: 2001 / 6

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN POLO 1.2 65 12V Comfortline ÜLÉSFŰTÉS KLIMA CD AUDIO

VOLKSWAGEN POLO 1.2 65...

Ár: 719.000 Ft

Évjárat: 2002 / 3

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN POLO 1.4 75 16V

VOLKSWAGEN POLO 1.4 75...

Ár: 1.199.000 Ft

Évjárat: 2005 / 4

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó