Intelligens munkás: Opel Corsavan
920 literes raktérrel jön az Opel Corsavan
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új generáció, új modellnév. Az Opel legkisebb haszonjárműve mostantól Corsavan néven keresi a kisvállalkozók kegyeit.
A tavaly Å‘sszel a Párizsi Autószalonon bemutatkozott, majd késÅ‘bb ki is próbált, s már itthon is kapható Corsa E alapjain érkezik az Opel legújabb és egyben legkisebb kisáruszállÃtója, a Corsavan.
A háromajtós Corsán alapuló lemezelt farú, kétüléses furgon divatos megjelenésű, 920 literes rakterében alapáras az utastéri elválasztó és az acél padlóburkolat is. A Corsavan terhelhetÅ‘sége 521 kilogramm. Motorpalettája 1,4 literes (90 és 100 LE) benzineseket, valamint 1.3 CDTI (75-95 LE) turbódÃzeleket sorol. A legerÅ‘sebb dÃzel ecoFlex csomaggal 3,3 l/100 km vegyes fogyasztást Ãgér, a szervizperiódus 1 év/30 000 km.
A Corsavan gyakorlatilag mindazt tudja, amit a Corsa E, Ãgy okostelefon-csatlakoztatás, arról elérhetÅ‘ navigáció, holttérfigyelÅ‘, követésitávolság-jelzés, táblafelismerÅ‘-rendszer, sávelhagyásra figyelmeztetés és automata reflektor egyaránt szerepelhet benne. Alapáras a visszagurulásgátlós ESP, felárért fűtÅ‘szálas szélvédÅ‘, ülés- és kormánykerékfűtés is szerepelhet, a városi manÅ‘verezést a City gomb megnyomására extrán könnyűvé váló elektromos szervokormány segÃti, a fordulókör átmérÅ‘je mindössze 9,9 méter. A Corsavan piaci megjelenése nem sokkal debütálása után, még az elsÅ‘ negyedévben várható, a jelenlegi euró-árfolyam mellett inkább csak vágyakozva, mintsem reálisan remélhetÅ‘, hogy ára nettó 2,5 millió forint alatt marad.
Nagyon egyszerű a válasz. Egy ilyen “teherautó” sokkal kedvezÅ‘bb egy cégnek anyagi szempontból, mint egy személyautó. Erre sokkal több mindent el lehet számolni, máshogy adózik, stb. Ha jellemzÅ‘en csak egy (max. 2) személy közlekedik vele, mint a céges kocsikkal szinte mindig, akkor ez a jó választás. Komolyabb cégnél, ahol több kocsi is van, ott több ilyen kicsi kell, és mellette 1-2 Transit (Transporter, Opel Vivaro, stb.). Az, hogy mindig a megfelelÅ‘ kocsi menjen a megfelelÅ‘ helyre (beférjen a szállÃtandó cucc) már csak logisztika kérdése. Van persze a köztes megoldás, a Berlingo és társai, azokba több cucc fér mint ebbe, de drágább is.
Nem értem miért vesz valaki ilyen kialakÃtású autót X millióért. A volt cégnél is voltak ilyenek, egyáltalán nem voltak kihasználva, mert vagy olan dolgot vitt ami a kesztűtartóba is elfér, vagy olyat ami bele sem fér – sÅ‘t gyakran csak hátrány volt mert kétszemélyes. Volt olyan kolléga aki benthagyta a cégnél és átült a saját kocsijába azzal dolgozott, természetesen az üzemanyagot elszámolták neki. Ha kevés a cucc benne, csak ide-oda vágódik hátul kanyarodás és fékezés közben. Marha idegesÃtÅ‘, mert ugye rakományrögzÃtÅ‘ hálót vagy ilyesmit már nem vett hozzá a cég. Akkor már inkább a nem sokkal drágább, normál 5 személyes kivitel, és ha kell elÅ‘re döntöm az üléseket.