0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Kevesebb lesz a baleset, drágulnak majd az autók

Kötelező lehet a vészfékező rendszer

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Európában az új közepes és nagy haszonjárműveket már jövő novembertől automata vészfékező rendszerrel kell felszerelni. A szigorítás a személyautókat is érintheti.

Mostanság a Volvo rendszere számít a legjobbnak, nemsoká minden gyártó szériában kell, hogy adja az automata vészféket, ha ötcsillagos töréstesztet akar az Európai Unióban

Mostanság a Volvo rendszere számít a legjobbnak, nemsoká minden gyártó szériában kell, hogy adja az automata vészféket, ha ötcsillagos töréstesztet akar az Európai Unióban

Néhány autógyártó már most is forgalmaz olyan kocsikat, amelyek koccanásgátlóval vagy másképp fogalmazva automata vészfékező (ütközésmegelőző, baleset-elkerülő, ráfutásgátló, vezetőtámogató) rendszerrel szereltek − opcióként vagy akár szériafelszerelésként. Az EU illetékeseinek döntése nyomán 2013 novemberétől Európában nem adható ki új típusbizonyítvány az ezen radaros-kamerás sofőrsegédet nélkülöző N2, N3, és N4 kategóriás közepes és nagy haszonjárművekre, 2016-tól pedig a korábban típusbizonyítványt kapottak sem lesznek forgalomba helyezhetőek, kivétel a pneumatikus hátsó futóművel szereltek, azok ugyanis egészen 2018-ig eladhatók lesznek nélküle.

A ráfutásgátló úgy működik, hogy ha az előttünk haladó hirtelen lelassul, autónk helyettünk-előttünk, az emberi reakcióidőnél gyorsabban fékez, s ezzel megakadályozza vagy legalábbis tompítja az ütközést. Tanulmányok szerint az Autonomous Emergency Braking (AEB) alapfelszereltségként elterjedése közel harmadával csökkenthetné a ráfutásos balesetek számát, kevesebb dugó is alakulna ki, arról ugyanakkor nem szólnak, hogy minden bizonnyal drágítanák is az autókat, illetve teherautókat. A Euro NCAP jelezte, hogy személyautóknál már 2014-től a hőn áhított 5 csillagos törésteszt egyik feltétele lesz a rendszer megléte.

Ez is érdekes lehet:
 

Használtteszt: az ELMŰ elektromos Puli 2E típusú magyar miniautója 1993-ból

Járműtörténeti ereklye, technikai érdekesség, meg emlék a hazai járműgyártás bukdácsolásáról...

Újabb mínuszok: ismét csökken a benzin és a gázolaj ára

Folytatódik az üzemanyagárak mélyrepülése, pénteken újabb jelentős ármérséklés jön.

Féktávolság a gyakorlatban: ki mennyivel üti el a gyalogost?

Háromrészes cikksorozatunk utolsó részében több autóvezetői modellt vizsgálunk és megnézzük...

Hazudik a gyár: svédek mázsálták az új Ford Mondeót

Igen tekintélyes, 279 kilogrammos többletsúlyt mért a svéd Teknikens Värld magazin a Ford Mondeo...

Visszapillantó: 30 éves a Saab 9000

Nem gengszterautó, de mivel nem is német, az értékvesztése hatalmas. Legenda a csereszabatos...

BMW X4 xDrive 30d teszt

Az idei év egyik nagy dobása a BMW-nél az X4 megjelenése volt. Az X6 kistestvérét M csomaggal...

Tovább esik a benzin és a gázolaj ára

A töltőállomásokon is folytatódik az üzemanyagárak zuhanása, szerdától már jóval 350 forint alatt...

Szolid 3,9 milliárd forintért 550 új autót vesz a rendőrség

Nagyon komoly összegért, zömében prémiumautókat vásárol a rendőrség. Döntően hazai gyártásúak...

Győri Audi limuzinokat kap a rendőrség

Hazai autóban eddig csak Opel Astra F-ben és Suzukiban ülhettek a zsaruk, ám hamarosan győri...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (20 db)

Combi27 írta: 2012 augusztus 10., péntek 15:45:05

valamint ezt úgy is moderálják, de:

de beveheted azt amit a ló himbál,és örülhetsz annak hogy szétbaszod az ide kommenteket író emberek véleményeit.
És most annak még jobban örülni fogsz hogy hagyom ezt a tetves oldalt a picsába, mert ahol ilyen embernek megengedik hogy büntetlenül létezzen, az egy kalap szar...

Ezúton kérném az oldal szerkesztőit hogy a regisztrációm töröljék!

Köszi, és puszi!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2012 augusztus 10., péntek 15:40:36

Itt nem mondott senki semmit rád
A kipörgésgátló és társai nem tudom hogy jönnek ide, de Te sem.

A link-ed meg megint csak úgy baromság ahogy van, ott semmilyen vészfékező rendszer nem okozott problémát, itt pedig arról van szó

igen, itt arról van szó, mármint a cikkben, de itt ezt írtam:
"hogy lehet egy biztonsági funkciót betöltő elektronika életveszélyes"

és asszem a link az pont megfelel ennek..és ne mondd hogy a vészfékező elektronika nem egy elektronikus biztonsági felszerelés..

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 2012 augusztus 10., péntek 00:13:40
Combi27 írta: 2 éve

ó nagy ember oszd meg mindenkivel az egész lényegét..és vedd észre hogy akárhova trollkodsz bele a kommentekbe ott meghal minden hozzászólás a bunkó és tahó magatartásod miatt..



Az autonavigátor helyében már kitiltottam volna az összes regisztrációd...vannak akik nem teljesen vágják a különböző témákat, sőt szerinted itt csak te tudsz mindent helyesen, de ők legalább nem bunkó ,köcsög, gyökér, alpári, lekezelő módon bánnak egymással.Emberként egy nulla, sőt hulla vagy...még a családod sem szeret..az tuti :)))

És asszem itt ha lenne "lájk" akkor nyomnák ezerrel ....höhöhöhöhö


Combi fiacskám te már réges-régen leszerepeltél, és sokszorosan a nulla alá küzdötted magad. Itt nem mondott senki semmit rád, kizárólag te hányod itt az epét a másikra primitív tehetetlenségedben (no persze ez nem meglepő, hiszen aki ilyen vén fejjel sokadjára(!) sem volt képes az energiát a teljesítménytől megkülönböztetni, meg aki szerint a sűrített levegős autó a jövő és nem az elektromos /csak azt képtelen felfogni, hogy a sűrített levegős is egy elektromos autó, csak sokkal rosszabb hatásfokkal/) attól nem is lehet mást várni, mint az érvek helyett a másik pocskondiázását, és hihetetlen szánalmas-hisztérikus könyörgést, hogy tiltsák ki. Ja, és a megkereséssel és megveretéssel való fenyegetőzés és hasonló intelligens megnyilvánulásaidat még akkor nem is említettem, amik mind ugyanolyan óriási pofára eséssel végződtek mint a többi akcióid. LOL! :) Ez a te szinted. :)

A link-ed meg megint csak úgy baromság ahogy van, ott semmilyen vészfékező rendszer nem okozott problémát, itt pedig arról van szó, de ezt szintén sokadjára is képtelen voltál felfogni. Jól látszik, hogy egymástól jelentősen különböző dolgokat összemosol és nem is érted, hogy miért baj ez.
Ismét leülhetsz, ismét elégtelen.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2012 augusztus 09., csütörtök 21:15:41

De olvasd el szépen ezt a cikket hogy hogy lehet egy biztonsági funkciót betöltő elektronika életveszélyes:

http://www.autonavigator.hu/teszt/hataron_innen_es_tul_volvo_s60_2_0t_teszt-4014[/url]

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2012 augusztus 09., csütörtök 19:17:30

ó nagy ember oszd meg mindenkivel az egész lényegét..és vedd észre hogy akárhova trollkodsz bele a kommentekbe ott meghal minden hozzászólás a bunkó és tahó magatartásod miatt..

Az autonavigátor helyében már kitiltottam volna az összes regisztrációd...vannak akik nem teljesen vágják a különböző témákat, sőt szerinted itt csak te tudsz mindent helyesen, de ők legalább nem bunkó ,köcsög, gyökér, alpári, lekezelő módon bánnak egymással.Emberként egy nulla, sőt hulla vagy...még a családod sem szeret..az tuti :)))
És asszem itt ha lenne "lájk" akkor nyomnák ezerrel ....höhöhöhöhö

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 2012 augusztus 09., csütörtök 16:31:48
Combi27 írta: 2 éve

miért veszne el bárminek az értelme..a nagyobb teljesítményű autókban mondjuk miért kapcsolható ki a kipörgésgátló, kanyarstabilizáló meg egyéb kütyü?Pont mert elveszik a vezetési élményt..

Itt csak gondolj bele hogy előzéshez közelebb húzodnál az előzendő autóhoz hogy gyorsabban megelőzd, de a rendszer nem engedi, így megnő az előzés ideje, és távolsága...unalmas, és veszélyes is lehet, pláne he vészfékez mert azt hiszi nekimész az előtted levőnek..


Akkor megint nem sikerült megértened az egész lényegét. A kipörgésgátló és társai nem tudom hogy jönnek ide, de Te sem. Közük sincs az automata vészfékező rendszerhez, totál értelmetlen a kettőt egy lapon említeni.

Ha kikapcsolható lesz akkor azért veszik el az értelme, mert minden idióta egyből kikapcsolná mondván hogy ő élvezni akar - és mint tudjuk belőlük nagyon sok van -, így aztán jó drágán kellene őket meg a vétleneket is eltemetni a nagy élvezkedések közepette.

Aki pedig úgy akar megelőzni valakit, hogy nagy relatív sebességgel belemászik a másik seggébe, annak azonnal el kell venni a jogosítványát és soha többet vissza sem adni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2012 augusztus 09., csütörtök 14:44:11

miért veszne el bárminek az értelme..a nagyobb teljesítményű autókban mondjuk miért kapcsolható ki a kipörgésgátló, kanyarstabilizáló meg egyéb kütyü?Pont mert elveszik a vezetési élményt..
Itt csak gondolj bele hogy előzéshez közelebb húzodnál az előzendő autóhoz hogy gyorsabban megelőzd, de a rendszer nem engedi, így megnő az előzés ideje, és távolsága...unalmas, és veszélyes is lehet, pláne he vészfékez mert azt hiszi nekimész az előtted levőnek..

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 2012 augusztus 08., szerda 23:42:06
appa53 írta: 2 éve

Sziasztok!

Szerintem, nem egymás ócsárolásával kéne foglalkozni, ez az oldal nem erről szól,

nekem speciel tetszik az ötlet, ha belegondoltok, megkapja milliomos csemete a "bivaly autót" aztán,

megveszi a jogsit? és már ott is a baj ! Egy-két hasonló ötletem nekem is lenne, aki meg régebbi

autós ( és rendesen szerezte meg a jogsit ) egyszerűen kikapcsolhatja ezeket a rendszereket, így megmaradhat a vezetés élménye, a buszosok, és kamionosok életét is könnyítheti, ha belegondoltok, hogy mennyit kel Nekik naponta vezetni, és az ilyen nagy dögöknél mekkora a felelősség a teher, aki nem hiszi próbáljon csak egyszer levezetni 8-10-órát egyhuzamban, Busszal, tele utasokkal, vagy teljesíteni egy kamionsofőr főnökének az elvárásait, hogy megtarthassa a munkáját. Üdv Tamás


"régebbi autós ( és rendesen szerezte meg a jogsit ) egyszerűen kikapcsolhatja ezeket a rendszereket, így megmaradhat a vezetés élménye"

Milyen vezetési élményt, hogy nekimehetsz egy fának, vagy az előtted levőnek?

Ha könnyen kikapcsolható lesz, akkor az egész értelme veszik el.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Isi írta: 2012 augusztus 08., szerda 19:46:00

Én nem örülök neki mert karosszériás vagyok és kevesebb lesz a munkám.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2012 augusztus 08., szerda 09:53:35

Kiszáll a pofa a kamionból, a halomratolt roncsok végén, kezében a telefonnal, " te főnök, hát nem is mondtad, hogy ebben még nincs vészfékező rendszer?"

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Friss tesztek

BMW 218i Active Tourer teszt

Vezettél már rossz BMW-t? - BMW 2 Active Tourer teszt

A B-liga aktív túrázója, a 2-es Active Tourer, ő az első fronthajtású BMW. Milyen autónak, és milyen BMW-nek? Mindezt bő 9 millióért.


Lexus NX 300h F Sport Top teszt

Sláger lesz! Lexus NX 300h teszt Videó

Sajátos úton jár a Lexus. A Toyota hibrid hajtásláncával ad összkerékhajtást, erőt és akár emissziómentes üzemet, valamint dögös megjelenést.


BMW X4 xDrive 30d teszt

Dögös vörös bömös - BMW X4 30d teszt

Az idei év egyik nagy dobása a BMW-nél az X4 megjelenése volt. Az X6 kistestvérét M csomaggal és háromliteres, 258 lóerős dízelmotorral teszteltük. Nagyon vaddisznó!

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Hirdetés

VOLVO tesztek

Volvo V40 T3 Summum teszt

Alapnak nagyon nem rossz - Volvo V40 T3 teszt Videó

Az alsó-középkategória legbiztonságosabb modellje, az első autó, amely kívülre is fúj légzsákot - a Volvo V40 kétség kívül a nálunk járt alapmotoros verziójával is nagyon érdekes.


Volvo V60 DRIVe Momentum teszt

Józanul rázza a rongyot: Volvo V60 DRIVe teszt Videó

Polgári dízelmotorja csak négyhengeres, 1,6 literes és 115 lóerős, viszont így is jól megy és keveset fogyaszt a stop-startos Volvo V60 DRIVe.


Volvo XC70 D5 Ocean Race teszt

Vérző szívvel is kéne - Volvo XC70 teszt

Tágas és hangulatos utastér, hatalmas csomagtartó, öthengeres, 215 lóerős dízelmotor, összkerékhajtás, automata váltó, modern vezetőtámogató rendszerek tömkelege - a Volvo XC70 sok pénzért sokat ad.


Volvo S60 2.0T Summum teszt

Határon innen és túl. Volvo S60 2.0T teszt

Egyszer csak piros fény villog a szélvédőn, a látótér közepén, frászkeltő hang kíséretében, és ijedtemben majdnem az álló, parkoló kocsisornak ütközöm. Mi volt ez? - teszem fel magamban a kérdést.


Volvo XC60 teszt

Többet ésszel, mint erővel!

A teszt után egyöntetűen az volt a véleményünk a szerkesztőségen belül, hogy a nálunk járt automataváltós Volvo XC60 D5 AWD Summum nagyon okos autó.


Még több VOLVO teszt

Címlapon


Friss cikkek

BMW sztorik: Paul Bracq egykori fődizájner mesél

Ő az a francia bácsi, aki minden idők legszebb BMW-it rajzolta Videó

Tegnap – Sztori

Paul Bracq neve már évtizedes legenda, ahogy a keze munkáját dicsérő autók is azok. Bracq fődizánerként fontos nyomott hagyott a BMW-n is.


Visszapillantó: 30 éves a Saab 9000

Szentségtörő kocka: 30 éves a Saab 9000 Videó

Tegnap – Sztori

Nem gengszterautó, de mivel nem is német, az értékvesztése hatalmas. Legenda a csereszabatos Croma ajtókról és a svédek elamerikásodásáról.


Sirályszárnyas Mercedes egy kubai erdő széléről az új Degler Kuba naptárban

Ez talán 2015 legmenőbb autós naptára Videó

2 napja – Sztori

Kuba elszigeteltsége okán évekig nem érkezett új autó az országba. A Degler naptár képei közt azonban van, ami túlmutat ezen a sablonon.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLVO S80 2.4 D [D5] Summum Geartronic

VOLVO S80 2.4 D [D5] S...

Ár: 4.300.000 Ft

Évjárat: 2007 / 12

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

VOLVO C30 2.0 D Kinetic Szervizkönyv

VOLVO C30 2.0 D Kineti...

Ár: 2.100.000 Ft

Évjárat: 2007 / 2

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

VOLVO C30 1.6

VOLVO C30 1.6

Ár: 3.200.000 Ft

Évjárat: 2009 / 7

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó