0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Kevesebb lesz a baleset, drágulnak majd az autók

Kötelező lehet a vészfékező rendszer

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Európában az új közepes és nagy haszonjárműveket már jövő novembertől automata vészfékező rendszerrel kell felszerelni. A szigorítás a személyautókat is érintheti.

Mostanság a Volvo rendszere számít a legjobbnak, nemsoká minden gyártó szériában kell, hogy adja az automata vészféket, ha ötcsillagos töréstesztet akar az Európai Unióban

Mostanság a Volvo rendszere számít a legjobbnak, nemsoká minden gyártó szériában kell, hogy adja az automata vészféket, ha ötcsillagos töréstesztet akar az Európai Unióban

Néhány autógyártó már most is forgalmaz olyan kocsikat, amelyek koccanásgátlóval vagy másképp fogalmazva automata vészfékező (ütközésmegelőző, baleset-elkerülő, ráfutásgátló, vezetőtámogató) rendszerrel szereltek − opcióként vagy akár szériafelszerelésként. Az EU illetékeseinek döntése nyomán 2013 novemberétől Európában nem adható ki új típusbizonyítvány az ezen radaros-kamerás sofőrsegédet nélkülöző N2, N3, és N4 kategóriás közepes és nagy haszonjárművekre, 2016-tól pedig a korábban típusbizonyítványt kapottak sem lesznek forgalomba helyezhetőek, kivétel a pneumatikus hátsó futóművel szereltek, azok ugyanis egészen 2018-ig eladhatók lesznek nélküle.

A ráfutásgátló úgy működik, hogy ha az előttünk haladó hirtelen lelassul, autónk helyettünk-előttünk, az emberi reakcióidőnél gyorsabban fékez, s ezzel megakadályozza vagy legalábbis tompítja az ütközést. Tanulmányok szerint az Autonomous Emergency Braking (AEB) alapfelszereltségként elterjedése közel harmadával csökkenthetné a ráfutásos balesetek számát, kevesebb dugó is alakulna ki, arról ugyanakkor nem szólnak, hogy minden bizonnyal drágítanák is az autókat, illetve teherautókat. A Euro NCAP jelezte, hogy személyautóknál már 2014-től a hőn áhított 5 csillagos törésteszt egyik feltétele lesz a rendszer megléte.

Ez is érdekes lehet:
 

Téligumiteszt 2015: rekordszámú abroncsot mértünk össze

Az Autónavigátor és a nonstopgumi téligumitesztje a legújabb csodaabroncsokat is próbára tette...

Autóvásárlási történet: az alvázszámot minden esetben ellenőrizni kell!

Olvasónk osztotta meg velünk meghiúsult autóvásárlási kálváriáját. A kinézett, leinformált autót...

Itthon a Renault Talisman - meg merték mutatni az alapváltozatot is

A fotókon láthatónál is ütősebb forma, alapáron takarékos dízelmotor, korrekt ellátmány, mégis...

Szeptemberben kezdődhet a Volvo V90 értékesítése

Máris két fontos dátummal lettünk okosabbak a Volvo V90-est illetően. Február 18-án lesz az első...

BMW 730d xDrive teszt

Veszített súlyából a BMW 7-es sorozata a tavaly megjelent hatodik generációval. Már alapdízelével...

A Ford átalakítja európai modellpalettáját - lesz, ami eltűnik a kínálatból

A Ford egyszerűsíti az európai modellkínálatát, hogy csak a nyereségesen gyártott típusok maradjanak...

Elstartolt a webes gépjárműadat-lekérdezés - értékké válhat a hazai múlt

Internetről, okostelefonról is működik a KEKKH új gépjárműadat-lekérdezése. A külföldi adatok...

Videóval kampányol márkaszervizeiért a BMW

Temérdek városi legenda szerint a márkaszervizekben sem értenek az autókhoz, de persze sok érv...

Kicsit, értelmetlen, ám látványos: lánctalpas Dacia vs. T80 tank

Láttunk már Dustert lánctalpas jármű ellen, most azonban az Oroszországban Renault emblémával...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (20 db)

Combi27 írta: 2012 augusztus 10., péntek 15:45:05

valamint ezt úgy is moderálják, de:

de beveheted azt amit a ló himbál,és örülhetsz annak hogy szétbaszod az ide kommenteket író emberek véleményeit.
És most annak még jobban örülni fogsz hogy hagyom ezt a tetves oldalt a picsába, mert ahol ilyen embernek megengedik hogy büntetlenül létezzen, az egy kalap szar...

Ezúton kérném az oldal szerkesztőit hogy a regisztrációm töröljék!

Köszi, és puszi!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2012 augusztus 10., péntek 15:40:36

Itt nem mondott senki semmit rád
A kipörgésgátló és társai nem tudom hogy jönnek ide, de Te sem.

A link-ed meg megint csak úgy baromság ahogy van, ott semmilyen vészfékező rendszer nem okozott problémát, itt pedig arról van szó

igen, itt arról van szó, mármint a cikkben, de itt ezt írtam:
"hogy lehet egy biztonsági funkciót betöltő elektronika életveszélyes"

és asszem a link az pont megfelel ennek..és ne mondd hogy a vészfékező elektronika nem egy elektronikus biztonsági felszerelés..

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 2012 augusztus 10., péntek 00:13:40
Combi27 írta: 4 éve

ó nagy ember oszd meg mindenkivel az egész lényegét..és vedd észre hogy akárhova trollkodsz bele a kommentekbe ott meghal minden hozzászólás a bunkó és tahó magatartásod miatt..



Az autonavigátor helyében már kitiltottam volna az összes regisztrációd...vannak akik nem teljesen vágják a különböző témákat, sőt szerinted itt csak te tudsz mindent helyesen, de ők legalább nem bunkó ,köcsög, gyökér, alpári, lekezelő módon bánnak egymással.Emberként egy nulla, sőt hulla vagy...még a családod sem szeret..az tuti :)))

És asszem itt ha lenne "lájk" akkor nyomnák ezerrel ....höhöhöhöhö


Combi fiacskám te már réges-régen leszerepeltél, és sokszorosan a nulla alá küzdötted magad. Itt nem mondott senki semmit rád, kizárólag te hányod itt az epét a másikra primitív tehetetlenségedben (no persze ez nem meglepő, hiszen aki ilyen vén fejjel sokadjára(!) sem volt képes az energiát a teljesítménytől megkülönböztetni, meg aki szerint a sűrített levegős autó a jövő és nem az elektromos /csak azt képtelen felfogni, hogy a sűrített levegős is egy elektromos autó, csak sokkal rosszabb hatásfokkal/) attól nem is lehet mást várni, mint az érvek helyett a másik pocskondiázását, és hihetetlen szánalmas-hisztérikus könyörgést, hogy tiltsák ki. Ja, és a megkereséssel és megveretéssel való fenyegetőzés és hasonló intelligens megnyilvánulásaidat még akkor nem is említettem, amik mind ugyanolyan óriási pofára eséssel végződtek mint a többi akcióid. LOL! :) Ez a te szinted. :)

A link-ed meg megint csak úgy baromság ahogy van, ott semmilyen vészfékező rendszer nem okozott problémát, itt pedig arról van szó, de ezt szintén sokadjára is képtelen voltál felfogni. Jól látszik, hogy egymástól jelentősen különböző dolgokat összemosol és nem is érted, hogy miért baj ez.
Ismét leülhetsz, ismét elégtelen.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2012 augusztus 09., csütörtök 21:15:41

De olvasd el szépen ezt a cikket hogy hogy lehet egy biztonsági funkciót betöltő elektronika életveszélyes:

http://www.autonavigator.hu/teszt/hataron_innen_es_tul_volvo_s60_2_0t_teszt-4014

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2012 augusztus 09., csütörtök 19:17:30

ó nagy ember oszd meg mindenkivel az egész lényegét..és vedd észre hogy akárhova trollkodsz bele a kommentekbe ott meghal minden hozzászólás a bunkó és tahó magatartásod miatt..

Az autonavigátor helyében már kitiltottam volna az összes regisztrációd...vannak akik nem teljesen vágják a különböző témákat, sőt szerinted itt csak te tudsz mindent helyesen, de ők legalább nem bunkó ,köcsög, gyökér, alpári, lekezelő módon bánnak egymással.Emberként egy nulla, sőt hulla vagy...még a családod sem szeret..az tuti :)))
És asszem itt ha lenne "lájk" akkor nyomnák ezerrel ....höhöhöhöhö

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 2012 augusztus 09., csütörtök 16:31:48
Combi27 írta: 4 éve

miért veszne el bárminek az értelme..a nagyobb teljesítményű autókban mondjuk miért kapcsolható ki a kipörgésgátló, kanyarstabilizáló meg egyéb kütyü?Pont mert elveszik a vezetési élményt..

Itt csak gondolj bele hogy előzéshez közelebb húzodnál az előzendő autóhoz hogy gyorsabban megelőzd, de a rendszer nem engedi, így megnő az előzés ideje, és távolsága...unalmas, és veszélyes is lehet, pláne he vészfékez mert azt hiszi nekimész az előtted levőnek..


Akkor megint nem sikerült megértened az egész lényegét. A kipörgésgátló és társai nem tudom hogy jönnek ide, de Te sem. Közük sincs az automata vészfékező rendszerhez, totál értelmetlen a kettőt egy lapon említeni.

Ha kikapcsolható lesz akkor azért veszik el az értelme, mert minden idióta egyből kikapcsolná mondván hogy ő élvezni akar - és mint tudjuk belőlük nagyon sok van -, így aztán jó drágán kellene őket meg a vétleneket is eltemetni a nagy élvezkedések közepette.

Aki pedig úgy akar megelőzni valakit, hogy nagy relatív sebességgel belemászik a másik seggébe, annak azonnal el kell venni a jogosítványát és soha többet vissza sem adni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2012 augusztus 09., csütörtök 14:44:11

miért veszne el bárminek az értelme..a nagyobb teljesítményű autókban mondjuk miért kapcsolható ki a kipörgésgátló, kanyarstabilizáló meg egyéb kütyü?Pont mert elveszik a vezetési élményt..
Itt csak gondolj bele hogy előzéshez közelebb húzodnál az előzendő autóhoz hogy gyorsabban megelőzd, de a rendszer nem engedi, így megnő az előzés ideje, és távolsága...unalmas, és veszélyes is lehet, pláne he vészfékez mert azt hiszi nekimész az előtted levőnek..

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 2012 augusztus 08., szerda 23:42:06
appa53 írta: 4 éve

Sziasztok!

Szerintem, nem egymás ócsárolásával kéne foglalkozni, ez az oldal nem erről szól,

nekem speciel tetszik az ötlet, ha belegondoltok, megkapja milliomos csemete a "bivaly autót" aztán,

megveszi a jogsit? és már ott is a baj ! Egy-két hasonló ötletem nekem is lenne, aki meg régebbi

autós ( és rendesen szerezte meg a jogsit ) egyszerűen kikapcsolhatja ezeket a rendszereket, így megmaradhat a vezetés élménye, a buszosok, és kamionosok életét is könnyítheti, ha belegondoltok, hogy mennyit kel Nekik naponta vezetni, és az ilyen nagy dögöknél mekkora a felelősség a teher, aki nem hiszi próbáljon csak egyszer levezetni 8-10-órát egyhuzamban, Busszal, tele utasokkal, vagy teljesíteni egy kamionsofőr főnökének az elvárásait, hogy megtarthassa a munkáját. Üdv Tamás


"régebbi autós ( és rendesen szerezte meg a jogsit ) egyszerűen kikapcsolhatja ezeket a rendszereket, így megmaradhat a vezetés élménye"

Milyen vezetési élményt, hogy nekimehetsz egy fának, vagy az előtted levőnek?

Ha könnyen kikapcsolható lesz, akkor az egész értelme veszik el.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Isi írta: 2012 augusztus 08., szerda 19:46:00

Én nem örülök neki mert karosszériás vagyok és kevesebb lesz a munkám.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2012 augusztus 08., szerda 09:53:35

Kiszáll a pofa a kamionból, a halomratolt roncsok végén, kezében a telefonnal, " te főnök, hát nem is mondtad, hogy ebben még nincs vészfékező rendszer?"

A válaszoláshoz belépés szükséges

Kövess minket a Facebookon is!

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Friss tesztek

Opel Astra 1.6 CDTI (Automata) Innovation teszt

Természetesen igen - a dízel, automata Opel Astra

Ugyanaz még egyszer - gondoltam, de tévedtem. Jól vigyázzon, aki Astra hajtásláncot választ. A dízel automata függést okozhat.


Összehasonlító teszt: Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line vs. Mazda3 G120 Revolution

Összevetés: 1,0 liter turbó, vagy 2,0 liter szívó?

Két kompakt azonos teljesítménnyel. Csupán az a kérdés, hogy az 1,0 literes turbós, vagy a 2,0 literes szívó bizonyul-e jobbnak? Utánajártunk!


BMW 730d xDrive teszt

Csak könnyedén! BMW 730d teszt Videó

Veszített súlyából a BMW 7-es sorozata a tavaly megjelent hatodik generációval. Már alapdízelével is kellően potens.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Hirdetés

VOLVO tesztek

Volvo XC90 D5 AWD Inscription teszt

Vállatlan fordulat - Volvo XC90 D5 AWD teszt Videó

Idén végre megérkezett a második generációs Volvo XC90, vállaiból és motorjainak hengerszámából is veszített, ám nagyon sokat okosodott.


Volvo V40 T3 Summum teszt

Alapnak nagyon nem rossz - Volvo V40 T3 teszt Videó

Az alsó-középkategória legbiztonságosabb modellje, az első autó, amely kívülre is fúj légzsákot - a Volvo V40 kétség kívül a nálunk járt alapmotoros verziójával is nagyon érdekes.


Volvo V60 DRIVe Momentum teszt

Józanul rázza a rongyot: Volvo V60 DRIVe teszt Videó

Polgári dízelmotorja csak négyhengeres, 1,6 literes és 115 lóerős, viszont így is jól megy és keveset fogyaszt a stop-startos Volvo V60 DRIVe.


Volvo XC70 D5 Ocean Race teszt

Vérző szívvel is kéne - Volvo XC70 teszt

Tágas és hangulatos utastér, hatalmas csomagtartó, öthengeres, 215 lóerős dízelmotor, összkerékhajtás, automata váltó, modern vezetőtámogató rendszerek tömkelege - a Volvo XC70 sok pénzért sokat ad.


Volvo S60 2.0T Summum teszt

Határon innen és túl. Volvo S60 2.0T teszt

Egyszer csak piros fény villog a szélvédőn, a látótér közepén, frászkeltő hang kíséretében, és ijedtemben majdnem az álló, parkoló kocsisornak ütközöm. Mi volt ez? - teszem fel magamban a kérdést.


Még több VOLVO teszt

Címlapon


Friss cikkek

Videó: nem adta ki a téli ingyen parkoló, a tó jege

Jégre parkolni soha nem jó ötlet Videó

2 napja – Sztori

Jó ötletnek tűnt a jégre parkolni, de mégsem jött be. A tó szelleme nem kegyelmezett, a szokatlan melegben több tucat autót nyelt el.


Online árusítják a Budapesten összetört LaFerrari lökhárítóját

A Váci úti törött Ferrari darabjai új éltre kelhetnek

2 napja – Sztori

Azt mondják, mindent el lehet adni, még a szemetet is. A Váci úti törött LaFerrai törött lökhárítóját például négyezer euróért hirdetik.


Csaknem 150 autóst károsított meg egy bajai ügyintéző

Hatalmas sikkasztás vagyonszerzési illetékkel

2 napja – Sztori

Átvette a pénzt, felvette a munkadíjat, ám az államnak nem fizetett az a bajai ügyintéző, aki autók átíratását vállalta. Most viszont fizethet.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLVO V50 1.6 D DRIVe Summum EURO5 LED Fekete Bőr Navi PDC

VOLVO V50 1.6 D DRIVe...

Ár: 3.190.000 Ft

Évjárat: 2012 / 7

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

VOLVO V70 2.4 D Summum

VOLVO V70 2.4 D Summum

Ár: 1.349.000 Ft

Évjárat: 2004 / 8

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

VOLVO V40 1.6

VOLVO V40 1.6

Ár: 500.000 Ft

Évjárat: 1999 / 6

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!