0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Kevesebb lesz a baleset, drágulnak majd az autók

Kötelező lehet a vészfékező rendszer

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Európában az új közepes és nagy haszonjárműveket már jövő novembertől automata vészfékező rendszerrel kell felszerelni. A szigorítás a személyautókat is érintheti.

Mostanság a Volvo rendszere számít a legjobbnak, nemsoká minden gyártó szériában kell, hogy adja az automata vészféket, ha ötcsillagos töréstesztet akar az Európai Unióban

Mostanság a Volvo rendszere számít a legjobbnak, nemsoká minden gyártó szériában kell, hogy adja az automata vészféket, ha ötcsillagos töréstesztet akar az Európai Unióban

Néhány autógyártó már most is forgalmaz olyan kocsikat, amelyek koccanásgátlóval vagy másképp fogalmazva automata vészfékező (ütközésmegelőző, baleset-elkerülő, ráfutásgátló, vezetőtámogató) rendszerrel szereltek − opcióként vagy akár szériafelszerelésként. Az EU illetékeseinek döntése nyomán 2013 novemberétől Európában nem adható ki új típusbizonyítvány az ezen radaros-kamerás sofőrsegédet nélkülöző N2, N3, és N4 kategóriás közepes és nagy haszonjárművekre, 2016-tól pedig a korábban típusbizonyítványt kapottak sem lesznek forgalomba helyezhetőek, kivétel a pneumatikus hátsó futóművel szereltek, azok ugyanis egészen 2018-ig eladhatók lesznek nélküle.

A ráfutásgátló úgy működik, hogy ha az előttünk haladó hirtelen lelassul, autónk helyettünk-előttünk, az emberi reakcióidőnél gyorsabban fékez, s ezzel megakadályozza vagy legalábbis tompítja az ütközést. Tanulmányok szerint az Autonomous Emergency Braking (AEB) alapfelszereltségként elterjedése közel harmadával csökkenthetné a ráfutásos balesetek számát, kevesebb dugó is alakulna ki, arról ugyanakkor nem szólnak, hogy minden bizonnyal drágítanák is az autókat, illetve teherautókat. A Euro NCAP jelezte, hogy személyautóknál már 2014-től a hőn áhított 5 csillagos törésteszt egyik feltétele lesz a rendszer megléte.

Ez is érdekes lehet:
 

Ford C-Max 2.0 TDCi Titanium X Powershift teszt

Egy erős ráncfelvarrást követően, duplakuplungos váltóval és a csúcs, 170 lóerős dízellel teszteltük...

BMW 318i Coupé, 2013 - használtteszt

Bár 3 éve, 2012-ben készült, alig több mint másfél éve van használatban a próbált BMW 318i Coupé...

Az iGO fejlesztője újabb felhasználói élményt kínál a navigációt használóknak

A navigációs iparág egyik legfontosabb, állandó kérdése, hogy hogyan lehet még biztonságosabbá...

BMW 220i Gran Tourer teszt

Legizmosabb benzinmotorjával teszteltük az első prémium kompakt egyterűt. A BMW 2 Gran Tourer...

Neked megvan, hogy miként születtek a Ladák, hogy milyen fogalom volt?

Hamarosan visszatérnek a hazai piacra a Ladák, a múlttal azonban mindig jó egy kicsit foglalkozni...

Így trombitálnak az 5-ös széria csúcsmodelljei

Videón élvezhetjük, hogy miként muzsikálnak az egykori és mostani M5-ös BMW-k. Sorhatostól a...

Kívülről még álcázva, belülről már gyári fotóval látható a Lada X-Ray

A Lada az Úszó- és Vízilabda Világbajnokság alkalmával vitte utcára újdonságait, a jövőre várható...

Az új 7-es sorozatban debütál a BMW új négyturbós dízele

Nincs megállás, tovább növeli turbóinak számát a BMW. Az idén érkező 7-es sorozat csúcsdízelében...

Piaci körkép: 6 év alatti hétülésesek 2,5 millió forintig

Nyáron szinte mindenki többet autózik, legalábbis a kilométerek számát illetően. Sok esetben...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (20 db)

Combi27 írta: 2012 augusztus 10., péntek 15:45:05

valamint ezt úgy is moderálják, de:

de beveheted azt amit a ló himbál,és örülhetsz annak hogy szétbaszod az ide kommenteket író emberek véleményeit.
És most annak még jobban örülni fogsz hogy hagyom ezt a tetves oldalt a picsába, mert ahol ilyen embernek megengedik hogy büntetlenül létezzen, az egy kalap szar...

Ezúton kérném az oldal szerkesztőit hogy a regisztrációm töröljék!

Köszi, és puszi!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2012 augusztus 10., péntek 15:40:36

Itt nem mondott senki semmit rád
A kipörgésgátló és társai nem tudom hogy jönnek ide, de Te sem.

A link-ed meg megint csak úgy baromság ahogy van, ott semmilyen vészfékező rendszer nem okozott problémát, itt pedig arról van szó

igen, itt arról van szó, mármint a cikkben, de itt ezt írtam:
"hogy lehet egy biztonsági funkciót betöltő elektronika életveszélyes"

és asszem a link az pont megfelel ennek..és ne mondd hogy a vészfékező elektronika nem egy elektronikus biztonsági felszerelés..

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 2012 augusztus 10., péntek 00:13:40
Combi27 írta: 3 éve

ó nagy ember oszd meg mindenkivel az egész lényegét..és vedd észre hogy akárhova trollkodsz bele a kommentekbe ott meghal minden hozzászólás a bunkó és tahó magatartásod miatt..



Az autonavigátor helyében már kitiltottam volna az összes regisztrációd...vannak akik nem teljesen vágják a különböző témákat, sőt szerinted itt csak te tudsz mindent helyesen, de ők legalább nem bunkó ,köcsög, gyökér, alpári, lekezelő módon bánnak egymással.Emberként egy nulla, sőt hulla vagy...még a családod sem szeret..az tuti :)))

És asszem itt ha lenne "lájk" akkor nyomnák ezerrel ....höhöhöhöhö


Combi fiacskám te már réges-régen leszerepeltél, és sokszorosan a nulla alá küzdötted magad. Itt nem mondott senki semmit rád, kizárólag te hányod itt az epét a másikra primitív tehetetlenségedben (no persze ez nem meglepő, hiszen aki ilyen vén fejjel sokadjára(!) sem volt képes az energiát a teljesítménytől megkülönböztetni, meg aki szerint a sűrített levegős autó a jövő és nem az elektromos /csak azt képtelen felfogni, hogy a sűrített levegős is egy elektromos autó, csak sokkal rosszabb hatásfokkal/) attól nem is lehet mást várni, mint az érvek helyett a másik pocskondiázását, és hihetetlen szánalmas-hisztérikus könyörgést, hogy tiltsák ki. Ja, és a megkereséssel és megveretéssel való fenyegetőzés és hasonló intelligens megnyilvánulásaidat még akkor nem is említettem, amik mind ugyanolyan óriási pofára eséssel végződtek mint a többi akcióid. LOL! :) Ez a te szinted. :)

A link-ed meg megint csak úgy baromság ahogy van, ott semmilyen vészfékező rendszer nem okozott problémát, itt pedig arról van szó, de ezt szintén sokadjára is képtelen voltál felfogni. Jól látszik, hogy egymástól jelentősen különböző dolgokat összemosol és nem is érted, hogy miért baj ez.
Ismét leülhetsz, ismét elégtelen.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2012 augusztus 09., csütörtök 21:15:41

De olvasd el szépen ezt a cikket hogy hogy lehet egy biztonsági funkciót betöltő elektronika életveszélyes:

http://www.autonavigator.hu/teszt/hataron_innen_es_tul_volvo_s60_2_0t_teszt-4014

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2012 augusztus 09., csütörtök 19:17:30

ó nagy ember oszd meg mindenkivel az egész lényegét..és vedd észre hogy akárhova trollkodsz bele a kommentekbe ott meghal minden hozzászólás a bunkó és tahó magatartásod miatt..

Az autonavigátor helyében már kitiltottam volna az összes regisztrációd...vannak akik nem teljesen vágják a különböző témákat, sőt szerinted itt csak te tudsz mindent helyesen, de ők legalább nem bunkó ,köcsög, gyökér, alpári, lekezelő módon bánnak egymással.Emberként egy nulla, sőt hulla vagy...még a családod sem szeret..az tuti :)))
És asszem itt ha lenne "lájk" akkor nyomnák ezerrel ....höhöhöhöhö

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 2012 augusztus 09., csütörtök 16:31:48
Combi27 írta: 3 éve

miért veszne el bárminek az értelme..a nagyobb teljesítményű autókban mondjuk miért kapcsolható ki a kipörgésgátló, kanyarstabilizáló meg egyéb kütyü?Pont mert elveszik a vezetési élményt..

Itt csak gondolj bele hogy előzéshez közelebb húzodnál az előzendő autóhoz hogy gyorsabban megelőzd, de a rendszer nem engedi, így megnő az előzés ideje, és távolsága...unalmas, és veszélyes is lehet, pláne he vészfékez mert azt hiszi nekimész az előtted levőnek..


Akkor megint nem sikerült megértened az egész lényegét. A kipörgésgátló és társai nem tudom hogy jönnek ide, de Te sem. Közük sincs az automata vészfékező rendszerhez, totál értelmetlen a kettőt egy lapon említeni.

Ha kikapcsolható lesz akkor azért veszik el az értelme, mert minden idióta egyből kikapcsolná mondván hogy ő élvezni akar - és mint tudjuk belőlük nagyon sok van -, így aztán jó drágán kellene őket meg a vétleneket is eltemetni a nagy élvezkedések közepette.

Aki pedig úgy akar megelőzni valakit, hogy nagy relatív sebességgel belemászik a másik seggébe, annak azonnal el kell venni a jogosítványát és soha többet vissza sem adni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2012 augusztus 09., csütörtök 14:44:11

miért veszne el bárminek az értelme..a nagyobb teljesítményű autókban mondjuk miért kapcsolható ki a kipörgésgátló, kanyarstabilizáló meg egyéb kütyü?Pont mert elveszik a vezetési élményt..
Itt csak gondolj bele hogy előzéshez közelebb húzodnál az előzendő autóhoz hogy gyorsabban megelőzd, de a rendszer nem engedi, így megnő az előzés ideje, és távolsága...unalmas, és veszélyes is lehet, pláne he vészfékez mert azt hiszi nekimész az előtted levőnek..

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 2012 augusztus 08., szerda 23:42:06
appa53 írta: 3 éve

Sziasztok!

Szerintem, nem egymás ócsárolásával kéne foglalkozni, ez az oldal nem erről szól,

nekem speciel tetszik az ötlet, ha belegondoltok, megkapja milliomos csemete a "bivaly autót" aztán,

megveszi a jogsit? és már ott is a baj ! Egy-két hasonló ötletem nekem is lenne, aki meg régebbi

autós ( és rendesen szerezte meg a jogsit ) egyszerűen kikapcsolhatja ezeket a rendszereket, így megmaradhat a vezetés élménye, a buszosok, és kamionosok életét is könnyítheti, ha belegondoltok, hogy mennyit kel Nekik naponta vezetni, és az ilyen nagy dögöknél mekkora a felelősség a teher, aki nem hiszi próbáljon csak egyszer levezetni 8-10-órát egyhuzamban, Busszal, tele utasokkal, vagy teljesíteni egy kamionsofőr főnökének az elvárásait, hogy megtarthassa a munkáját. Üdv Tamás


"régebbi autós ( és rendesen szerezte meg a jogsit ) egyszerűen kikapcsolhatja ezeket a rendszereket, így megmaradhat a vezetés élménye"

Milyen vezetési élményt, hogy nekimehetsz egy fának, vagy az előtted levőnek?

Ha könnyen kikapcsolható lesz, akkor az egész értelme veszik el.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Isi írta: 2012 augusztus 08., szerda 19:46:00

Én nem örülök neki mert karosszériás vagyok és kevesebb lesz a munkám.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2012 augusztus 08., szerda 09:53:35

Kiszáll a pofa a kamionból, a halomratolt roncsok végén, kezében a telefonnal, " te főnök, hát nem is mondtad, hogy ebben még nincs vészfékező rendszer?"

A válaszoláshoz belépés szükséges

Kövess minket a Facebookon is!

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Friss tesztek

Ford C-Max 2.0 TDCi Titanium X Powershift teszt

Könnyen magával ragad - Ford C-Max teszt

Egy erős ráncfelvarrást követően, duplakuplungos váltóval és a csúcs, 170 lóerős dízellel teszteltük a Ford kompakt családi autóját. Lássuk, valóban megéri-e az árcédula a 11,2 milliót?


BMW 220i Gran Tourer teszt

Élmény a családnak - BMW 2-es Gran Tourer teszt Videó

Legizmosabb benzinmotorjával teszteltük az első prémium kompakt egyterűt. A BMW 2 Gran Tourer a márkától megszokott színvonalat hozza.


Új Skoda Superb - itthon vezettük, ajánljuk

Hazai próba: Skoda Superb, 2015

Még nem teszt, de már több, mint a külföldi menetpróba: egy délelőtt az új Skoda Superbbel. Végre egy őszintén jó, nem túlbonyolított autó!

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Hirdetés

VOLVO tesztek

Volvo V40 T3 Summum teszt

Alapnak nagyon nem rossz - Volvo V40 T3 teszt Videó

Az alsó-középkategória legbiztonságosabb modellje, az első autó, amely kívülre is fúj légzsákot - a Volvo V40 kétség kívül a nálunk járt alapmotoros verziójával is nagyon érdekes.


Volvo V60 DRIVe Momentum teszt

Józanul rázza a rongyot: Volvo V60 DRIVe teszt Videó

Polgári dízelmotorja csak négyhengeres, 1,6 literes és 115 lóerős, viszont így is jól megy és keveset fogyaszt a stop-startos Volvo V60 DRIVe.


Volvo XC70 D5 Ocean Race teszt

Vérző szívvel is kéne - Volvo XC70 teszt

Tágas és hangulatos utastér, hatalmas csomagtartó, öthengeres, 215 lóerős dízelmotor, összkerékhajtás, automata váltó, modern vezetőtámogató rendszerek tömkelege - a Volvo XC70 sok pénzért sokat ad.


Volvo S60 2.0T Summum teszt

Határon innen és túl. Volvo S60 2.0T teszt

Egyszer csak piros fény villog a szélvédőn, a látótér közepén, frászkeltő hang kíséretében, és ijedtemben majdnem az álló, parkoló kocsisornak ütközöm. Mi volt ez? - teszem fel magamban a kérdést.


Volvo XC60 teszt

Többet ésszel, mint erővel!

A teszt után egyöntetűen az volt a véleményünk a szerkesztőségen belül, hogy a nálunk járt automataváltós Volvo XC60 D5 AWD Summum nagyon okos autó.


Még több VOLVO teszt

Címlapon


Friss cikkek

Videó és gyári képek: nyúzópróbán a Jaguar F-Pace

Így teszteli első crossoverét a Jaguar Videó

2 napja – Sztori

A Jaguar üti-vágja legújabb modelljét, hogy az tényleg a kategóriája egyik legjobbja lehessen. Sivatagban és jégmezőn is nyúzták.


Kalapács alatt a legelső Bugatti Veyron

Tízéves, de 500 milliót is megér a Bugatti Veyron 001

2 napja – Sztori

A Bugatti Veyron sorozatának összes példánya értékes és érdekes, de most a legelső kerül újra reflektorfénybe és egyben kalapács alá.


Az iGO fejlesztője újabb felhasználói élményt kínál a navigációt használóknak

Már gyári szerelés nélkül is az autózás része a navigáció

3 napja – Sztori

A navigációs iparág egyik legfontosabb, állandó kérdése, hogy hogyan lehet még biztonságosabbá tenni a vezetést. Az NNG egy innovatív japán tech-céggel együtt dolgozva kínál erre megoldást.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLVO C70 2.0 D [D3] Inscription Geartronic Kanyarkövető Bixenon Bőr

VOLVO C70 2.0 D [D3] I...

Ár: 9.120.000 Ft

Évjárat: 2013 / 4

Kivitel: cabrio

Üzemanyag: Dízel

VOLVO S60 2.4 D5 Momentum KÉZI VÁLTÓ ALU KLÍMA FÉLBŐR

VOLVO S60 2.4 D5 Momen...

Ár: 1.499.000 Ft

Évjárat: 2005 / 7

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

VOLVO XC70 2.5 T AWD (Automata) HALAS

VOLVO XC70 2.5 T AWD (...

Ár: 390.000 Ft

Évjárat: 2001 / 7

Kivitel: városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!