Új grimasz a Mercedes-Benz Vito és Viano sorozaton

Megújult a Mercedes-Benz Vito és Viano

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Visszafogott külső, jelentősebb belső változtatásokkal vár újabb vevőket a Mercedes Vito furgon és a Viano személyszállító.

Egyszerre öltött új arcot a személyautó Viano és az alapvetően haszonjármű, Kombi kivitelével személyszállítóként is kapható Vito. Nem csupán elődeiktől, egymástól is különböznek. A Viano fényezett, méhsejt-rácsos lökhárítókat, fém színű hűtőmaszk-bordákat kap, a Vito puritánabb és strapabíróbb matt fekete műanyag-orrt hord. Eltérőek a tükrök is: a Vianóra látványosabb, fényezett, integrált irányjelzős, a Vitóra olcsóbb, fényezetlen tükörházakat szerelnek. Kicsit formájukkal, de leginkább felkínált szolgáltatásaikkal módosultak a fényszórók, az alapáras nappali fény Xenon fényszóró esetén LED-es; opcióként kanyarkövető fénycsóva is kapható.Fontosabb, hogy az átdolgozott futóművek is kivitel-függőek, a felhasználási célhoz passzolóak, természetesen az elérhető háromféle hossz és kétféle tengelytáv alapján is változnak.
A motorpaletta szinte azonos, 2,2 literes soros négyhengeres és 3,0 literes V6-os (224 lóerős) turbódízelek, illetve a korábbinál szerényebb fogyasztású, de azért továbbra is benzinfaló, 3,0 literes, V6-os (258 lóerős) gépek választhatók. A Vito esetében 95, 136 és 163 lóerővel is elérhető 2,2 literes gázolajos a Vianóhoz csupán két erősebb verziójával kapható. Utóbbi motorokhoz kiviteltől függően 6 fokozatú, növelt végáttételű, takarékosabb fogyasztást célzó kézi váltó jár, extraként kérthetők a V6-osokhoz alapáras automatával. A Viano esetében alaptartozék, a Vitóhoz extra a BlueEfficiency csomag, ECO start-stop elektronikával, csökkentett gördülési ellenállású abroncsokkal és kapcsolás-jelző elektronikával. A paletta egésze Euro5-normás, a motorok lánchajtása mercisen hosszú, üzembiztos élettartamot jósol. Mindegyik verzióhoz jár szervizintervallum kijelző, normál esetben 30 ezer kilométerenként, de extrém használat esetén, a kijelző alapján hamarabb is szükség lehet az olajcserére. A paletta átlagfogyasztása 15 százalékkal apadt, a 2,2 literes dízelek vegyes értéke 7,2 l/100 km. Az izmosabb gázolajosok az alapáras hátsó helyett összkerékhajtással és automata váltóval is elérhetők. Az állandó nyomatékosztású 4Matic rendszer 35:65 aránnyal a hátsó tengely felé hajt.

A műszerfal talán még a külsőnél is visszafogottabban módosult, újak az órák, a középkonzol gombjai és a multifunkciós kormánykerék is. A Viano alapáron kap Bluetooth kihangosítós hangzórendszert, de utóbbi a hátsó utasok szórakoztatásáért felelős mozirendszerhez vagy a tolatókamerás navigációs rendszerhez hasonlóan a személyszállító, azaz kombi Vitókhoz is elérhető. A temérdek gyári verzió között Marco Polo néven lakóautó is létezik, az opciók már-már végtelen sorában sok más mellett fedélzeti széf is szerepel.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?