JAGUAR XK

XK (1996–)

XK

Évjárat:
1996–

tovább »

XK (1996–)

XK

Évjárat:
1996–

tovább »

JAGUAR XK története

A Jaguar nem arról híres, hogy gyakran cserélgeti modelljeit, és pontosan ez a jelenség figyelhető meg az XK sportkocsi esetében. Amikor az 1970-es évek első felében az E-type nyugdíjba vonult, helyét a modern vonalú XJ-S vette át, amely 1996-ig szerepelt a britek választékában, kupé és nyitott Convertible karosszériával. Amikor már szinte az összes bőrt lehúzták a típusról, és halaszthatatlan lett a generációváltás, a gyár visszanyúlt a legendás XK névhez, megkapta az Aston Martin DB7 padlólemezét, majd az első sorozatban gyártott Jaguar V8-as motorral tette fel a pontot az i-re. A négyliteres, benzines gépezet 290 lóerővel mozgatta az elegáns vonalú, inkább kényelmes Gran Turismo-nak, mintsem kőkemény sportkocsinak szánt, X100 belső kód alatt futó Jaguart; de a hírnév miatt készült kompresszoros kivitel is, XKR jelöléssel, 390 lóerővel. A kupé mellől nem hiányzott az elektromosan mozgatható vászontetővel szerelt Convertible, és néhány extra kiadással (pl. XKR-R, 450 lóerővel) fűszerezve villámgyorsan elröppent tíz esztendő. A második XK-sorozatot az üzemen belül X150 néven jegyzik, új motorkkal, de változatlan filozófiával, kupé és kabrió karosszériával készül 2006-tól. A tulajdonos Ford időközben eladta a Jaguar gyárat, a cég az indiai TATA érdekkörébe vándorolt.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1qYWd1YXI=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1qYWd1YXI=

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

42 millió autó Wolfsburgból: konnektorból tölthető a jubileumi példány

Rekord a Volkswagen ősüzemében

6 órája – Autósvilág hírei

A wolfsburgi Volkswagen-gyár ismét rekordot döntött: legördült a 42 milliomodik autó, egy Golf GTE plug-in hybrid az ünnepelt.


Egy német autós újságíró felgyújtotta kínai BMW X5 hamisítványát

Kolléga, minek vettél kínai hamisítványt? Videó

9 órája – Sztori

A veteránszakíró Wolfgang Blaubénak nem jött be autója. Fel is gyújtotta TV-kamerák előtt. Mégis mit várt a kínai hamisítványtól?


Csak 20 lóerős, 120 km/órára képes és 160 kilométeres hatótávot tud a Visio.M villanyautó-tanulmány

Könnyű, takarékos, így olcsó is lehet: Visio.M villanyautó

14 órája – Autósvilág hírei

A Müncheni Műszaki Egyetem mutatta be a Visio.M villanyautó-tanulmányt. Könnyű, takarékos és állítólag megfizethető is lehet.


Használtautó.hu

ALFA ROMEO 156 1.8 16V T. Spark

ALFA ROMEO 156 1.8 16V...

Ár: 580.000 Ft

Évjárat: 1998 / 8

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN PASSAT Variant 1.9 TDI 4Motion Honosítható.Vonóhorog!

VOLKSWAGEN PASSAT Vari...

Ár: 550.000 Ft

Évjárat: 1998 / 11

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

RENAULT TWINGO 1.2

RENAULT TWINGO 1.2

Ár: 150.000 Ft

Évjárat: 1994 / 11

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FORD MONDEO 1.8 16V Style Üzembentartóira is !!!!

FORD MONDEO 1.8 16V St...

Ár: 349.000 Ft

Évjárat: 2000

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Benzin

RENAULT MEGANE Mégane 1.6 Dynamique Plus Gyöngyház Fekete Sport

RENAULT MEGANE Mégane...

Ár: 620.000 Ft

Évjárat: 2003 / 12

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész