JAGUAR S-TYPE

JAGUAR S-TYPE

(1999 - 2009)

Pozitív


Elegáns, márkahagyományok előtt tisztelgő forma, igazán stílusos utastér, kényelmes futómű, úgy 2004-től végre elfogadható minőség, elsőrangú dízel.

Negatív


Számos típushibával bíró, slendriánul összerakottak, így rizikósak az első évjáratok, iszákos benzinesek, már újkorában sem túl modern, nagyrészt amerikai eredetű konstrukció.

Méret, kényelem, kidolgozás

A hosszú tengelytáv miatt négy főnek bőven kényelmes, de hátul a tetőív miatt szűkös a fejtér, jó ülések, remek vezetési pozíció, folyamatosan javított beltéri anyagminőség, hangulatos kialakítás. Eleinte sok középkonzoli fiók-rekesz, később okosabb, gomberdővel/navigációval borított középrész, de mindvégig kevés számú, szűk rakodóhely. Átlagon aluli méretű (370 l), széles-hosszú-lapos, de bővíthető csomagtér, átlagos terhelhetőség, erős fűtés/jó klíma.

Különleges felszereltség

Gazdag szériafelszereltség (légzsákok, elektromos ülések, kétzónás klíma, kipörgésgátló stb.), de mindvégig egy lépéssel a kategória éllovasai mögött. Egyértelműen leolvasható műszerek, gondosan elhelyezett kezelőszervek.

Ajánlott motor

A Ford-tól érkező három, majd 2,5 literes V6-os benzinesek (238 és 205 LE) szépen mennek, de nem takarékosak, a Jaguar V8-asai (282-300 LE) jobban illenek a géphez, de iszákosak, főleg kompresszorral (400 LE). Legjobb választás a 2004-től kínált 2,7-es V6-os (207 LE/435 Nm) dízel.

Fenntartási költség

A benzineseket igen gazdagon etetni kell, az öregebbeken mindig elromlik valami nagy és drága dolog, a szervizek/alkatrészárak meg persze luxus árszinten. Ha jót akarunk minél fiatalabb V6-ost vagy dízelt választunk.

Biztonság

Már az elejétől fogva tisztességes biztonsági felszereltség, amely csak tovább bővült az évek folyamán. Euro NCAP törésteszt eredménnyel nem rendelkezik, viszont bika fékekkel bír.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre