LANCIA ZETA

LANCIA ZETA

(1995 - 2002)

Pozitív


Kihajítható üléseivel egész jó variálhatóság, kényelmes rugózás, kellemes dízelek, kedvező vételár.

Negatív


Teljes létszám mellett kis csomagtartó, nagy súlyuk miatt nehezen kiemelhető ülések, nem különösebben gondos a kidolgozás. Különösen az első évjáratoknál hiányos biztonsági felszereltség.

Méret, kényelem, kidolgozás

Látványát és beltéri anyagait tekintve is jobb ikertestvéreinél a Zeta, bár itt sem lenyűgöző a műanyagok minősége, az alkatrészek kidolgozottsága és rögzítésesem. Jellemzőek a zörgések. A kiemelhető ülésekkel jól kihasználható, gigantikus, 3300 literre bővíthető a nagy doboz térfogata, de a bútorok meglehetősen nehezek, ráadásul a modernebb vetélytársak több variációs lehetőséget kínálnak. Kisebb tárgyainknak sincsen túl sok elhelyezési lehetőség a vezetőülés körül.

Különleges felszereltség

A két oldalsó tolóajtón bejutva gyakran hatüléses, fullos-bőrös utasteret találunk. Ikertestvérei közül kiemelkedik komplett felszereltségével.

Ajánlott motor

A fogyasztást is szem előtt tartók legjobb választása a korai évjáratoknál a 2,1-es, 109 lovas, 2000 utáni Lanciáknál az ugyanilyen teljesítményű, de már közös-nyomócsöves 2,0 JTD. Gyors és kulturált a benzines turbó, de a fogyasztása könnyen az egekbe szökhet.

Fenntartási költség

A kisteherautós rokonságnak köszönhetően a főbb szerkezeti elemek, és (néhány kivételtől eltekintve) a futómű alkatrészei is egész strapabíróak, kisebb-nagyobb javításokra viszont az évek előhaladtával egyre nagyobb eséllyel szükség lesz. Szerencsére az alkatrészek nem igazán drágák, kisebb javítások, beállítások pedig akár házilag is kivitelezhetők.

Biztonság

Eleinte ABS nem, és csupán egyetlen vezetőoldali, majd mellé egy utasoldali légzsák járt, de még az utolsó, legjobban felszerelt példányokba sem került oldalsó, vagy függönylufi. A karosszéria legalább elég merev.

Típustörténet

Olasz-francia koprodukció: Eurovan. Személyautó változatok bemvezetése: Citroen Evasion, Fiat Ulysse, Lancia Zeta, Peugeot 806. Motorok: 2,0/121 LE; 2,0 turbo/147 LE.

Citroen, Fiat, Peugeot: dízel motor: 1,9/90 LE;

További dízelmotor: 2,1/109LE; Kishaszonjármű változatok, üvegezett, üléses kivitelben is: Citroen Jumpy, Fiat Scudo, Peugeot Expert. Közös dízelek: 1,9D/70 Le, 1,9TD/95 Le.

Modellfrissítés. Turbo helyett 2,0/132 LE;

Közös-nyomócsöves dízel (HDI; JTD) bevezetése, 2,0/109 LE.

Modellváltás a személyautó változatoknál

Modellfrissítés a kishaszonjárműveknél

Modellváltás a kishaszonjárműveknél

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre