MAZDA 626

(1980 - 2003)

Pozitív


Elképesztő megbízhatóság, tágas beltér, kimagasló ár/érték arány, korrekt felszereltség.

Negatív


Unalmas forma, nulla kisugárzás, nem túl kényelmes futómű, alulméretezett fékrendszer.

Méret, kényelem, kidolgozás

Négy csillag a jól összerakott, stabil utasfülkéért, és a bőséges helyért, de ha szigorú lennék, levonás járna a rémesen egyhangú belső kialakításért. A tipikus négykerekű használati tárgy, és mint ilyen, szinte elnyűhetetlen és mindig, de mindig hadra fogható. A kombi tengelytávja 6, hossza 7 centivel hosszabb, magasabb is mint a négyajtós/ferde hátú, csomagtere fél köbméteresről (a négy/ötajtós raktere 502 liter) több mint másfelesig (1677 l) bővíthető.

Különleges felszereltség

A Mazda egész korrekt alapfelszereltséget dobott össze az utolsó 626-oshoz: négy légzsák, ABS, klíma és még kipörgésgátló is jutott. Az ESP azonban ismeretlen fogalom volt.

Ajánlott motor

Megy. Halad előre, semmi különös. Válasszuk mondjuk a 115 lóerős kétliteres benzinest, annál több nem is kell, és bőven megáll 9 liter alatt. A dízelek nem sokkal takarékosabbak, viszont jóval nyersebbek. Inkább benzin.

Fenntartási költség

Kortárs japán gépeknél valamivel olcsóbban fenntartható, a Mazda szerviz-, és alkatrészár közepes szinten mozog, meg túl gyakran nem kell hozzányúlni, csak odafigyelni rá, ma már viszonylag rövidnek számítanak a szervizintervallumok (15 ezer km).

Biztonság

Euro NCAP nem törte, és a négy légzsák és ABS ellenére csupán három csillag a gyenge fékek és az ESP teljes hiánya miatt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre