RENAULT CLIO

(2005 - 2013)

Pozitív


Kényelem terén a nagyobb autóknak is méltó párja, széles motorválaszték, jó helykínálat, nagyfokú biztonság, kifinomult működés.

Negatív


Jelentős értékvesztés, az 1.5 dCi ideális választás a sokat autózóknak, városban azonban hamar kinyírható a gyakori hideg üzemmel.

Méret, kényelem, kidolgozás

Kétféle műszerfal, az olcsóbb verziókban kemény, a drágábbakban puha műanyagokkal, megszokást igénylő joystick-bajuszkapcsolók. Az egyik legtágasabb kisautó, van már kombi és lépcsős hátú is belőle. Praktikus megoldások, könnyen bővíthető csomagtér, de az olcsóbbakban egy darabban dől le a hátsó ülés.

Különleges felszereltség

Fejlett extrák (kanyarfényszóró, xenon, kártyás indítás, ESP, esőérzékelő) is rendelhetőek hozzá, de az alapot jelentő Authentique elég fapados.

Ajánlott motor

Széles motorválaszték, a legjobb az 1,2-es benzines turbóval és az 1.5 dCi. A kétliteres, 197-201 lóerős RS igazi vérbő sportkocsi.

Fenntartási költség

Nagy értékvesztés, de ezt kipróbált alkatrészeinek megbízhatóságával ellensúlyozza. Nem vág a földhöz a fenntartása.

Biztonság

Maximális, ötcsillagos Euro NCAP törésteszt, már az alapmodellben is négy lufi, felárért függönylégzsák és ESP is van.

Típustörténet

Modellváltás

Új motorok: 1.2 TCe (100 LE), 2.0 16V (197 LE)

Grandtour néven nyújtott tengelytávú kombiként is készül

Modellfrissítés, új motorok: 1.6 16V (128 LE), 2.0 16V (201 LE)

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre