SAAB 9-5

(1997 - 2010)

Pozitív


Tágas beltér, magas szintű biztonság, jó presztízs, intelligens kisugárzás, egyedi külső-belső kialakítás, kiemelten praktikus kombi, több mint tíz évig gyártott, kiforrott modell.

Negatív


Sohasem tartozott a kimagaslóan megbízható modellek közé, az Aerók ereje túl sok az elsőkerékhajtásnak.

Méret, kényelem, kidolgozás

Jól összerakott, még ha nem is a puccos német riválisok szintjén, de tisztességes minőségű utastér, egyedi, vezető köré épített Saab stílusban. Méretosztályának megfelelő térkínálat, amúgy skandinávosan felhasználóbarát részletmegoldások. Az Estate névre hallgató kombiverzió a műfaj egyik legpraktikusabb csomagtartójával bír, de a limuzin tervezésekor is vezérelv volt az emberközpontúság.

Különleges felszereltség

Még a Linear csomagos kétliteres kisturbós belépőmodell is elfogadhatóan felszerelt, klíma, biztonsági felszereltség, CD-s rádió, ilyesmi ehhez is járt. Minél nagyobb a motor, annál gazdagabb a felszereltség is, Arc, Vector remek, Viggen, Aero egyenesen gazdag.

Ajánlott motor

A GM féle V6-os benzinest inkább hagyjuk, akkor már inkább a VM Motori V6-os dízele, de ha meg dízel, jobban járunk a Fiat 1.9-esével, semmint az Opel-féle 2.2-essel. A sornégyes turbók (2.0 és 2.3) azért Saab motorok. A kicsi elég, a nagyobbak nem mennek annyival jobban, amennyivel többet fogyasztanak, a csúcs 250 lóerős Aero pedig azért tud sok lenni szegény futóműnek.

Fenntartási költség

Az alapkonstrukció stabil, de sajnos akad néhány gyenge pont, ami miatt az átlagnál nagyobb a szervizigénye. Az alkatrész és munkadíj árszabása a presztízs felé tendál, érdemes független szakértő szervizhez fordulni. Legkevésbé a belépő benzines és az 1.9-es dízel terheli a kasszát.

Biztonság

A márka hagyományainak megfelelően az egyik legbiztonságosabb autó a piacon, és ez bevezetése, vagyis 1997 óta igaz. Az első NCAP törésteszt 1998-ban négy, a második, 2004-ben már ötcsillagos lett. Az elsők közt vezette be szériában az oldallégzsákot.

Típustörténet

Nagy Saab bemutatása: 9000.

Modellváltás, Saab 9-5 bevezetése. Négyajtós lépcsőshátú karosszéria. Turbo benzinmotorok: 2,0/150 LE. és 2,3/170 LE. négyhengeres mellett 3,0 V6/200 LE.

Nagyobb teljesítménnyel is kapható motor: 2,0/192 LE.

Kombi karosszéria bevezetése.

2,3-as motor teljesítményét 185 LE-re növelték.

Modellfrissítés, új felszereltségi szintek. Újabb motorváltozat: 2,3/230 LE; Dízelmotorral is kapható: 3,0 TiD/176 LE.

Újabb dízelmotor: 2,2 TiD/120 LE.

2,3-as motor teljesítménye 220 LE.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre