SEAT LEON

(1999 - 2005)

Pozitív


Sportos formavilágú, jól megtervezett kompakt típus, fokozottan sportos kivitelben élményszerű vezethetőséggel. Kellően széles motorválaszték.

Negatív


Az alapmodellek felszerelése spártai, a dízelekben jellemzően több a km, mint amennyit az óra mutat. Egyik típushiba sem súlyos. A Cupra külön világ, minden szempontból drágán szerez élményt.

Méret, kényelem, kidolgozás

Mint az várható, a IV-es Golfra épülő Seat Leon sem képes csodára ugyanazon tengelytávon, így elöl bőséges, hátul azonban már szűkösebb a helykínálat, főleg a fej- és lábtér tekintetében. Az akkori A3-as Audiból is ismerős műszerfal minőségi benyomást kelt, jól átlátható, használható. Mivel alapvetően német termékről van szó, így a használhatóság közel példás. Rendkívül tág határok közt állítható kormány és ülés, így mindenki megtalálja hogyan is jó vezetni. Remek ülések, mély kesztyűtartó, nagy ajtózsebek, szabályos formájú csomagtér (340/655 liter, 4x4-es 270/585 liter).

Különleges felszereltség

Klíma, CD-s rádió, első motoros ablakok és a kötelező, ma már minimálisnak mondható biztonsági arzenál nélkül nem nagyon adtak Leont a jónépnek.

Ajánlott motor

Természetesen a Cupra változatok jól ismert 1.8-as turbómotorjai viszik a prímet, sőt, még V6-os is került a Leonba, összkerékhajtással, de ezek már komoly fenntartási költségeket jelentenek. Dízelekből a teljes 1.9-es TDI és PD TDI paletta képviseltette magát, belépő benzinesekkel pedig, a kötelező 1.4-estől eltekintve az 1.6-ossal vagy szívó 1.8-assal is kifejezetten remek autó volt.

Fenntartási költség

Valahol félúton helyezkedik el a IV-es Golf és az I-es Octavia között fenntartási költségek tekintetében. Mivel számos egyéb modellben is felhasználták a műszaki alapokat, motorokat, így nemcsak a több forrásból beszerezhető alkatrészek, hanem a bontók is igen hathatós segédkezet képesek nyújtani.

Biztonság

Négycsillagos Euro NCAP eredmény, ahogy az a IV-es Golf platform biztonságtechnikai felkészültségétől elvárható, nyugodt szívvel adjuk a négy csillagot, főleg hogy ABS és légzsákok nélküli Leont nem találni.

Típustörténet

Seat Toledo bevezetése.

Seat Leon bemutatása, az új Toledo ötajtós változataként. A Golf IV.-el rokon padlólemez és szerkezetek, motorok: 1,4/75 LE; 1,6/100 LE; 1,8/125 LE; 1,8 turbo/180 LE; 1,9 SDI/68 LE; 1,9 TDI/90 vagy 110 LE;

Új motor: 1,9 PD TDI/150 LE. Cupra 2,8-as, hathengeres motorral, 204 LE.

Cupra R 1,8-as, 210 lóerős turbómotorral. Összkerékhajtású változat.

Cupra R 225 lóerővel, PD TDI 130 lóerővel is kapható.

Modellváltás

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre