máj
18

Sebességmérés a városhatárban

2011. május 18., szerda 0:00 | Állapot: Friss

Károly zsebében kinyílt a bicska, amikor meglátta, milyen helyen mérik a sebességet Orfűn.

Az igazán veszélyes autósok kiszűrése macerás, a bírságokat pedig sokszor értelmetlenül sebességkorlátozott helyeken osztják a rendőrök. Erre hozunk egy példát.

Országútnak látszó részen, de még városi szakaszon mértek a rendőrök Orfűn. Kaszáltak is rendesen Országútnak látszó részen, de még városi szakaszon mértek a rendőrök Orfűn. Kaszáltak is rendesen

Országútnak látszó részen, de még városi szakaszon mértek a rendőrök Orfűn. Kaszáltak is rendesen

Orfű egész területén 40-es korlátozás van érvényben. Ez a faluközpontban, az üdülőterületeken teljesen rendben is van, ám vannak olyan, lakott területhez tartozó utak, amiket simán országútnak nézne az ember. Az autós elhagyja a házakat, balra szalagkorlát és lejtő, jobbra domb. Sehol semmi lehetőség az út keresztezésére, az út maga széles és jól belátható. Az enyhe ív után egy szintén jól belátható úttorkolat következik, ezután végeláthatatlan egyenes, balra árok, utána mező, jobbra árok, utána erdő. Na, szabálytisztelő és számítógép-memóriájú legyen az a vezető, akinek itt beugrik a falu határába kitett negyvenes korlátozás. Külön vicces, hogy az egyik bevezető úton ezer éve eltűnt a negyvenes tábla, a másikon meg kint van!

Egy szó mint száz, itt dolgozott a lézer. A józan ész olyan hetvenes útszakasznak nézné a helyet, csak a közeli házak, a néhány száz méterre lévő tópart és sétaút miatt nem mindjárt 90-es. Csoda-e, hogy a tíz perc alatt, amíg figyeltem a rendőrök ténykedését, addig régi Lada, Kispolski, kisteherautó és hasonló őrült száguldozók akadtak fenn a vitézurak hálójában…

Gyönyörű példája ez az ellenőrzés a forgalombiztonsággal csak a jelszavakban törődő, tisztán a büntetések beszedésére koncentráló sebességmérési gyakorlatnak!

Megszívattak!
Önt is megszívatták? Van egy története?
Mesélje el nekünk!
Nyomtatás
Megosztás

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (11 db)

noliver írta: 4 hónapja

Az M3-as Budapestről kivezető szakaszán 80 km/h-ás sebességkorlátozás van kétsávos falakkal korlátokkal védett pályaszakaszon indokolatlanul. Az újpalotai leágazás előtt van egy lámpás keresztezés. Erre a lámpára több km-rel korábban figyelmeztetik az autósokat és előbb 70 km/h, majd 60 km/h és végül 50 km/h sebességcsökkentésre késztetik az autósokat, hozzá teszem teljesen hülyének nézve szegény gépkocsi vezetőket, akiknek úgy gondolják kell egy pár km ahhoz, hogy 80 km/h-ról 50 km/h-ra lelassítsanak. A rendőrök a 70 km/h-ás táblát lőtték be sebességmérésre és a gázról levéve a lábam, lassításba kezdtem, a táblához érve 78 km/h-nál tartottam, amikor a innen pár méterre lemeszeltek. Az indokolatlan, rossz táblák felülvizsgálata, megszüntetése rengeteg idegbajtól mentesítené azt az autós társadalmat, amely az ország működőképességének terheit a legnagyobb mértékben viseli. Olyan hülyéket akarnak nevelni a közlekedésben résztvevők körében is mint a számítógépek előtt ülő társadalom, akik csak igen nemmel megváloszalandó kérdések tesztjein nevelkednek. Önálló gondolkodásra épülő döntésekre képtelenek. Én 80 km/h-ról segítség nélkül le tudok lassítani 2-3 km-en belül. Ti is ?????? A rossz, felesleges, kint felejtett korlátozó táblák ott vannak ahol a rendőrség sebességet mérve büntet. Még ők is tudják, hogy hol kellene módosítani vagy megszüntetni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Ani írta: 11 hónapja

Ha nem tud akkor keres valamit amivel meg tud büntetni és ha nem jártas az ember akkor csúnyán átverik és olyanért büntetik amiért nem is kellene! vannak rá élő példák gazdagon és igen a sok kint felejtett 30-40-es táblák előszeretett büntető helyek országutakon!

A válaszoláshoz belépés szükséges
domo írta: 12 hónapja

AZ ILYEN SZOPATÁS A VILÁGON MINDENÜTT DIVAT/LOS ANGELES,SYDNEY/BARÁTAIMAT SZIVATTÁK A JELENLÉTEMBEN ÜDV: DOMO

A válaszoláshoz belépés szükséges
Ábrahám Gábor írta: 12 hónapja

Ott kezdődik, hogy rosszul állapítják meg a sebességhatárokat. Mint a korábbi hozzászóló is írta, a német tényleg 50-nel megy az 50-es táblánál. Mert nem tudja, hogy valami hozzá nem értő, aki talán még jogosítvánnyal sem rendelkezik állapítja meg a kihelyezett táblákat. A rendőrségnek így könnyű dolga van az előirányzott büntetést behajtani. Ha a törvény betartása lenne a cél, akkor ők se száguldoznának és a politikusok is lemondanának a mentelmi jogukról.
Mindenki a képességei szerint vezessen! Az ész nélkül száguldozókat elég lenne kiszűrni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tommy írta: tavaly
Soppi írta: tavaly

Dr Úr!



Az általad felsoroltakkal egyetértek, de a sünök, akiknek felrovod nem tehetnek másként, mert ugye nem ők a jogalkotók (gyorshajtás). A sebességkorlátozó tábla sem nekik köszönhető, hanem a közútkezeló sajátos javítási módszerének: -először 60-nas tábla később 40-nes.... végül csak fel kell bontani. Szerencsétlenségükre az egészből csak ők azok, akik konfrontálódnak az autósokkal, így aztán rájuk haragszunk. (Van is miért némelyikre, amekkora "növény") A számomra egyik legbosszantóbb téma is a gyorshajtáshoz kapcsolódik. Nevezetesen a külföldi gépjármű, amellyel ha elég gyorsan hajtasz, akkor a jogalkotónak és nem a sünnek köszönhetően jó alaposan felírják a rendszámod és ezzel az eljárás érdemi része véget is ér, míg ha ugyanezt magyarként teszed, akkor 300.000-be is fájhat. És ez bizony a sünöknél (akikkel beszáltem egy- egy igazoltatás alkalmával) kiveri a biztosítékot, de nem tudnak mit tenni.Csak alkalmazzák a jogszabályt, nem megalkotják. (Ugyan a honlaphoz nem illő, de ugyaez a helyzet minden területen pl.: a vendélátósoknál is az llenőrre haragszanak, pedig nem őtalálta ki mondjuk a HACCP rendszert... és így tovább)


Előzmények megtekintése

Igazad van abban, hogy nem a rendőr aki kinn áll találja ki, hogy hol mérjen, hanem megmondják neki. Aki azonban megmondja neki a felettese ugyan úgy rendőr és ott már igencsak azt mérlegelik, hogy hol tudnak több gyorshajtót lefényképezni ezzel növelve a bevételt, nem pedig az hol lesz ettől esetleg biztonságosabb a közlekedés. A törvényeket a kormány hozza, de azt, hogy mikor és hol ellenőrizzék azt, azokat már nem szabályozza! A külföldi rendszámos autókkal kapcsolatban sajnos igazad van, de reméljük nemsokára változik a törvény("Törvénymódosítás a regisztrációs adóért") bár nem hiszem, hogy ezzel megoldódik a probléma. Sajnos nálunk nem működik az ami külföldön több országban is: ha 50 van kirakva akkor az nem véletlen és azt mindenki figyeli és betartja. Az autópályán nem villognak le mint nálunk ha esetleg előzöl, tegyük hozzá nem is hajtanak ki eléd 100-al! Más az értékrend, és más a felfogás és ez amiben nálunk Magyaroknál nem lesz változás!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Soppi írta: tavaly
Dr Úr írta: tavaly

Igazad van Soppi!

De a helyes eljárás az lenne ha én 50 helyett 70-el megyek, és elkapnak, hogy megállít, megbüntet egy reális összegre (nem 30000 FT) és szól hogy többet ilyet ne csináljak! De ha 50 helyett 130-al megyek azt is leszarják, csak a csekket fizessem be! Nem állít meg, nem veszi el a jogsim! Az indokolatlan sebességkorlátozásokról már nem is beszélek! Pl. útfelbontásnál 20-as tábla a gödör tetején! (nem előtte).


Előzmények megtekintése

Dr Úr!

Az általad felsoroltakkal egyetértek, de a sünök, akiknek felrovod nem tehetnek másként, mert ugye nem ők a jogalkotók (gyorshajtás). A sebességkorlátozó tábla sem nekik köszönhető, hanem a közútkezeló sajátos javítási módszerének: -először 60-nas tábla később 40-nes.... végül csak fel kell bontani. Szerencsétlenségükre az egészből csak ők azok, akik konfrontálódnak az autósokkal, így aztán rájuk haragszunk. (Van is miért némelyikre, amekkora "növény") A számomra egyik legbosszantóbb téma is a gyorshajtáshoz kapcsolódik. Nevezetesen a külföldi gépjármű, amellyel ha elég gyorsan hajtasz, akkor a jogalkotónak és nem a sünnek köszönhetően jó alaposan felírják a rendszámod és ezzel az eljárás érdemi része véget is ér, míg ha ugyanezt magyarként teszed, akkor 300.000-be is fájhat. És ez bizony a sünöknél (akikkel beszáltem egy- egy igazoltatás alkalmával) kiveri a biztosítékot, de nem tudnak mit tenni.Csak alkalmazzák a jogszabályt, nem megalkotják. (Ugyan a honlaphoz nem illő, de ugyaez a helyzet minden területen pl.: a vendélátósoknál is az llenőrre haragszanak, pedig nem őtalálta ki mondjuk a HACCP rendszert... és így tovább)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Dr Úr írta: tavaly
Soppi írta: tavaly

Tipukus magyar megközelítés...

Útáljuk a szabályokat! Mindenki jobban tudja, hogy mikor mit kellene tenni és kivel és hogyan... Az senki fejében nem fogalmazódik meg, hogy abban az esetben ha betartja a szabályt, akkor állhat akárhol a "sün" nem lesz mit szankcionálni. Rendszeresen látok arra példát, hogy német rendszámmal közlekedő autóstársunk mögött feltorlódik a sor. Az oka? Betartja a sebességlimiteket, az 50 az nála 50 és nem több, a 90 az 90 és így tovább. Nem azért nem megy autópályán ezerrel, mert az M5 nem bírná (és nem az autópályára gondolok), mert erre is láttam példát, hanem azért mert a szabály szerint nem teheti. Ordnung muss sein! Gyerekek vagyunk a közlekedésben. Nekünk mindent szabad és kész! Amikor szembesítenek vele, hogy rosszul tudjuk, és erre a fenti cikk jó példa, akkor fortyogunk, hiszen itt mindig is úgy közlekedtünk, mintha nem lenne a 40 km/ó korlátozás- erre meg kiállnak mérni a sünök...


Előzmények megtekintése

Igazad van Soppi!
De a helyes eljárás az lenne ha én 50 helyett 70-el megyek, és elkapnak, hogy megállít, megbüntet egy reális összegre (nem 30000 FT) és szól hogy többet ilyet ne csináljak! De ha 50 helyett 130-al megyek azt is leszarják, csak a csekket fizessem be! Nem állít meg, nem veszi el a jogsim! Az indokolatlan sebességkorlátozásokról már nem is beszélek! Pl. útfelbontásnál 20-as tábla a gödör tetején! (nem előtte).

A válaszoláshoz belépés szükséges
Soppi írta: tavaly

Tipukus magyar megközelítés...
Útáljuk a szabályokat! Mindenki jobban tudja, hogy mikor mit kellene tenni és kivel és hogyan... Az senki fejében nem fogalmazódik meg, hogy abban az esetben ha betartja a szabályt, akkor állhat akárhol a "sün" nem lesz mit szankcionálni. Rendszeresen látok arra példát, hogy német rendszámmal közlekedő autóstársunk mögött feltorlódik a sor. Az oka? Betartja a sebességlimiteket, az 50 az nála 50 és nem több, a 90 az 90 és így tovább. Nem azért nem megy autópályán ezerrel, mert az M5 nem bírná (és nem az autópályára gondolok), mert erre is láttam példát, hanem azért mert a szabály szerint nem teheti. Ordnung muss sein! Gyerekek vagyunk a közlekedésben. Nekünk mindent szabad és kész! Amikor szembesítenek vele, hogy rosszul tudjuk, és erre a fenti cikk jó példa, akkor fortyogunk, hiszen itt mindig is úgy közlekedtünk, mintha nem lenne a 40 km/ó korlátozás- erre meg kiállnak mérni a sünök...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tommy írta: tavaly

Egyetértek az előttem szólókkal! Csak és kizárólag a pénzszedésről szól az egész, nem pedig a baleset megelőzésről! Inkább az olyan helyeken kellene állniuk mint pl.: iskolák, óvodák, stb. Ott tényleg fontos lehet, hogy valaki 50-el megy és meg tud állni ha kell, v. 70-el és már nem tud megállni! Ezen kellene egy kicsit elgondolkodni!
Ettől függetlenül persze vannak olyan autópálya szakaszok, v. főutak ahol igenis nem véletlen a sebességkorlátozás, de ritkán van az amikor a rend őrei itt ellenőriznek. Általában inkább ott állnak, ahol a legtöbb bírságot kiszabhatják, ezzel csökkentve a rendőrség költségvetési hiányát.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Freddie írta: tavaly

Ez bizony a szó legszorosabb értelmében véve is csak az autósok lehúzására szolgál.
Tudok példát mondani arra, amikor a sebességmérés a biztonságot szolgálja, igaz ebben az országban nem ...
Sokat járok Lengyelországba és ott egész másképp működik a dolog: ott a lakott település határában(mindkét irányból) ott a települést jelző tábla után egy nagy tábla, hogy traffipax van.
Ezután nem sokkal ott a fix mérő jó nagy dobozban, hogy jól látható legyen. Na itt az ember biztos, hogy lelassít arra a sebességre, amire kell és nem száguldozik a településben. Aki pedig ezek után is nyomja neki, az nyílván megérdemli a büntetést. Na itt a különbség a hozzáállásban !

A válaszoláshoz belépés szükséges
Dr Úr írta: tavaly

Szerintem csak akkor tekinthető balesetmegelőzésnek a sebességmérés, ha az rendőrautóból, indokolt útszakaszon, jól látható helyről történik! A civilautós, mozgó sebességmérés az sunyiság! Szerintem megoldás lehetne, ha ezek a sunyi sünök nagy nyilvánosságot kapnának itt az interneten! Ilyen cikkeket kell róluk megjelentetni, mint ez is, lehetőleg a sünmobil rendszámával! Hátha visszább vennének az arcukból!

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss cikkek

Mobiltelefonos szerviznapló az Opeltől

Mobiltelefonos szerviznapló az Opeltől

2 órája – Autósvilág hírei

Egyre több autógyártó rukkol elő mobiltelefonos alkalmazással, az Opel most szerviznaplót telepít a zsebkészülékekbe.


Újabb kémfotókon a Skoda Rapid, ezúttal a Nürburgringen

Újabb kémfotókon a Skoda Rapid, ezúttal a Nürburgringen

5 órája – Autósvilág hírei

A Nürburgringen tesztelt autókat lehetetlen titokban tartani, feltehetően a Skoda számolt ezzel, amikor versenypályára vitte a Rapidot.


F1: következik a Monacói Nagydíj

F1: következik a Monacói Nagydíj 

7 órája – Autósvilág hírei

Hétvégén a 2012-es F1-szezon hatodik versenyét rendezik, s a Monacói Nagydíj azzal együtt izgalmasnak ígérkezik, hogy ha valahol nehezebb előzni, mint a Hungaroringen, hát az a hercegség "pályája".


dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb2xza2lfZmlhdA==

Friss tesztek

Mini Cooper S Rauno Aaltonen Edition teszt

Mini Cooper S Rauno Aaltonen Edition teszt 

Rauno Aaltonen 1967-es monte-carlói győzelmének állít emléket a piros-fehérbe csomagolt különleges Cooper S. De vajon mit szól az automata váltóhoz a Raliprofesszor?


Renault Trafic Passenger 2.0 dCi 115 teszt

Renault Trafic Passenger 2.0 dCi 115 teszt

Még épp vezethető B kategóriás jogsival a Trafic, sofőrrel együtt kilencen utazhatnak benne, és még a csomagtérből is jut mindenkinek 172 liter. Ez lenne a tökéletes utazóautó?


Ford Ranger menetpróba

Ford Ranger menetpróba

Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.

Még több teszt

Eseménynaptár 2012

Még több esemény

Használtautó.hu

BMW 320d 330d AUTO-MOT...

Ár: 1.699.000 Ft

Évjárat: 2000

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO GIULIETTA 1...

Ár: 4.990.000 Ft

Évjárat: 2011 / 3

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN PASSAT 2.0...

Ár: 2.780.000 Ft

Évjárat: 2007 / 7

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó