Fékkel büntetés a belső sávban

Szándékos balesetveszély az autópályán

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mindenképp veszélyes üzem az autópálya, de sokan az alapvető közlekedési szabályok be nem tartásával fokozzák rizikóit.

Máté érthető felháborodással írt autópályás küzdelmeiről:
"Mostanában gyakrabban megesik velem, hogy az amúgy teljesen üres autópályán, a belsős sávban picivel 130km/h felett haladva beérek egy lényegesen lassabban haladó autót. Utolérést követően nem hogy az autó lehúzódna, hanem vezetője kezével még be is int.
Amennyiben rávillantok, úgy megkezdődik az agresszív ráfékezgetés. Tegnap egy ezüstmetál VW az M7-en egészen 80km/h-ig fékeztetett le. Ismétlem: üres autópálya, belső sáv, nappal, jó látási viszonyok mellett.
Amennyiben türelmesen várok, az "oktató jellegű" mutatvány 4-5 percen belül véget ér, és a "tanárúr" lehúzódik. Ilyenkor többnyire mellé húzódok, és metakommunikatíve próbálom rávenni, hogy a következő pihenőhelyen szakmai szempontok alapján elemezzük ki a KRESZ vonatkozó előírásait. Sajnos ez sosem jár sikerrel, ugyanis a "tanárúr" többnyire mereven maga elé bámul, és a messze nem legjobb helyen, 10 óra 10 percnél markolja a kormányt. Esetleg az anyós ülésen ülő feleség felháborodottan visszaint.
Érdeklődnék hogy mi áll e jelenség hátterében? Nemi élet hiánya? A kis teljesítményű autósok bosszúja?
Van erre vonatkozó rendelkezése a KRESZ-nek? Közlekedhetek a belső sávban 80km/h-val?
"

Arról nekünk sincs tudomásunk, hogy mi lehet a jelenség mögött, de nézzük a KRESZ vonatkozó előírásait. Az ugyan nincs szabályozva, hogy milyen tempóval lehet haladni a belső sávban, ám azt egyértelműen kimondja a KRESZ 37. paragrafusa, hogy "Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni". Arról pedig a 36., azaz a párhuzamos közlekedés szabályait részletező paragrafus ír, hogy "a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad", megszívlelendő továbbá az is, hogy "A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat".
Magyarán egyértelműen kijelenthető, hogy az autópályán belső sávban haladás üres külső sáv esetén egyértelműen szabálytalan, a gyorsabban haladó autó előtti fékezés pedig nem csak zavarásnak, akár veszélyeztetésnek is minősíthető, így akár büntetést is vonhatna maga után. Sajnos azonban az autópályázás szabályainak be nem tartása nem egyedi jelenség, aki részletesen is kíváncsi a vonatkozó előírásokra, korábbi cikkünk mellékleteként megtekintheti.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Néhány éve pattant ki az országos botrány Romániában, amikor kiderült, hogy egy csomóan, pénzért jutottak jogosítványhoz. Ez, az ottani közlekedési morálon meg is látszik. Rendszeresen járok át, így tudom, mit beszélek.

    Munkám miatt, naponta vezetek, ha nem is kamionos mennyiségű kilométert és tapasztalatom szerint, itt is jelzik az autóstársak a traffit, nem csak Romániában. Az összetartásról ennyit, bár ennek semmi köze a közlekedési morálhoz.

    Arról meg, hogy ki a bunkó, inkább nem beszéljünk, mert te kezdtél el személyeskedni, nem én. Ez, egy fórum, ahol minden hozzászóló leírhatja a véleményét, amivel vagy egyetértesz, vagy nem, de attól, hogy adott esetben nem értesz egyet, még nem kell senkit lebunkózni!

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    pitty te egy hatalmas bunkó lehetsz ezzel a megjegyzéseddel együtt. Sose ítélj tudatlanul 22 éve kamionozok románia és ausztria között de romániát ne sorold ebben a témában magyarország mögé. Ezt a százalékarányt pedig nem tudom honnan szívtad lehet az ujjadból, de elmondom neked hogy meg sem közelíted a valóságot.
    22 milliós lakosságát és hazánk 9 milliós lakosságát összehasonlítva is lényegesen kevesebb baleset történik romániában mint magyarországon , de ha lapozz fel egy-két statisztikai oldalt mielőtt ekkora bunkóságot leírsz.
    Ott a sofőrok összetartanak apukám, ha traffit vagy rendőrt lát valaki, akkor szünet nélkül villognak a szembejövőnek hogy ne szaladjon bele, ide is áthoztuk ezt a szokást csak itt még sokan azt sem tudják miért villogunk, valószinüleg az olyan kisbunkók mint te. Csak az a baj hogy ha te rendőrt látsz nem villogsz és aki veled szembejön az mind fizet. Nem beszélve a cb használatról ha átléped a határt még azt is tudod hogy a rendőr hol tízóraizik és mi van a szendvicsében, és ismerjük el hogy ezt a szokást is onnan hoztuk át és most azért nem kell büntetéseket fizetni zsinórban. Úgyhogy ne ajánlj te senkinek semmit egyszer te ruccanj ki romániába és azután csúfold őket.

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    M68:
    hehe, én már vártam meg nem egy olyan autóst aki miatt nem tudtam beszállni a saját kocsimba..És miért? Mert NEM tudtam beszállni, ergo kénytelen voltam megvárni .Sőt a Tecsóba is vannak akkora barmok hogy úgy parkolnak rám, de már rutinból megyek az ügyfélszolgálatra, kihívom a köcsögöt, ordítok vele egy sort hogy ne felejtse el, aztán tipli.
    De van olyan is mikor be tudom préselni magam mind a 130 kilómmal a rámparkolt autó mellett, csak hagyok egy mély suvenírt fényezésén a kulcsommal.

    apukad:
    az ötlet nem rossz, csak nem mindenki engedheti meg magának hogy ezért összetörje a kocsiját.A kötelező biztosítást meg hagyjuk,merta gyári állapotú törés és rozsdamentes 28 éves féltve őrzött autóm (mert nem lesz pénzem másra az elkövetkező 10 évben másikra, hitelt meg nem tudok fizetni a lakáshitelem mellé), ha összetörik, akkom mennyit fog fizetni a biztosító ha avultatást is figyelembe vesz a kár felvételekor?Ez annyit tesz hogy hiába lakatolják ki új lemezekkel, nem számolnak teljes árat, feltételezve hogy a 28 éves lemez már 3x átrohadt, és lényegesen jobb állapotba van az új lemezzel mint e gyárival,ergo nem felújítást fizetnek hanem a feltételezett 28 éves állapot helyreállítását..Casco meg nem lehetséges egy 28 éves autóra..

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    A kedves oktató autósba ilyen esetben nyugodtan bele lehet rohanni – persze ha van tanunk mellettünk és kedvünk a javítóhoz és csereautónk, vagy vadrácsunk.

    Az oktató hülye ugyanis azt gondolja, mindig a hátsó a hibás egy karambol esetén. Ebben az esetben ugyanis nem.
    Ha van tanunk, aki igazolja az indokolatlan és váratlan fékezést, akkor elsőként feljelentést teszünk a helyszinelő rendőrnél forgalom veszélyeztetése közlekedési bűncselekmény megvalósítása okán.
    Ennek fél év jogosítványbevonás lehet az eredménye “oktatónknak”. Továbbá az autóját vagy cascora, vagy zsebre kell javíttatnia. Ha van is cascoja, változni fog a havi törlesztő és nem előnyére.
    A mi autónkat pedig az ő biztosítására fogjuk megjavíttatni, ami újfent díjemelkedéssel – bolus-malus rendszer – fog járni számára.
    Szóval akinek van ideje és pótautója próbálja ki.

    Én már megtettem egyszer e-tanuval. Mondjuk egy két tonnás vállalati autóval nem nagy macera, főleg, hogy hamarabb hozta a tréler a csereautót, mint hogy lehelyszinelt a rendőr. 🙂 Már az ember arca megérte önmagában, amikor a zsaru bólintott a feljelentésemre. A többit már nem láttam… 😀

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Ez jó mondat, és igaz is, csak a probléma ott van, hogy az esetek 90%-ában, legalábbis itt Magyarországon nem korrekt módon vannak a sebességkorlátok megállapítva. Rengeteg az értelmetlen, indokolatlan eltúlzott sebességkorlátozás. Az autóstársadalom legnagyobb része nem hülye, azért észreveszi mi indokol, és milyen mértékben egy sebességkorlátozást. Ha ezek korrektül lennének megállapítva, a túllépések aránya elenyésző lenne, mert hinnének az úgynevezett “szakembereknek”. Sajnos ez jelenleg nem áll fenn kishazánkban.

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Nem azzal van a baj, ha a 200-al repesztő birkát lefotózzák, az tényleg az ő gondja. De ha neki megy a szalagkorlátnak, átrepül rajta, és mondjuk az a 130-al közlekedő Suzuki szembe jön egy 5 tagú családdal a fedélzeten, akkor már rögtön gázossabb a szitu. Talán azt kellene megérteni, hogy a sebességhatárokat nem azért kell betartani, hogy ne büntessenek meg!

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Senki se villogjon le senkit és ne másszon a másik seggébe, mert az bunkóság. Viselkedjen már mindenki normálisan. Ha normális távolságra megközelítjuk az elöttünk haladót az előzékenyen le fog húzódni. Előfordult, hogy előzés közben ért utol a pályán valaki és a seggembe mászott és elkezdett villogni (persze nem 130-al, hanem 150-160-nal közelített). Ilyenkor úgy érzem egy kicsit a fékre kell lépnem, hogy érezze a törődést. Az ilyen viselkesés akaratlanul is a másikat is arogánsá teszik. Ebből is lehetnek balesetek. VEZSSEN MINDENKI KULTURÁLTAN!

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Lentebb george azt írta, hogy a gépjármű-vezetők 60%-ának, fogalma sincs a közlekedésről. Amellett, hogy igazat kell adjak, ajánlanék egy hosszabb romániai kiruccanást. Ott, az a 60% inkább 90-hez közelít.

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Tökéletes a hozzászólásod, igy igaz! Nálunk az autópályál többségének minősége kritikán aluli! Én nem is nevezném némelyiket autópályának! Bp-en, a Reitter Ferenc utca különb, mint az M7-es! Ahol két sáv van, az milyen jogon autópálya????? Szégyen, hogy még mindig itt tartunk, nem tudott az ország 20 év alatt normális autópályákat épiteni! Ezeknek a nyugati autóknak szenvedés a hazai autópálya!

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Soha nemértettem, hogy a száguldozók miért tartják biztonságosabbnak(?) az előttük haladó lökhárítójára való rámászást ,mint a jobbról előzést. Ha autópályán nem is, közúton én is elveszem a gázt akár megállásig, ha egy szupermen nagyon közel jön.Egyébként ha vki szabálytalanul gyorsan hajt, nyugodtan sértsen meg másik paragrafust is, ne legyen ilyen visszafogott.

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Egyetértek a leírtakkal, viszont volna egy régi-elfelejtett szokás, vagy talán szabály, miszerint a belső sávban továbbhaladni kívánó autós INDEX-eléssel jelezze szándékát!!! NEM villogással-rámászással! Hiszen a járdán sem mászunk rá embertársaink nyakára… Továbbá mindenki közlekedjen úgy, hogy NE veszélyeztesse a személy ill. vagyonbiztonságot!

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Szerintem amíg kevés ember tartja be az alapvető közlekedési szabályokat,addig kár is vitatkoznunk bármiről is. A mai közlekedési morál az, hogy milyen gyorsan tudok átgázolni a másikon,hogy a célomat elérjem,bármi áron, nem törődve azzal hogy más is szeretne közlekedni.

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    “ne az legyen a gond hogy valaki 200-al halad..ha megfogják az ő gondja de nem a “forgalomlassítóé”.
    A következő képet kívánom neked:családoddal mész át az úton a zebrán.A két sávban az autók lassítanak , megállnak hogy átengedjenek.Egy sietős kollega nem tudja kivárni a dolgot, kivág a sor mellé vagy 80-nal, és bele a kis családodba…Mert ő sietett, a többi köcsög meg fenntartja a forgalmat….Sőt nem is kell a zebra, vegyük ki azt is az egyenletből…Én részese voltam ilyennek szintén a 71-es úton Kenesén a strandnál a gyalogátkelőhelyen.A gyalogosok az elugrási sebességüknek köszönhették az életüket, én meg ijedtemben csak becsukni tudtam a szemem és ráb@sztam a dudára mikor a visszapillantóban megláttam az állatját.
    De ha szerinted a sok “forgalomlassítók” közlekednek szabálytalanula KRESZT betartva, akkor neked kicsit huzatós a padlásod… Ajánlom hogy hajts át a piroson is a vasúti átjáróban, mert az a hülye vonat is fel akar csak tartani :)))
    Senki sem feddhetetlen, én is megyek 50 helyett 60-nal, 90 helyett 100-zal ahogy a forgalom megkívánja, de nyitott szemmel vezetek, és soha nem volt se autóval se motorral balesetem, viszont nem egyet kerültem el ami engem érintett volna más hibája miatt.

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    “Nem mindeggy hogy egy Swiftel “nyargal” 130-al és várja mikor esik darabokra meg egy 5000 ccm-s BMW amelyben az ilyen sebesség nem is érezhető.”

    Mintha csak a járművektől függene a biztonság, a benne ülők képességeitől meg nem. Badarságot írtál, már ne is haragudj!

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Mindenki tudja, hogy vannak ilyenek, sőt még ilyenebbek is. Ez az egész sztori egy értelmetlen badarság, simán kezelhető lett volna a szitu. Ha üres volt a pálya, 130-al elmegy mellette jobbról a külső sávban. Ennyi. Kutyát se érdekelte volna. Szabálytalan? Na és? Háborúzni egészségesebb? Bugyuta embernek, vagy agresszív önjelölt rendőrnek úgysem lehet ész érvekkel elmagyarázni. Megverni meg nem biztos, hogy sikerül.

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Miku válasza a sok közül a legreálisabb. Itt H-ban a visszapillantó tükör csak egy felesleges dolog mert kevesen használják. Továbbá ne az legyen a gond hogy valaki 200-al halad..ha megfogják az ő gondja de nem a “forgalomlassítóé”.
    Máskülönben aki olyan sebességgel halad annak megfelelő autja is van. Nem mindeggy hogy egy
    Swiftel “nyargal” 130-al és várja mikor esik darabokra meg egy 5000 ccm-s BMW amelyben az ilyen sebesség nem is érezhető. Ugyan ezt a “forgalomlassítók” honnét tudnák ha csak kívülről láttak ilyent!!!

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Sajnos a kis Magyarországunkban még nem elég fejlett a vezetési kutúra, ez értendő városi, országúti, autóúti és autópályai közlekedésre együttesen!!! Ha valaki gyorsabban akar menni miért esik az emberek nehezére őt elengedni? Ez egy berögződött magyar köcsög szokás, hogy megnehezítjük a bármely okból sietősebben közlekedő autóstársak életét, haladását. A gyorsabban közlekedőknek biztos meg van az oka, hogy miért megy gyorsabban, mérlegeli, hogy ér e büntetést a dolog vagy sem! Engedjük el a gyorsabban közlekedő autót, akkor is ha az kisebb mint a miénk, de sietősebb a dolga! Ja és nőjünk fel már!

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    georgnak van igaza,a többi csak a kisteljesítményű impotens autós siráma. Nem kell játszani a texasi kopót a belsőben.Nem olyan ciki,ha én betartom pályán a 130-at és más elmegy mellettem akármennyivel.Mivel a legtöbben nem vagyunk szolgálatban lévő rendőrök,ezért nem feladatunk elbírálni,hogy ki,mennyivel menjen.Az legyen az ő dolga,ha többel megy és megbüntetik.Ez a baj a magyar társadalommal,hogy még nem sikerült kinőni a szocialista igazságérzetű oktatómódból. Nem beszélve arról,hogy az M7 autópályan Budapest felé vezető három sávos szakaszán egyáltalán nem tudják az autósok 90%-a,hogy hogyan kell(ene) közlekednie.Kimenni!De nem a középsőbe,hanem a jobb szélsőbe és a bal szélsőt üresen hagyni ameddig csak van rá mód.Erre Jóska bá az Ignissel a bal belsőben poroszkál.Mert a kisebbrendűségi érzése viszi oda. A f@sz ki van azzal aki nem érti.Mutogatni meg nem kell,mert nagyon primitív,csakúgy mint a villogás és a dudálás.A feleség meg kussoljon az anyóson jobbra vagy vezessen ő.

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Én is hozzáteném a magamét:
    Valamikor régen az volt a szabály hogy autópályár az hajthat fel a megfelelő kategórával rendelkező gépjárművel, ami sík úton 80km/h-rás folyamatos haladásra képes..Ez lehet már megváltozott azóta.De ami nem változott:
    A KRESZ továbbra is tiltja az indokolatlan lassú haladást, lakott területen kívüli többsávos út belső sávjainak indokolatlan használatát (kivéve kapaszkodósáv amit nem kötelező használni, vagy előzéskor bármelyik másik sáv balról az előzendő autó mellett).

    Történet 1:
    Mentem a 71-es úton( Akarattya-Balatonfűzfő), szépen 50-90 ahol lehetett.Előttem egy autó végig 70-nel, lakott területen kívül-belül.Hol utolértem , hol meg elhagyott.Meguntam és megelőztem, de nyomta neki egyből, és jött utánam, majd állat módon visszaelőzött és a szokásos bevágok elé, majd satufék.(ne értettem mi cseszi a csőrét mert a 90-et előzéskor tuti nem léptem át)Számítottam rá, de így is majdnem belecsúsztam…Ezek után szépen vagy 160-nal melegőztem(mert ugye ilyenkor már csak azért sem hagyom magam újra megelőzni), és tettem róla hogy előtte maradjak, majd egy forgalmas részen bekapcsoltam az elakadás jelzőt, megálltam a sáv közepén hogy véletlen se tudjon elmenni mellettem a szembe jövő forgalom miatt.Kiszálltam hogy itt most orrvérzésig verem a köcsögöt, de úgy került ki hogy majdnem a kocsi ajtaját, és engem is “elütött”.Nem az érdekelt hogy miért ment mindenhol 70-nel, hanem hogy miért zavarta az hogy megelőztem lakot területen kívül először 90-nel, és ezért miért kellett az én életemmel játszania.
    Egy szó mint száz, az ilyeneket jól meg kell csapkodni, aztán tudják merre hány méter.

    Történet 2:
    Szintén 71-es út Fűzfő és Almádi között.
    Két motoros rendőrrel a seggemben már vagy 15 kilóméter óta, szabályosan közlekedve utolérek egy másik autót ami 50-60-nal cammog lakott területen kívül, (semmilyen korlátozó tábla nincs).Tütelmesen megyek mögötte asszonnyal, gyerekkel, mert csak 4-5 kilométert kell mennem a berényi elágazóig ahol úgyis másfele megyek.Egy kis idő után mondom az asszonynak hogy a KRESZ tiltja az indokolatlan lassú haladást, csak ezt a rendőrök akik kitartóan élménymotoroztak mögöttem ezt nem tudják?Ahogy kimondom már szedték is ki előlem a csóringert :)))))
    Van ilyen is 🙂

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Ugy látom manapság sokan érzik magukat önkéntes rendőrnek az utakon. Az én felelősségem addig terjed hogy ÉN!!! tartsam be a szabályokat. Ha üres a külső akkor is le kell huzódnom ha 130-al megyek. Pont! Aki pedig száguldozik a belsőben azt nem nekem kell “kényszeríteni” hogy ne tegye. Arra van a rendőr és ha ő nincs ott senki nem kérte hogy helyettesítsm. Bármiért (akár teljesen érthető) okokbólis siethet, de ez legyen az ő döntése és így a felelőssége is. Bárki bárhol átlépheti a sebességet ha úgy dönt és vállalja annak kovetkezményeit. A rendőrséget pedig azért fizetjük hogy ehhez minnél kevesebbszer legyen kedve az embereknek. A vélt igazam nem jogosít önbíráskodásra.

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    A Metró áruházban (nem a reklám helye) kapható egy forgalomfigyelő , autóba beszerelhető kamera és rögzitő, ami alapján legalább visszakereshető az ilyen ökör.

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Szerintem be kellene tartani az előírt sebességhatárokat és nem villogni. Balatonon rám is villogtak már a főúton (ahol ugye 90 a megengedett) és mertem betartani a 90et. Na ilyenkor kiszállnék és megpofoznám a villogót- ezért is van annyi baleset. Nem tudom hova kell annyira sietni…

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Jogos volt a VW reakciója – menjen a francba aki nem tudja betartani a rohadt sebességhatárokat…!!! – Ezért is van annyi baleset! Pedig aztán 200-al se lehet előbb odaérni sehová. És én is elég zabos tudok lenni ha főúton ahol 90!!!! a megengedett és villognak mögöttem. Legszívesebben megállnék kiszállnék és pofánverném…. be kéne tartani a szabályokat.

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Menj a k…a anyádba te, te felsőkategóriás-luxusterepjárós-kukinyalogató p.cs! Egyrészt, a legtöbb szabálytalanságot pont ti követitek el, mert mennétek a tetves nagyautótokkal mint a meszes, csak pár, általatok köcsögnek nevezett sofőr (akik lehet, megdolgoztak a kocsijukért, veled ellentétben, és magyar rendszámmal hajtanak), akik 10 óra tíznél fogják a kormányt, nem pedig rádőlve a kormányra, fülön a telkójukkal, egy kézzel vezetnek. Ez nagyon jó cikk, ez olyan irritálóan tanmese jellegű. Egyébként is: a lassabban haladás korántsem kevésbé szabályos, mint a 130 fölött való haladás (majd közben villantózás, meg anyázás, meg jól közel menés- ugye: követési távolság….), mondhatnám fordítva is a gyengébbek kedvéért: 130 felett menni kicsivel sem szabad (még, ha a trafipaxok tűréshatára miatt esetleg lehetne is akár még 145 körül is menni…), legalábbis nem kevésbé szabálytalan, mint 130-cal “döcögni” a belső sávban. A helyzet az, hogy ebből az otromba csúsztatásokkal teli cikkből véletlenül se derül ki: vajon miért ment a szerencsétlen a belső sávban és miért nem ment szegény pára “csak” 130 alatt kicsivel? Lehet, hogy amikor elkezdett a belső sávban haladni, te, te okostojás, még a látómezőben se voltál, ökörpilóta. Pár másodperc alatt pedig beérted. Bár pár másodperc alatt ilyen csak akkor van, ha mész mint a barom. A tróger xenonodat meg villogtatod. Suttyókám. A pár másodperc előny semmiképp se magyarázhatja az ilyen kigyúrt p.csök ilyen véleményét. Természetesen, én is elítélem, ha valaki a belső sávban lassúkázik, de: egyik előző hozzászólást olvasva meg kell mondjam, tényleg nem szabad a “szabálytalankodást” szabálytalankodással büntetni. Végül: a legtöbb szabályszegést pont a tefélék szinálják. A kicsivel 130 alatt döcögő, valószínűleg mindennek elmondott sofőr, nem fog leszorítani senkit az útról. Ha van tükör a kocsidon, használhatnád is, nem csak közlekedésre, hanem belenézésre is.

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Jogos a felvetésed igazad van! Az én esetem annyiban volt más, hogyha nem rántom rá a kormányt, akkor frontálisan ütköztem volna egy kamionnal.
    Más szóval azt, hogy egyesek puszta szórakozásból mások életével játszanak, azt nagyon nehéz tolerálni!

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Korábban belekerültem egy konfliktusos kamion-kamion előzéses helyzetbe autópályán. Közvetlenül a mint egy több kilométeren át az előzést befejezni nem tudó kamion után egy Ford Mondeo-s haladt, igen türelmetlenül, sokszor, hosszan kürtölve fejezve ki nemtetszését. Második voltam a Mondeo mögött a mintegy 30 személyautót összegyűjtött sorban, és nyugodtan türelmesen békésen vártam a helyzet megoldódását, vagyis az előzés befejeződését. Amikor ez megtörtént, a Mondeo-s elsuhant, a kamion vezetője meg rajtam akarta megtorolni az előttem lévő autós izgágaságát, rámhúzta a kormányt, ijesztgetve, hogy nekiszorít a belső korlátnak.
    Lassabban az indulatokkal, mert esetleg ártatlanok is áldozatul esnek!

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Méltányolom normakövetésedet, és igazságosztó tevékenységedet, de sem az országút, sem más hely nem lehet az önbíráskodás színtere. Jól fogalmazott ACitrom, amikor azt mondta, “sokesélyes ez a játék”. Történeted éppen úgy sikerült, de alakulhatott volna másképpen is. A megoldás e helyzetek kialakulásával szemben egyrészt hogy a szavaiddal éljek a normakövetés, másrészt meg a másik emberrel szembeni tisztelet és megértés, és akkor mindjárt nem lesznek ilyen helyzetek.

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Először is nem a spry re gondoltam, hanem a ki csaphatós fém eszközre kis ólom golyóval a végén. Kilyukasztani pedig én is kilyakaszthatom az ő bőrét, hidd el (szakmai ártalom)! De nem klasszikus családról volt szó a Q7-ben! Az erőszak alkalmazása kapcsán mint írtam “ha eldurran az agyam”, akkor már nem számít az hogy indokolt-e vagy sem! Ha pedig szívat ok nélkül az úton, akkor úgy érzem hogy van rá okom hogy “tanítsam”. Mellesleg napi renszerességel 1999-óta vezetek, normakövetően hiszen az eltelt időszak alatt csupán két rendőrségi bírságot gyűjtöttem be, s egyetlen egy esetben fajult el csupán a konfliktus tettlegességig-részemről-, ja és abból se lett semmi következmény( a kérdéses esetben előzésbe kezdtem a sort, és a baromarcút zavarta, hogy nehogy már az audiját -ami legelől cammogott 80-al – egy szar renault megelőzze, így aztán felvette a tempómat. Legyórsulni nem tudtam, így be akartam jönni-vissza asorba-, viszont ekkor ő is befékezett, és tartotta a tempót, a kamion szemből meg már villogott!) Nem tudom hogy te mit tettél volna a helyemben??? Én ráhúztam a kormányt és letereltem az útról. És igen jól elvertem! Az esetek 98 %-ában azonban kölcsönös mutogatás és anyázás a vége, amiből nem lesz balhé. De a cikkben leírt eset viszont elég dúrva. Az ilyen helyzeteket nem lehet másképpen kezelni, mert ha senki sem vállalja fel hogy megregulázza, akkor máskor mással is megfogja csinálni!

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Az evolúciót követve a biológiai fejlődés során mindig volt egy csúcsragadozó, ami a legveszélyesebb fegyverekkel rendelkezett (agyarak, karmok, izomzat stb). Majd később megjelent egy ezeknél is sokkal félelmetesebb fegyver, amit úgy neveznek, hogy AGY!! -:)))

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Az országút nélküled is veszélyes üzem. A család ellen alkalmazott spry sem színpatikus, még akkor sem, ha a vezető agyát felnyomó egyik családtag miatt vezetné le rajtad a feszültségét. Nem kellene ezt még fokoznod is. …vagy ilyen szituációk, ilyen magyarázata csak egy 20 és 130 kg-os fószertól elfogadható? …és ha kilyukassza a bőröd ÖNVÉDELEMBŐL mint egy vonatjegyet? Sokesélyes ez a “játék” és soha nem ismerhetjük a kiváltó körülményeit. Aggyal feldolgozás helyett izommal leegyszerűsíteni a kérdést könnyen jelenthet hosszú és keserves szánom-bánom folytatást.

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Igen, én beinvitálnám, sőt akár megállásra is kényszeríteném egy ilyen kaliberű szívatásért, ha kellőképpen felhúzná az agyamat. Márcsak azért is, mert én egy ilyen 2m és 130 kg-os gyúrogatós kopasz férfiember vagyok. Az meg hogy 4-en vannak az semmit sem jelent. Mindig van a kocsimban egy kis “sziszegős jószág” amivel lehet orvosolni a tömeg szindrómát 🙂 Amúgy meg az alap esetben ilyenkor ki kell előzni jobbról /szabálytalan/ ráhúzni a kormányt, lefékezni, beinteni, s majd szól ha akar valamit!

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Igen, valóban, jelenlegi autópályáinkra kevésbé érvényes a külső sáv minősíthetetlen állapota, (jellemzőbb ez a 4 sávos közutainkra) de az csupán idő kérdése, hogy ott is igaz legyen.

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Én Suzuki Swiftet vezetek. 19 éves “gyerek” vagyok, és amikor éppen gyorsabb tempóban szeretnék autózni, akkor is igen, kielőzök valakit 140 hez közeli sebességgel, és mögöttem egy gyorsabban haladó gépjármű közeledik visszahúzódok, és elengedem. Ez szerintem aranyszabály, bár lehet csak azért gondolom ezt mert még csak 2 éve van jogsim. Én is nagyon tudok dühöngeni ha nem engednek el, de meddig tart lehúzódni, amikor tudja hogy nem szívatni akarom, és úgyis még egy kicsit több kakaót is rányomok, csak hogy ha már ő is gyorsan akar menni visszajöhessen a belső sávba? szánalom néhány ember…. Főleg amikor feláll pattogni…. Verje ki, vagy menjen szexshopba, de ne akarja hogy autópályán 130al a seggébe másszak, főleg ha fékezget….

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    valószínűleg azért ment az író a belső sávban, mert előzni akart és nem jobbról!! Én 3 sávos pályán lazán előzök jobbról, pedig tudom, hogy szabálytalan vagyok!, ha a középsőben cammog a sok tudatlan! Kapják be!!!!!

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    A szándékod egyértelmű, a megközelítésed abszurd. Amikor egyrészről elvárod a szabályszerű közlekedést fair módon, akkor ökörségnek nevezed a KRESZ emlegetését. (???) Szerintem te ezt nem így akartad kivitelezni, de így sikerült.

    A szőrszálhasogató hozzászólásokban, inkább valami képmutató kukacoskodás figyelhető meg.
    Szerintem.

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Ki van itt hangsúlyozva, mennyire szabálytalan folyamatosan a belső sávban haladni, akkor amikor üres az út, vagy az autópálya. A KRESZ szerint így is van, ehhez kétség nem fér. Azonban nézzük a magyar valóságot. A külső a és belső sáv között az útminőség alapvetően különbözik!! Mintha nem is egy útról lenne szó az esetek 80-90%-ában! A külső sávot “széttapossák” a kamionok! Nyomvályús, kátyús, döcögős. Csoda hát, ha valaki személyautóval igyekszik a sokkal jobb minőségű belső sávban maradni?
    Persze mint mindenhol, itt is követelmény lenne a másik fél tiszteletben tartása, akár szabálytalankodik, akár nem, és nem “tanítóként” viselkedni a másikkal szemben, mert az jót sohasem szül!

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    A fent leírt események –mármint a belső sávban cammogás- engem is rendkívül módon dühítenek.
    Leginkább a román rendszámú (vagy vezetőjű) kocsikra jellemző, de sajnos éppen elég hazai pilóta is így viselkedik.
    Jobbról megelőzni (azon túl, hogy tilos) veszélyes.
    Megértem a „tanítási” szándékot, én is szoktam alkalmazni, de ez inkább konfliktus forrás, semmint hatásos nevelés.

    Amivel erősen vitatkozok az a cikkben említett: „messze nem legjobb helyen, 10 óra 10 pernél markolja a kormányt” megjegyzés.
    Bő húsz éve tanulóként, mikor próbáltam „vagányul” fogni a kormányt, az oktatóm csak annyit mondott: nézd csak meg, a rally versenyzők hol fogják a kormányt? 10 óra 10 percnél.
    Nem véletlenül. A legstabilabb, legbiztonságosabb.

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Jobbról tilos előzni, te írtad. És miért? Mert balesetveszélyes, gondol egyet és visszamegy a külsősávba és máris a poszt írója lenne a hibás, akár indexelt az előtte haladó, akár nem. Tegnap jöttem a Balatonról Budapestre este. A 3 sávos autópályán a középső sávban rengetegen cammognak. Én a külsőben haladtam, amikor tudtam, de amikor meg kellett előzni valakit aki a középsőben camogott átmentem a legbelső sávba és úgy előztem meg. Pedig 130-cal mentem. Néha rám is szoktak villantani, de nem törődök vele, megelőzöm a kamionsort és kihúzódok, úgyis kevés a szervdonor MO-n:)

    Egyébként jó pár éve a Balaton felé az M7-esen szemtanúja voltam egy esetnek, amikor egy megpakolt autó prbálta megelőzni, a tőle még lassabban haladó autót. Lassan ment az előzés ez tény, de a mögötte jövő Mercedes villogott, tülkölt, rázta az öklét. Amikor megelőzte, elévágott és satufék (még a gumijai is füstöltek, ezek szerint nem volt ABS-e). Persze már számított rá a “cammogó”, hogy ezt csinálja így sikerült kivédenie. Ha bekövetkezett volna a baleset, tanúskodtam volna és egyértelmű kinek az oldalán. Szóval túl sok az állat az utakon és nem csak a gyorshajtókból. Valamelyik nap egy posztoló írta, hogy 50 helyett 88-cal kameráztak le valakit és hogy ez hír- kérdezte. A múltkor én – írja a posztoló – 50 helyett 130-cal mentem tökrészegen. Na az ilyenek menjenek neki az első villanyoszlopnak, de engem ne fenyegessen:(

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Igen, ez tényleg igaz! A kedves levélíró ugyanazt a szabálytalanságot követi el, csak ő még gyorsan is hajt, mert ez a picivel 130 felett általában egy 150-160-at is jelenthet.

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Teljesen jogos a felháborodás , attól függetlenül, hogy ki, mennyivel ment. Ha a külső sáv valóban szabad volt, ott kellet volna haladnia. Irtok itt minden ökörséget, az autók teljesítményétől a kresz rendelkezésein át, a bíróság döntéséig. Meg kellene már tanulnunk közlekedni, (mindannyiunknak!) nem akadályozni másokat, életszerűen alkalmazni azokat a szabályokat amiről beszéltek, és odafigyelni egymásra. Ajánlom figyelmetekbe az Autó-Motor által meghirdetett FAIR vezető kampányt. Még egy gondolat a végére, szerintem ma, Magyarországon a gépjárművezetők 60%-ának fogalma sincs a KÖZLEKEDÉSRŐL. George

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Tantóóónéniííí ! …….az úúúgy kezdődött, hogy visszaütött. 1./ Kicsivel 130 fölött írja a posztíró. Ne menjen 130 fölött. 2./ Rávillogok……..Ne vollogjon senkire. 3./ Üres autópályán, írja a posztíró………………Ha tényleg üres előzze meg jobbról (az is szabálytalan) azután mejen CSENDBEN a dolgára. 4./ Amikor mellérek…….metakommunatív módon írja a poszt író. ………………amikor mellé ér, maradjon csendben + figyeljen előre és haladjon, mert eddig azt kifogásolta, hogy nem haladhat. Most mehet, tehát tegye. 5./ Egy agresszív ember sirámai posztba öntve……………………..:-(((

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Nos ebből kerekedik ki az utcai bunyó!
    Ha mind leírta ,hogy teljesen üres volt az autópálya akkor Ő mit keresetben a belsősávban??Nos akkor,hogy is van?
    Megyek egy “kicsivel” többel mint 13O.
    Megyek egy üres autópályán a legbelső sávban.
    Előttem egy “szabálytalankodó” autós.
    Akit úgy mond “kioktatok”.
    Nos akkor engem ki az aki “kioktat?”Hisz magam sem voltam különb mint az általam szabálytalannak vélt társ.Ja vagy a saját szemben a gerenda nem látszik máshol meg a szálka is “virít”???

    Egyébként a szabálytalanság elkövetését vagy megítélését a rendőrség és a bíróság aki eldöntheti!!!

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Másik eset, autópálya szélső sávban összefüggő lassabb kamion konvoly mellette megyek a megengedett 130 km/ó, előttem autósor féktávolságnyira, mögöttem a lökhárítómon lihegve, tolna le, villog, integet. Amikor végre elhagytuk a kamion sort akkor már természetesen el tudom engedni hagy száguldjon, köszönésképp, hogy olyan sokáig akadályoztam a száguldozásban, elém húz és erőteljes fékezéssel jelzi nem tetszését.

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    Kotorásztok a részletekben elveszve, pedig a jog is alapokat teremt a szabályozandó terület további szabályaihoz. Így van ez a KRESZ esetében is.
    Általános rendelkezések 3.§-a szerint:
    Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles…
    1/c. pont:
    …úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.

    Ennek figyelmen kívül hagyása napjainkban alapvetően további három területen valósul meg útjainkon másodpercenként. Az elsőbbségadásnál, amikor a forgalomba beálló autós az elsőbbségadás résznél írtakra bír csak gondolni ha rákényszerül, mikor az úton egyedül közlekedő autónak sem adja meg az elsőbbséget. (…mert akkor azt ő -a csúcsforgalmi helyzetekre írt- “…folyamatos haladásában akadályoztathatja, de nem veszélyeztetheti” rész szerint közlekedik mindig.) A gyorshajtás veszélyei esetében, amikor a belső sávban száguldozó autós villog, tolná le a sávból az éppen előzésben lévő és szabályosan közlekedő autóstársát.
    …és a nagy arcú természetességgel, szándékosan elmulasztott irányjelzések is megérnének néhány misét, eme rendelkezés fényében.

    A konkrét helyzetben:
    1. Nem tudni miért közlekedett a belsősávban ama “oktató autó”.
    2. Nem tudni -bár a leírás szerint nem volt semmi előzménye- mi váltotta ki az “oktató” viselkedést
    3. Szubjektív megjelölés szerinti pici gyorshajtás sem értelmezhető.

    A pici gyorshajtást általában úgy szokták kivitelezni (a mérőeszközök tűréshatárai miatt), hogy a megengedett legnagyobb sebesség utáni dekádot ne érjék el. (vagyis 40-nél az 50-et, 50-nél a 60-at, 90-nél a 100-at, 130-nál a 140-et. …de ez nem működik pl. 30 km-es táblánál már, vagy pl. lakóövezetben) Korábban 10%-ban adták meg a trafik kalibrációs eltérései miatt, de ezzel jó vigyázni. Pillanatnyilat ha valaki 10 km/ó sebesség alatt haladja meg a megengedettet, az még nincs veszélyben. Még. Talán.

    …de a cikkben nem kaptunk semmilyen megközelítő értelmezést, csak a tágan értelmezhető picit.
    Kicsit sántít ez az egész.

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    [i]A kis teljesítményű autósok bosszúja?[/i]

    Magam egy kb közepes teljesítményű autóval közlekedem és azért kedves Máté, sokszor a nagy teljesítményű autósok gondolják azt, hogy övék az egész autóút, autópálya. A minap rávillogtam egyre (110 helyett 70-nel ment) és az én k… anyámat. Ettől függetlenül teljesen egyetértek a leírtakkal.

  • 2017.10.31. at 13:35
    Permalink

    De van egy olyan jogszabály is,”Nem hivatkozhat más szabálytalanságára az,aki maga is szabálytalanul közlekedik” márpedig az autópályán “picivel 130 km/h felett” már szabálytalan. Egyébként jogos a két pont!

Vélemény, hozzászólás?