Top 10: ezek a legköltségesebben fenntartható autók

10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban érdekli a fenntartási költség. Mutatjuk a náluk ebben legrosszabakat.


Naná, hogy a jenkiknek fontosabb a fenntartási költség, mint a fogyasztás. Hiszen a benzin náluk még mindig jelentősen olcsóbb, mint Európában, a munkaerőről viszont nem mondható ez el. Pláne, ha Kelet-Európához, vagy hazánkhoz mérjük. A motor1 weblap a RepairPal.com adatbázisa alapján gyűjtötte össze a kategóriák legköltségesebben fenntartható képviselőit.
Hirdetés
Ne lepődjünk meg azon, hogy Amerikában több kategóriában is európai modellek kerültek az élre, Európában jó eséllyel más sorrend adódna. Az viszont biztos, hogy az itt látható modellek költségesek, ha pedig amerikai autóval találkozunk - mert ilyen is van bőven, akkor biztosak lehetünk abban, hogy azok Európában tartva igazi pénztemetők lennének.
Míg Amerikában egy - a kategóriájában legkevésbé pénztárca-apasztó - Mustang éves karbantartási költsége mindössze 454 dollár (~120 ezer forint), a másik végletnek számító Porsche Cayman esetén 2370 dollárral, azaz 626 ezer forinttal kell számolni a RepairPal.com igen kiterjedt, a független műhelyek és a márkaszervizek adatait egyaránt gyűjtő adatbázisa szerint, s ezzel a Cayman az összeállítás legköltségesebb modellje, az Amerikában kis, felénk inkább kompaktnak számító kategória legdrágábbjához mérten csaknem háromszoros költséggel. 1. Kisautók: Volkswagen Golf GTI
Az Amerikában kicsinek, nálunk kompaktnak számító kategóriában nem a Golf, hanem annak (értelmezhető darabszámban eladott) sportos csúcsverziója vezeti a karbantartási költségek listáját. A menetdinamikájával a sportautók felé húzó modell költségeivel csak eredeti méretosztályában számít költségesnek, ha a hozzá hasonló teljesítményű modellekhez mérjük, nem is rossz a Golf GTI éves szinten 760 dolláros (200 ezer forintos) karbantartási költsége.
2. Középkategória: Mercedes-Benz C 300
Az amerikai adatok szerint a C 300 fenntartási költsége nem csak vetélytársainál, az Audi A4 vagy a BMW 3-as értékénél, hanem a nagytesó E 300-asénál is jelentősebb. Az adatok szerint egy év alatt 1094 dollárt (~289 ezer forintot) kell költeni a C-re, míg az E-re csak 971 dollárt (~256 ezer forintot).
3. Nagyautók: Mercedes-Benz S 63 AMG
Nem annyira meglepő, hogy az ikerturbós AMG verzióval az S-osztály áll a csúcson, éves 1843 dolláros (486 ezer forintos) karbantartási költsége viszont képességeihez mérten nem is tragikus.
4. Sportautók: Porsche Cayman
Évi 2370 dolláros (626 000 Ft) karbantartási költségével a Cayman már említetten listavezető, vagy ha úgy jobban tetszik, sereghajtó, érdekes módon egy 911-es a RepairPal.com szerint fele ennyiből tartható.
5. Kompakt és középméretű szabadidő-autók: Porsche Cayenne
Ismét egy Porsche, de a Cayenne fenntartási költsége alig több, mint a Cayman esetén látott összeg fele, 1200 dollár (~317 ezer Ft) évente. Kategóriatársai ennél logikusan olcsóbban tarthatók.
6. Nagy szabadidő-autók: Mercedes-Benz GLS 63 AMG
Évi 2009 dollár, azaz 531 ezer forint a csúcs GLS éves fenntartási költsége, amivel jóval olcsóbban tartható, mint a nála kisebb Cayenne, de olcsóbb, mint a sportos Cayman.
7. Egyterűk: Kia Sedona
Bár a Kia Sedona a RepairPal.com adatai szerint a legdrágábban tartható egyterű, évi 403 dolláros (106 ezer forintos) költségével még mindig a legkevésbé költséges a top10 modell között.
8. Kompakt, illetve középméretű pickupok: GMC Canyon
Nem vészesen, de természetesen drágább fenntartani a platós GMC Canyont, mint a kategória bármely egyéb modelljét, éves szinten 572 dollárt (~151 ezer forintot) visz el a karbantartása. Az itt legolcsóbb Toyota Tacomáé 398 dollár (~105 000 Ft).
9. Nagyméretű pickupok: RAM 1500
Az Európában gyakorlatilag nem létező kategóriában jobban elhúznak a költségek, mint a kisebb pickupoknál. A legdrágább, évi 863 dollár (~228 ezer Ft) költségű RAM 1500 tartása közel kétszer annyiba kerül, mint a kategóriában legjobbnak számító Ford F-150-é, arra ugyanis csupán 482 dollárt (127 ezer forintot) kell költeni évente.
10. Nagy teherbírású pickupok: RAM 3500
Amerikában nagyon más a pickup, mint nálunk, a nagy teherbírásúak 2-3 tonnával terhelhetők és 5-10 tonnát vontathatnak, méretük is akkora, hogy felénk nemigen férnének el az utakon. Az e kategóriát vezető RAM 3500 éves költsége 1244 dollár (~329 ezer Ft), amivel valamivel költségesebb, mint a jóval kevesebb terhet bíró, de jelentősen fürgébb Porsche Cayenne.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 14:43
    Permalink

    Én a magam részéről sokkal inkább bíznék meg a takumi mesterek munkájában, mint akármilyen németében. Láttam a GT-R-ről szóló Gyáróriások-epizódot(fent van a Youtube-on is magyarul): több, mint meggyőző volt.

  • 2017.10.27. at 14:43
    Permalink

    Statisztikának jó ez a lista, de kb. ennyi az értelme. A többször is szereplő Merciről tudjuk, hogy drága a szervizelése, na de mégiscsak a Mercedesről van szó. A brandet és a csúcsminőséget meg kell fizetni. Azért tartom viszonylag feleslegesnek a listát, mert nem hiszem, hogy valaki ennek alapján hoz döntéseket. Vagy ha igen, akkor ott más baj is van. Ha én egy S63 AMG-t akarok venni, akkor nem valószínű, hogy hú de nagyon megijedek a fenntartási költségektől. És az is biztos, hogy ha meglátom ezt a listát, akkor nem rohanok azonnal, hogy nekem bizony egy Hyundai i40 kell inkább (amellett, hogy kiváló autónak tartom). Ha egyszer egy S Mercit akarok, akkor az kell.

  • 2017.10.27. at 14:43
    Permalink

    Állapodjunk meg abban, hogy kb. kétszeres az árkülönbség a Porsche javára.
    Gondolhatod, hogy a kötelező szervizek árainak arányai sem térhetnek el sokat ettől.
    Egyébként, hogy melyik a jobb, azt nem egyszerű kijelenteni, de tény, hogy a Porsche nagy név és a teszteken gyorsabb szokott lenni, főleg gyorsulásban. Állítólag a rajt automatikája is tartósabb. Jobban bírja a gyűrődést.

  • 2017.10.27. at 14:43
    Permalink

    Olyan másfélszeres a különbség a Turbo és a GTR között. Nem ástam bele magam hogy ez mit jelent, mert gyanítom a Turbo talán valamivel jobb autó, és nagyobb presztizse viszont valszeg kell még költeni extrákra is, a GTRnél meg max tuning, pl Nismo.

  • 2017.10.27. at 14:43
    Permalink

    Engem eddig leginkább a Nissan GTR szervízköltségei sokkoltak (és ott nem 30.000 a szervízperiódus). Biztos a 911 Turbo sem olcsó, de ezért mellbe vágott.

Vélemény, hozzászólás?