Hibrid menő lehet a következő Volkswagen Golf

2016-ban bemutatja a Volkswagen a nyolcas Golfot, nem a dízelre gyúrnak

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Érdekes taktikát választott a Volkswagen. A legújabb hírek szerint felelevenítik a mild hibrid hajtásrendszert a Golf új alapváltozatán.


Már írtunk a soron következő Volkswagen Golfról, amiből a GTI is háromféle lesz . A több teljesítményfokozatban elérhető jövőbeli sportváltozatnál viszont sokkal fontosabb az, hogy milyen megoldásokat vonultatnak majd fel az eladások zömét kitevő alapváltozatoknál. Az 1974 óta készülő Golf nyolcadik generációját 2016 év végén fogja a Volkswagen bemutatni, és ez a hajtásláncok terén egy teljesen új korszakot fog jelenteni. Belsős információk szerint 48V feszültségű benzines hibridek fognak bemutatkozni, amik a kínálat gerincét adják majd. Mindez különösen a dízelbotrány miatt érdekes. Az új hibridek különösképp Amerikában lehetnének sikeresek, ahol a clean diesel eléggé leszerepelt.
Hirdetés


A Golf VIII nagyjából egyszerre jelenne meg MQB platformtársainak - mint a Skoda Octavia és a SEAT Leon - átdolgozott változataival. A történetet jól ismerők szerint az MQB bázisú autók átszabása a hibridüzemre már a dízelbotrány előtt tervben volt, de nyilván ez a csúnya fiaskó adott egy löketet a továbbfejlesztésnek. A cél a valós életben, életszerű forgalmi körülmények között is elérhető 4,5 literes fogyasztás. A hibrid hajtáslánc alapja a VW új 1,0 literes benzinmotorja, amit elektronikus meghajtású turbófeltöltővel tuningolnának. A csavar a történetben, hogy sem külön villanymotor, sem valami űrtechnikás akkumulátor nincs a képben, éppen ellenkezőleg.
Savas ólom akksit építenének be és egy túlméretezett indítómotor hasznosítaná a fékezéssel megtermelt és eltárolt energiát. A szíj, amin át a benzinmotort beindítja az indítómotor, így kettős funkciót kapna. Ha kell egy kis extra erő, ugyanezen kapcsolaton keresztül részt venne a hajtásban. Ha minden igaz, ez az elmés rendszer sokkal jobbá tudná tenni a Golf energiahasznosítását. Az biztos, hogy ennek a megoldásnak a fejlesztésére és az előállítására fordított költség is jóval szerényebb, mint a GTE változatok alatt dolgozó egység esetében (pláne, hogy a Continentalnál már ott a kész rendszer - a szerk.).
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 11:44
    Permalink

    A sok idióta… Majd ha túlléptetek a saját problémáitokon, gyertek vissza kommentelni.
    Ennyire alja nép lenne a magyar?
    Off vége.
    Az USA menjen a … Ez már nagyon nyílt sisakos harc, valaki említette a TTip egyezményt, ez bizony az ő húrka, amit addig szorít, amíg vagy megadja magát az Eu (direkt nem a Vw-t írtam) ,vagy bele nem rokkan. Sok tényezős a dolog, disel botrány csak hab a tortán.
    Nenm lesz terítéken se a japán, se amcsi vas (pedig nagy rajongójuk vagyok), saját ütőerét nem fogja megvágni senki.
    Egészségükre azoknak, akik elvakult szemellenzővel idióta módon szapúlnak valamit csak azért, mert ez a menő. Ha valakinek az aktuális “közvélemény” a mérvadó, ahelyett hogy megvizsgálná a dolgokat, elég szánalomra méltó… Az a harisnyát is a fejére húzná, ha “valahol ” ez trendi lenne.
    Igaz, vétett a VW, ezt már 100x leírtam, de könyörgöm, az egyedüli, akik fel is vállalta. Nyílván, mivel nem volt senki más terítéken, nameg ő a célpont, és tudják mi forog kockán, beismertették velük. A többi meg sunyít mint macskasz@r a fűben. (hamár moderátorok megengedik a szólás szabadságot. Nameg ők is követik a trendet a hangzatos címekkel, mintha csak fizettek volna érte… )
    Fúj…
    Kempelen, s3000, meg a többi nethuszár meg mehet a sunyiba, ennyire nem kell a lap forgalmát megemelni…
    Megnézném előben hogyan lapítanak egymás mellet.
    Csűrhebanda…

    csak poénból bemásoltam a kommentek törlését megelőző kommentemet. A többi is megvan, de ez volt az utsó.
    Mindentől függetlenül ide is illik.
    Aki megszólal, hogy “de akkor sem illik ide”, megtehet valamit…

  • 2017.10.28. at 11:44
    Permalink

    Nem mondasz igazat. Hazudsz. Vádaskodsz. Terelsz. Ferdítesz. Füllentesz.(akár idézőjelbe is tehetném:)

    Megint visszadobod a labdát, ahelyett, hogy magadba néznél. Amit az M4-es cikknél műveltél, az a “csapkodás”. Ezek szerint akkor sarokba voltál szorítva? Végülis lehet:)

    Vitakészség=0. Ezt is kiveséztük:)

  • 2017.10.28. at 11:44
    Permalink

    Néhány infó az új hajtáslánc kapcsán:
    “A gyáriak fél hibrid rendszerrel is készülnek a Golfhoz, amely ugyan kizárólag elektromosan nem lesz képes közlekedni, hatékonyságban és teljesítményben könnyen elérheti a dízelek szintjét. A hajtás nagy részéről a németek 1-literes háromhengeres erőforrása gondoskodhat, amihez 48 Voltos elektromos rendszer csatlakozhat. Mindez egy elektromosan meghajtott kompresszort és egy generátort takar, ami egy ólom-sav akkumulátorba tölti a leginkább a fékezésekből visszanyert energiát. Ennek a lényege természetesen az, hogy a visszatáplált energia hajtja majd meg a kompresszort egy elektromotoron keresztül, ami így besegít a hajtásba is. Ezzel a rendszer jóval hatékonyabb lesz, ráadásul alacsony fordulaton jobban teljesít majd, hiszen az elektromos feltöltő nem függ majd a motortól. A Volkswagen ráadásul úgy tervez, hogy a jövőben ez a hajtáslánc jelentheti az alapot az autóhoz, így valószínűleg viszonylag jutányos áron szeretnék majd kínálni. A teljesítményről egyébként nem esett szó, de valószínűleg körülbelül 100, vagy annál valamivel több lóerőre számíthatunk, míg a fogyasztást 4,7 liter környékére saccolják a gyáriak.”
    http://autopult.hu/ujdonsagok/jovore-erkezik-a-vw-golf-viii-fel-hibrid-hajtaslanccal.html

  • 2017.10.28. at 11:44
    Permalink

    ” Rácsúsztál a brére és ott is maradtál…” ne bántsd érte, ezt el kell fogadni! Vannak olyanok akik férfiként is szeretnek rácuppanni arra bizonyos dologra -a fene gusztusukat- , ezért ne bántsuk a manót. Őt így kell el fogadni, tudod a melegmanó. 😀

  • 2017.10.28. at 11:44
    Permalink

    Ahogy téged úgy mást sem ismerek erről az oldalról, viszont ha neked könnyebb így tipizálod bennünket, akkor ám legyen, nem próbálkozom bizonygatni az igazam!

  • 2017.10.28. at 11:44
    Permalink

    Jól látod a dolgokat! 🙂 Mindenesetre s300 alias 20 dioptria fiam egy külön kategória, mivel ő már a szkizoid pszichopata kategóriát képviseli!

  • 2017.10.28. at 11:44
    Permalink

    “Figyeld meg, ha itt bármelyiket beszorítod a sarokba, akkor nem együttműködővé válik, hanem csapkod, elkezd minden másról beszélni.”

    Tökéletes, 100 %-os jellemzést adtál magadról. Lásd: BMW M4-ről szóló cikk – volt ott minden: kutya, macska, egér, szex…Még a végén mi is jóban leszünk. Ez egy önismereti tréning kezdete a számodra. Sose késő elkezdeni. Csak későn érő típus vagy, de sebaj. Még semmiről nem maradtál le(vagy igen?:)…

    Emberek! Kempelen végre tükörbe nézett! Csodák igenis léteznek:)

    Várom a válaszodat! De ne untass az óvodás dumáiddal, hogy “hazudsz”, “nem mondasz igazat”, “megmondalak anyunak”, stb. Olyankor közröhely tárgya vagy(bár amúgy is:)

  • 2017.10.28. at 11:44
    Permalink

    Van egy fórumozó attitüd, akinél adott témában, témákban mások egyetértése a kollektív ellenséget alakítja ki. Elég fejletlen személyiségkép van mögötte, aminek egyébként az az okozója, hogy ha megalkotja az egy nagy ellenséget, akkor azt képzeli, hogy akár az egyik fej “legyőzésével” is ő lehet a nyertes. Több fronton nem képes harcolni, így gyárt magának egy virtuálisan kezelhetőbb, egyszerűbb csatateret. Annyira nem fejlett személyiség, hogy ezt beismerje, vitakultúrájára leginkább a vesztes helyzetben beszéljünk mindig másról stratégia a jellemző. Figyeld meg, ha itt bármelyiket beszorítod a sarokba, akkor nem együttműködővé válik, hanem csapkod, elkezd minden másról beszélni.

    Tipikus viselkedés lélektani tanulmányok ezek a srácok, akik most ezért a hozzászólásért úgy fognak engem gyűlölni, de ez van. 😀
    (Figyeld a válaszokat majd)

  • 2017.10.28. at 11:44
    Permalink

    “Inkább ledöbbentem: a mai a felismerés napja volt. Te és Kopasz nem egy személy vagytok, úgyhogy minden ilyen irányú vádaskodásomat visszaszívtam. ” na látod ezt már számtalanszor mondtam neked, de sosem hitted el! 🙁 Manó fiamat persze még te se tudnád meggyőzni ezen kérdést illetően.

  • 2017.10.28. at 11:44
    Permalink

    “A szíj, amin át a benzinmotort beindítja az indítómotor…”

    Ejha! Szíjjal fogja hajtani/beindítani az indítómotor a benzinmotort? Háát, nem tudom. A megszokottól eltérő felállás 🙂

  • 2017.10.28. at 11:44
    Permalink

    Inkább ledöbbentem: a mai a felismerés napja volt. Te és Kopasz nem egy személy vagytok, úgyhogy minden ilyen irányú vádaskodásomat visszaszívtam. Vele lehet értelmesen társalogni, ma bizonyított a szememben. Veled ez minden erőfeszítés ellenére sem sikerült. De velem van a baj, hogy mindig túlbecsüllek:)

    Csillagszórót meg ne vegyél a kezedbe, maistro! Még felgyújtod a palotádat!:)

  • 2017.10.28. at 11:44
    Permalink

    Kubikos. Rácsúsztál a brére és ott is maradtál. Magadat okold miatta, nem segített neked senki. A saját érdemed. 😀

    Állítottál valamit lentebb, egyedüliként. Aztán számon kérted magadon. Tényleg ordas egy ostobaság ez, elhiszem, hogy rosszul érzed magad. 😀

  • 2017.10.28. at 11:44
    Permalink

    esztelen kempelen

    Buta, bukott tanárként ne akarj okoskodni, mert nagyon gyengék hozzá a képességeid.
    Talán nem véletlenül dobtak ki a tanári karból.
    Ismét megszolgáltad a találó nevedet. Csak így tovább, ne okozz csalódást!
    Tökfej! 🙂

  • 2017.10.28. at 11:44
    Permalink

    Örülök, hogy mint nyelvészprofesszor, is megállod a helyed. Egy igazi multitálentum vagy. Ott a helyed a “Ki mit nem tud?”-on:)

    Betudjuk ezt a hiányosságot “zsenge korodnak”(ezt te mondtad magadról). Ejj, bizony az a zsenge nagyon zsenge:)

    Újra és újra alulmúlod magad, maistro. Már csak a hangod foszlányai hallatszanak ki az emésztő aljáról:)

  • 2017.10.28. at 11:44
    Permalink

    A wikipédiát kellő kritikával. A te korosztályod hajlamos lexikonként kezelni, de miután még te is szerkeszthetnéd, ennyi tudással, így én semmiképpen nem tekintem mértékadó forrásnak.
    s3000 haverod is ott bazilikázza el mindig, hogy onnan idéz. Nagy hiba.

    Sajnálom, hogy megint hülyeséget beszéltél.

  • 2017.10.28. at 11:44
    Permalink

    Egy újabb nagy böszmeség…bocs, hogy beleszólok. Ezt a Wikipédia írja:

    “Arra is használhatóak az idézőjelek, hogy jelezzék: az általuk kiemelt kifejezést nem szó szerint kell érteni. A leggyakoribb ilyen esetek, ha a beszélő ironikusan fogalmaz, és erre fel szeretné hívni a figyelmet; vagy ha az idézőjelben álló kifejezés nem szokványos nyelvi forma, vagy megszokott jelentésétől eltérően értendő.

    Biztosan nagyon „elfoglalt”, ezért nem lehet itt.
    Ne akarj te engem mindenképp „jobb belátásra bírni”!
    „Disznóságok” – riport a magyar sertéstenyésztés mai állapotáról.”

    Már megint nagyot akartál mondani, de nem jött össze. De véletlenül se add fel, professzor úr:)

  • 2017.10.28. at 11:44
    Permalink

    Bla-bla-bla.
    Pont azt teszed, amit félművelt alakok tesznek. Okosnak akarsz látszani pontatlan hivatkozásokkal. Jó, hogy nem tetted zárójelbe tökfej, akkor aztán tényleg elvitted volna az ostobaság pálmáját. Azt sose tedd idézőjelbe, amit senki sehol nem mondott b+. (ez egy ingyenes segítség volt neked)

    Tudod nem mindegy, hogy az okos hülyéskedik vagy a hülye okoskodik. Utóbbi esetben az a helyzet, mint esetedben. S amikor a hülyeség(ed) szorgalommal párosul, akkor ezt mind meg is akarod magyarázni.
    :-DDD

  • 2017.10.28. at 11:44
    Permalink

    Nem idéztem, hiszen nem is tettem idézőjelbe. A szöveg egyáltalán nem stimmel.
    Csak a hasonlóságra törekedtem, hiszen itt a VW semmi kiemelkedőt nem alkot, semmi extra tudás birtokában nincs, ellentétben az eredeti esettel.

    Arra céloztam továbbgondolva kopasz beírását, hogy ezzel a lépéssel az emberiséget kevésbé fogják terhelni azokkal a “fos” dízeleikkel.

    Azért okoskodj csak tovább, nem akarom kedvedet szegni. 🙂

  • 2017.10.28. at 11:44
    Permalink

    “Hibrid menő lehet a következő Volkswagen Golf”

    Tisztelt Toyota-vezetőség! Nem kell harakirit elkövetni, azért még nincs akkora veszély:)

  • 2017.10.28. at 11:44
    Permalink

    Pedig itt nemrég az egyik felkelőnapfia megmondta, hogy a kivárás a keleti siker titka… hát tessék megy ez a wv-nek is:D
    Amúgy az ötlet nem mai, de jól működik. Csakhát… az az akksi, azért volt szar régen is, egyszerűen nem erre való. Kíváncsi vagyok mekkora lesz azaz ólom-savas akku ami egyszerre tudja tolni a megnövelt indítómotort és a villanyos turbót is 48 volton:) Ha nem fékeznek intenzíven akkor két szolíd gyorsulást jósolok neki.

  • 2017.10.28. at 11:44
    Permalink

    De, hogy mondjak valami “jó” hírt is, ami minden európai emberkét érint (de valami miatt az Autónavigátor nem így gondolta):

    [i]“Megállapodtak az uniós tagállamok képviselői, 2017. szeptember 1-jétől új módszerrel mérik majd a dízelautók károsanyag-kibocsátását.

    Az Európai Bizottság üdvözölte a tagállami egyezséget, amelynek értelmében két év múlva már valós vezetési körülmények között, és nem laboratóriumban végzett mérések eredménye alapján dől majd el, kaphat-e típusengedélyt bármilyen dízelautó.

    [b]2017 szeptember[/b]étől a valós körülmények között mért számok [b]110 százalékkal haladhatják meg[/b] a laboratóriumi mérés eredményét, [b]2020 január[/b]jától pedig egy autó valós körülmények között [b]50 százalékkal termelhet több káros anyagot[/b], mint a laborban.”[/i]

    Most már értem miért nyitnak a hibrid felé! Nem fog nekik menni 5 éven belül a +50% sem!
    🙂

  • 2017.10.28. at 11:44
    Permalink

    Ez ám a jövő! A VW-nél mindig tudták, hogy kell tudatosan lassítani, hátráltatni a fejlesztést / jövőt! Tényleg csak gratulálni lehet, hogy 2016-tól ólom-savas akkumulátorba tároljuk – a Continental és a Bosch által tervezett izé hibridekben – a mozgási energia egy nagyon kicsi részét!

    Eddig azt hittem nagyjából 10 évvel vannak a japánoktól lemaradva hibrid technikában. Alábecsültem.

Vélemény, hozzászólás?