Luxus-Golf négy karikával, már két évtizede

20 éves az Audi A3

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az 1995 szeptembere óta 3,6 millió legyártott A3-as bizonyította, hogy az Audinak megérte beszállni a kompakt kategóriába.


A kisméretű prémiumautók reneszánsza még mindig tart így emiatt is érdekes, hogy a trend egyik kirobbantója, az Audi A3 20 éves. A Volkswagen Golf negyedik generációjához műszakilag közel álló A3-ast 1995 szeptemberében mutatta be az ingolstadti gyár. Először csak háromajtósként készült, az ötajtóst csak 1999 elején hozták ki. Az első generáció 2000 őszén kapott egy kis modellfrissítést, majd 2003-ig készült. A második széria alapjait a Golf V adta és folytatta az előd sikerét. 2005-ben single frame hűtőmaszkot kapott, de 2008-abn is átdolgozták.
Hirdetés

Ebből már nem csak S3, hanem RS3 is létezett, amit a kabrióval együtt nálunk, Győrben szereltek össze. 2012 óta kapható a korábbinál tágasabb, könnyebb és erősebb harmadik széria. Ezt már szedán karosszériával is lehet kérni, rendőrautó is van belőle. Máig 3 647 833 példány készült a sorozatból, így fix helye van az Audi modellkínálatában.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Rossz emberbe kötsz bele, “kedves barátom”. Soha nem volt szívem csücske a VW, ezt számtalan kommentben leírtam már, és címkét sem kell kapargatnom. Örülni viszont nem örülök, senki, aki kicsit is szereti az autókat, nem örülhet annak, ami most történik, hogy gazemberek ezzel tönkretehetnek több legendás márkát is, ami óriási veszteség lehet a világ autógyártásának és az európai és a magyar gazdaságnak is.
    Ha figyelmesebben értelmezed amit leírtam és nem vagy fél-funkcionális analfabéta, számodra is tiszta, hogy egyszerű ténymegállapítást írtam, hogy a gyártó hova pozícionálja az új Golfot, és ennek semmi köze a cirkuszhoz, ami a konszernt most körülveszi.

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    [i]Mondjuk egy Trabanthoz képest luxus az A3 de egy Rolls-Royce hoz képest vicces …[/i]

    Azért hívjuk a Rolls-Royce-t luxuskategóriának, annak is a csúcsának és nem prémiumkategóriának. Az A3 egy tömegtermék, a Rolls-Royce nem, az árkülönbség is sokszoros… Folytassam még?

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Jó ez a hasonlat…Te vagy a Pál utcai fiúk között a Nemecsek, és itt a Grundon(Autónavigátor) nyomatod a baromságaidat. Ki se néztem volna belőled, hogy ilyet tudsz. Még művelt is vagy, azt a mindenségit! Tényleg nem tudom, hová sza*jak…:)

    Ne félj, Kempi, a vörösingesek elkenik a szádat most is, mint mindig:)

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Azért a luxustól igen csak elmarad az A3 … inkább szerencsésebb lett volna úgy megfogalmazni hogy Golfnál jobb anyaghasználattal ad némi ál ” prémiumságot” … Mondjuk egy Trabanthoz képest luxus az A3 de egy Rolls-Royce hoz képest vicces …

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Dehogy merültek ki s ha mégis, akkor lesz utánpótlásuk. Hülyék naponta születnek, nézd meg a mieinket. 😀
    Egyik megy, másik jön, egy valami konstans, mindig van pár, amelyik éppen velünk vív. 😀

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Még emlékszem, mikor az A3 piacra került, mekkora hörgés volt. Magyarországon még nem volt “net” (sokkal kevesebb idióta volt látható), de az autós újságok levelezési rovatai tele voltak a “minek ilyen kisautó az Audinak” böszmeséggel. Aztán kiderült, hogy nem is volt ez rossz döntés.
    Pár évvel később az X5 kapcsán a BMW-t ekézték már a neten, mint teljesen életképtelen koncepciót.

    Hol lesznek azok, akik ma ezt-azt temetnek mondjuk 10 év múlva? 😀

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Arról volt szó, hogy ignoráljuk egymást. Ha én kibírom, hogy levegőnek nézem a küldetéstudatos kattant faszságaidat, te is bírd ki, hogy nem provokálsz és szólogatsz be.
    Mi az, hogy muszáj? Ki kényszerített rá? Valójában egyszerűen már nem bírtad ki, hogy napok óta nem szájkaratézott veled senki és csak magadban szólózol minden cikk alatt.

    OFF

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Pedig tényleg nem ez volt a célom, sőt, én sem tartom prémiumnak, de a gyártó már kimondva is oda pozícionálja, és a jelek szerint eddig sikerült is ezt megetetni a néppel.
    Most pedig vagy lesz valami fordulat, vagy nem. Ha egyben is marad a konszern, soha nem lesz már minden olyan, mint egy hete…

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    A 20 év alatt pedig szép csendben már a Golf is prémium lett a kompaktok között, így az A3 már a prémium prémiuma. A legprémiumabb része pedig az árcédulája. 🙂

Vélemény, hozzászólás?