Öltönyben súlyokat pakolni – 25 éves a Mercedes 500 E

25 éves a Mercedes-Benz 500 E (W124)

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A W124-es széria legerősebb tagjait mind áthurcolták egész Stuttgarton. Miért? Mert a Porsche zuffenhauseni üzemében készültek.


Hogy a Mercedes-Benznek miért is kéne gyári tuningautókat építeni? A válasz nagyon egyszerű, és már jó három évtizede megszületett. Egyszerűen azért, mert a vásárlók igénylik. Az első fecske volt a 190 E 2.3-16, amit a mára bőven legendás EVO változatok követtek. Ma már megszokottak az AMG tuningváltozatok, de már bőven előttük is készültek izom Mercik. A nyolcvanas évek végére megszületett az elhatározás, az akkori középső szériából is kell egy sportváltozat. A mai E-osztály elődje, az igazi taxi-Merci, a tavaly 30 éves W124-es sorozat legerősebb változata 25 éve, az 1990 őszi Párizsi Autószalonon debütált. Nemcsak a stílusát, de motorját is az R129-es SL roadstertől örökölte. Mégis mit tudott, ami indokolta, hogy 134 ezer márkába kerüljön, azaz ára duplája legyen egy mezei hathengeres, 180 lóerős 300 E-nek?
Hirdetés


Az 500 E széles orrán az SL lökhárítója virít, benne a ködlámpákkal, így ezen a W124-esen már két sor kiegészítő fényszóró vakította a népet. Elsőre feltűnőek a 15 helyett 16 colos felnik és a combos szélesítések a kerékjáratokon. Mindezt azért, hogy az M119 sorozatba tartozó 5,0 literes V8-as 326 lóerejét és 480 Nm nyomatékát hatásosabban az útra tudják vinni. Az eredmény 250 km/órás végsebesség és 6,1 másodperces gyorsulás, ami a korszakban annyira döbbenetes érték volt, hogy nemcsak a BMW 535i-t, de a korabeli M5-öt is megverték vele a számháborúban. A modell az 1993-as frissítéstől 500 E néven készült tovább, és pár lóerőt gyengült.

A kisebb 400 E jobban fogyott, mert kimagasló, V8-as dinamizmusa mellé a sztenderd kasztnit kapta, és ez a tartózkodó, konzervatív vásárlóknak akkoriban még fontos volt. Az 500 E babérjaira tört az erősebb, 381 lóerős E 60 AMG, így nagyon ritka maradt. Utóbbi kettőből együtt nem készült több, mint 10479 példány, ami a W124 2,6 millióján belül csepp a tengerben. Legyen szó akármelyik V8-as W124-esről, ezek ma már mind megbecsült youngtimerek, amiknek egyre megy fel az ára. Mind közül mégis a korai, sárga indexes 500 E a legkülönlegesebb. A csillagos márka klasszikus korszakát jól jellemzi, hogy egy típusból létezhetett 75 lóerős alap dízel és az ennek a több mint négyszeresét tudó csúcsbenzines is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 13:04
    Permalink

    🙂 Bizonyára a súlyelosztáson van a hangsúly.

    Hidd el, a legjobb abroncsokat kapja 🙂 nem egy zöldségesről beszélünk.
    Ilyen kocsit nem sok hülye gyerek vesz, többségében már gyűjtők mennek rá hisz szépen megy fel az áruk.

  • 2017.10.28. at 13:04
    Permalink

    Pedig az E30 még kicsit rosszabb súlyelosztású is volt, mint a későbbi generációk. 53-54%-a a súlynak az első tengelyen volt. Az E36 pár tizeddel tér el az 50-50-től, és meglepő módon a hátsó tengely javára. Mindkét generációval letudtam pár telet, szám szerint hatot, és soha nem akadtam el sehol.
    Számomra az autógyártás aranykora volt, amikor ez a Mercedes készült. Ha egy ház árát költhetném autóra, akkor is valami hasonló, öreg vassal járnék. Tudjátok, ebben még volt anyag. 🙂

  • 2017.10.28. at 13:04
    Permalink

    Nem szégyelled magad?
    Te vagy az egyik legpofátlanabb hozzászóló.
    Nyíltan hazudsz és mindent letagadsz. Álneveken írogatsz és ezzel másokat gyanúsítasz.
    Hányingerem van tőled.

  • 2017.10.28. at 13:04
    Permalink

    Cimbora! Azért zárták le a diesel botrány alatti komment mezőket, mert a trolljaink képtelenek ember módjára viselkedni. Ha még akarsz valahol csevegni, akkor jegeld ezt a témát, mert itt is botrány lesz és akkor ezt a cikket is lezárják. Ha elmész máshova okoskodni, akkor a tahók ott is cirkuszt csinálnak és az is le lesz zárva.

    A végén pedig szépen mehetsz a nők lapjára beszélgetni.
    Nézd meg, hogy a trollt egy ilyen ártatlan hozzászólással is jóllakatod s máris böfög.
    Légy észen, kérlek.

  • 2017.10.28. at 13:04
    Permalink

    Igen, mondjuk BMW -t nem vezettem még, de asszongyák elég nagy élmény, és jókor lép közbe az automatika.
    Az viszont szomorú volt, hogy nedves úton egy 2.2 dízel Auris majdnem otthagy a lámpánál :D:D

  • 2017.10.28. at 13:04
    Permalink

    Egy jó súlyelosztású hátsókerekessel amúgy közel sincs annyi gond, mint a közbeszédben. Persze nem a Ladára, meg a még durvább faros Skodára gondolok, de pl. E30-assal kimondottan stresszmentesen lehetett autózni télen. Egy túlszervózott mai elsőkerekes sokkal idegesebben viselkedik.

  • 2017.10.28. at 13:04
    Permalink

    visszatérve a géphez…. ha leesik az eső vagy csak nedvesebb az út, hát akkor jönnek a problémák 🙂 kár h nem összkerekes. 😀 de megvan ennek is a szépsége, ahogy a bálna úgy úszik az úton

  • 2017.10.28. at 13:04
    Permalink

    ja, és javasolnám a facebook profilos belépést, hátha azért többen vállalnák a nevüket 😀 a kamu profilokat meg lehet tiltani…azért néhányan biztos visszavennének a személyeskedésből, hiszen akkor nem tudnák névtelenül, a büntethetőséget kikerülve tenni ezt 😀

  • 2017.10.28. at 13:04
    Permalink

    nem értem…a VW cikkeknél nem lehet semmihez hozzászólni hmmmmm 😀 pedig olyan jól szórakoztam…

    Az meg végképp nem megy a fejembe hogy van amihez lehet kommentelni máshoz meg nem..mi ez a hátrányos megkülönböztetés? Vagy mindenhez, vagy semmihez….tessék moderálni.. tudom, az munka, meg figyelni is kell, de hát ilyen ez az internetes újságírás 😀

  • 2017.10.28. at 13:04
    Permalink

    Sajnos ebbe mindenki belekerülne. Te is vitatkoztál már, személyeskedtél is….velem is. Én is megtettem már ezt, természetesen vállalom. Azt kellene figyelni, hogy ki az, aki csak ezért jár ide?
    2-3 ember. Azokat valóban érdemes lenne kidobni, még ha egészen biztosan újra regelnének is más néven.
    Szerintem ebben egyetértünk.

  • 2017.10.28. at 13:04
    Permalink

    Tiltogatják a szerkesztők. Pl. a VW-s botrány cikkek alatt nem lehet.
    Az igazi megoldás azonban tényleg az ignorálás lehetne, mert
    – nagyon nehéz a folyamatos provokációnak ellenállni
    – szinte lehetetlen a beszélgetésekből kiszűrni azokat a hozzászólásokat, amik miatt félrecsúszik minden téma

    Azzal, hogy letiltják a hozzászólást, valóban elküldik ezt a 2-3 trollt, de
    – amint visszakapcsolják, érkezik helyettük új
    – azokat büntetik, akik amúgy szeretnének beszélgetni

    Figyeld csak meg, hogy erre a kommentemre milyen válaszok jönnek majd? Kizárólag a személyemet érintő, trollkodók. Egy sem szól majd a javítás lehetőségéről.

    Sajnos, a trollság népjelenség. A netes arctalanság mögé bármi befér. Bármilyen szemétkedés. Volt idő, amikor még adtam volna az arcomat ilyen csapatokhoz, de már jó régen nem. Egyszerűen amiatt a sok beteg alak miatt, akik közül 2-3 ide is jutott, nekünk.

  • 2017.10.28. at 13:04
    Permalink

    Istenem…lassan szerintem az lenne a legjpbb, ha egyik cikkhez sem lehetne hozzaszolni semmit.
    Aki normalisan szeretne hozzaszolni, vagy eszmecseret folytatni itt, annak ez gyakorlatilag lehetetlen.
    Nem gondoltatok meg ra, hogy szemelyesen talalkozzatok egymassal? Persze mindannyian, akiknek komoly problemai vannak a masik emberrel. Lehet, hogy eredmenyes lenne, bar attol függ, mit tekintünk eredmenyessegnek….agyonveritek egymast, az is egy eredmeny, örök baratok lesztek….az is eredmeny lenne.

  • 2017.10.28. at 13:04
    Permalink

    Bla-bla és még egyszer bla…Kempóka, csinálj életedben először valami férfiasat: viseld el a vereséget. Tudom, nehéz, meg aztán éjszaka egyedül is vagy itt, mert minden normális ember alszik olyankor…Kivel szoktál hajnali 2-kor társalogni? Belépsz, mint Kempi – írsz valami badarságot, aztán kilépsz – belépsz, mint Kopi, és reagálsz rá…Tudod, mit mondanak azokról az emberekről, akik magukban beszélnek? Nem mondom meg, nézz utána:)

  • 2017.10.28. at 13:04
    Permalink

    Szerkesztőség. Szerintem alapvetően nem azzal van a baj hogy nem a cikkhez illik a hozzászólás, mert azért ilyenből van sok, hanem a hülyékkel,trollokkal és hívhatjuk őket sokféleképp. Az lett a megoldás hogy a VW-ről szóló cikkekkhez nem lehet hozzászólni, visszaolvasni tehát törölve lettek???? Hogy van ez???

  • 2017.10.28. at 13:04
    Permalink

    Mindenkinek van jobb dolga is, mint hülyeségekről veled “vitázni”.
    Hogy neked nincs az már legyen a te bajod.
    Talán vitatkozz magaddal, úgyis vagytok egy páran. 😀

  • 2017.10.28. at 13:04
    Permalink

    Szerintem egyszerűen csak lejár munkaidejük. 🙂 Egyre biztosabb vagyok abban, hogy a szerkesztőségből pörgetik fel a hozzászólásokat. Farómeó ezzel a Besenyőpistabácsis elmélkedős megmondóemberkedésével már egy kicsit túlságosan is rájátszik a hülyeségre.

  • 2017.10.28. at 13:04
    Permalink

    Nyilván, hiszen az összes mai legyártott Mercedest szétverik. Ez mindnek a sorsa, hiszen a mesékben mindig a jó győz a rossz fölött. És van közöttünk egy srác, korunk nagy teoretikusa, a gondolkodó ember maga, aki ezt mind személyesen látja, és jól kijelenti.
    Nem is tudom a nyúlszáj vagy 7 dioptria a nagyobb tragédia?

  • 2017.10.28. at 13:04
    Permalink

    Ez még autó volt – de ha kicsit lejjebb görgetünk, láthatjuk, mennyit érnek a mai Mercik. Jó nagy lyukakat ütnek beléjük csalódott ferdeszemű emberek golfütővel:)

Vélemény, hozzászólás?