A GM az első az NHTSA szégyenlistáján

A General Motors ellen átfogó vizsgálatot indít az NHTSA

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az amerikai közlekedési hatóság rákoppint a GM orrára. Mint kiderült, a legutóbbi visszahívás előtt már évekkel tudta a konszern, hogy autóik veszélyforrást jelentenek.


Korábban megírtuk, hogy mintegy 780 ezer autót hív vissza a GM a gyújtáskapcsoló hibája miatt. Hepehupás úton haladva, egy jó nagy, feleslegesen túlterhelt kulcscsomóval a gyújtáskapcsoló visszaugrik a motor kikapcsolt állásába. Mint utóbb kiderült, a Chevy Cobalt és a Pontiac G5 modelleken kívül egyebeket is érint az ügy. Bejött a képbe még 588 000 Saturn Sky, Saturn Ion, Pontiac Solstice és Chevrolet HHR is. Ez így már jó 1,5 millió hibás jármű. A GM szépen visszahívta az autókat, de ennyivel nem fogja megúszni a történetet.
Hirdetés


Az USA közlekedési hatósága, az NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) vizsgálatot indított a General Motors ellen, mert a mamutcég legalább 2004-óta tudott a problémáról. A hivatal 27 oldalas beadványában összesen 107 megválaszolandó kérdést tett fel a GM-nek. A vállalat illetékeseinek április 3-ig tisztázniuk kell, hogy pontosan milyen események vezettek a több, mint 1,5 millió autó visszahívásáig. Részleteket kérnek a termékfejlesztés és a visszahívás menetéről, mert kiderült, hogy elmaradt a gyújtáskapcsolók 2005-re tervezett átalakítása. A vizsgálatba bevonták a Cobaltok 2007-es légzsákhiba miatti visszahívását is. A cég persze elindított egy saját belső vizsgálatot is, ahogy azt az ADAC is tette saját szavazásának botrányakor.
Az NHTSA-vizsgálat eredményeitől teljesen függetlenül a konszernt az ág is húzza. Éppen kivonul a Chevy Európából, de ha kiderül, hogy tudatosan nem fordítottak pénzt a biztonságra, akkor a hazai piacán is nagyot bukhat. Ezen még az sem fog segíteni, hogy a cégcsoport csődje miatt a mai GM jogilag nem az a cég, ami a szóban forgó autókat gyártotta. A pert fontolgató kuncsaftok megnyugtatása helyett csak rontani fog a helyzeten, hogy nem egy "hús-vér" autógyártóval, hanem egy vagyonkezelővel kell majd tárgyalniuk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?