A mester és feljavított Mk II-ese

A Jaguar designfőnöke, Ian Callum megmutatta 50 éves, személyre szabott sportszedánját

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Jagura Mk II egy ikon, ami sérthetetlen. Ha viszont a cég fődizájnere kezdi faragni a saját szájíze szerint, az már ígéretes.


Ian Callum a Jaguar fődizájnere Skóciában született 1954-ben. Autója kisgyerek korában volt új, Jagaur Mk II-es 1959 és 1969 között készült 2,4 és 3,8 liter közötti lökettérfogatú sorhatos motorokkal. Az alaptípus azóta az egyik legkedveltebb veteránautóvá vált, és bár több cég is kínált hozzá modernizáló kezeléseket, egy ilyen szoborszerű régi autóhoz hozzányúlni mindig kétesélyes. Egy kis tuningból nem lehet baj, főleg, ha az öreg Jaguarra szakosodott legprofibb manufaktúrája végzi a munkát a fődizájner utasításai szerint.
Hirdetés


Callum a brit Fordnál kezdte a pályáját, majd ő felelt a TWR sportkocsik kinézetéért, aztán 1999-től a Jaguar és az akkor még szintén a Ford égisze alá tartozó Aston Martin autói viselik magukon a kéznyomát. A már független Jaguarnak jól megy, annyira, hogy a saját dicső múltjukra is tudnak áldozni, emlékezni. Az új autók és régiek közötti térben lebeg Callum saját Mk II-ese. Az átépítést a Classic Motor Cars Limited végezte, 18 hónapig dolgoztak rajta.

Ian Callum autóján változtattak a lökhárítókon, 17 colos pókhálós szettre cserélték a könnyűfémfelniket, és a hűtőmaszk alatti, valamint a sárvédőkre vágott légréseknek is van funkciója. A motor a legendás XK szériából való, itt 4,3 literesre felfúrva, a váltó ötfokozatú manuális, a futóművet áthangolták, és a már gyárilag négy tárcsafékes rendszert is nagyobb teljesítményűre cserélték. Az autó sportos kiállását a három centiméterrel csökkentett hasmagasság adja. Az eredeti, hatvanas évekbeli beltér is átment számos változáson. Kerek alumíniumgomb trónol a váltó tetején. A műszerfali fabetétet és a régi órákat az eredetiekhez passzoló kapcsolókkal és jó minőségű bordó bőrkárpittal dobták fel. A Clarion infotainment rendszer színes képernyője gombnyomásra eltüntethető. Callum elképzelése az volt a felspécizett Mk II-vel, hogy az eredeti szépségét megtartva puritánabb megjelenésű legyen. Modernizált technikával és stílusos átépítéssel egy összességében jobb és sportosabb kocsi született - a képek és a videó alapján pazar munka.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?