Tesztcserés támadás a Forma-1-ben

A Lotus bukta, a Sauber nyerte a barcelonai tesztet

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megvolt az F1 második kollektív tesztje, Barcelonában a leggyorsabbnak végül is a Sauber bizonyult.


Túl van a mezőny az előszezon második kollektív tesztjén, amit Jerez után ismét Spanyolországban, csak (nem) kicsit északabbra, Barcelonában rendeztek a héten. Az első gyakorlás ugye a Lotusról és az F1-be visszatérő Räikkönenről szólt, ezúttal bezzeg az enstone-iak idejekorán, már az első nap után hazamentek, mert nem annyira tűnt biztonságosnak a kasztni... A Mercedes megmutatta 2012-es technikáját, Kobajasi volt a leggyorsabb a Sauberrel, a címvédő Red Bull és a trónra ácsingózó Ferrari is cselezget - kezdődik a cirkusz.
Három hét múlva startol az idei F1-évad, s az előszezon második kollektív tesztjét Barcelonában, azon a pályán (Circuit de Catalunya) tartották, ahol majd májusban az első európai versenyt rendezik. Mit tudtunk meg, mivel, mennyivel lettünk okosabbak? Nem sokat, nem sokkal. Az mondjuk hamar kiderült, hogy a Jerezben még brillírozó, feltehetőleg csak a szponzorok kedvéért feltűnősködő Lotus, így Räikkönen rajongói jobb, ha a realitások talaján maradnak: épp a Jégember csapattársa, Grosjean indult volna körözgetni és tapasztalatot gyűjteni, amikor egy-két kör elteltével furcsán viselkedett alatta az autó. A Lotus összecsomagolt, s hazautazott, mert a másik, a gyárban hagyott kasztni is ugyanazon parajelenségeket produkálta egy sietős szimuláció során. Független szakemberek szerint a motorrögzítéssel vagy az első futómű bekötésével lehetett gond, ami olyan súlyos probléma, hogy új alkatrészek legyártását is megkövetelheti.
A kiesett tesztkilométerek biztosan hiányozni fognak, sőt az is kérdéses, hogy ezek után Räikkönenék egyáltalán ott tudnak-e lenni az ausztrál nyitányon. Amennyiben új alkatrészeket kell készíteniük és beépíteniük, akkor ismételt töréstesztre is muszáj vinni az autót. Közben az istálló egynapos extra - privát - tesztlehetőségért folyamodott az illetékesekhez, ha a Mercedes is kapott, a Lotus is kapni fog. A Mercedes tudniillik még Jerezben cselezett egy jót azzal, hogy a tavalyi gépével próbálgatta az idei Pirelli gumikat, viszont a rendelkezésre álló négyből csupán három napon át. Majd - már Barcelonában - a 2012-es technikát soron kívül gyűrhette, és van még tovább, ha a tesztcserés támadások témáját boncolgatjuk: a címvédő Red Bull és egyik kihívója, a Ferrari is azt tervezi, hogy a harmadik, utolsó nyilvános edzés előzetesen kitűzött március 1-4. intervalluma helyett - állítólag logisztikai okokból - március 2-5. között végezné a munkáját (újfent Barcelonában). Így lesz az eredetileg háromszor négynapos kollektív tesztből egy össze-vissza kutyult folyam, de mindegy.
Ennél fontosabb, hogy aerodinamikailag az andalúziainál jóval komolyabb katalán pályán több istálló már versenyszimulációt tolt kerékcserékkel, stb., míg mások alacsony üzemanyagszinttel és új - szuperlágy - gumikkal becsapósan remeknek tűnő köridőket repesztettek. Így lehetett napi legjobb Maldonado a Williamsszel, Hülkenberg a Force Indiával vagy Kobajasi az egész hét leggyorsabbjának bizonyuló Sauberrel, mialatt a McLaren vagy a Red Bull 300 km-es etapokat teljesített, s a megbízhatóságra is gyúrt. A mezőnyből egyedüliként nem lépcsős orrú versenyautóval dolgozó Hamiltonék kvázi panaszmentesen zárták a hetet, Vettelék homlokát váltóhibák és kerékcsere-problémák ráncolták. Ferrari? Alonsóéknak a jelek szerint a szokásosnál is döcögősebben indul a szezon, még messze nem tegeződnek a forradalmian ágaskodó paripával. Az F2012 egyelőre lassúnak látszik.
A barcelonai első teszt napi legjobbjai
  1. 1. nap: Vettel (Red Bull) 1:23.265 p
  2. 2. nap: Hülkenberg (Force India) 1:22.608
  3. 3. nap: Maldonado (Williams) 1:22.391
  4. 4. nap: Kobajasi (Sauber) 1:22.312



Hirdetés
Akik még nem mutatták meg új autójukat, az a Marussia és a HRT. Utóbbit talán csak Melbourne-ben vetik be, előbbi versenyautója pár nap múlva debütálhat állítólag kacsacsőr nélkül, a McLarenére rímelő ívelt orrkúppal. A mezőny két leggyengébbikének idén sem lehet egyéb célja, mint elverni a másikat, a tökutolsót - tavaly a HRT nyerte a különcsatát.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?