Így találkozhat a repüléstan és az autósvilág

Airbus-Peugeot összefogásban készül helikopter

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Airbus Helicopters a Dubai Airshown mutatta be legújabb, H160 típusú helikopterét, melynek formáját a Peugeot tervezte.


Hogy mit keres ezen az oldalon egy helikopter? Az ok nem más, minthogy a Peugeot Design Lab keze is benne van a tervezésben és fejlesztésben. A francia összefogásból született H160-as, az Airbus Helicopters egyik legsikeresebb típusát, a Dauphint kívánja leváltani. A futurisztikus dizájn megszokott a franciáktól, sőt légi járműveiket többnyire megbízhatóan szokták építeni. A külső vonzza a szemet letisztult vonalaival és kúpos ablakaival. A helikoptert - igazítva a mai trendekhez - kompozit anyagokból építették, hátsó része pedig nagyszerű mérnöki megoldásokat rejt. Egyedülálló kétfedelű stabilizátort kapott valamint egy döntött farokrotor és kék élű pengék is helyet kaptak. A Peugeot Design Lab, miután megnyerte a dizájnra kiírt versenyt, már a kezdetek óta részt vett a projektben. A versenyzőknek arra kellett törekedniük, hogy a helikopterek stílusát megtartva vigyenek valami újat a formatervbe és ezzel alakítsanak ki egy új arculatot. Ez az óriási ablakoknak köszönhetően valamennyire sikerült. Az Airbus mérnökei később elvégezték a finomhangolásokat, és így jöhetett létre, amit látunk ma. Az Airbus Helicopters stílus- és dizájnfelelőse, Guillaume Chielens elmondta: „A Peugeot Design Lab által kifejlesztett kezdeti formatervet használtuk, hogy egy erős karaktert kapjon a forgószárnyas - az innováció, teljesítmény és érzelem tükörképe, ami egyedülállóvá teszi a H160-ast.” A korábban a PSA dijzánrészlegét is vezető formafelelős még a továbbiakat is elárulta: „A stílus végül kulcsfontosságú szerepet kapott a H160 programban, ami erős benyomást kíván tenni mind a személyiségével, mind a teljesítményével.”
Hirdetés
Részletekbe menően még nem tudunk túl sokat a franciák új helikopteréről, de eladásait már jövőre szeretnék elkezdeni, és különböző variánsokon is dolgoznak a szakemberek, hogy minél több szegmensnek vonzó legyen. Hogy ma sikeres lehessen egy helikopter, helyt kell állnia az üzleti és a privát repülésben, a kereskedelmi utasszállításban és gyakran katonai bevetésre is alkalmas típusok is napvilágot szoktak látni. Függetlenül attól, hogy hol vetik be, új hajtóművet kap, ami erősebb és takarékosabb lesz elődjénél. Legnagyobb ellenfelei az olasz Agusta Westland 139 lehet majd.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 11:22
    Permalink

    “Így találkozhat a repüléstan és az autósvilág”

    Kempi már megoldotta ezt: amikor betépve száguldozott az Opelssonjával:)

    Repülés + autózás:)

Vélemény, hozzászólás?